داغ ترین ها :
اینستاگرام نگران از دست دادن کاربران نوجوان است

اینستاگرام نگران از دست دادن کاربران نوجوان است

سران فیسبوک معتقد هستند که اگر اینستاگرام در جذب کاربران نوجوان نتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند، بخش بزرگی از بازار را از دست خواهند داد.

کاربران نوجوان اینستاگرام این شبکه اجتماعی را ترک می‌کنند

طبیعتا برای هر شبکه‌ی اجتماعی، جلب توجه کاربران نوجوان اهمیت فراوانی دارد. شاید بیشتر از هر شرکت دیگری نیز اینستاگرام این موضوع را درک کند. شبکه‌ی اجتماعی محبوب از سال گذشته شروع کرده با جذب هر بیشتر کاربران نوجوان، به نحوی که برخی از گزارش‌ها از اختصاص بودجه قابل توجهی از تبلیغات برای جذب کاربران در رده‌ی سنی نوجوانان خبر می‌دهند.

در حقیقت اینستاگرام برای یک سالی می‌شود که برای جذب کاربران بیشتر تلاش می‌کند و حتی در پیامی به اعضای شرکت آمده که اگر نتوانند نظر نوجوانان را به استفاده از اینستاگرام جلب کنند، بخش قابل توجهی از درآمدشان از بین خواهد رفت.

همانطور که احتمالا می‌دانید فیسبوک در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را به قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. با این حال، طی هفته‌های گذشته ضربه‌های سختی به اعتبار آن وارد شد؛ زمانی که یکی از مهندسان پیشین این شرکت در گفتگو با وال استریت ژورنال اطلاعات جالبی از فیسبوک و اینستاگرام را فاش کرد.

 

برگرداندن پیام های پاک شده اینستا را در مقاله ای آموزش دادیم:

دانلود برنامه ریکاوری دایرکت اینستاگرام

 

فرانسیس هوگن، مهندس پیشین فیسبوک مدعی شد که این شبکه‌ی اجتماعی آثار مخربی روی نوجوانان به خصوص دختران گذاشته و آن‌ها را تشویق به رفتارهای نادرست مانند کم اشتهایی یا حتی بی‌اشتهایی و افسردگی می‌کند.

هوگن حتی در برابر اعضای کنگره حضور یافته و شهادت داد که فیسبوک به کودکان و نوجوانان آسیب زده و به بنیان دموکراسی نیز لطمه وارد می‌کند. چنین ادعاهایی لطمه‌ی بسیاری به فیسبوک و زیرمجموعه‌های آن یعنی اینستاگرام، مسنجر و واتساپ وارد خواهد کرد و موجب بی‌اعتمادی کاربران نسبت به استفاده از آن‌ها خواهد شد.

در این بین، فیسبوک رقبای بسیاری نیز دارد که طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند؛ برای مثال می‌توان به اسنپچت اشاره کرد رقیب جدی اینستاگرام است. با این حال، سران فیسبوک برخلاف گفته‌های هوگن، معتقد هستند که اینستاگرام توانسته به نوجوانان کمک‌های فراوانی کند.

اینستاگرام از سال ۲۰۱۸ برنامه‌های تبلیغاتی خود را تغییر داده تا تمرکز بیشتری روی جذب مخاطبان نوجوان داشته باشد. حتی گفته شده که بودجه مخصوص تبلیغ برای جذب نوجوانان در حدود ۳۹۰ میلیون دلار بوده است که رقم قابل توجهی به نظر می‌رسد.

فیسبوک از سیاست‌های خود در جذب نوجوانان دفاع کرده و می‌گوید که تمام بودجه تبلیغات این شرکت به جذب نوجوانان اختصاص نیافته است؛ اما سران این شرکت قبول کرده‌اند که جذب نوجوانان از اهداف کلیدی این شرکت برای حضور پررنگ‌تر در بازار بوده است.

در ماه مارس مشخص شد که فیسبوک به دنبال توسعه‌ی نسخه‌ای از اینستاگرام برای افراد زیر ۱۳ سال است. این نسخه که اینستاگرام کیدز (Instagram Kids) نام خواهد داشت کاملا شبیه به نسخه‌ی بزرگسالان است؛ نسخه‌ای بدون تبلیغات که البته والدین قادر به کنترل آن خواهند بود.

با این حال، مشکل بزرگی بر سر راه فیسبوک برای کسب درآمد وجود دارد. قوانینی وجود دارد که شرکت‌ها نمی‌توانند برای فروش اطلاعات به شرکت‌های تبلیغاتی، اطلاعات کاربران زیر ۱۳ سال را جمع‌آوری کنند. با وجود اینکه گزارش‌ها از توقف توسعه‌ی نسخه‌ی کودکان اینستاگرام خبر می‌دهند، اما سران فیسبوک معتقد هستند که چنین اقدامی باید صورت گیرد.

گفته شده که افراد بین ۱۰ تا ۱۲ سال برای عضویت در نسخه‌ی کودکان اینستاگرام به اجازه‌ی پدر و مادر نیاز دارند. همچنین محتوای به نمایش درآمده نیز مناسب برای رده‌ی سنی ذکر شده خواهد بود و نظارت شدیدی بر محتوای به نمایش درآمده در نسخه‌ی کودکان اینستاگرام وجود خواهد داشت. البته هنوز مشخص نیست که چنین نسخه‌ای منتشر می‌شود یا خیر.

 

آخرین اخبار از اینستاگرام:

آیا اینستاگرام پیام های ما را می خواند

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads