داغ ترین ها :
کدام لپ تاپ ها قابل ارتقا هستند

کدام لپ تاپ ها قابل ارتقا هستند

اگر در سال ۲۰۲۲ برای شما این سوال پیش آمده که کدام لپ تاپ ها قابل ارتقا هستند، بهتر است به چند موضوع توجه خاصی داشته باشید. لپ تاپ ها به صورتی ساخته می‌شوند که بسیاری از قطعات آن‌ها روی مادربورد قرار گرفته‌اند و نمی‌توان این قسمت‌ها را ارتقا داد. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که آیا cpu لپ تاپ قابل ارتقا است؟ باید بگوییم که قسمت‌هایی مانند CPU و کارت گرافیکی عملا قابل ارتقا نیستند و بهتر است به خرید یک لپ تاپ جدیدتر فکر کنید. پس به فکر ارتقا گرافیک لپ تاپ نباشید. همچنین اگر لپ تاپ ایسوس یا لنوو دارید هم، نباید به فکر ارتقا cpu لپ تاپ asus یا ارتقا cpu لپ تاپ لنوو باشید. CPU و GPU یا همان پردازنده گرافیکی روی مادربورد قرار گرفته‌اند و نمی‌توان آن‌ها را با مدل جدیدی جایگزین کرد. با این حال چنین امکانی را در اختیار خواهید داشت که بتوانید میزان رم و حافظه داخلی لپ تاپ را ارتقا دهید. ارتقا رم لپ تاپ asus یا هر لپ تاپ دیگری کار دشواری نیست؛ اما بهتر است که این کار توسط متخصص انجام شود. ارتقا حافظه داخلی هم کار دشواری نیست. می‌توانید حافظه HDD را به حافظه SSD تغییر دهید و یا ظرفیت آن را افزایش دهد. باید بگوییم که رم و حافظه داخلی تنها قسمت‌های یک لپ تاپ هستند که می‌توانید خیلی راحت آنها را ارتقا دهید.

 

بهترین قیمت روی لپ تاپ های پرفروش بازار در سایت تکنولایف: لپ تاپ

 

در زمان ارتقا حافظه داخلی و میزان رم هم باید به هزینه ارتقا لپ تاپ توجه داشته باشید. هزینه ارتقا لپ تاپ در مقایسه با خرید یک لپ تاپ جدید بسیار کم‌تر است. حتی با یک ارتقا ساده و نسبتا کم هزینه می‌توانید عملکرد سیستم خود را چند برابر افزایش دهید. به طور مثال اگر روی لپ تاپ از حافظه SSD استفاده کنید، قطعا مشاهده می‌کنید که سرعت آن چندین برابر بیشتر می‌شود و همه چیز سریع‌تر از همیشه اجرا می‌شود. با ارتقا میزان رم هم می‌توانید کاری کنید که اپلیکیشن‌ها با سرعت بیشتری اجرا شوند.

حالا این سوال پیش می‌آید که کدام لپ تاپ ها قابل ارتقا هستند و چه لپ تاپی خریداری کنیم که بتوانیم در طول سال‌های بعدی رم و حافظه داخلی آن را ارتقا دهیم؟ ما قصد داریم بهترین لپ تاپ‌هایی که در سال ۲۰۲۲ می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید و ارتقا دهید را معرفی کنیم.

لپ تاپ های قابل ارتقا

Dell XPS 15

لپ تاپ قابل ارتقا

نقاط قوت:

  • طراحی عالی
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • امکان ارتقا رم و حافظه داخلی
  • استفاده از دو حافظه SSD

نقاط ضعف:

  • قیمت بسیار بالا

لپ تاپ Dell XPS 15 یکی از بهترین لپ تاپ هایی است که می‌توانید آن را ارتقا دهید. این لپ تاپ را می‌توانید با جدیدترین پردازنده اینتل و جدیدترین پردازنده گرافیکی Nvidia خریداری کنید. همچنین می‌توانید مدلی را بخرید که صفحه نمایش 4K دارد. با این حال این امکان را خواهید داشت که بتوانید رم و حافظه داخلی این محصول فوق العاده را هم ارتقا دهید. می‌توانید روی این محصول از حافظه SSD مدل NVMe استفاده کنید. ارتقا لپ تاپ دل XPS 15 در بازار فعلی بسیار به صرفه است.

 

بهترین مارک های لپ تاپ در بازار ایران کدامند؟
بهترین برند لپ تاپ

 

Lenovo ThinkBook 15p

عکس Lenovo ThinkBook 15p

نقاط قوت:

  • صفحه کلید عالی
  • امکان ارتقا حافظه داخلی و رم
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • استفاده از دو حافظه SSD

نقاط ضعف:

  • عملکرد باتری خیلی خوب نیست
  • پورت تاندربولت ندارد

لپ تاپ Lenovo ThinkBook 15p از جمله محصولات این شرکت به حساب می‌آید که برای فعالیت‌های تجاری بسیار مناسب است. با لپ‌تاپی سر و کار دارید که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و از صفحه کلید بسیار با کیفیت و راحتی بهره می‌برد. این محصول را می‌توانید در مدل‌هایی با نسل ۱۰ پردازنده‌های اینتل خریداری کنید که پردازنده گرافیکی Nvidia هم دارند. این امکان ارتقا رم و ارتقا حافظه داخلی را خواهید داشت، اما خبری از ارتقا cpu لپ تاپ لنوو نیست. این امکان را خواهید داشت که بتوانید روی این محصول هم حافظه PCIe SSD قرار دهید و هم حافظه SSD از مدل M2. برای ارتقا رم هم می‌توانید از رم‌های LPDDR4 استفاده کنید.

 

راه حل های کاربردی برای کاربران Asus:
مشکل لپ تاپ ایسوس

 

 

انواع کیبورد کامپیوتر و لپ تاپ را می توانید از تکنولایف بخرید

 

Lenovo Legion 5i

Lenovo Legion 5i

نقاط قوت:

  • امکان ارتقا رم و حافظه داخلی
  • صفحه نمایش با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • استفاده از کارت گرافیکی سری RTX 30

نقاط ضعف:

  • عملکرد نه چندان خوب باتری

لپ تاپ های مخصوص بازی امکان ارتقا بیشتری نسبت به سایر لپ تاپ‌ها دارند. لپ تاپ Lenovo Legion 5i از جمله لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی موجود در بازار است که می‌توانید رم و حافظه دخلی آن را ارتقا دهی. یک مدل از این لپ تاپ با پردازنده نسل ۱۱ اینتل و کارت گرافیکی سری RTX 30 راهی بازار شده است. این لپ تاپ کیبورد مناسبی هم دارد و صفحه نمایشی دارد که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. باید به این موضوع اشاره کنیم که می‌توانید روی این لپ تاپ از حافظه SSM M2 استفاده کنید. امکان ارتقا رم را هم خواهید داشت و می‌توانید از رم‌های DDR4 استفاده کنید.

 

برای کاربران نوت بوک اچ پی:
آموزش ریکاوری لپ تاپ Hp

 

Microsoft Surface Pro X

مایکروسافت سرفیس پرو

نقاط قوت:

  • طراحی سخت افزاری عالی
  • پشتیبانی از شبکه LTE
  • امکان ارتقا SSD
  • باتری تا ۱۰ ساعت

نقاط ضعف:

  • استفاده از حافظه SSD غیر معمول

معمولا محصولات ۲ در ۱ که هم نقش لپ تاپ و تبلت را ایفا می‌کنند، قابل ارتقا نیستند؛ اما Microsoft Surface Pro X از جمله محصولاتی است که می‌توان آن را ارتقا داد. البته فقط می‌توانید میزان حافظه داخلی را ارتقا دهید. این لپ تاپ مایکروسافت تنها از حافظه SSD m.2 2230 پشتیبانی می‌کند که خیلی سخت می‌توان آن را پیدا کرد. با محصولی رو به رو هستیم که صفحه نمایش بسیار باکیفیتی دارد و از صفحه کلید مناسبی هم برخوردار است. با این حال این محصول از پردازنده ARM پشتیبانی می‌کند که این موضوع داستان‌های خاص خودش را دارد. با این حال Microsoft Surface Pro X از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند و عملکرد باتری آن هم فوق العاده است.

 

کدام لپ تاپ لنوو بهتر است؟
بهترین لپ تاپ های لنوو

 

نتیجه گیری

خرید لپ تاپ می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد. یکی از راه‌هایی که می‌تواند باعث شود که از لپ تاپی که خریده‌اید بیشتر استفاده کنید، ارتقا دادن برخی قطعات آن است. می‌توانید رم و حافظه داخلی را ارتقا دهید و می‌توانید از قطعات بسیار بهتری هم استفاده کنید. در بالا تنها چند محصول را معرفی کردیم که تا اینجای سال ۲۰۲۲ جزو بهترین محصولاتی به حساب می‌آیند که می‌توان قطعات آن‌ها را ارتقا داد. در بین تمام محصولاتی که به شما معرفی کردیم هم لپ تاپ Dell XPS 15 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

سوالات متداول:

امکان ارتقا cpu لپ تاپ asus و ارتقا cpu لپ تاپ لنوو وجود دارد؟ خیر. نمی‌توان CPU لپ‌تاپ‌های ایسوس، لنوو و لپ‌تاپ‌های دیگر را ارتقا داد.

آیا امکان ارتقا گرافیک لپ تاپ وجود دارد؟ خیر این امکان برای هیچ لپ‌تاپی وجود ندارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. امیر حسین

    سلام ببخشید حرف شما درست است که ارتقاء لپ تاب محدود است اما نه برای همه ی مدل ها ما لپتاپی داریم که قابلیت ارتقاء پردازنده و کارت گرافیک رو داشته باشید منتها محدودیت داریم روی تعویض CPU and VGA داریم و از هر پردازنده یا کارت گرافیک نمی‌توانیم بندازیم رو لپتاپ استفاده کنیم ولی ارتقاء پردازنده رو بهتر هست کاربران بیخیال شوند چون وقتی که پردازنده تعویض بشه نیاز هست که با مین بورد سازگار باشه و بعد از این باید به PCH مین بورد توجه کنند اگر بخواهند پردازنده را به i7 ارتقاء دهند چون هرPCH پردازنده ی i7 رو پشتیبانی نمیکنه و نکته ی بعدی اینکه همه ی سیستم خنک کننده ی لپتاپ باید تعویض بشه مگر اینکه سیستم خنک کننده ی خود لپتاپ برای پردازنده ی جدید جوابگو باشه وگرنه بر اثر حرارت زیاد لپتاپ عمر و کاراییش رو ازدست میده به مرور زمان و نکته ی بعدی این است که ارتقاء پردازنده زیاد تاثیرگذار نیست چون مین بورد لپ‌تاپ همان مین بورد هست اما ارتقاء هارد و رم لپ‌تاپ خیلی تاثیر گذاترند تا پردازنده نکته ی بعدی اینکه ارتقاء پردازنده ی لپ‌تاپ هزینه ای زیادی داره مثال امکان داره یک کاربر حداقل مجبور بشه ۲۰ تا ۳۰ میلیون هزینه کنه برای تعویض پردازنده نکته ی بعدی این هست که پردازنده ی لپ‌تاپ پیدا کردنش در ایران خیلی سخت است به این دلایل کاربران باید بیخیال ارتقاء پردازنده لپ تاپ شوند و باید دیفالت خود را بگذارند قطعه ای به نام پردازنده در لپتاپ قابل ارتقاء نیست جدا از این چیزی در حدود ۸۰ درصد پردازنده های روی مین بورد به صورت چیپست و اون چیپست هم از طریق لحیم به مین بورد متصل است که سوکت این پردازنده ها به صورت BGA هست و نیاز هست برای جدا کردن این چیپست ها از دستگای به نامBGA Machine یا هیتر و هویه استفاده بشه که به شدت ارتقاء این چیپست ها به شدت سخت و دشوار هست و متخصص بسیار ماهر میخواد برای ارتقاء این نوع پردازنده ها ولی در یک سری از لپتاپ ها پردازنده از طریق سوکت به مین بورد متصل است که این نوع لپ‌تاپ ها سوکتشون PGA هست تنها لپتاپ هوایی که سری پسوند CPU شون m و mq ‌‌ mx و qm هست سوکت مین بورد PGA هست با تشکر

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%82%d8%a7-%d9%87%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%af/
ads
ads