داغ ترین ها :
چگونه قاب گوشی سیلیکونی را تمیز کنیم؟

چگونه قاب گوشی سیلیکونی را تمیز کنیم؟

این روزها، استفاده از قاب‌های سیلیکونی و ژله‌ای روی موبایل‌ها زیاد شده. علت این محبوبیت، نرمی و زیبایی این قاب ها، تنوع فراوان، قیمت مناسب و محافظت خوب آن‌ها در برابر ضربه‌های مختلف است. بزرگترین ایرادی که می‌توان از این قاب‌ها گرفت این است که چند روز بعد از استفاده، به‌علت عرق دست و برخورد با سطوح مختلف خیلی زود کثیف می‌شوند و لکه‌های روی بدنه قاب راحت به چشم می‌آیند. در چنین موقعیتی، چند راه پیش‌روی شما خواهد بود: قاب جدیدی تهیه کنید، با همان قاب لک شده بسازید، یا این‌که دست‌به‌کار شوید و قاب را تمیز کنید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه قاب سیلیکونی را تمیز کنیم؟ تمیز کردن این قاب‌ها، اگر به‌درستی انجام نشود، رنگ قاب را به‌کل می‌کند و آن را خراب می‌کند. اگر می‌خواهید به‌طور دقیق و اصولی ببینید که نحوه تميز كردن قاب گوشي ژله ای چطور است، همراه ما باشید.

 

با توجه به قیمت قاب گوشی، به شما پیشنهاد می‌کنم یک کاور جدید برای موبایل خود تهیه کنید.

 

چرا قاب‌های سیلیکونی زود کثیف می‌شوند؟

قاب‌های سیلیکونی مزایای زیادی دارند. این قاب‌ها بسیار سبک هستند، از تنوع زیادی برخوردارند و جلوه‌ی زیادی روی گوشی دارند. با این‌حال، ایراداتی هم دارند که چند روز بعد از استفاده نمایان می‌شوند. درست است که همه‌ی قاب‌های گوشی کثیف می‌شوند، اما سرعت جرم گرفتن قاب‌های سیلیکونی بیشتر از قاب‌های دیگر است.

زمانی که گوشی را زیاد دست بگیرید، چربی و عرق پوست به قاب منتقل می‌شود و به سطح آن می‌چسبد. همچنین، در طول روز گوشی ما روی سطوح مختلفی از جمله میز محل کار و فرش قرار می‌گیرد و آلودگی‌های متعددی را جذب می‌کند. اگر موقع غذا خوردن گوشی دست بگیریم هم که حجم چربی و آلودگی بیشتری را به آن‌ها می‌چسبانیم.

به‌طور کلی، قاب گوشی از لحظه‌ای که روی گوشی قرار می‌گیرد در معرض کثیفی‌های زیادی است که خیلی زود نمایان می‌شوند و هر چقدر هم پیشگیری کنید نمی‌توانید جلوی کثیف شدن قاب‌های سیلیکونی را بگیرید. پس چگونه قاب سیلیکونی را تمیز کنیم؟ با دانستن راه‌های تميز كردن قاب گوشي سيليكوني، می‌توانید بدون آسیب زدن به بدنه‌ی قاب، این لکه‌ها را از بین ببرید. در ادامه، با ۴ روش برای تمیز کردن این قاب‌ها آشنا خواهید شد.

چگونه قاب گوشی سیلیکونی را تمیز کنیم؟

سطح قاب گوشی ما پر از میکروب‌ها و آلودگی‌های ریز و درشت است که هیچ راهی هم برای فرار از آن‌ها نداریم. تمیز کردن قاب گوشی، هم به ظاهر قاب جلوه‌ی بیشتری می‌دهد و هم برای سلامت ما ضروری است. در ادامه شما با سه روش مختلف برای ضدعفونی و تمیز کردن قاب گوشی روبرو خواهید شد.

۱. تمیز کردن قاب گوشی با آب، مایع ظرفشویی و جوش شیرین

ساده‌ترین روش برای این‌که تا حد زیادی قاب گوشی را تمیز کنید، این است که به سراغ آب و مایع ظرفشویی بروید.

برای این‌کار، ابتدا قاب را از گوشی جدا کنید. اگر استیکر یا نگینی به قاب چسبانده‌اید، آن‌ها را بردارید تا خراب نشوند. سپس ۱ پیمانه آب ولرم را با یک قطره مایع ظرفشویی مخلوط کنید. این روش برای تمیز کردن قاب‌های ژله‌ای، سیلیکونی و پلاستیکی بهترین روش است. در ادامه، سراغ یک مسواک قدیمی بروید. اگر مسواک دم دستتان نبود، می‌توانید از یک کهنه‌ی قدیمی کمک بگیرید.

تمیز کردن قاب سیلیکونی

مسواک یا کهنه را در مخلوط آب و مایع ظرفشویی خیس کنید و پس از آن‌که آب اضافی‌شان را تکاندید، با حرکات دورانی روی قاب، به تمیز کردن آن مشغول شوید. حواستان باشد که خیلی زیاد به مسواک فشار نیاورید و حرکت دستتان نرم باشد وگرنه ممکن است رنگ قاب خراب شود.

اگر هنوز هم لکه‌هایی روی قاب مانده، خوب است از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین به کندن ذرات و لکه‌هایی که به قاب چسبیده کمک می‌کند. برای استفاده از جوش شیرین، مقداری از آن را با دست روی قسمت جرم‌‌گرفته بپاشید و دوباره با مسواک اسکراب کنید.

چگونه قاب ژله ای گوشی را تمیز کنیم

کار که تمام شد، قاب را با آب ولرم آب بکشید و خوب بتکانید که آب اضافی خارج شود. پس از آن، با یک دستمال بدون پرز (دستمال‌های میکروفایبر) قاب را خشک کنید. اگر دستمال عینک دارید، می‌توانید قاب را به کمک آن خشک کنید.

حال قاب گوشی را کنار بگذارید تا کاملا خشک شود. خشک شدن کامل قاب ممکن است کمی بیش از یک ساعت طول بکشد. حتی اگر وقتی به قاب دست زدید متوجه خیسی آن نشدید، مطمئن باشید که داخل آن هنوز کمی خیس است و باید زمان بگذرد که رطوبت خود را از دست بدهد.

هر زمان که احساس کردید قاب کثیف شده، باز می‌توانید همین روش ساده و بی‌هزینه را پیش بگیرید.

 

روش تمیز کردن هندزفری را در مطلب زیر بخوانید:
چطور هندزفری را تمیز کنیم

 

۲. ضدعفونی و تمیز کردن قاب سیلیکونی با الکل

سیاه شدن قاب گوشی سیلیکونی و جرم گرفتن آن اجتناب‌ناپذیر است. یکی دیگر از کارهایی که برای تمیز کردن قاب و زدودن جرم‌ها و میکروب‌ها می‌توانید پیش بگیرید، ضدعفونی کردن آن با الکل است.

در این روش، به کمی الکل یا ضدعفونی‌کننده‌ای که ۷۰ درصد الکل دارد و پارچه‌ی بدون پرز نیاز دارید. برای استفاده، کمی از الکل را روی پارچه اسپری کرده، یا در ظرفی بریزید و پارچه را به آن آغشته کنید. سپس پارچه را با حرکت‌های دایره‌وار بر قسمت بیرونی و داخلی قاب موبایل خود بکشید. اگر کهنه‌ی مناسب دم دستتان نبود، می‌توانید از پنبه‌ توپی‌های ارایشی استفاده کنید.

چگونه قاب سیلیکونی را تمیز کنیم

الکلی که استفاده می‌کنید باید لحظاتی پس از استفاده خشک شود. وقتی مطمئن شدید هیچ رطوبتی روی قاب نمانده، گوشی را داخل قاب قرار دهید. این کار را بهتر است دو هفته یکبار انجام دهید.

در نظر داشته باشید که خیلی از پاک‌کننده‌ها و شوینده‌های خانگی می‌تواند به قاب سیلیکونی آسیب بزند؛ بنابراین، از استفاده از موادی چون شیشه‌پاک‌کن، تمیزکننده‌های حاوی آمونیاک، تمیزکننده‌های حاوی هیدروژن پراکسید و حلال‌های قوی پرهیز کنید.

۳. تمیز کردن قاب سیلیکونی با آب‌لیمو

روش دیگری که در پاسخ به سوال چگونه قاب گوشی سیلیکونی را تمیز کنیم در نظر داریم، استفاده از عصاره‌ی لیمو است. حواستان باشد که این کار را باید با لیموی تازه انجام دهید و عصاره لیموی از قبل آماده شده به کار نمی‌آید.

تمیز کردن قاب گوشی ژله‌ای و سیلیکونی با لیمو

ابتدا نیاز به محفظه‌ای دارید که قاب موبایلتان را در آن قرار دهید. سپس یک لیمو را از وسط نصف کنید و عصاره لیمو را داخل محفظه یا ظرفی که قاب موبایل را در آن گذاشته‌اید، بریزید. حال، کمی آب اضافه کنید تا با عصاره لیمو مخلوط شود.

قاب گوشی باید در این محفظه حداقل یک ساعت بماند و خیس بخورد.

بعد از یک ساعت، قاب را از محفظه خارج کنید و با مسواک یا کهنه ماساژ دهید که لکه‌ها پاک یا کم‌رنگ شوند.

کارتان که تمام شد، قاب را با آب ولرم آبکشی کنید و مدتی رهایش کنید تا خشک شود. از خشک بودنش که مطمئن شدید، گوشی را داخل قاب قرار دهید.

۴. تمیز کردن قاب ژله‌ای و سیلیکونی با سرکه

سرکه، یک ماده‌ با ماهیت اسیدی است که برای زدودن لکه‌های روی قاب سیلیکونی بسیار کارآمد خواهد بود. برای این‌کار، کافی است دو پیمانه سرکه و کمی آب را در ظرفی ترکیب کنید و قاب را به مدت ۴۵ دقیقه در این محلول قرار دهید.

قاب را پس از مدت مشخص‌شده از محلول خارج کنید و با مسواک اسکراب کنید تا تمیز شود. وقتی از نتیجه کار راضی شدید، آن را آبکشی کنید و بگذارید تا کامل خشک شود.

نکاتی برای تمیز کردن لبه‌های قاب سیلیکونی و ژله‌ای

کسانی که از قاب‌های سیلیکونی استفاده می‌کنند، معمولا از سختی تمیز کردن لبه‌ها و فرورفتگی‌های قاب شکایت می‌کنند. روش‌ها و نکاتی که در ادامه گفته می‌شود، به شما در پاک کردن قاب گوشی سیلیکونی کمک می‌کند.

  • یک مسواک قدیمی، برای تمیز کردن عمیق قاب و لبه‌ها معجزه می‌کند.
  • برای تمیز کردن لکه‌هایی که در لبه‌ها و انحنای قاب نشسته‌اند، توپک‌های پنبه‌ای فوق‌العاده‌اند.
  • یک براش آرایشی نرم، می‌تواند وسیله‌ای ایده‌آل برای تمیزکاری روزانه‌ی قاب باشد.
  • برای این‌که ذراتی به انحنا و گوشه‌های قاب نچسبند یا چیزهایی که چسبیده‌اند را جدا کنید، می‌توانید چند روز یکبار از باد سشوار کمک بگیرید.
  • برای زدودن لکه‌هایی که قرمز شده‌اند و به قاب چسبیده‌اند، می‌توانید از جوش شیرین کمک بگیرید.

 

چه قابی برای گوشی بهتر است؟
راهنمای خرید قاب گوشی

 

جمع‌بندی

همانطور که متوجه شدید، تمیز نگه‌داشتن قاب سیلیکونی و هر قاب دیگری امری محال است. قاب گوشی در طی یک روز عادی آن‌قدر با سطوح مختلف تماس پیدا می‌کند که بعد از دو یا سه روز، می‌توانید تفاوت آن با روز اول را متوجه شوید. با این‌حال، در حال حاضر قاب‌های سیلیکونی و ژله‌ای محبوب‌ترین نوع قاب‌ها هستند. ما نیز در این مقاله، تلاش کردیم تا روش‌هایی برای تمیز کردن این مدل قاب‌ها آموزش دهیم تا چند روز یکبار آن‌ها را تمیز کنید و از بدشکل شدن قاب جلوگیری کنید. روش‌هایی که ارائه دادیم، همگی با موادی ساده و ارزان که در خانه پیدا می‌شوند قابل انجام هستند و به هیچ مهارت خاصی نیز نیاز ندارند.

سوالات متداول

چگونه قاب گوشی سفید را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن قاب سیلیکونی سفید، بهتر است از موادی چون عصاره لیمو، سرکه و آب، و همینطور ترکیب آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید. همچنین، برای پیشگیری از کثیف شدن قاب و ماندگار شدن لکه‌ها، می‌توانید چند روز یکبار با الکل آن را ضدعفونی و چربی‌زدایی کنید.

از بین بردن لکه زردچوبه روی قاب گوشی چگونه است؟

جوش شیرین و آب را به مقدار مساوی ترکیب کنید تا خمیری شود. آن را روی لکه‌های زردچوبه بزنید و ۱۵ دقیقه رها کنید تا اثر کند و خمیر خشک شود. سپس با آب گرم خمیر را بشویید و آبکشی کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. نگین

    سلام و خسته نباشید
    یک لکه زودچوبه روی کیس ایربادز پرو ۲م افتاده
    در قسمت چراغ داخل کیس 😭😭 میشه راهنمایی کنید که آیا با این ترکیب خمیر جوش شیرین که گفتید میتونم امتحان کنم ؟ بدون آبکشی مثلا آخرش با دستمال پاکش کنم
    صدمه میبینه آیا؟؟؟

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%82%d8%a7%d8%a8-%d8%b3%db%8c%d9%84%db%8c%da%a9%d9%88%d9%86%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%aa%d9%85%db%8c%d8%b2-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads