داغ ترین ها :
کدام برند گوشی بهتر است؟ سامسونگ، شیائومی یا آیفون

کدام برند گوشی بهتر است؟ سامسونگ، شیائومی یا آیفون

یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که به‌احتمال زیاد در زمان خرید گوشی با آن مواجه می‌شوید این است که کدام گوشی بهتر است؟ سامسونگ، شیائومی یا آیفون بهترین گوشی بازار را تولید می‌کنند؟ در بین برندهای موجود کدام یک کیفیت بهتری دارد؟ شاید این موضوع یک سوال کلی باشد، اما واقعا این سوال برای خیلی‌ها پیش می‌آید که کدام گوشی بهتر است؟ و در بین برندهایی مانند سامسونگ و شیائومی و اپل کدام یک محصول بهتری راهی بازار می‌کنند. برای جواب به این سوال باید فاکتورهای متعددی را بررسی کنیم و به تجربه کاربری گروهی زیادی از مردم توجه ویژه‌ای داشته باشیم. برای انتخاب این موضوع که کدام گوشی بهتر است؟ بیش از هر زمان دیگری تجربه شخصی و آمار موجود می‌توانند راه‌گشا باشند. میزان استقبال عمومی از یک برند و میزان فروش گوشی‌های یک شرکت می‌تواند به‌نوعی مشخص کند که کدام گوشی بهتر است. سامسونگ، شیائومی و آیفون از جمله محصولاتی به شمار می‌روند که سهم قابل‌توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند. هرکدام آن‌ها هم طرف‌داران بسیار زیادی دارند و محصولاتی راهی بازار کرده‌اند که با قیمت‌ها و ویژگی‌های متفاوت نظر مردم را به خود جلب کرده‌اند. قیمت گوشی سامسونگ شاید این گوشی موبایل را برای خیلی‌ها انتخاب مناسبی‌تری کند. با این حال گوشی آیفون هم همیشه طرفداران زیادی داشته و گوشی شیائومی هم در طول سال‌های گذشته علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده است.

سهم بازار شرکت‌های بزرگ از بازار موبایل در دنیا

برای اینکه بهتر بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم در ابتدا سعی می‌کنیم که به بررسی سهم بازار شرکت‌های مختلف اشاره کنیم. براساس اطلاعاتی که سازمان StatCounter که میزان فروش شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند را از بازه‌ی زمانی نوامبر ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۱ در اختیارمان قرار داده است،

اپل در بازه‌ی زمانی یک‌ساله توانسته جایگاه نخست در بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. آنچه آمار StatCounter نشان می‌دهد اپل در حال حاضر ۲۸.۵۳ درصد از بازار تلفن‌های هوشمند را به خود اختصاص داده و در جایگاه دوم نیز سامسونگ با ۲۷.۱۹ درصد قرار دارد. در جایگاه بعدی شیائومی با ۱۱.۳۷ درصد و هواوی با ۷.۵۲ درصد قرار گرفته است. اوپو نیز در این رده‌بندی جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده و توانسته ۵.۳ درصد از بازار تلفن‌های هوشمند را به دست آورد.

آنچه آمارها نشان می‌دهد اپل با اینکه سالانه محصولات به مراتب کمتری را نسبت به دو شرکت شیائومی و سامسونگ به بازار عرضه می‌کند، اما توانسته بخش قابل توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار بگیرد. در جدول بالا نیز می‌توان به‌صورت تفکیک شده عملکرد شرکت‌های مطرح در بازار را مشاهده کرد. شاید همین امر از دلایلی باشد که بتوان اپل را در حال حاضر بهترین شرکت تولید کننده‌ی تلفن هوشمند دانست.

Source: StatCounter Global Stats – Device Vendor Market Share

کدام شرکت‌ها سود بیشتری از حوزه موبایل می‌برند؟

برای اینکه بتوانیم بهتر تشخیص دهیم که کدام گوشی بهتر است، می‌توانیم به سود شرکت‌ها از این حوزه هم اشاره کنیم. میزان سود شرکت‌های فعال در بازار موبایل نشان از استقبال مردم از آن شرکت و حتی محبوبیت آن‌ دارد و شاید بتوان با این المان هم به سوال کدام گوشی بهتر است پاسخ بدهیم.

اپل در آخرین گزارش مالی خود که درواقع نتایج چهارمین فصل مالی سال ۲۰۲۱ را شامل می‌شود از کسب نتایج بسیار خوبی خبر داده است. این گزارش مالی که متعلق به ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر (مرداد، شهریور و مهر) می‌شود بیانگر رشد چشمگیر درآمد و سود کوپرتینویی‌ها نسبت به بازه‌های زمانی پیشین بوده است.

در متن گزارش آمده که اپل توانسته در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به درآمدی بالغ بر ۸۳.۴ میلیارد دلار و سود خالص ۲۰.۶ میلیارد دلار برسد. این رقم در مقایسه با سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ رشدی ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد. چنینی آماری نشان می دهد که با وجود بالاتر بودن قیمت گوشی آیفون همچنان طرفداران پر و پا قرص خود را دارد.

شرکت سامسونگ آماری را منتشر کرده که طی آن به میزان درآمد این شرکت در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ اشاره می‌شود. در گزارش مالی که از سوی سران شرکت کره‌ای منتشر شده، مشخص می‌شود که سامسونگ توانسته درآمدی معادل ۶۳ میلیارد دلار داشته باشد که ۱۳ میلیارد دلار را سود این شرکت تشکیل می‌دهد. چنین عملکردی در نوع خود فوق‌العاده است.

چنین آماری در حالی منتشر شده که سامسونگ در بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ توانسته نزدیک به ۵۷ میلیارد دلار درآمد داشته باشد؛ مبلغی که ۱۰.۳ میلیارد دلار آن را سود این شرکت تشکیل می‌دهد. درواقع باید گفت که شرکت کره‌ای توانسته نسبت به سال گذشته با رشد در میزان درآمد و سود همراه شود.

در این بین شیائومی نیز گزارش مالی خود برای سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده که نشان می‌دهد شرکت چینی توانسته به درآمدی بالغ بر ۱۲.۲۲ میلیارد دلار در بازه‌ی زمانی ذکر شده برسد. از این مبلغ نیز ۰.۸۱ میلیارد دلار سود این شرکت بوده که نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ با رشد ۲۵.۴ درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: حل مشکل Security Keeps Stopping در شیائومی (چرا برنامه ها در شیائومی ناگهان بسته میشوند)

 

 

غول های بازار موبایل

سه برند سامسونگ، آیفون و شیائومی بیشترین سهم را در بازار گوشی های موبایل دارند

 

فروش کدام گوشی بهتر است؟ آیفون ۱۲ یا گلکسی اس ۲۱

حالا می‌خواهیم از یک دید جالب‌تر به سوال کدام گوشی بهتر است پاسخ دهیم. می‌خواهیم ۱۰ گوشی برتر سال ۲۰۲۱ که درآمد خوبی برای شرکت‌های سازنده به همراه داشته‌اند را به شما معرفی کنیم. اگر موارد بالا به شما در انتخاب بهترین گوشی کمک نکرد، شاید میزان فروش جهانی یک محصول بتوانذ به سوال کدام گوشی بهتر است پاسخ دهد.

لیست زیر به شما می‌گوید که کدام گوشی‌ها در سال ۲۰۲۱ درآمد بالایی برای شرکت‌های سازنده به همراه داشته باشند:

  • آیفون ۱۲ پرو مکس
  • آیفون ۱۲
  • آیفون ۱۲ پرو
  • آیفون ۱۱
  • گلکسی S21 اولترا 5G
  • آیفون ۱۲ مینی
  • گلکسی اس 21
  • هواوی میت 40 پرو
  • گلکسی اس 21 پلاس
  • آیفون SE سال ۲۰۲۰

در میان ۱۰ گوشی برتر نیمه اول سال ۲۰۲۱ تنها ۶ گوشی آیفون آن هم با پیشتازی خانواده آیفون ۱۲ را مشاهده می‌کنیم. البته گوشی‌های گلکسی اس ۲۱ هم فروش خوبی داشتند و به همین دلیل در این لیست قرار دارند. این ۱۰ گوشی هوشمند نزدیک به ۴۶ درصد از درآمد موجود در بازار موبایل را به خود اختصاص داده‌اند. این ۱۰ گوشی هوشمند نزدیک به ۲۱ درصد کل فروش گوشی هوشمند در دنیا را هم به خود اختصاص داده‌اند که رکوردی عجیب به‌حساب می‌آید.

حالا به شکل خاص به شما می‌گوییم که سود کدام گوشی درصد بیشتری را به خود اختصاص داده است. تصویر زیر بیانگر همین موضوع است:

لیست برترین گوشی های فروخته شده در دنیا

نمودار بالا 10 گوشی هوشمند برتر از نظر میزان درآمد در سه ماهه اول سال 2021 را نمایش می دهد

همان‌طور که متوجه شدید گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس یکی از بهترین پرچم‌دارهای 5G موجود در بازار به‌حساب می‌آید. این گوشی در سپتامبر سال ۲۰۲۰ راهی بازار شد و از یک صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی استفاده می‌کرد. این گوشی هوشمند یک باتری ۳۹۶۹ میلی‌آمپر ساعتی داشت و از شارژ ۱۸ واتی استفاده می‌کند. آیفون ۱۲ پرو مکس حتی یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ هم شد که با قیمت ۱۰۵۹ دلار در اختیار مردم قرار گرفت.

تا این جا سعی کردیم که میزان محبوبیت و فروش گوشی‌ها را از سه جنبه مختلف بررسی کنیم. این موضوعات به‌نوعی نشان می‌دهند که کدام گوشی بهتر است و مردم دنیا چه گوشی‌هایی را بیشتر دوست دارند و آن‌ها را می‌خرند. حالا بد نیست به موارد دیگری بپردازیم که آن‌ها هم می‌توانند به موضوع ما پاسخ مناسبی بدهند.

 

 

سامسونگ یا شیائومی یا اپل؟ کدام گوشی بهتر است

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده موبایل در دنیا به‌حساب می‌آید. این شرکت محصولات مختلفی با قیمت‌های متفاوت راهی بازار می‌کند. سامسونگ از آن شرکت‌هایی است که در حوزه‌های رده‌بالا، میان‌رده و رده پایین گوشی تولید می‌کند و به همین دلیل محصولات این شرکت را می‌توانید با قیمت‌ها و امکانات مختلف پیدا کنید؛ اما ظهور شرکت‌های چینی رقابت را برای سامسونگ در رده‌های مختلف سخت کرد. شیائومی توانست بخش زیادی از بازار سامسونگ در کشورهای آسیایی را به خود اختصاص دهد و از اینجا بود که جنگ بین سامسونگ و شیائومی در دنیای موبایل شروع شد.

شیائومی گوشی‌های قدرتمندی با قیمتی پایین‌تر از محصولات سامسونگ راهی بازار می‌کند. از طرف دیگر سامسونگ در بازاری رقابت می‌کند که اپل در آن حضور دارد و بیشتر سعی دارد سهم بازار اپل را کسب کند. رقابت سامسونگ در دو جبه مختلف باعث شد که این شرکت بتواند عملکرد جالبی از خود نشان دهد. به طور مثال سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ توانست بازار هند را با عرضه گوشی‌های گلکسی A51 و گلکسی M51 و گلکسی M31 به دست بگیرد.

اما چرا گوشی‌های سامسونگ عملکرد بهتری در مقایسه با گوشی‌های شیائومی دارند؟ باید به موضوعات مختلفی توجه کنیم. در کنار طراحی، کیفیت ساخت و کیفیت صفحه‌نمایش هم بسیار مهم خواهند بود. از طرف دیگر باید به کیفیت دوربین هم اشاره کنیم. این موضوع روی گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی دارد. از طرف دیگر بخش زیادی از فروش سامسونگ مربوط به فروش گوشی‌های میان‌رده می‌شود. جایی که شیائومی عملکرد بهتری دارد. پس سامسونگ تصمیم گرفت که عملکرد بهتری در این بخش داشته باشد. سامسونگ سعی کرد در گروه گوشی‌های میان‌رده، محصولات باکیفیت و خوش‌ساخت بیشتری راهی بازار کند. مثلا گوشی گلکسی M51 یکی از همین محصولات بود که صفحه‌نمایش بسیار خوب با باتری فوق‌العاده‌ای داشت.

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب گوشی نقش مهمی دارد، نرم‌افزار و رابط کاربری گوشی است. رابط کاربری One UI گوشی‌های سامسونگ عملکرد بهتری در مقایسه با رابط کاربری MIUI شیائومی دارد. سامسونگ هم‌اکنون اندروید ۱۱ را به همراه رابط کاربری One UI 3 برای گوشی‌هایش منتشر کرده است. از طرف دیگر سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد برای گوشی‌های جدیدی که راهی بازار می‌کند تا سه نسخه جدید از سیستم‌عامل اندروید را عرضه کند. برای آشنایی بیشتر رابط کاربری One UI 3 هم بد نیست ویدئوی زیر را تماشا کنید:

یک موضوع دیگری که باعث می‌شود مردم به گوشی‌های سامسونگ توجه بیشتری داشته باشند، محصولاتی است که از نظر طراحی و استفاده از فناوری‌های جدید بسیار جلب‌توجه می‌کنند. سامسونگ هرسال یک پرچم‌دار سری اس  مانند گلکسی S21 و یک پرچم‌دار سری نوت مانند گلکسی نوت 20 راهی بازار می‌کند. در این میان گوشی‌های سری گلکسی A هم به‌عنوان گوشی‌های میان‌رده و رده پایین به‌حساب می‌آیند؛ اما این شرکت از چند وقت پیش گوشی‌های سری Z را هم معرفی کرد که گلکسی زد فولد 2 یکی از این گوشی‌ها خواهد بود. گوشی‌هایی که از صفحه‌نمایش تاشدنی استفاده می‌کردند و از ظاهر و امکانات فوق‌العاده‌ای هم برخوردار بودند. گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ از جمله محصولات خوش قیمت و خوش ساخت بازار به‌حساب می‌آیند که توانسته‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. سامسونگ در گوشی‌های سری گلکسی A سعی کرده از صفحه‌نمایش باکیفیت و دوربین‌های خوب با باتری قابل قبول استفاده کند. همچنین گوشی‌های گلکسی A ظاهری شبیه به گوشی‌های پرچم‌دار دارند و از کیفیت ساخت خوبی هم بهره می‌برند.

گوشی‌های میان‌رده گلکسی A در بخش دوربین عملکرد خوبی دارند و نظر بسیاری از مردم را به خود جلب می‌کنند. از طرف دیگر این گوشی‌ها صفحه‌نمایش باکیفیتی هم دارند که از وضوح تصویر مناسبی برخوردارند و رنگ‌ها را عالی نشان می‌دهند. عملکرد باتری هم در گوشی‌های میان‌رده سامسونگ قابل‌قبول است. رابط کاربری نرم و روان و با امکانات خوب و رقابتی هم از دیگر دلایل محبوبیت سری A به‌حساب می‌آید.

بعضی از گوشی‌های رده پایین گلکسی A کیفیت ساخت پایینی دارند. مثلا از بدنه پلاستیکی استفاده می‌کنند و صفحه‌نمایش چندان باکیفیتی هم ندارند. از نظر طراحی هم گوشی‌های ارزان‌قیمت سری A به‌پای گوشی‌های بهتر از همین خانواده نمی‌رسند.

کیفیت کدام گوشی بهتر است

درانتخاب گوشی موبایل عوامل مختلفی دخیل هستند، یکی از آنها نوع استفاده شما از گوشی است. اگر در محیط های پر خطر که احتمال شکستگی گوشی وجود دارد کار می کنید گوشی با قاب پلاستیکی مناسب شما نیست

 

برای مقایسه بین دو برند اول گوشی های اندرویدی مطلب زیر را بخوانید:

شیائومی یا سامسونگ

 

طول عمر کدام گوشی بهتر است؟ شیائومی، سامسونگ یا اپل

موضوع طول عمر یک گوشی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر باید به خرید گوشی هوشمندی فکر کنید که کیفیت ساخت خوبی داشته باشد تا بتواند برای چندین سال کار کند. در این میان گوشی‌های سامسونگ حداقل در ظاهر و تصور بیشتر مردم عملکرد بهتری دارند. کیفیت بالای گوشی‌های سامسونگ باعث شده که بتوان از این گوشی‌ها به راحتی برای سه تا چهار سال هم استفاده کرد. خرید گوشی سامسونگ کار راحت‌تری است. مردم آگاهی بیشتری روی این برند دارند و نسبتا هم ارتباط خوبی با این محصولات برقرار می‌کنند. همچنین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ واقعا تجربه کاربری خوبی به همراه دارند.

ازآنجایی‌که شیائومی سعی می‌کند گوشی‌های خود را با قیمت کمتری راهی بازار کند از کیفیت ساخت محصولات خود کم می‌کند. به همین دلیل گوشی‌های این شرکت سریع‌تر آسیب می‌بینند و ممکن است خراب شوند. البته این موضوع درباره تمام محصولات این شرکت درست نیست و می‌توانید گوشی‌های میان‌رده با کیفیت شیائومی هم تهیه کنید.

البته گوشی‌های اپل طول عمر بالایی دارند. آیفون‌ها آن‌قدر خوب و خوش‌ساخت ساخته می‌شوند که می‌توانید سال‌ها از آن‌ها استفاده کنید. همچنین اپل پشتیبانی خوبی از محصولات خود دارد و سعی می‌کند که نسخه‌های جدید سیستم‌عامل iOS را تا جایی که می‌شود برای گوشی‌های قدیمی خودش هم عرضه کند. دریافت نسخه‌های جدید سیستم‌عامل باعث می‌شود که مردم بتوانند سال‌های بیشتری از یک گوشی استفاده کنند. اپل در این زمینه حرف اول را می‌زند و نشان داده که تا شش یا هفت سال از محصولات خود پشتیبانی می‌کند. در شرایط کلی گوشی‌های آیفون کیفیت ساخت بالایی دارند و از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلفی هم بهره می‌برند. در زمان خرید گوشی آیفون به این موضوع توجه کنید که محصول موردنظر شما حداقل تا ۵ سال به‌خوبی کار می‌کند.

اگر به هر دلیلی قصد خیر یک گوشی اندرویدی پرچم‌دار دارید که پشتیبانی نرم‌افزاری خوبی داشته باشد و بتواند با گوشی‌های پرچم‌دار اپل هم رقابت کند می‌توانید گلکسی اس 21 شرکت سامسونگ را خریداری کنید. محصولی که می‌توان از آن به‌عنوان پاسخی برای سوال کدام گوشی بهتر است نام برد. برای آشنایی بیشتر با بهترین گوشی بازار هم می‌توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید:

 

با بهترین برندهای چینی سازنده گوشی موبایل آشنا شوید.
بهترین برندهای چینی در حوزه گوشی موبایل را بشناسید

 

مقایسه گوشی های پرچم دار سامسونگ، شیائومی و اپل؛ گلکسی اس ۲۱ بهتر است یا آيفون ۱۲ یا می ۱۱؟

همان‌طور که در میزان فروش و سود شرکت‌ها به آن اشاره کردیم، گوشی‌های پرچم‌دار نقش مهمی در بازار موبایل دارند و به‌نوعی مسیر استفاده از تکنولوژی‌های روز روی گوشی‌های جدید را مشخص می‌کنند. پس رقابت برای ساخت بهترین گوشی بسیار زیاد است. اپل با آیفون، سامسونگ با گوشی‌های سری S و شیائومی با سری Mi قصد دارند سهم بیشتری از این بازار داشته باشند و همیشه با خلق تکنولوژی‌های جدید سعی می‌کنند نظر مردم را به خود جلب کنند.

برای اینکه راحت بتوانید به خرید گوشی شیائومی، خرید گوشی سامسونگ و خرید گوشی اپل فکر کنید، به مقایسه جدیدترین پرچم‌دارهای این شرکت‌ها می‌پردازیم.

گوشی شیائومی می 11 اولترا گلکسی اس 21 اولترا
تاریخ معرفی ۹ فروردین ۱۴۰۰ ۷ اسفند ۱۳۹۹
ابعاد ۱۶۴٫۳ در ۷۴٫۶ در ۸٫۴ میلی‌متر ۱۶۵٫۱ در ۷۵٫۶ در ۸٫۹ میلی‌متر
وزن ۲۳۴ گرم ۲۲۷ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچ – AMOLED ۶.۸ اینچ – Dynamic AMOLED – ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری OneUI 3.0 اندروید ۱۱ و رابط کاربری
OneUI 3.1
تراشه اسنپ‌دراگون 888 5G اسنپ‌دراگون 888 5G – اگزینوس ۲۱۰۰
کارت حافظه بله بله
حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
رم ۸ و ۱۲ گیگابایت ۱۲ و ۱۶ گیگابایت
دوربین پشت ۵۰ مگاپیکسل واید
۴۸ مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو
۴۸ مگاپیکسل اولتراواید
۱۰۸ مگاپیکسل واید
۱۰ مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو
۱۰ مگاپیکسل تله‌فوتو
۱۲ مگاپیکسل اولتراواید
دوربین جلو ۲۰ مگاپیکسل واید ۴۰ واید مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۶۷ وات ۲۵ وات
رنگ سفید، مشکی مشکی، نقره‌ای، تیتانیوم، آبی، قهوه‌ای

گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی و iOS از نظر میزان و رم و مدل تراشه با هم تفاوت بسیار زیادی دارند. دلیل آن هم ساختار دو سیستم‌عامل اندروید و iOS است. به همین دلیل گوشی‌های iOS با میزان رم کمتر عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. از طرف دیگر گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی مانند گلکسی اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا هم از نظر عملکرد و سرعت و قدرت پردازش خیره‌کننده ظاهر می‌شوند. دنیای گوشی‌های پرچم‌دار واقعا هیجان‌انگیز و درگیرکننده است. گوشی‌های آیفون همچنان از نظر باتری ظرفیت کمتری در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی مخصوصا پرچم‌دارها دارند. موضوعی که خیلی از کاربران نصبت به آن انتقاد می‌کنند. از طرف دیگر گوشی‌های اندرویدی گرمای بیشتری در مقایسه با آیفون تولید می‌کنند. البته این گرما آن‌قدری زیاد نیست که آزاردهنده باشد، اما در مقایسه با آیفون که گرمای آن حس نمی‌شود، به چشم می‌‌آیند.

نرخ نوسازی صفحه‌نمایش به‌کاررفته روی گوشی‌های اندرویدی پرچم‌دار بیشتر از نرخ نوسازی صفحه‌نمایش به‌کاررفته روی آیفون است. به همین دلیل تجربه بازی‌های جدید و سریع روی گوشی‌‌های اندرویدی بهتر خواهد بود. البته باتری کم گوشی‌های آیفون یکی از دلایلی بود که نرخ نوسازی صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ بیشتر نشد.
اگر می‌خواهید بیشتر متوجه تفاوت‌‌های دو گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس شوید، می‌توانید ویدئوی زیر را مشاهده کنید. در این مقایسه سعی شده از هر نظر این دوگوشی پرچم‌دار سامسونگ و اپل با هم مقایسه شوند. پس شاید با دیدن این ویدئو بهتر بتوانید جواب سوال کدام گوشی بهتر است را پیدا کنید:

در کل خیلی سخت می‌توان به سوال کدام گوشی بهتر است پاسخ درستی داد. تجربه کاری و حس و حالی که مردم نسبت به یک برند موبایل دارند نقش مهمی در انتخاب یک گوشی دارد. از طرف دیگر کیفیت ساخت یک گوشی هوشمند هم حرف اول را می‌زند. همین موضوع کیفیت ساخت شاید خیلی‌ها به سمت محصولاتی تشویق کند که نامی شناخته شده‌تر دارند. خیلی‌ها فکر می‌کنند که سامسونگ گوشی‌های بهتری تولید می‌کند و خیلی‌ها هم گوشی‌های اپل را به‌عنوان بهترین گوشی بازار می‌شناسند. از طرف دیگر شیائومی هم در طول سال‌های گذشته با سرعت بالایی نظر خیلی از مردم را به خود جلب کرده است. ما سعی کردیم با ارائه آمار مختلف از میزان فروش و محبوبیت این شرکت‌ها شرایطی را فراهم کنیم که بتوانید بهترین گوشی را انتخاب کنید. پس کدام گوشی بهتر است؟ جوابی که با می‌توانید آن را با تجربه‌ای که از یک گوشی هوشمند داشته‌اید بیان کنید. عملکرد خوب، دوربین‌های مناسب و باتری و صفحه‌نمایش باکیفیت المان‌هایی خواهند بود که یک گوشی خوب را از سایر محصولات موجود در بازار متمایز می‌کند.
به شما کدام گوشی بهتر است؟ سامسونگ، شیائومی یا آیفون؟ یا شاید فکر می‌کنید که برندی دیگر در این میان وجود دارد که باید نام آن را بیاوریم. چه شرایطی باعث می‌شود که یک گوشی از نظر شما بهترین باشد؟ دلیل آن را به ما بگویید. از نظر شما کدام گوشی بهتر است؟

مطلب زیر درک بهتری از انواع رابط کاربری موبایل و تفاوت های آنها به شما خواهد داد:

مقایسه رابط کاربری سامسونگ و شیائومی و هواوی

سوالات متدوال

کدام برند گوشی بهتر است؟

در حال حاضر سه برند سامسونگ، شیائومی و اپل برترین برندهای گوشی در دنیا هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

23 نظر

  1. ی بنده خدا

    به نظر من موبایل نوت ۱۱s با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل بهترین گزینه هس برای خرید. من خودم از این موبایل استفاده میکنم . هم برای گیم عالیه .بازی های سنگین مثل کالاف رو عالی جواب میده . دوربینش بسیار عالی عالی هس

  2. نسیم

    با سلام بین گوشی iphone 11 pro و شیائومی 11t poro کدوم رو بهتره بگیرم؟

    1. میلاد شیری

      پاسخ به نسیم

      سلام وقتتون بخیر بستگی به استفادتون داره اگر اکو سیستم اپل رو دوس دارید آیفون خیلی بهتره اما اگر اندروید استفاده میکنید ۱۱ تی پرو از لحاظ شارژ ۱۲۰ واتی پردازنده قدرتمند و نمایشگر با کیفیت گزینه مناسبیه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/
ads
ads