داغ ترین ها :
پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل معرفی شدند؛ پرچم‌دارانی مقرون به‌صرفه

پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل معرفی شدند؛ پرچم‌دارانی مقرون به‌صرفه

درنهایت پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو و تراشه‌ی تنسور به میدان آمده‌اند تا پرچم‌داران رقبای خود را با توان پردازشی قابل توجه و قیمتی اقتصادی به چالش بکشند. در حالی که گوگل، شرکتی است که سیستم‌عامل اندروید را توسعه داده، اما هیچگاه نتوانسته گوشی هوشمندی مبتنی بر اندروید و با ارزش خرید بالا به بازار عرضه کند. درواقع کمتر تلفن هوشمندی از گوگل به بازار عرضه شده که مورد استقبال گسترده‌ی کاربران قرار گیرد.

 

برای خرید گوشی از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید و از تنوع بالای برندهای گوشی هوشمند استفاده کنید.

 

گوگل در ابتدا با شرکت‌های دیگر مانند ال‌جی و HTC به ساخت تلفن‌های هوشمند پرداخت؛ به این صورت که طراحی محصول توسط تیم طراحی گوگل رخ می‌داد و شرکت دیگر نیز وظیفه‌ی ساخت آن را به عهده داشت. البته شایعاتی نیز وجود دارد که طراحی و تولید محصولات توسط شرکت دیگر انجام شده و تنها لوگوی گوگل در پشت گوشی هوشمند نقش بسته است.

گوگل پیکسل 6

بعد از مدتی، سران گوگل اعلام کردند که سری پیکسل در دست تولید قرار خواهد گرفت و تیم مهندسی گوگل نقش پررنگ‌تری در طراحی و ساخت آن‌ها خواهد داشت. با این حال، سری پیکسل نیز موفقیت چندانی برای سازنده‌ی سیستم‌عامل اندروید به همراه نداشت.

تصمیماتی نیز که سران گوگل برای سری پیکسل گرفتند نیز بحث برانگیز بود. در حالی که کاربران انتظار عرضه‌ی پرچم‌داری تمام عیار را داشتند؛ اما گوگل به سمت طراحی محصولاتی میان‌رده رفت. حال، به نظر می‌رسد که سیاست سازنده‌ی اندروید برای سری پیکسل 6 تغییر کرده و گویا گوگل می‌خواهد جایگاه ویژه‌ای در بازار محصولات بالارده کسب کند.

سری پیکسل 6 در دو مدل استاندارد و پیکسل 6 پرو معرفی شده تا همراه با تراشه‌ی تنسور در بازار محصولات اندرویدی خودنمایی کند. پیش از آنکه به سری پیکسل 6 بپردازیم، ابتدا به سراغ تراشه‌ی تنسور و مشخصات سخت‌افزاری آن می‌رویم.

تراشه تنسور گوشی‌ پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

تراشه تنسور که برای گوشی‌های پیکسل 6 و Pixel 6 Pro طراحی شده است.

از نظر توان پردازشی می‌توان گفت که تنسور کمی بالاتر از A14 بیونیکی اپل و اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام قرار می‌گیرد. گوگل برای طراحی و ساخت تراشه‌ی تنسور به سراغ سامسونگ رفته و از معماری کمک گرفته که تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۵۵ با استفاده از آن ساخته شد.

 

آفر ویژه گوگل برای فروش پرچمدار جدیدش پیکسل 6:

با ماهی یک میلیون و دویست هزار تومان پیکسل ۶ بخرید

 

تنسور با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده و این یعنی نسبت به تراشه‌های ۷ نانومتری یا بالاتر از عملکرد بهتری به خصوص در زمینه‌ی مصرف انرژی برخوردار خواهد بود. پردازنده‌ی مرکزی تنسور مجهز شده به ۸ هسته که البته در سه خوشه قرار می‌گیرند. خوشه‌ی اول را ۴ هسته‌ی کرتکس A55 با فرکانس ۱/۸ گیگاهرتز، خوشه‌ی دوم را ۲ هسته‌ی کرتکس A78 با فرکانس ۲/۲۵ گیگاهرتز و خوشه‌ی سوم را نیز ۲ هسته‌ی کرتکس X1 با فرکانس ۲/۸ گیگاهرتز تشکیل می‌دهد.

گوگل تنسور پیکسل 6

آنچه باعث می‌شود که تراشه‌ی تنسور نسبت به محصولاتی مانند اسنپدراگون ۸۸۸ از توان پردازشی بالاتری برخوردار باشد استفاده از دو هسته‌ی کرتکس X1 خواهد بود. در حالی که اسنپدراگون ۸۸۸ تنها یک هسته‌ی کرتکس X1 دارد، برخورداری تنسور از دو هسته‌ی کرتکس X1 توان پردازشی قابل توجهی را در اختیار پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو قرار می‌دهد.

برای پردازنده‌ی گرافیکی نیز تنسور از پردازنده‌ی Arm Mali-G78 استفاده می‌کند. درمجموع می‌توان گفت که Pixel 6 و Pixel 6 Pro مجهز به تراشه‌ای توانمند شده‌اند که قادر است از پس وظایف سنگین به راحتی برآید. برای افزایش میزان امنیت تراشه نیز گوگل تراشه‌ی تایتان M2 را به تنسور افزوده تا ضریب امنیت دستگاه افزایش یابد.

پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو ؛ مشخصات سخت‌افزاری

پیکسل 6 دارای صفحه‌نمایشی ۶/۴ اینچی است که پنلی از نوع OLED با رزولوش FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد. برای پیکسل 6 پرو نیز صفحه‌نمایشی ۶/۷ اینچی در نظر گرفته شده، اما کاربر به پنلی از نوع LTPO OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن  1440p دسترسی خواهد داشت.

سایز صفحه نمایش دو گوشی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

اندازه صفحه نمایش دو گوشی Pixel 6 و Pixel 6 Pro در مقایسه‌ای کوتاه میان دو مدل سری پیکسل 6 می‌توان گفت که مدل پرو از صفحه‌نمایش مدرن‌تر با مشخصات به مراتب بهتری برخوردار خواهد بود. میزان حافظه‌ی رم پیکسل 6 به ۸ گیگابایت و پیکسل 6 پرو نیز به ۱۲ گیگابایت می‌رسد که البته هر دو با توجه به سخت‌افزاری که دارند، قادر به اجرای نرم و روان بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی خواهند بود.

 

البته گوگل در نظر داشته تا پیکسل 6 را با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی و مدل پرو را نیز با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی به بازار کند تا تفاوت میان دو مدل سری پیکسل 6 در ابعاد و مشخصات صفحه‌نمایش یا میزان رم خلاصه نشود.

 دوربین دو گوشی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

ماژول دوربین دو گوشی Pixel 6 و Pixel 6 Pro

مدل استاندارد سری دارای باتری با ظرفیت ۴،۶۱۴ میلی‌آمپرساعت و مدل پرو نیز باتری با ظرفیت ۵،۰۰۳ میلی‌آمپرساعت دارد که با توجه به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، برخورداری پیکسل 6 پرو از باتری با ظرفیت بیشتر اقدامی منطقی به نظر می‌رسد.

هر دو مدل سری پیکسل 6 از ماژول دوربین مشابهی استفاده می‌کنند. درواقع گوگل برای دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی GN1 سامسونگ رفته که دارای سایز ۱/۱.۳ اینچ است. در کنار دوربین اصلی نیز، دوربینی با لنز اولتراواید و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل قرار گرفته که از فوکوس ثابت استفاده می‌کند.

دوربین گوشی گوگل پیکسل 6

هر دو مدل سری پیکسل 6 از ماژول دوربین مشابهی استفاده می‌کنند. درواقع گوگل برای دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی GN1 سامسونگ رفته که دارای سایز ۱/۱.۳ اینچ است. در کنار دوربین اصلی نیز، دوربینی با لنز اولتراواید و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل قرار گرفته که از فوکوس ثابت استفاده می‌کند.

 

سیستم عامل جدید اندروید روی پرچمدار جدید گوگل عرضه شد:

اندروید ۱۲ روی گوشی‌ های پیکسل 6 منتشر شد

 

از مشخصات دیگر سری پیکسل 6 می‌توان به استفاده از فناوری شارژ باسیم ۳۰ واتی اشاره کرد. البته پیکسل 6 از شارژ باسیم ۲۱ واتی و مدل پرو نیز از شارژ بی‌سیم ۲۳ واتی استفاده می‌کند. گوگل برای هر دو مدل از محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس ویکتوس استفاده کرده است. البته هر دو مدل دارای گواهی IP68 هستند که یعنی در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک مقاوم خواهند بود.

سران گوگل در خلال کنفرانس تایید کردند که قیمت پیکسل 6 از 599 دلار و مدل پرو نیز از 899 دلار شروع می‌شود. همچنین مشخص شد که هر پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو تا پنج‌ سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند.

مقایسه دو گوشی Pixel 6 و Pixel 6 Pro

مشخصات / نام گوشی

پیکسل 6 گوگل

پیکسل 6 پرو گوگل

صفحه‌نمایش

۶/۴ اینچ، FHD، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، OLED ۶/۷ اینچ، FHD+، نرخ نوسازی متغیر ۱۰ الی ۱۲۰ هرتزی، LTPO OLED

تراشه

تنسور (۵ نانومتری) تنسور (۵ نانومتری)

پردازنده‌ی مرکزی

۲ هسته‌ی کرتکس X1 با فرکانس ۲/۸ گیگاهرتز، ۲ هسته‌ی کرتکس A78 با فرکانس ۲/۲۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی کرتکس A55 با فرکانس ۱/۸ گیگاهرتز ۲ هسته‌ی کرتکس X1 با فرکانس ۲/۸ گیگاهرتز، ۲ هسته‌ی کرتکس A78 با فرکانس ۲/۲۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی کرتکس A55 با فرکانس ۱/۸ گیگاهرتز

پردازنده‌ی گرافیکی

ARM Mali-G78 ARM Mali-G78

حافظه‌ی رم

۸ گیگابایت ۱۲ گیگابایت

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۱۲۸ / ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ / ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایت

باتری

۴،۶۱۴ میلی‌آمپرساعت ۵،۰۰۳ میلی‌آمپرساعت

دوربین اصلی

۵۰ مگاپیکسل با لنز واید

۱۲ مگاپیکسل با لنز اولتراواید

۵۰ مگاپیکسل با لنز واید

۱۲ مگاپیکسل با لنز اولتراواید

۴۸ مگاپیکسل با لنز تله‌فوتو (زوم اپتیکال ۴ برابر)

قیمت

مدل پایه: ۵۹۹ دلار مدل پایه: ۸۹۹ دلار

 

 

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-6-%d9%88-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-6-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads