داغ ترین ها :
دلایل کار نکردن گوگل پلی در گوشی های اندروید

دلایل کار نکردن گوگل پلی در گوشی های اندروید

شاید شما هم با مشکل درست کار نکردن گوگل پلی مواجه شده باشید. احتمالا اولین کاری که برای رفع این مشکل انجام می‌دهید جستجو برای تنظیمات گوگل پلی است. بد نیست بدانید که خطاهایی که روی گوگل پلی رخ می‌دهد با بکارگیری پنج راه‌کار قابل حل است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با راه‌حل مشکلات رایج گوگل پلی آشنا کنیم؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

لیست قیمت موبایل تکنولایف همیشه آفرهای ویژه ای برای شما دارد😉: قیمت گوشی

 

اصول رفع مشکلات رایج گوگل پلی

در حالت کلی می‌توان چهار راه حل اساسی را برای بروز مشکلات در گوگل پلی معرفی کرد. البته شما نیازمند انجام کلیه روش‌ها نخواهید بود و ممکن است با انجام نخستین گام بتوانید مشکل موردنظرتان را برای همیشه حل کنید.

اگر بخواهیم نگاهی کوتاه به روش‌های ذکرشده داشته باشیم، می‌توان آن‌ها را به ترتیب زیر عنوان کرد:

  • برنامه را متوقف کرده و سپس حافه پنهان یا کش را پاکسازی کنید.
  • از اتصال شبکه موبایل برای اینترنت به وای فای منتقل شوید.
  • بروزرسانی گوگل پلی را حذف کرده و مجددا آن را بروزرسانی کنید.
  • یک حساب جیمیل جدید بازگشایی کنید.
  • دستگاه خود را در گوگل ثبت کنید.

انجام اقدامات زیر می‌تواند بیشتر مشکلات فروشگاه گوگل پلی را رفع کند. با این حال ممکن است برخی از مشکلات هم نیازمند راه‌حل‌های بیشتر همانند بازنشانی تنظیمات کارخانه داشته باشند.

علت خرابی گوگل پلی با تغییر اندروید چیست؟

ابتدا به خاطر داشته باشید که این علت نمی‌تواند مربوط به دستگاه‌های روت شده یا آن‌ مواردی باشد که از رام سفارشی استفاده می‌کنند. این فرایندها فایل‌های سیستم اندروید را تغییر می‌دهند و بنابراین، متغیرهای زیادی را برای تشخیص معرفی خواهند کرد. کلیه تغییرات ذکرشده می‌تواند مانع از عملکرد گوگل پلی شود.

به عنوان مثال، گاهی وقت‌ها نصب رام سفارشی یا بازیابی از پشتیبان به وسیله ریکاوری سفارشی مانع از عملکرد فروشگاه خواهد شد. ما توصیه می‌کنیم از Titanium Backup یا یک روش پشتیبان مشابه برای بازیابی برنامه‌ها با داده استفاده کنید. توجه داشته باشید که دلایل زیادی برای نصب رام سفارشی وجود دارد. متاسفانه در صورت بروز مشکل، عیب‌یابی نیازمند نجربه و انجام اقدام‌های بیشتر خواهد بود.

خرید مک بوک

دلایل کار نکردن گوگی پلی چیست؟

همانطور که ذکرشد، خرابی و کار نکردن گوگل پلی می‌تواند دلایل گوناگون و متعددی داشته باشد. به عنوان مثال، عدم آپدیت گوگل پلی در طولانی مدت یا بروزرسانی‌های ناقص و تغییر ناگهانی سیستم عامل اندروید می‌تواند از مهم‌ترین دلایل خرابی و متوقف شدن گوگل پلی به حساب آید که روش‌های خاص خود را برای برقراری آرامش خواهد داشت.

1: توقف برنامه، پاکسازی کش و اطلاعات

فروشگاه گوگل پلی به فرایندهای دیگری متکی بوده که به صورت نامحسوس در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. هنگامی که گوگی پلی را پاکسازی کنید، بهتر است که این کار را با خدمات گوگل پلی و فریم ورک گوگل سرویس هم انجام دهید. در صورتی که قصد دارید مورد ذکرشده را ابتدا آزمایش کنید، بروزرسانی خدمات گوگل پلی را مورد بررسی قرار داده‌ایم. شما برای انجام این کار نیازمند دسترسی به تنظیمات گوگل پلی هم خواهید داشت که باید این مسئله را مدنظر قرار دهید.

در صورت نیاز و تمایل کاربران، امکان دارد تصمیم به پاکسازی داده‌های مدیریت دانلود هم داشته باشید. پس از پاک شدن، دستگاه را مجددا راه‌اندازی کرده و سپس نصب یا بروزرسانی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. انجام این کار ممکن است نیازمند وارد کردن اطلاعات ورود به سیستم شما داشته باشد. ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شوید. در ادامه وارد بخش برنامه‌ها (Apps) شوید و برگه برای همه (All) را بیابید.

در این بخش باید فروشگاه گوگل پلی (Google Play) را انتخاب کنید. در ادامه کار باید روی گزینه توقف اجباری (Force Stop) ضربه بزنید تا بدین ترتیب، فرایند اجرای برنامه متوقف شود. سپس باید روی گزینه ذخیره‌سازی (Storage) ضربه بزنید تا گزینه‌های بیشتری دریافت کنید. در صفحه جدید نمایش داده شده باید روی گزینه پاکسازی کش (Clear Cache) ضربه بزنید تا بتوانید داده‌های موقف را حذف کرده و بدین ترتیب، شرایط حل مشکل را مورد بررسی قرار دهید.

در صورتی که مشکل حل نشود، باید پاک کردن داده‌ها (Clear Data) را مورد بررسی قرار دهید. البته بهتر است بدانید که انجام این کار می‌تواند کش را به صورت کامل پاکسازی کند، اما در حالت کلی برنامه را به صورت اصلی بازنشانی خواهد کرد؛ این بدان معنا است که امکان دارد لازم باشد مجددا وارد شوید و تنظیمات برگزیده را پیکربندی کنید.

توقف برنامه، پاکسازی کش و اطلاعات - 3

در صورتی که فرایند ذکرشده نتواند باعث رفع مشکل گوگل پلی شود، باید اقدام ذکرشده را برای فریم ورک گوگل پلی و دانلود منیجر هم تکرار کنید. توجه داشته باشید که باید روی آیکون سه نقطه موجود در سمت راست قسمت بالای صفحه، گزینه همه برنامه‌ها (All Apps) را انتخاب کرده و گزینه نمایش سیستم (Show System) را تغییر دهید تا بتوانید دو ورودی آخر را مشاهده کنید.

 

مطالب مرتبط:
مشکل pending در گوگل پلی

 

2: از شبکه وای فای به جای شبکه موبایل استفاده کنید

در صورتی که از اتصال اینترنتی غیرقابل اعتماد استفاده می‌کنید، باید بدانید که تعداد زیادی از برنامه‌ها نصب نخواهند شد و همین مسئله می‌تواند یک مشکل رایج در شبکه‌های موبایل را ایجاد کند. برای جابه‌جایی از داده تلفن همراه به وای فای، بهتر است با دو انگشت از بالای صفحه به سمت پایین کشیده تا بتوانید تنظیمات را در سریع‌ترین زمان بازگشایی کنید. هم اکنون باید روی نماد وای فای ضربه زده و در همان حالت نگه‌داری کنید تا تنظیمات بازگشایی شود؛ در این بخش شما می‌توانید یک لیست از شبکه‌های اطراف را بیابید. در صورتی که هیچ شبکه وای فای ایمن و خوبی را در نزدیک خود پیدا نکردید، بهتر است صبر کنید تا دوباره به شبکه خانگی بازگردید. این احتمال وجود دارد که مشکل موردنظر به صورت معکوس هم وجود داشته باشد. هنگامی که در نصب یک برنامه از طریق شبکه وای فای دچار مشکل هستید، بهتر است سعی کنید وارد داده تلفن همراه شوید و مراحل را مجددا انجام دهید. در صورتی که با رفع مشکل مواجه شدید، احتمالا باید مشکل را در شبکه خود بیابید. بد نیست بدانید که استفاده از وی پی ان‌های مختلف هم می‌تواند باعث بروز مشکل در بارگیری گوگل پلی شود و توصیه می‌کنیم آن‌ها را خاموش کنید.

لپ تاپ گیمینگ بنر

3: حذف و نصب مجدد گوگل پلی

شما در یک دستگاه اندروید روت شده می‌تواند برنامه گوگل پلی را حذف کرده و مجددا آن را نصب کنید، اما حتی در دستگاه‌هایی که روت نشده‌اند هم می‌تواند یک مرحله عیب‌یابی مشابه را انجام دهید. برای انجام این کار باید وارد تنظیمات شوید و از بخش برنامه‌ها و اعلان‌ها (Apps & Notifications)، مشاهده همه برنامه‌ها (All Apps) را انتخاب کنید.

در ادامه کار باید گوگل پلی را از لیست موردنظر انتخاب کنید. در صفحه جدیدی که نمایش داده خواهد شد، باید روی کلید منو که به صورت سه نقطه نمایش داده شده است، ضربه زده و گزینه حذف کردن بروزرسانی (Uninstall Updates) را انتخاب کنید. با انجام این کار می‌توانید برنامه گوگل پلی را به نسخه اصلی بازگردانی کنید.

پس از انجام این کار می‌توانید به دو روش بروزرسانی آخرین ورژن از گوگل پلی را انجام دهید. یکی از آن‌ها به سادگی باز کردن پلی استور و انتخاب تنظیمات از منوی کشویی سمت چپ است. در این بخش به سمت پایین حرکت کرده و روی ورودی نسخه پلی استور ضربه بزنید تا بتوانید آپدیت را مورد بررسی قرار دهید.

همچنین شما می‌توانید یک نسخه از این برنامه را با ورود به وب سایت APKMirror یا سایر وب سایت‌های مجاز دریافت کنید.

 

استفاده از Google image search:
جستجوی عکس پیشرفته

 

4: اکانت گوگل خود را تازه‌سازی کنید

تازه‌سازی (حذف و افزودن مجدد) حساب گوگل کار سختی نیست. با انجام این کار کلیه داده‌هایی که به حساب گوگل همگام‌سازی شده‌اند به صورت خودکار از دستگاه حذف خواهند شد؛ این مورد می‌تواند شامل پیام‌ها، تصاویر، مخاطبین و سایر موارد باشد.

ابتدا وارد تنظیمات (Settings) شوید و از بخش حساب‌ها (Accounts)، اکانت گوگل خود را انتخاب کنید. در صورتی که دارای چندین حساب کاربری هستید، بهتر است همه آن‌ها را حذف کنید.

مشکل دانلود از گوگل پلی در شیائومی

شما می‌توانید حساب خود را از منوی اکانت‌ها (Accounts) اضافه کنید؛ انجام این کار ایده بدی نیست که پس از افزودن مجدد اکانت، گوشی خود را مجددا راه‌اندازی کنید.

سایر خطاهای گوگل پلی

یکی از کاربران XDA فهرست بزرگی از کدهای خطای فروشگاه گوگل پلی را جمع‌آوری کرده که شامل موارد زیر می‌شوند:

Error 498؛ در صورتی که با نمایش این خطا مواجه شوید، بهتر است بدانید ظرفیت حافظه کش دستگاه شما تکمیل شده است. شما باید اقدامات متعدد همانند پاکسازی کش یا سایر موارد را برای آزادسازی فضای ذخیره‌سازی انجام دهید.

Error 919؛ فضای ذخیره‌سازی دستگاه تکمیل شده است. برای ادامه کار باید بتوانید فضای دستگاه خود را آزادسازی کنید.

Error 403؛ شما از دو حساب گوگل مختلف در یک دستگاه استفاده می‌کنید. شما باید حساب‌های خود را تصحیح کنید؛ در حقیقت لازم است یکی از حساب‌های موردنظرتان را حذف کنید.

Error 927؛ فروشگاه گوگل پلی در حال بروزرسانی است، بنابراین دلیلی برای عیب‌یابی مشکل وجود ندارد؛ شما باید صبر کنید تا بروزرسانی به پایان برسد.

Error 101؛ تعداد زیادی برنامه نصب شده است؛ شما باید تعدادی از آن‌ها را انتخاب کرده و حذف کنید.

Error 919؛ تنظیمات APN شما صحیح نیست؛ شما باید تنظیمات APN خود را مجددا پیکربندی کنید.

 

شاید علاقه‌مند باشید:
اجرای اپلیکیشن های ios در اندروید

 

برنامه‌های عیب‌یابی مشکلات گوگل پلی

یکی از بهترین برنامه‌های اندروید را که می‌تواند مشکلات گوگل پلی را تشخیص دهد، Error Codes & Fixes بوده که یک مرجع کامل به حساب می‌آید. این برنامه شامل کدهای خطای اندروید و گوگل پلی است. یکی از نکات منفی این برنامه را باید نمایش تبلیغات مداوم آن عنوان کرد. فراموش نکنید که اگر کلیه روش‌ها برای حل مشکل گوگل پلی با شکست مواجه شود، شما می‌توانید از App Amazon یا F-Droid به عنوان یک جایگزین کاربردی استفاده کنید که در مقایسه با گوگل پلی مشکلات کمتری را برای کاربران ایجاد خواهند کرد. بد نیست بدانید که بروزرسانی گوگل پلی از مهم‌ترین دلایل و روش‌های حل مشکل خواهد بود؛ عدم بروزرسانی یا انجام ناقص بروزرسانی گوگل پلی می‌تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد که حتی برنامه‌های عیب‌یابی هم قادر به تشخیص مشکل نباشند.

جمع‌بندی

رفع مشکلات گوگل پلی غیرممکن نیست. در صورتی که با روش‌های عیب‌یابی اولیه همانند پاکسازی کش و داده‌های فروشگاه گوگل پلی موفق به رفع مشکل نشوید، همواره می‌توانید کد خطاهای نمایش داده شده را جستجو کرده تا بتوانید گزینه موردنظرتان را بیابید و برای حل آن اقدام کنید؛ البته اگر از رام سفارشی‌سازی شده استفاده کرده‌اید، نباید به فکر رفع خطاهای موردنظر باشید. شما هم اکنون توانسته‌اید پاسخ به این سوال که چرا گوگل پلی کار نمیکند را دریافت کنید. همچنین برخی کاربران که گزارش‌هایی درباره مشکل در نصب google play services ارائه کرده‌اند هم می‌توانند به سادگی با روش‌های ذکرشده، مشکل را حل کنند.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول

سوالات متداول

آیا پاک‌سازی کش گوگل پلی باعث از بین رفتن حساب جیمیل می‌شود؟ خیر؛ شما می‌توانید از همان حساب قبل جیمیل به سادگی بعد از ورود مجدد به گوگل پلی استفاده کنید. با انجام این کار برای رفع خرابی گوگل پلی دچار مشکلات بیشتر نخواهید شد.

آیا امکان حذف گوگل پلی وجود دارد؟ در صورتی که گوشی اندروید شما روت شده است، می‌توانید این اقدام را انجام دهید و در غیر این صورت، فقط باید به پاکسازی اطلاعات بپردازید و امکان حذف گوگل پلی وجود نخواهد داشت.

مشکل دانلود از گوگل پلی در شیائومی چیست؟ مشکل خرابی گوگل پلی که بیشتر کاربران شیائومی دارای سیم کارت ایرانسل با آن مواجه هستند، به سادگی و از طریق تنظیم APN قابل حل خواهد بود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. مسعود خالدی

    هر کاری میکنم نمی تونم مشکلات برنامه گوگل پلی وحل کنم

  2. مسعود خالدی

    سلام خسته نباشین

    1. حمید رضای

      پاسخ به مسعود خالدی

      سلام خسته نباشید درگوگل پلی ایمیل درست کردم حتی از گذرواژه کلید بااثر انگشت همه مراحل تکمیل شده وقتی میخام برنامه دانلود یا نصب کنم قبول نمی کند همش میزنه بازنشانی گذرواژه گذرواژه که دارم رو میزنم قبول نمی کند دهن منو سرویس کرده. لطفا راهنماییم کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%86%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af/
ads
ads