داغ ترین ها :
چگونه هندزفری خراب را درست کنیم

چگونه هندزفری خراب را درست کنیم

 اگر با هندزفری در طول روز مداوم آهنگ یا پادکست گوش می‌کنید، حتما با مشکل خرابی هندزفری مواجهه شده‌اید، به این دلیل که هندزفری جزو لوازم بسیار حساسی هستند و در صورتی که به خوبی از آن‌ها محافظت نکنید، خیلی زودتر از زمانی که فکر کنید، خراب می‌شوند. نگران نباشید نیاز نیست اول به فکر خرید هندزفری جدید باشید، و هزینه زیادی را متحمل شوید، زیرا در برخی موارد با تعمیر کاملا قابل استفاده هستند. اگر دنبال راه حل این مشکل هستید که چرا هندزفری یکیش کار نمیکنه در ادامه به علت یابی مشکل هندزفری و آموزش تعمیر هندزفری به دو روش لحیم کاری و بدون لحیم خواهیم پرداخت. اگر شما هم در این وضعیت قرار گرفته‌اید، این مطلب را از دست ندهید.

 

اگر یک هندزفری نو و با کیفیت بالا خریداری کنید، طول عمر زیادی خواهید داشت: هدفون بی سیم

 

ابزارهای ضروری برای تعمیر هندزفری خراب

بسته به نوع مشکل ابزارها متفاوت است. لوازم مورد نیاز برای تعمیر هندزفری به شرح زیر است. تعمیر هندزفری با دو روش لحیم کاری و بدون لحیم امکان پذیر است.

  1. نوار برق
  2. محافظ کابل
  3. لوله شرینک
  4. سیم کش
  5. قیچی
  6. نوار برق یا داکت
  7. لحیم

چرا هندزفری یکیش کار نمیکنه

 

عیب یابی کنید

مشکل از کجاست؟ ممکن است صدای هندزفری قطع وصل شود، و مشکل از جک صدا باشد یا کابل usb فرسوده شده باشد،قبل از هر اقدامی باید منبع اصلی مشکل را شناسایی کنید، برای پیدا کردن ریشه مشکل، احتمالات را تست کنید. هندزفری را به دستگاه وصل کرده و کنکاش کنید.

پخش صدا را بررسی کنید

اگر حین اتصال هندزفری به دستگاه، صدای خاصی را می شنوید، ممکن است سیم‌های برق اتصالی داشته باشند. به طور کلی مشکل پخش صدا از یک هندزفری نشانه یک مساله سخت افزاری است. اما برای اینکه مطمئن شوید مشکل دقیقا از کجاست، با یک هندزفری دیگر بررسی کنید.

صدا را با هندزفری جدید امتحان کنید

قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که مشکل از جک هندزفری است یا خیر. زیرا اگر مساله از هندزفری باشد، باید یک هندزفری جدید بخرید. برای این تست، یک هندزفری سالم را به گوشی خود متصل کنید. با هندزفری با دوست تان صحبت کنید یا موسیقی گوش کنید. اگر همه چیز بی نقص است پس مشکل از جک هندزفری نیست. اما اگر مشکل از جک هندزفری بود، مراحل زیر را دنبال کنید.

 

شاید نیاز داشته باشید:

چگونه هندزفری را تمیز کنیم

 

جک هندزفری را تمیز کنید

قرار دادن هندزفری در جیب شلوار، گرد وغبار به جک هندزفری نفوذ پیدا کرده در نتیجه راه اتصال بین هندزفری و جک را مسدود می کند. اگر به ورود ضایعات به داخل جک هندزفری شک دارید می توانید چراغی را به جک وارد کنید. در صورتی که پرزها و ضایعاتی را مشاهده کردید، با ورود هوای فشرده به داخل گوشی می توانید این مشکل را حل کنید.

چگونه یک گوش هندزفری خراب را درست کنیم

کابل صدا را تست کنید.

در مرحله دوم کابل را تست کنید. اگر با هندزفری سیمی کار می کنید، و عادت دارید که با سیم هندزفری بازی کنید یا در جیب خود قرار دهید، این موضوع باعث از کار افتادن هندزفری می شود. برای این که مطمئن شوید که مشکل از کجاست. هندزفری را به دستگاه متصل کرده و آهنگ گوش کنید، در همین حین، همه قسمت های سیم را لمس کنید تا جایی که به قطع و وصلی پی ببرید. به طور کلی کابل های هندزفری در قسمت دوشاخه بیشتر امادگی ساییدگی دارند. به خصوص در صورت کشیده شدن بیشتر خم می شوند. به این صورت که حین شنیدن آهنگ، کابل را خم و راست کنید، اگر با خم کردن کابل صدا تغییر می کند، احتماالا مشکل از پارگی کابل است.

 

چگونه صدای ایرپاد را زیاد کنیم؟
افزایش صدای ایرپاد در اندروید

 

دوشاخه را بررسی کنید

اگر فقط حین فشار دادن دو شاخه، صدا پخش می شود، دوشاخه به تعمیر نیاز دارد. بیشتر مشکلات دوشاخه ناشی از فرسودگی آن است.

برای تعمیر دوشاخه مراحل زیر را طی کنید:

چگونه هندزفری خراب را درست کنیم

 

  1. عایق سیم را بردارید ( برای برداشتن عایق می توانید از سیم کش یا چاقو با دقت استفاده کنید).
  2. 25 سانتی متر از عایق سیم را بردارید. تا جایی پیش روید که پارگی سیم را مشاهده کنید. دقیقا این قسمت را باید تعمیر کنید. فقط باید مراقب باشید که سیم را قطع نکنید
  3. سیم معیوب را ببرید.

نکته: اگر فقط یکی از سیم‌ها پاره شده باشند می‌توانید آن را با لحیم‌کاری سیم نیز تعمیر کنید.

  1. طول سیم را از وسط برش دهید تا طول سیم‌های یکسان باشد و سیم‌های دست نخورده را جدا کنید.

انواع سیم در هندزفری

5. سیم‌ها را براساس رنگ‌ها جدا کنید. سیم قرمز برای گوشی سمت راست، سیم سفید یا سبز برای سمت چپ و یک سیم مسی یا مشکی برای سیم زمین

لحیم کردن سیم هندزفری

6. حالا سیم‌های همرنگ را با دست به یکدیگر بپیچید. در این مرحله سیم‌های پیچیده را لحیم کاری کنید و بعد اجازه دهید که سیم‌ها خنک شوند.

چسب زدن صحیح هندزفری

7. حالا سیم‌های سیگنال را با نوار برق بپیچید تا از سیم زمین جدا شوند، البته می توانید به جای نوار برق از لوله شرینک استفاده کنید.

8.در نهایت با یک تفنگ حرارتی، اطراف کابل ها را ببندید.

 

چگونه هندزفری بی سیم را به کامپیوتر وصل کنیم؟
اتصال هندزفری بلوتوث به لپ تاپ

 

آیا می‌توانم بدون لحیم کاری هندزفری را تعمیر کنیم؟

تعمیر هندزفری بدون لحیم بسیار ساده است. فقط کافیست مراحل زیرا را دنبال کنید

  1. با یک کاتر، سیم‌کش یا قیچی، سوکت را از هندزفری جدا کنید.
  2. روکش سیم را از 5 تا 7 سانتی متر جدا کنید.
  3. داخل روکش سیم ها به رنگ‌های قرمز، آبی،سبز و سفید دیده می‌شود.
  4. سیم‌های رنگی را با فندک بسوزانید.
  5. سیم ها را می توانید به یک سوکت قدیمی یا 3.5 میلی متری جدید وصل کنید.
  6. سمت راست سوکت آبی، چپ سبز و بالا طلایی قرار می گیرد. (هر رنگ را حتما باید داخل بخش خود وارد کنید).
  7. هندزفری آماده شد.

نکات کلیدی برای محافظت از هندزفری

قبل از آنکه با مشکلات خرابی هندزفری مواجهه شوید، بهتر است نکات مهمی که در محافظت آن بسیار تاثیرگذار است، رعایت کنید. قطعا با پیروی از آن می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. در ادامه به کلیدی‌ترین نکات برای محافظت از هندزفری خواهیم پرداخت.

چرا هندزفری یکیش کار نمیکنه

  1. کیف نگهداری از هندزفری

کیف نگهداری هندزفری یکی از کاربردی‌ترین اکسسوری‌هایی است که از آسیب به هندزفری پیشگیری می‌کند. بعد از هر بار استفاده به جای آنکه در کیف یا هر جای دیگری بیندازید آن را در کیف خود قرار دهید.

  1. کابل گوشی را تمیز کنید.

اگر هنگام ورزش یا دویدن صبحگاهی با هندزفری آهنگ گوش می‌کنید، ممکن است کابل هندزفری عرق کند، بنابراین بعد از ورزش حتما کابل و جک رابط را پاک کنید. بهتر است کمی مواد شوینده را با آب ترکیب کنید و به آرامی، کابل را تمیز کنید. اگر هندزفری شما در مجاورت با آب یا باران قرار گرفت، حتما آن را با یک حوله تمیز خشک کنید.

چگونه یک گوش هندزفری خراب را درست کنیم

  1. از پیچیدن کابل هندزفری به یکدیگر خودداری کنید.

طریقه جمع کردن هندزفری بعد از اتمام کار بسیار مهم است. برخی عادت دارند سیم‌های هندزفری را به صورت نامنظمی در یکدیگر جمع کنند، طبیعتا این روش به مرور زمان به هندزفری آسیب وارد می‌کند. اما با کمی تلاش و حوصله می‌توانید از خرابی هندزفری جلوگیری کنید. نکته مهم دیگر اینکه هنگام اتصال کابل به برق هرگز کابل‌ها را حرکت ندهید، کابل هندزفری نباید هیچ گونه کششی داشته باشد. با تمام این توضیحات اگر فکر می‌کنید که ممکن است همین اتفاق مجددا تکرار شود. حتما از هندزفری‌های بلوتوثی و وایرلس استفاده کنید.

 

نرم افزار کیو سی وای T13:
نحوه کار با هندزفری qcy t13

 

جمع‌بندی

در این مقاله به سوالاتی مانند چگونه هندزفری خراب را درست کنیم، چگونه یک گوش هندزفری خراب را درست کنیم، مشکل یابی هندزفری، روش های تعمیر هندزفری به وسیله لحیم و بدون لحیم و نکات کلیدی برای محافظت از هندزفری اشاره کردیم. به طور کلی خرابی در هندزفری متفاوت است. ممکن است مجبور باشید که هندزفری را کاملا تعویض کنید، در این صورت بسیار هزینه‌بر است اما در بعضی‌ها حالت‌ها به سادگی و با مبلغ کم تر قابل تعمبر است.

سوالات متداول

  1. چگونه یک گوش هندزفری خراب را درست کنیم؟ ابتدا باید علت یابی کنید، تا بتوانید مشکل را پیدا کنید. به طور کلی بیشتر مشکلات هندزفری براثر فرسودگی سیم یا مشکل در انتقال صدا است.
  2. آیا غیر از لحیم کاری روش دیگری برای تعمیر هندزفری وجود دارد؟ با یک کاتر، سیم‌کش یا قیچی، سوکت را از هندزفری جدا کنید. روکش سیم را از 5 تا 7 سانتی متر جدا کنید. داخل روکش سیم‌ها به رنگ های قرمز، آبی،سبز و سفید دیده می شود. سیم های رنگی را با فندک بسوزانید. سیم ها را می توانید به یک سوکت قدیمی یا 3.5 میلی متری جدید وصل کنید. سمت راست سوکت آبی، چپ سبز و بالا طلایی قرار می گیرد. (هر رنگ را حتما باید داخل بخش خود وارد کنید). هندزفری آماده شد.
  3. چرا هندزفری یکیش کار نمیکنه؟ مشکل پخش صدا از یک هندزفری نشانه یک مساله سخت افزاری است. اما برای اینکه مطمئن شوید مشکل دقیقا از کجاست، با یک هندزفری دیگر بررسی کنید.
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. پویا مرتضی

    سلام ..من یک هندزفری دارم که سیم(های)یکی اسپیکرهاش کامل قطع شده…و مشکلم اینه که اصلا معلوم نیست که ۳تا سیمش نازکش رو دقیقا به کجای پشت اسپیکر هنزفری لهیم کنم

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b2%d9%81%d8%b1%db%8c-%d8%ae%d8%b1%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads