داغ ترین ها :
پیدا شدن رقیب جدی عینک هوشمند اپل با درز اطلاعات Samsung AR Glasses

پیدا شدن رقیب جدی عینک هوشمند اپل با درز اطلاعات Samsung AR Glasses

پیدا شدن رقیب جدی عینک هوشمند اپل با درز اطلاعات Samsung AR Glasses
هنوز مدت زمان زیادی از لو رفتن اطلاعات عینک هوشمند اپل AR / VR نگذشته که خبر تازه‌ای دنیای تکنولوژی را باز به هیجان آورد. به نظر می‌رسد سامسونگ نیز دست به کار ارائه‌ی عینک هوشمند جدید خود شده. کمپانی ساسونگ از 5 سال پیش کار بر روی عینک‌های هوشمند و واقعیت افزوده را آغاز کرد و اولین نمونه از این نوع محصولات را با نام عینک مانیتورلس در سال 2017 رسما ارائه و معرفی کرد، اما حالا هیاهو بر سر عینک هوشمند AR سامسونگ است. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا با هم اخبار پیرامون این عینک هوشمند جدید سامسونگ را بررسی کنیم.

توئیت‌های WalkingCat

واکینگ‌کت؛ کاربر پر جنجال توئیتر که اخبار و اطلاعات مربوط به تکنولوژی را پوشش می‌دهد، با انتشار دو ویدئو گمانه‌هایی را در مورد عینک هوشمند سامسونگ ایجاد کرد.

اولین ویدئو: Samsung Glasses Lite

اولین ویدئو که تقریبا یک دقیقه‌ای‌ست، با نوشته‌ی بزرگ Samsung Glasses Lite شروع می‌شود. در ادامه نمای گرافیکی عینک را از زوایای مختلف می‌بینم. این تصاویر کات می‌خورند به تصویر مردی که آزادانه روی کاناپه نشسته و با عینک هوشمند Glasses Lite مشغول تماشای فیلم، چک کردن ایمیل‌ها، برقراری تماس تصویری و بازی‌ست. تمام این کارها به کمک ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch صورت می‌پذیرد.
تاکید ضمنی این ویدئو بر روی این نکته است، تصویر همواره در مقابل کاربر قرار دارد. چه زمانی که نشسته، یا زمانی که روی کاناپه می‌خوابد و چه زمانی که در محیط بیرون در حال قدم زدن است.

عینک هوشمند سامسونگ

دومین ویدئو: Samsung AR Glasses

به نظر می‌رسد ویدئوی دومی که توسط واکینگ‌کت به اشتراک گذاشته شده، نسخه‌ی پیشرفته‌تری از عینک هوشمند Glasses Lite به نام Samsung AR Glasses را به نمایش می‌گذارد. تفاوت اصلی این دو عینک که در نگاه اول به چشم می‌آید رنگ‌شان است. عینک Lite به رنگ سفید است، درحالی‌که عینک هوشمند AR سیاه رنگ می‌باشد.
اما مهم‌ترین تفاوت این دو عینک، نه در رنگ‌شان، بلکه در تفاوت عملکردشان می‌باشد. عینک AR به کاربر امکان تعامل با صفحه‌ی واقعیت افزوده‌ی مجازی را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام تبدیل گوشی به مانیتور دوم کامپیوتر

در ویدئوی دوم چه می‌بینیم؟

مردی درحالی‌که عینک AR سامسونگ را به چشم زده، در حال تایپ کردن مطلبی به وسیله‌ی کیبورد مجازیِ روی میز است، و در همان حال به صفحه‌ی نمایش مجازی مقابل‌اش چشم دوخته.
او به راحتی با دستانش میان صفحات مختلف پیش روی‌اش حرکت می‌کند. زمانی که تماسی دریافت می‌کند، تنها با لمس دکمه‌ی پاسخگویی، دوستانش را در میان خانه می‌بیند. در ادامه این واقعیت مجازی تا جایی پیش می‌رود که مرد دکوراسیون اتاقش را به صورت مجازی تغییر می‌دهد. این تفییر تا زمانی که عینک هوشمند را از چشم برنداشته، باقی می‌ماند.

عینک سامسونگ

تماشای این دو ویدئو چه اطلاعاتی در اختیار ما می‌گذارد؟

این دو ویدئوی منتشر شده در توئیتر اطلاعات فنی زیادی به ما نمی‌دهد. قدر مسلم آن‌که سامسونگ به زودی دو نوع متفاوت از عینک‌های هوشمند خود را معرفی خواهد کرد. به نظر می‌رسد عینک هوشمند Glasses Lite عملکرد ساده‌تری دارد و با قیمت پایین‌تری – برای استفاده‌ی طیف وسیعی از مردم – وارد بازار خواهد شد. به ویژه آن‌که این عینک به کمک گلکسی واچ به عنوان یک میانجی‌گر قادر به فعالیت است.
در حالی‌که AR Glasses عینک هوشمندی است که به یک کامپیوتر تمام عیار تبدیل شده. پیش‌بینی می‌شود قیمت این عینک چنان بالا باشد که فعلا به صورت محدود ارائه شود.

سخن پایانی

سامسونگ پیش‌تر با ارائه‌ی هدست‌های واقعیت افزوده‌ی خود علاقه‌مندی به فعالیت و تولید در حوزه‌ی واقعیت مجازی و افزوده را نشان داده. پس نمی‌توان به ثابت قدمی این کمپانی در عرصه‌ی رقابت تکنولوژی‌های نو شک کرد. با این وجود برخی متخصصان و تحلیل‌گران عرصه‌ی تکنولوژی معتقدند تصویری که سامسونگ در تبلیغ عینک هوشمند AR Glasses نشان داده، نمایانگر آینده‌ای نه چندان دور و ممکن است، اما هنوز وقتش نرسیده و این ویدئو صرفا تبلیغی برای نمایش آینده‌نگری سامسونگ است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. ایلیا زاهدی

    با این عینک سامسونگ میشه پشت دیوار رو دید که کی پشت در یا دیواره 🤣 و ایکه میشه کشور هارو دید همه کار میشه کرد

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%be%db%8c%d8%af%d8%a7-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%b1%d9%82%db%8c%d8%a8-%d8%ac%d8%af%db%8c-%d8%b9%db%8c%d9%86%da%a9-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%d8%b1%d8%b2/
ads
ads