داغ ترین ها :
پوکو M4 پرو شیائومی با تراشه دایمنسیتی 810 معرفی شد

پوکو M4 پرو شیائومی با تراشه دایمنسیتی 810 معرفی شد

کمتر از ۶ ماه پیش گوشی هوشمندی به نام پوکو M3 پرو مدل 5G معرفی شد؛ محصولی میان‌رده که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های درخور توجه توانست موفقیت گسترده‌ای را برای شرکت چینی به همراه داشته باشد. حال، مدل جدید یعنی پوکو M4 پرو شیائومی معرفی شده تا موفقیت مدل پیشین را تکرار کند. در نگاه اول باید گفت که پوکو M4 پرو مدلی با تغییرات گسترده از نظر طراحی ظاهری نسبت به مدل پیشین نیست، بلکه طراحی مدل پیشین با تغییرات اندکی همراه بوده و به نوعی، بهینه‌تر شده است.

 

گوشی های شیائومی را با بهترین قیمت از تکنولایف خریداری کنید: قیمت گوشی شیائومی

 

محصول جدید برند پوکو از صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر استفاده می‌کند؛ صفحه‌نمایشی که ابعاد آن به ۶.۶ اینچ می‌رسد و نسبت به مدل پیشین (۶.۵ اینچ) کمی بزرگ‌تر شده است. صفحه‌نمایش پوکوی جدید از مشخصاتی مانند وضوح تصویر FHD+، نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند. البته نرخ نمونه‌برداری لمسی آن از ۱۸۰ هرتز در مدل قبلی به ۲۴۰ هرتز رسیده است.

از دیگر مشخصات صفحه‌نمایش می‌توان به افزایش نرخ روشنایی آن از ۴۰۰ نیت به ۴۵۰ نیت اشاره کرد، البته برای محافظت از صفحه‌نمایش پوکو M4 پرو همچنان از محافظ گوریلا گلس ۳ استفاده می‌شود که برند چینی می‌توانست در این زمینه بازنگری کند.

پنل پشتی از ماژول دوربینی استفاده می‌کند که ابعاد بسیار بزگری دارد و به نحوی تقریبا نصفی از پنل پشتی را پوشش می‌دهد. البته ماژول دوربین تقریبا هم‌سطح با پنل است و قسمت‌هایی که دوربین‌ها و فلش قرار گرفته‌اند از سطح ماژول کمی برجسته‌تر است.

ماژول مدنظر متشکل شده است از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی که وضوح تصویر آن نسبت به مدل پیشین کمی افزایش یافته است. پوکو M3 پرو از دوربینی ۴۸ مگاپیکسلی با سنسوری به ابعاد ۲.۰/۱ اینچ استفاده می‌کرد. علاوه بر دوربین اصلی در ماژول پنل پشتی می‌توان به دوربینی ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و میدان دید ۱۱۹ درجه ای دسترسی داشت.

بالاتر از صفحه‌نمایش پوکو M4 پرو نیز دوربین سلفی قرار گرفته که از وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. باید گفت که دوربین از نقاط قوت گوشی هوشمند جدید پوکو نیست و درواقع می‌توان محصول جدید شیائومی را گوشی هوشمندی اقتصادی دانست که امکاناتی ازجمله ارتباطات 5G را به قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در دل محصول جدید شیائومی، تراشه‌ای از شرکت مدیاتک به نام دایمنسیتی ۸۱۰ قرار گرفته که همراه با لیتوگرافی ۶ نانومتری تولید شده است. در مقایسه با تراشه‌ی موجود در مدل پیشین یعنی دایمنسیتی ۷۰۰ که مطابق با لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید شده بود، دایمنسیتی ۸۱۰ می‌تواند توان پردازشی بیشتری را در اختیار پوکو M4 پرو قرار دهد.

محصول جدید شرکت چینی مجهز شده به باتری باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی که البته از فناوری شارژ سریع‌تری استفاده می‌کند. درواقع کاربر می‌تواند گوشی هوشمند مدنظر را با فناوری شارژ ۳۳ واتی شارژ کند. مدت زمان شارژ کامل باتری یعنی صفر تا صد درصد نیز تنها ۵۹ دقیقه طول می‌کشد که رقم مناسبی برای محصولات میان‌رده است.

عکس گوشی poco m4 pro

سران پوکو توضیح داده‌اند که تنها ۱۰ دقیقه اتصال گوشی هوشمند به شارژر می‌تواند به کاربر اجازه دهد که به مدت ۱۵۰ دقیقه ویدئو تماشا کند. در محصول جدید شیائومی کاربر به بلندگوهای استریو دسترسی خواهد داشت. البته امکان اتصال هدفون از طریق جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیز وجود دارد و همچنین کاربر می‌تواند با اتصال کارت حافظه‌ی microSD میزان ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی را افزایش دهد.

سران شیائومی در خلال رونمایی پوکو M4 پرو تایید کردند که گوشی هوشمند جدیدشان بسته به بازار عرضه از چیپ NFC برخوردار خواهد بود و دکمه‌ی پاور نیز میزبان حسگر اسکنر اثر انگشت می‌شود تا کاربر با استفاده از آن بتواند گوشی هوشمند را از حالت قفل خارج سازد.

انتظار می‌رود که پوکو M4 پرو در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۰ آبان ۱۴۰۰) روانه‌ی بازار کند. مدل پایه‌ی این گوشی هوشمند که از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برخوردار خواهد بود با برچسب قیمت ۲۲۰ یورو روانه‌ی بازار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند محصول جدید برند چینی را در یکی از سه رنگ‌بندی مشکی، آبی و زرد خریداری کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-m4-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads