داغ ترین ها :
۹ قابلیتی که در رابط کاربری MIUI 13 مشاهده خواهید کرد

۹ قابلیتی که در رابط کاربری MIUI 13 مشاهده خواهید کرد

اگر از کاربران رابط کاربری اختصاصی شیائومی باشید و نسخه‌ی بتای MIUI 12.5 را تجربه می‌کنید، حتما اطلاع دارید که برخی از ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای رابط کاربری MIUI 13 در نسخه‌ی بتای MIUI 12.5 آزمایش می‌شود. حالا می‌خواهیم برخی ویژگی های رابط کاربری MIUI 13 را به شما معرفی کنیم.

 

قیمت روز گوشی شیائومی را در سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف ببنید: قیمت گوشی شیائومی

 

در حالی که برند محبوب چینی هنوز نسخه‌ی آزمایشی یا بتا برای رابط کاربری MIUI 13 را منتشر نکرده است؛ اما همانطور که اشاره شد امکانات مدنظر برای رابط کاربری جدید خود را در نسخه‌ی بتای رابط کاربری فعلی آزمایش می‌کند. همین امر باعث شده تا آشنایی نسبی با برخی از ویژگی‌های رابط کاربری نسل بعدی شیائومی داشته باشیم؛ رابط کاربری که البته مبتنی بر اندروید ۱۲ خواهد بود و امکانات ویژه‌ای را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

انتظار می‌رود که رابط کاربری MIUI 13 در ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) معرفی و سپس به‌صورت زمان‌بندی شده برای محصولات مختلف شیائومی منتشر شود. به مناسبت نزدیک بودن به زمان معرفی رابط کاربری جدید شیائومی در نظر داریم ویژگی های رابط کاربری MIUI 13 را به شما معرفی کنیم. در ادامه ۹ ویژگی جدید رابط کاربری MIUI 13 را خواهید دید.

جعبه ابزار هوشمند Smart Toolbox

جعبه ابزار هوشمند یا Smart Toolbox پیش از این در اپلیکیشن‌های پخش ویدئو مانند MIUI Video یا تیک تاک در دسترس بود و به کاربر اجازه می‌داد که اپلیکیشن‌ها را در پنجره‌ای کوچک اجرا کرده و به آن دسترسی داشته باشند؛ دقیقا مانند اج اسکرین که در دستگاه‌های سامسونگ وجود دارد.

در رابط کاربری MIUI 13 انتظار می‌رود که Smart Toolbox قابل دسترس در تمامی بخش‌ها باشد. چنین ویژگی اجازه خواهد داد که به صورت همزمان از امکانات مختلف استفاده کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

ذخیره‌ی آخرین تنظیمات دوربین

ذخیره‌ی آخرین تنظیمات دوربین در رابط کاربری Miui 13

زمانی که با اپلیکیشن دوربین کار کنید، فرقی نمی‌کند که چه تنظیماتی را اعمال کرده یا از کدام دوربین استفاده کنید، پس از اینکه اپلیکیشن را بستید، تمامی تنظیمات به حالت پیش‌فرض باز خواهند گشت. چنین اتفاقی دیگر در رابط کاربری MIUI 13 رخ نخواهد داد. درواقع زمانی که اپلیکیشن دوربین را ببنید، تنظیمات اعمال شده، ذخیره خواهند شد تا پس از باز کردن مجدد اپلیکیشن دوربین، آخرین تنظیمات اعمال شده و دوربین مورد استفاده در دسترس قرار خواهند گرفت.

 

گوشی با دوربین عالی می‌خواهید؟ مطلب زیر را بخوانید:
بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

 

ویژگی های رابط کاربری MIUI 13 و بازگشت ویجت اپ والت کارگو به MIUI 13

در نسخه‌ی MIUI 11 ویژگی در اپ والت وجود داشت که اطلاعاتی از اپلیکیشن‌های نصب شده را در اختیارمان قرار می‌داد. حال انتظار می‌رود که چنین ویژگی در نسخه‌ی جدید رابط کاربری شیائومی در اختیار کاربران قرار گیرد. به این صورت که پیش‌نمایشی از اپلیکیشن‌های موجود در اپ والت در پنجره‌ای کوچک به نمایش درخواهد آمد.

تغییر حالت نمایش میزان حرارت باتری

در رابط کاربری MIUI 12.5 میزان حرارت تولید شده توسط باتری بر حسب سلسیوس یا سانتی‌گراد به نمایش گذاشته می‌شود. شیائومی در نظر دارد این روند را تغییر دهد و معیار سنجش حرارت باتری‌، عبارت‌های خنک، معمولی و داغ باشد. در حالت خنک یا Cool دمای باتری زیر ۳۰ درجه‌ی سانتی گراد است و حالت نرمال نیز بین ۳۱ تا ۳۹ درجه‌ی سانتی‌گراد تعریف شده است. اگر دمای باتری نیز به بیش از ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسد، اپلیکیشن مربوطه عبارت داغ یا Hot را نمایش خواهد داد.

خرید گوشی پرچمدار

امکان تغییر بین نسخه‌ی اصلی و بتا بدون حذف اطلاعات

در نسخه‌های فعلی رابط کاربری شیائومی، هرگونه تغییر بین نسخه‌ی بتا و اصلی به معنی حذف اطلاعات خواهد بود. چنین اتفاقی دیگر در نسخه‌ی جدید رابط کاربری شیائومی رخ نخواهد داد. درواقع اطلاعا کاربر به‌صورت کامل ذخیره شده و در فضای ابری بارگذاری می‌شوند تا اگر کاربر بخواهد نسخه‌ی اصلی را نصب کرده یا هر گونه تغییر دیگری ایجاد کند، اطلاعات وی پاک نشوند.

 

رابط کاربری موبایل چیست؟ در مقاله ای UI گوشی را از پایه توضیح داده‌ایم:
رابط کاربری

 

امکان ساخت شخصیت برای دستیار هوشمند شیائومی

ساخت شخصیت برای دستیار هوشمند شیائومی در miui 13

دستیار هوشمند شیائومی یا می اسیستنت، درواقع نمونه‌ای شبیه به گوگل اسیستنت یا سیری محسوب می‌شود که البته در حال حاضر تنها در اختیار کاربران کشور چین قرار دارد. زمانی که از می اسیستنت استفاده کنید، شخصیتی مجازی، پاسخگوی شما خواهد بود که البته توسط خودتان ساخته می‌شود و امکان شخصی‌سازی گسترده‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

قابلیت‌ها و ظاهر جدید برای اپلیکیشن MIUI Health

تغییرات ظاهر MIUI Health با miui 13

شیائومی نه‌تنها طراحی ظاهری MIUI Health را تغییر داده است، بلکه امکانات بیشتری را افزوده تا تجربه‌ی بهتری برای کاربران در زمان استفاده از این اپلیکیشن فراهم شود. علاوه بر آن، طراحان شیائومی تلاش کرده‌اند کار با اپلیکیشن MIUI Health ساده‌تر و راحت‌تر شود.

نوار اسکرول زمانی

نوار اسکرول بر مبنای تاریخ و زمان در گالری miui 13

رابط کاربری MIUI مانند هر رابط کاربری دیگری از بخشی به نام گالری برخوردار است که دسترسی ساده‌تر به تصاویر، ویدئو و محتوای دیگر موجود در حافظه را به کاربر ارائه می‌دهد. شیائومی در نسخه‌ی جدید رابط کاربری خود نوار اسکرول زمانی را در نظر گرفته که اجازه می‌دهد کاربر تصاویر، ویدئو یا هر محتوای دیگری را بر حسب زمان ثبت شده پیدا کند. نوار اسکرول زمانی در زمان جستجو در گالری نمایش داده خواهد شد و بر اساس محتوای در حال نمایش، تاریخ ثبت آن را نمایش خواهد داد.

 

 

ظاهر جدید بخش انتخاب تم برای رابط کاربری

شیائومی در قدم بعدی به سراغ بخش انتخاب تم رفته تا ظاهری زیباتر برای آن طراحی کند. درواقع هدف شرکت چینی، هماهنگ‌سازی بخش‌های مختلف رابط کاربری با زبان طراحی رابط کاربری MIUI 13 است.

با وجود اینکه بسیاری از امکانات MIUI 13 را می‌توان روی نسخه‌ی بتا MIUI 12.5 تست کرد، اما به نظر می‌رسد شیائومی در ۱۶ دسامبر با دست پر به میدان خواهد آمد و احتمالا نسخه‌ی نهایی جدیدترین رابط کاربری برند محبوب چینی از امکانات بیشتری برخوردار خواهد بود؛ امکاناتی که هنوز از آن‌ها خبر نداریم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

187 نظر

  1. فائزه

    سلام وقت بخیر
    موبایل من نوت ۹از تایمی ک اپدیدت کردمMINI13،موبایل هنگ میکنه کاملا خودبخود یاخودش خاموش میشه یا میلش نمیکشه روشن شه تاچند دقیقه چیکارباید کنم من این باگا رفع شه😥

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به فائزه

      سلام وقت بخیر کار خاصی نمیشه کرد، منتظر آپدیت بعدی باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%db%8c-miui-13/
ads
ads