داغ ترین ها :
چگونه با گوشی استریم کنیم؟

چگونه با گوشی استریم کنیم؟

امروزه یکی از مشاغل سودآور و پر درآمد دنیا، استریم کردن است که شاخه های زیاد و متنوعی دارد، اما در مجموع هر نوع استریم کردن یک معنی دارد، پخش زنده از کاری که انجام می دهید برای دنبال کنندگان. استریم یعنی پخش زنده و به کسانی که استریم می کنند، استریمر گفته می شود. استریمرها راز این راه حرفه ای را که بلدند به دیگران نشان می دهند و از طریق آن درآمد زایی می کنند. استریم کردن فقط برای بازی نیست، بلکه شما با استریم می توانید آموزش دهید، اجرایی برگذار کنید یا درمورد مبحثی صحبت کنید؛ حال سوال این است: چگونه با گوشی استریم بگذاریم؟ گوشی استریم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؛ برای پاسخ با ما همراه باشید.از تمام این روش ها می توانید درآمدزایی خوبی داشته باشید، البته برای افراد داخل ایران پروژه بهره بری از استریم مقداری سخت و نشدنی است. پلتفرم های متنوعی برای پخش استریم ها وجود دارند که معروف ترین آن ها یوتیوب است، در این برنامه می توانید به راحتی برای هر موضوعی یک پخش زنده برگذار کنید. برای گیمرها بهترین برنامه پخش زنده توییچ نام دارد که بسیاری از کاربرانی که دنبال استریم بازی هستند این برنامه را روی گوشی گیمینگ و سیستم خود دارند.
نسخه ایرانی این برنامه ها که قابلیت استریم کردن دارد، آپارات نام دارد و شما می توانید به راحتی در آپارات پخش زنده داشته باشید، اما برای شما درآمدی ندارد و فقط جنبه تبلیغات کار شما را دارد، اما در یوتیوب و توییچ درآمدزایی قانونی است و کاربران هم می توانند شما را حمایت یا به اصطلاح دونیت کنند که متاسفانه درآمدزایی از این راه در ایران غیرممکن است زیرا یوتیوب فیلتر است و هنوز فرهنگ دونیت کردن در ایران درست جای نگرفته است.
اما ما در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه به راحتی می توانید با گوشی خودتان استریم کنید بدون اینکه نیاز به هزینه های اضافی داشته باشید. همراه مجله تکنولایف باشید.

چرا استریم با گوشی موبایل؟

چگونه با گوشی استریم کنیم؟

این روزها افراد از گوشی‌های موبایل هم برای استریم کردن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به دلایلی اشاره می‌کنیم که ممکن است علت رو آوردن افراد به این روش باشند.

کاهش هزینه‌ها

بسیاری از افراد گوشی‌های موبایلی دارند که از پس استریم کردن برمی‌آید. به همین خاطر هم با استفاده از تلفن هوشمند می‌تواند حسابی در هزینه‌های‌تان را کاهش دهد. چرا که خرید یک ستاپ کامل برای ضبط استریم ویدیو هزینه زیادی می‌طلبد. گوشی‌ها خود دوربین و میکروفون دارند و از برنامه‌های استریم مختلف پشتیبانی می‌کنند. این تمام چیزی است که یک فرد برای شروع استریم به آن نیاز دارد. پس اگر قصد دارید با کم‌ترین هزینه استریم کردن را شروع کنید، استفاده از تلفن‌های هوشمند انتخاب معقولی به نظر می‌رسد.

دسترسی راحت

اگر بخواهید بدون اتلاف وقت و در کم‌ترین زمان دست به یک پخش زنده فوری بزنید، گوشی موبایل بهترین انتخاب خواهد بود. چون اکثر افراد معمولا تمام روز گوشی خود را همراه دارند و می‌توانند به راحتی در زمان دلخواه دست به این کار بزنند.

برای استریم با گوشی به چه وسایلی نیاز داریم؟

درسته که در قسمت بالا گفتیم نیاز به هزینه اضافی نیست، اما موارد ابتدایی برای یک پخش زنده با کیفیت را باید رعایت کنید تا بتوانید کاربران بیشتری را جذب محتوای خود کنید. مهم ترین موردی که باید ابتدا در اختیار داشته باشید، اینترنت بسیار قوی با حجم زیاد است. بهتر است از اینترنت های TD-LTE ایرانسل استفاده کنید و اگر آنتن دهی در خانه شما ضعیف است، از آنتن های جانبی که به مودم متصل می شوند استفاده کنید.
در مرحله دوم باید یک گوشی با پردازنده خوب داشته باشید که بتوانید بازی ها را همزمان با چند برنامه دیگر اجرا کند، یک رایانه نسبتا خوب به همراه یک وب کم و میکروفون که برای هر فردی که تولید محتوا می کند لازم است.
راحت ترین راهی که می توانید با گوشی استریم کنید، برای پخش زنده آموزشی یا سمینارها برنامه یوتیوب و آپارات بهترین برنامه هایی هستند که خیلی آسان می توانید پخش زنده داشته باشید. برای کسانی که گیمر هستند برنامه محبوب Twitch می تواند بهترین گزینه استریم گیم باشد.

استریم بازی با گوشی

 

بیشتر بخوانید: چگونه تلویزیون را به وای‌فای وصل کنیم؟

 

چگونه در یوتیوب استریم کنیم؟

استریم یوتیوب

برای استریم در یوتیوب کافیست درون برنامه گزینه + را بزنید و به برنامه اجازه دسترسی به میکروفون و دوربین را بدهید تا دوربین سلفی باز شود و پخش زنده شروع شود. اما در نظر داشته باشید که برای استریم در یوتیوب باید حداقل 50 نفر سابسکرایبر یا دنبال کننده داشته باشید، در غیر این صورت یوتیوب به شما اجازه لایو استریم نمی دهد.
اگر طبق شرایط یوتیوب عمل کرده باشید، می توانید استریم را اجرا کنید؛ در این صورت یک صفحه برای شما باز می شود که در آن تنظیمات استریم وجود دارد.
ابتدا موضوع استریم را تعیین می کنید.
گزینه Public را روی Unlisted قرار دهید تا هرکس نتواند استریم شما را ببیند و زمانی که اجرای شما بدون مشکل و قطعی بود آن را روی Public قرار دهید.
لوکیشن یا مکان را می توانید تنظیم کنید که پیشنهاد می کنیم روی مکانی که هستید قرار دهید.
سپس از شما می پرسد که آیا این ویدئو برای کودکان مناسب است یا خیر، که توصیه می کنیم روی گزینه خیر تنظیم کنید تا با مشکلی از سوی یوتیوب مواجه نشوید.
سپس در آخر صفحه گزینه Advance را بزنید تا گزینه تنظیمات بیشتری برای شما نمایان شود.
در این تنظیمات چت را همیشه روی روشن قرار دهید تا اگر کانال شما به درآمد زایی رسیده بود، از طریق سوپر چت دونیت مالی یا حمایت مالی شوید.
گزینه دوم و سوم مربوط به اسپانسر شما در صورت وجود و درآمد داشتن کانال شما است که اگر این شرایط را داشتید حتما روشن کنید.
سپس Go Live را بزنید و به همین راحتی استریم خود را شروع کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: بهترین گوشی برای بلاگرها

 

چگونه در آپارات استریم کنیم؟

برای استریم در آپارات نیاز به برنامه ثالث دارید که باید روی گوشی خود نصب کنید. برای اینکه بتوانید با گوشی در آپارات استریم کنید لازم است تا ابتدا برنامه Stream Labs را نصب کنید. تا زمانی که این برنماه نصب می شود به سایت رسمی آپارات بروید و وارد پروفایل خود شوید. اگر عضو نشدید ابتدا درآپارات یک حساب بسازید تا گزینه استریم برای شما نمایان شود.

  • سپس در پروفایل خود روی گزینه پخش زنده یا Live Stream کلیک کنید.

استریم با گوشی در آپارات

  • تیک موافقت با قوانین آپارات را بزنید.

استریم با گوشی در آپارات

  • به بخش تنظیمات پخش بروید و دو کد Stream URL و Key Stream را مدنظر داشته باشید، زیرا در برنامه استریم لبز به این دو نیاز خواهیم داشت.

استریم با گوشی در آپارات

  • پس از اتمام مراحل در آپارات، وارد برنامه StreamLabs شوید. در این صفحه از شما سوال می کند که می خواهید در کدام پلتفرم پخش زنده داشته باشید، توئیچ، یوتیوب و فیس بوک، البته گزینه آخری هم مناسب سایت هایی مانند آپارات است که می توانید دستی وارد برنامه کنید.

استریم با گوشی در آپارات

  • گزینه آخر یعنی Custom RTMP را انختاب کنید.
  • در این صفحه همان دو کدی که در آپارات وجود داشت را وارد کنید، یعنی URL Stream و Key Stream.

استریم با گوشی در آپارات

توجه کنید: به هیچ عنوان کد نمایش را در معرض دید دیگران قرار ندهید، در غیر این صورت دیگران هم می توانند با کانال استریم شما پخش زنده داشته باشند و چیز هایی به اشتراک بگذارند که برای شما دردسر شود.

  • در این مرحله از شما سوال می شود که می خواهید از خودتان استریم بگیرید یا از بازی. بسته به نیازتان انتخاب کنید، ما هم گزینه بازی را انتخاب می کنیم.

استریم با گوشی در آپارات

  • سپس از شما اجازه دسترسی به دوربین و میکروفون می خواهد.
  • دو صفحه بعدی را Next بزنید.
  • در این صفحه از شما می پرسد که آیا می خواهید استریم را شروع کنید؟ گزینه Cancel را بزنید.

استریم با گوشی در آپارات

  • سه خط گوشه تصویر را بزنید تا وارد تنظیمات شوید.
  • گزینه Streaming Settings را بزنید.

استریم با گوشی در آپارات

  • در این بخش Video Settings را بزنید.

استریم با گوشی در آپارات

  • در این صفحه کیفیت تصویر استریم را می توانید تعیین کنید.
  • کیفیت تصویر را روی 1080 قرار دهید
  • فریم را روی 30 یا 60 قرار دهید. فریم 60 کیفیت نمایشگر را بیشتر و در عوض مصرف اینترنت را بیشتر می کند.
  • بیت ریت ویدئو را نسبت به اینترنتی که در نظر دارید تنظیم کنید.
  • سپس به صفحه تنظیمات برگردید و روی Advance settings کلیک کنید.
  • روی گزینه Editor کلیک کنید.

استریم با گوشی در آپارات

  • این لایه را از طریق لنداسکیپ کردن گوشی و انتخاب سطل آشغال حذف کنید.

استریم با گوشی در آپارات

  • با زدن این گزینه لایه ی دوربین را اضافه کنید.

استریم با گوشی در آپارات

  • سپس به صفحه اصلی بروید و Go Live را بزنید.

استریم با گوشی در آپارات

  • دوباره Stream URL را وارد کنید و در زیر آن موضوع پخش را معین کنید.

استریم با گوشی در آپارات

به همین راحتی می توانید درآپارات استریم کنید.

راهنمای خرید هدست گیمینگ را در مقاله زیر بخوانید:

بهترین هدست های گیمینگ

چگونه با گوشی در توییچ استریم کنیم؟

برای استریم از گوشی داخل برنامه توئیچ، علاوه بر گوشی و اینترنت خوب، نیاز به یک رایانه، وب کم و میکروفون دارید.
برای شروع کار ابتدا گوشی خود را بوست کنید یا تمام برنامه ها را ببندید تا سرعت گوشی بالاتر برود و پردازش راحت تر صورت بگیرد.
تمامی اعلان ها را خاموش کنید یا حتی در صورت امکان گوشی را روی Air Plane Mode یا حالت هواپیما قرار دهید تا از زنگ خوردن و بهم خوردن استریم جلوگیری کنید. در عوض دقت کنید که وای فای شما متصل باشد.
با نصب برنامه Reflector روی رایانه می توانید نمایشگر گوشی خود را از طریق AirPlay، Miracast یا Smart View به مانیتور سیستم انتقال دهید.
پس از دانلود Reflector 3 از وب سایت رسمی آن یا پلتفرم‌های دانلود ایرانی به صورت کرک، برنامه را در رایانه خود باز کنید و سپس با استفاده از یکی از روش‌های زیر صفحه نمایش تلفن همراه خود را به صورت بی سیم بر روی کامپیوتر نمایان کنید.

iPhone یا iPad: از پایین صفحه انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا کنترل سنتر باز شود. نماد AirPlay را در وسط منو انتخاب کنید.

اندروید: مرکز اعلان‌ها را در تلفن یا تبلت اندرویدی خود باز کنید و نماد Cast را فشار دهید (در گوشی‌های سامسونگ برروی smart Viwe کلیک کنید). پس از باز کردن، تنظیمات بیشتر را انتخاب کرده و رایانه خود را انتخاب کنید.

برنامه OBS Studio را روی رایانه خود نصب کنید. این برنامه محبوب ترین برنامه برای انتقال ویدیو به توئیچ است.
پس از نصب این برنامه، وارد شوید و اکانت توئیچ خود را روی آن باز کنید.

استریم بازی با توییچ
این مراحل را دنبال کنید:

• وارد حساب کاربری خودتان در سایت Twitch شوید.
• روی Dashboard > Settings > Channel and Videos >Stream Key کلیک کنید.
• دکمه بنفش رنگ را فشار دهید تا کلید استریم یا همان Key Stream شما نمایش داده شود و سپس با کلیک راست کردن بر روی متن آن را کپی کنید.
• به OBS Studio برگردید و روی File> Settings > Streaming > Service کلیک کنید و Twitch را انتخاب کنید.
• با کلیک راست روی ماوس و انتخاب Paste، کلید استریم یا همان Stream Key خود را در قسمت مربوطه کپی کنید.
• هر آنچه از OBS Studio پخش می‌شود اکنون مستقیماً به حساب Twitch شخصی شما ارسال می‌شود.

چک کنید که حتما برنامه Reflector 3 باز باشد و به گوشی شما متصل شده باشد، اکنون این برنامه سعی می کند که صفحه گوشی شما را به توئیچ منتقل کند.
حالا نوبت به مرتب کردن چینش محتوای صفحه پخش شما می رسد که بتوانید مخاطبانتان را سرگرم کنید:

در پایین برنامه OBS Studio، روی نماد بعلاوه در Sources کلیک کنید.
گزینه Window Capture را انتخاب کنید و از منوی آن، Reflector 3 را انتخاب کنید و سپس دکمه تایید را فشار دهید.
فضای تاریکی که در رو به روی خود می بینید، دقیقا محیطی است که در پخش زنده مخاطبان شما می بینند، بنابراین اگر می‌خواهید جذاب‌تر شود، می‌توانید با افزودن ویژگی های بیشتر به سبک قسمت قبلی، محیط را بهتر کنید.
برای افزودن وب کم، یک بار دیگر روی نماد بعلاوه در Sources کلیک کنید اما این بار Video Capture Device را انتخاب کنید. وب کم خود را از لیست انتخاب کرده و Ok را انتخاب کنید. آن را به دلخواه حرکت دهید تا اندازه آن تغییر کند.
حالا فقط کافیست گزینه Start Stream یا شروع استریم کلیک کنید تا روی آنتن توئیچ به صورت زنده نمایش داده شوید.

چند نکته برای بهتر شدن کیفیت نهایی استریم

چگونه با گوشی استریم کنیم؟

شاید تصور کنید که استریم با گوشی موبایل نتایج خوبی را به دنبال ندارد و محتوای بی‌کیفیتی را به وجود می‌آورد. اما این درست نیست و با دقت به موارد زیر کیفیت استریم بالایی خواهید داشت.

نورپردازی

توجه به نور فضای مورد نظر می‌تواند کیفیت استریم‌تان را از این رو به آن رو کند. اگر در فضای استودیویی استریم می‌کنید، مشخصا می‌توانید وقت صرف کرده و به کمک نورهای مصنوعی یک محیط خوب را به وجود آورید. اما در غیر این صورت، اگر فردی هستید که نیاز دارید در هر جایی به جز محیط استودیویی دست به استریم بزنید، باید به سراغ بهترین مکان برای این کار بروید تا نورپردازی مناسبی داشته باشید.

اگرچه دوربین اکثر گوشی‌های هوشمند به قابلیت Nighttime مجهز است، اما به طور کلی باید بگوییم که استریم در محیط‌های تاریک و کم‌نور ایده‌ی خوبی نیست.

زاویه دوربین

شاید کیفیت پخش با گوشی به اندازه دوربین‌های حرفه‌ای نباشد، اما شما می‌توانید با خلاقیت‌تان این ضعف را پوشش دهید. زاویه دوربین مشخص می‌کند. در واقع زاویه دوربین اهمیت زیادی دارد و در ارائه پیام شما برای مخاطب‌های‌تان نقش مهمی را ایفا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر اهمیت زیادی برای این بخش قائل هستید، کمی در این خصوص مطالعه کنید تا تکنیک‌های فیلم‌برداری و نحوه استفاده از زوایای دوربین را بیاموزید.

صدا

کیفیت صدا بسیار مهم است. پس استفاده از میکروفون مجزا می‌تواند در بهتر کردن کیفیت استریم‌تان حائز اهمیت باشد. اگرچه برخی از گوشی‌های امروزی از نظر دوربین می‌توانند با دوربین‌های حرفه‌ای رقابت کنند، اما میکروفون‌های داخلی آن‌ها هنوز جا برای بهبود دارند. پس فراموش نکنید که استفاده از یک میکروفون مجزا که کیفیت صدا را افزایش می‌دهد، می‌تواند حسابی در خروجی‌تان تاثیر داشته باشد.

علاوه بر این، باید مراقب صداهای اضافی پس‌زمینه هم باشید. برخی صداها طبیعی هستند، اما باید توجه داشته باشید که استریم کردن در محیط‌هایی نزدیک به خیابان‌های شلوغ و محیط‌های پر سروصدا اصلا ایده‌ی خوبی نیست.

 

از تایپ کردن به هیچ وجه لذت نمی‌برید؟ کافی است با صدای بلند فکر کنید؛ مقاله آموزش تایپ صوتی گوگل را بخوانید.

 

سخن آخر

در این مطلب آسان ترین روش های استریم با گوشی را به شما آموزش دادیم، روش های دیگری هم وجود دارد که از طریق دیگر برنامه ها صورت می گیرد، اما سعی کردیم در این مطلب از تکنولایف آسان ترین روش های استریم با گوشی را در اختیار شما قرار بدهیم.
اگر قصد استریم بازی با گوشی را دارید، پیشنهاد می کنیم فقط با پلتفرم توئیچ یا همان Twitch استریم کنید، زیرا در این برنامه اکثر گیمرها مشغول به استریم بازی هستند و شما راحت تر می توانید مخاطبین خودتان را پیدا کنید و زودتر به درآمدزایی برسید. از طرفی آپارات هم در ایران کاربرد دارد که در حقیقت اکثر کاربران برای دیدن استریم ها به این پلتفرم مراجعه نمی کنند و همان توییچ را ترجیح می دهند.
اما اگر قصد استریم کردن یک سمینار یا نمایش را دارید، پیشنهاد می کنیم از یوتیوب استفاده کنید که بسیار آسان تر و درآمدزا تر از بقیه پلتفرم ها می باشد؛ اما پیشنهاد ما استریم از طریق اینستاگرام است که در حقیقت در آن زمان بلاگر یا اینفلوئنسر لقب می گیرید نه استریمر اما راحت تر از دیگر پلتفرم ها مخاطب جذب می کنید و کاربر ایرانی فعال در این برنامه خیلی بیشتر از بقیه پلتفرم ها است. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید به یک استریمر در حرفه خود تبدیل شوید و به درآمد برسید.

سوالات متداول

برای استریم با گوشی به چه وسایلی نیاز داریم؟

برای استریم با گوشی به مواردی نظیر اینترنت پر سرعت، گوشی با چیپ‌ست قدرتمند، یک رایانه مناسب، وبکم و میکروفون نیاز خواهید داشت.

بهترین پلتفرم های استریم ویدئو کدام هستند؟

یوتیوب، آپارات و توییچ بهترین پلتفرم های مناسب برای استریم هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

13 نظر

  1. anna

    گوشی من شیایومی نوت ۱۲ s هست بنظرتون برای استریم خوب هست ؟ و میشه حین استریم هدفون گیمری با سیم بهش وصل باشه ؟ اینجوری خراب نمیشه ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به anna

      سلام مشکلی نداره
  2. منصورسبزه غلام

    بیاین بریم رنگ کاپ روببریم بالای

  3. گیمر

    سلام من یه سوال داشتم میشه موقع استیم کردن بازی فقط صدای خوده بازیوگذاشت یعنی منظورم اینه که صحبت نکردبلنگوخاموش کردحتی تصویرم ازماپخش نشه
    یعنی بدن نیازبه میکروفن وبکن هم ممکنه؟
    گاهی اوقات مثلافضازمان مناسبی نیست مثلادوشب داری استریم میزاری توتاریکی اتاق نمی تونیم صحبت کنی صدامی پیچه من حتی دیدم این مدلی رو ولی…دنبال کننده بازدیدکننده میادپایین یعنی به جای ۲۰۰نفر۲۷نفرمی بینن درنتیجه شماگفتین فرهنگ همایتم جانیفتاده
    من موندم کسی که داره استریم می بینه می دونه کسی که داره استریم میزاره داره هزینه نت میده یعنی این ۲۷نفرنفری 10هزارم بدن چی میشه؟
    حداقل حداقل هزینه جهت خریدنت هزینه اولیه درمیاد
    بلاخره وقتی صرف شده دستگاهی داغ شده
    توقع زیادیه؟

    1. حمیدو

      پاسخ به گیمر

      اره توقع زیادیه، تو داری بازی میکنی پول اینترنتتو از مردم میخوای؟
  4. صهیب

    سلام خسته نباشید وقتی با گوشی استریم بازی آنلاین میزاری پینگ بالا میره یه راه حل بگید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به صهیب

      سلام وقت خوش مدل گوشیتون چی هست؟
  5. علیرضا

    سلام خسته نباشید ممنون بابت راهنماییتون رو گوشی چجوری چتارو میتونم بخونم؟

  6. الیاس

    سلام ممنون از اطلاعاتی که گذاشتین
    من در گوگل روش استریم کردن با اینستاگرام رو سرچ کردم و به مقاله آموزشی شما رسیدم ولی در مورد یوتیوب و آپارات و توییچ بود و در انتها گفتین که اینستاگرام گزینه پرمخاطب تر و بهتریه ولی در موردش توضیح ندادین که با چه روش و ابزاری باید انجام بشه
    ممنون میشم در این مورد آموزش بدین

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به الیاس

      سلام وقت بخیر معمولا از اینستاگرام برای استریم کردن استفاده نمیکنن پلتفورم‌های زیاد و بهتری برای این کار هست پاینده باشید
  7. محمد

    سلام الان دیگه استریم کردن با موبایل روی یوتوب نیازی به ۱۰۰۰ سابسکرایب نداره لطفا اصلاح کنید

  8. حسین

    قسمت اخر اموزش استریم لبز موضوع استریم رو خواسته که شما به اشتباه گفتید باید لینک گذاشته شه

    1. ناصر

      پاسخ به حسین

      سلام وقت بخیر من هر چقدر کد اشتراک آپارات میزنم قبول نمیکنه چه کنم
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%85-%d8%a8%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%85/
ads
ads