داغ ترین ها :
چگونه 5G را در گوشی سامسونگ خاموش کنیم؟

چگونه 5G را در گوشی سامسونگ خاموش کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید از زمان معرفی اولین گوشی 5G سامسونگ (Galaxy S10) مدت زیادی نگذشته است. امروزه نیز شاهد اتصال 5G در بسیاری از گوشی‌های سامسونگ، از مدل جدید S21 گرفته تا مدل‌های میان‌ رده نظیر A71 5G و A51 5G هستیم. اگر چه پشتیبانی از 5G در بسیاری از مکان‌ها ارائه نمی‌شود و یا هنوز در مکان‌های زیادی در دسترس نیست، اما Verizon، T-Mobile و T&AT پوشش شبکه 5G را در ایالات متحده آمریکا ارائه می‌دهند و همچنان نیز در شهرهای بزرگ و مناطق متروک به خوبی عمل می‌کنند. بنابراین با توجه به این‌که اتصال 5G علاوه بر شرکت مخابراتی به موقعیت مکانی شما نیز بستگی دارد، این سرعت‌های شتاب دهنده اتصال ممکن است از کنترل خارج ‌شوند. از این رو انتخاب تلفنی که از شبکه نسل بعدی پشتیبانی کند، راهی مطمئن برای اثبات آینده دستگاه جدید شما به حساب می‌آید. در این مقاله از تکنولایف با ما همراه باشید تا نحوه خاموش کردن 5G را در گوشی سامسونگ برایتان شرح دهیم.

نحوه خاموش کردن 5G در تلفن هوشمند سامسونگ

به طور کلی نیاز شما به 5G به نحوه استفاده از تلفن شما بستگی دارد. اگر به صورت آنلاین بازی می‌کنید یا فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی را بارگیری می‌کنید، ممکن است سرعت اتصال سریع‌تر یک مزیت به حساب آید که در تلفن‌های سامسونگ نیز تغییر دادن گزینه‌های خود بسیار آسان می‌باشد. در اکثر تلفن‌های دارای اتصال 5G، این قابلیت به طور پیشفرض روشن است، اما به راحتی می‌توانید این مورد را تغییر دهید. در ادامه به شما نشان خواهیم داد چگونه 5G را در تلفن سامسونگ خود خاموش کنید. این دستورالعمل‌ها در اکثر گوشی‌های سامسونگ با قابلیت اتصال 5G کار خواهند کرد.
مرحله 1: به تنظیمات (Settings) > اتصالات (Connections) بروید.
مرحله 2: روی شبکه‌های تلفن همراه (Mobile Network) ضربه بزنید.
مرحله 3: روی حالت شبکه (Network Mode) ضربه بزنید.
مرحله 4: LTE / 3G / 2G (خودکار) را از لیست یا یکی دیگر از گزینه‌های غیر 5G برای جلوگیری از استفاده تلفن از 5G انتخاب کنید. سپس هر زمان که بخواهید می‌توانید مجددا قابلیت اتصال 5G را روشن کنید.
با توجه به شبکه، ممکن است دریابید که فقط 2 گزینه دستی و خودکار در حالت شبکه (Network Mode) وجود دارد که در این صورت ممکن است نتوانید 5G را خاموش کنید.

عکس مراحل خاموش کردن 5G در گوشی
چرا 5G خاموش می‌شود؟

تا زمانی که در یک شهر کوچک و روستایی زندگی نمی‌کنید، بهتر است تنظیمات 5G Auto را فعال بگذارید. زیرا به این ترتیب می‌توانید در صورت وجود سرعت بیشتر، از آن استفاده کرده و در بعضی از موارد در عمر باتری خود صرفه‌جویی کنید. اما اگر اتصال پرسرعت برای شما ضروری نیست یا نگران ماندگاری باتری هستید، فقط کافی‌ست 5G گوشی خود را خاموش بگذارید. لازم به ذکر است که خاموش شدن 5G لزوما باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در باتری نمی‌شود. گوشی هوشمند شما به طور مداوم در جستجوی 5G نیست و در صورتی که به یک شبکه 4G متصل باشد، اگر آن مکان از 5G پشتیبانی کند، تلفن شما را به طور خودکار به سیگنال 5G تحویل می‌دهد.

عکس گوشی ۵جی سامسونگ
در بعضی از شبکه‌ها نیز ممکن است از همان آنتن برای 4G و 5G استفاده شود و در شبکه‌های دیگر، تا شروع به استفاده از داده‌ها، حتی به اتصال سریع‌تر نیز سوق داده نخواهد شد. به دلیل دوام باتری مجبور نیستید که 5G را خاموش کنید، مگر این‌که به طور مکرر بین مناطقی که از 5G پشتیانی نمی‌کنند، سفر می‌کنید که در این صورت می‌تواند بر روی باتری شما تاثیر بگذارد. تنظیمات پیشفرض 5G برای اکثر افراد کار می‌کنند و اگر تصمیم دارید که آن را خاموش کنید کافی‌ست دستورالعمل‌های ذکر شده در بالا را دنبال کنید. همیشه مطمئن شوید که آیا شرکت مخابراتی خود از 5G پشتیبانی می‌کند یا این‌که باید برنامه خود را تنظیم کنید یا حتی می‌توانید سیم کارت خود را تعویض نمایید تا فناوری نسل بعدی را مورد استفاده قرار دهید.

سخن پایانی

در این مقاله از تکنولایف دستورالعمل‌های لازم را برای خاموش کردن 5G در گوشی‌ سامسونگ در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که هنگام کار با گوشی سامسونگ با مشکلی مواجه شدید و یا سوالی داشتید، می‌توانید وارد سایت تکنولابف به نشانی https://www.technolife.ir/ شوید و یا با شماره 02147708000 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان تکنولایف پاسخگوی مشکلات و یا سوالات شما عزیزان باشند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-5g-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d8%ae%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b4-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/
ads
ads