داغ ترین ها :
پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید و آیفون

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید و آیفون

کلیه برنامه‌هایی که تصاویر را نمایش می‌دهند، احتمالا دارای یک حافظه  پنهان هستند. در حقیقت حافظه پنهان داده‌های مربوط به تصاویر را ذخیره‌سازی کرده تا امکان بارگیری سریع آن‌ها در آینده فراهم شود. همانطور که می‌دانید، اپلیکیشن اینستاگرام به مرور زمان پس از نصب در گوشی هوشمند با افزایش حجم همراه خواهد بود؛ در صورتی که فضای ذخیره‌سازی گوشی مناسب نباشد، قطعا با یک منبع اطلاعات بزرگ مواجه خواهید شد که در نهایت می‌تواند باعث ایجاد دردسر شود. خوشبختانه امکان پاک کردن حافظه کش اینستاگرام هم در آیفون و اندروید وجود دارد.

برای خرید گوشی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید

در گوشی‌های اندروید نیازمند حذف اپلیکیشن اینستاگرام یا حتی خروج از حساب کاربری نخواهید بود و پاسخ به سوال حافظه کش اینستاگرام کجاست در دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل گوگل، ساده است. تنظیمات گوشی‌های اندروید دارای یک روش خاص به منظور پاک کردن حافظه پنهان است. توجه داشته باشید که روش ذکرشده پاسخ به سوال حافظه کش اینستاگرام در گوشی سامسونگ کجاست هم به حساب می‌آید.

  • وارد تنظیمات گوشی اندروید شوید تا بتوانید بخش ذخیره‌سازی (Storage) را انتخاب کنید.

پاکسازی کش اینستاگرام در اندروید - 1

  • در این قسمت باید گزینه سایر برنامه‌ها (Other Apps) را انتخاب کنید. برای ورود به بخش موردنظر باید روی نماد سه نقطه موجود در سمت راست قسمت بالا ضربه بزنید و گزینه پیشرفته (Advanced) را انتخاب کنید.

پاکسازی کش اینستاگرام در اندروید - 2

  • در این بخش باید روی گزینه سایر برنامه‌ها (Other Apps) ضربه بزنید تا امکان جستجو و پیدا کردن برنامه اینستاگرام فراهم شود.

پاکسازی کش اینستاگرام در اندروید - 3

  • در ادامه کار روی گزینه پاکسازی کش (Clear Cache) ضربه بزنید.

هم اکنون باید بخش مربوط به گزینه پاکسازی کش (Clear Cache) را به رنگ خاکستری مشاهده کرده و فضای استفاده شده از سوی آن را هم خالی مشاهده کنید.

 

 

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون

در صورتی که سوال چگونه حافظه کش اینستاگرام را در آیفون پاک کنیم ذهن شما را درگیر خود کرده است، بهتر است بدانید تنها روش حذف کردن کش اینستاگرام در گوشی آیفون، حذف و نصب مجدد برنامه خواهد بود.

  • آیکون برنامه اینستاگرام را در صفحه اصلی یا در کتابخانه برنامه‌ها پیدا کنید.
  • در ادامه با انگشت خود روی نماد اینستاگرام ضربه بزنید و در همان حالت حفظ کنید تا منوی موردنظر ظاهر شود.
  • گزینه حذف برنامه (Remove App) یا علامت منفی که در گوشه سمت چپ قسمت بالای نماد قرار دارد را انتخاب کنید.
  • در این بخش هم باید فرایند را تایید کنید تا بدین ترتیب، اپلیکیشن اینستاگرام به صورت کامل حذف شود.

هم اکنون که اپلیکیشن اینستاگرام را از سیستم عامل iOS خود حذف کرده‌اید، بهتر است آن را مجددا و به صورت رایگان از اپ استور دانلود کرده و نصب کنید.

پاك كردن حافظه كش اينستاگرام در شیائومی

در صورتی که قصد دارید کش اینستاگرام در شیائومی را هم حذف کنید، بهتر است بدانید روش انجام کار مشابه گوشی‌های اندروید است. شما باید برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  • در ادامه گزینه برنامه‌ها (Apps) را انتخاب کنید.
  • پس از آن گزینه مدیریت برنامه‌ها (Manage Apps) را انتخاب کنید.
  • هم اکنون باید برنامه اینستاگرام را انتخاب کرده و پس از ورود به آن، گزینه Clear Cache را انتخاب نمایید.

با دنبال کردن مراحل ذکر شده می‌توانید حافظه کش اینستاگرام را در گوشی‌های شیائومی به صورت کامل پاکسازی کنید تا فضای ذخیره‌سازی شما هم افزایش پیدا کند.

 

 

سوالات متداول

آیا امکان پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون با برنامه‌های شخص ثالث وجود دارد؟ خیر؛ شما باید برنامه را حذف کرده و مجددا نصب کنید.

آیا پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در نسخه‌های گوناگون اندروید متفاوت است؟ این آموزش مبتنی بر جدیدترین تغییرات سیستم عامل اندروید بوده و این احتمال دارد در نسخه‌های قدیمی، کمی متفاوت باشد، اما مسیر کلی را باید یکسان دانست.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%be%d8%a7%da%a9-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%d9%87-%da%a9%d8%b4-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads