داغ ترین ها :
آموزش گذاشتن فیلم و عکس در یک استوری برای اندروید و ایفون

آموزش گذاشتن فیلم و عکس در یک استوری برای اندروید و ایفون

ارتباطات در دنیای امروز شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته و حال به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بیشتر ارتباط روزانه را با افراد در قالب شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهیم و به خصوص که همه گیری بیماری کرونا باعث شده تا کمتر بتوانیم دوستان و حتی اعضای خانواده را از نزدیک ببینیم. در واقع شبکه‌های اجتماعی وسیله‌ای شده تا دورادور از شرایط و حال و احوال دوستانمان و اعضای خانواده با خبر باشیم. به دلیل این اهمیت زیاد برنامه‌ای مثل اینستاگرام روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و افراد بیشتر از آن استفاده می‌کنند. اگر خیلی اهل کار با شبکه‌های اجتماعی نباشید استفاده از اینستاگرام می‌تواند پیچیدگی‌های خاص خودش را داشته باشد و شاید باعث شود که آن طور که باید و شاید نتوانید از همه‌ی قابلیت‌های این برنامه استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های بسیار محبوب اینستاگرام که حالا بیشتر از حتی پست‌ها مورد توجه قرار گرفته است استوری نام دارد و در این مطلب هم دقیقا قصد داریم به همین استوری‌های اینستاگرام بپردازیم و از پایه این مفهوم را برای شما توضیح داده و همچنین در ادامه قابلیت‌های استوری اینستاگرام را برای شما شرح دهیم و می‌گوییم که به چه صورت می‌توانید گذاشتن فیلم و عکس در یک استوری را تجربه کنید. پس اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید حتما در ادامه متن با تکنوبلاگ همراه باشید.

 

برای مشاهده لیست قیمت امروز انواع گوشی به سایت تکنولایف مراجعه کنید: قیمت گوشی

 

استوری اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

قابلیت پست گذاشتن از روز اول در اینستاگرام وجود داشت اما استوری بعد از چند سال به صورت آزمایشی اضافه شد و به حدی مورد توجه قرار گرفت که نه تنها اینستاگرام این قابلیت را همیشگی کرد، بلکه به مرور قابلیت‌های بسیار زیادی برای این بخش در نظر گرفت.

استوری در بالای صفحه اصلی اینستاگرام شما نمایش داده می‌شود و هر شخصی که استوری گذاشته باشد اطراف پروفایل او به رنگ قرمز یا سبز (که در ادامه توضیح می‌دهیم) درمی‌آید.

گذاشتن فیلم و عکس در یک استوری برای اندروید و ایفون

آموزش استوری

برعکس پست که به صورت دائمی در صفحه شخصی شما ماندگار می‌شود استوری تنها برای ۲۴ ساعت در پیج شما می‌ماند و پس از آن دیگر دسترسی به آن توسط دیگر افراد وجود نخواهد داشت مگر این که آن استوری را در هایلایت‌های خود قرار داده باشید که در ادامه این قابلیت را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

استوری برای این است که راحت‌تر بتوانید احساسات و جریان زندگی روزانه‌ی خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید و چون این استوری بعد از ۲۴ ساعت از بین می‌رود کاملا حالتی موقتی داشته و برای بروز احساسات در لحظه طراحی شده است.

دلیل دیگر محبوبیت استوری نیز این است که شما به راحتی می‌توانید به آن واکنش نشان دهید و نوشته‌ی شما به صورت خصوصی تنها برای خود فرد دایرکت شود، در حالی که اگر زیر یک پست کامنتی بگذارید همه‌ی افراد می‌توانند گفته‌ی شما را بخوانند.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که نحوه گذاشتن عکس و فیلم در استوری اینستاگرام به چه شکل است و آیا گذاشتن فیلم و عکس در یک استوری برای ایفون با اندروید تفاوت دارد؟

خرید مک بوک

نحوه گذاشتن عکس و فیلم در استوری اینستاگرام

استوری گذاشتن در اینستاگرام به سادگی انجام می‌شود. تنها کافیست به این برنامه وارد شوید و در صفحه اصلی و در بالای صفحه به روی پروفایل خود کلیک کنید تا به بخش دوربین گوشی منتقل شوید.

اگر می‌خواهید در لحظه از سوژه‌ای عکاسی کنید که باید در همین بخش عکس مورد نظر را ثبت کنید (پیش فرض دوربین به روی حالت سلفی است و برای این که از دوربین پشتی استفاده کنید کافیست به روی علامت دوربین در پایین سمت چپ کلیک کنید).

برای گرفتن فیلم کافیست به جای این که به روی دایره پایین نمایشگر کلیک کنید تا عکس ثبت شود آن را نگه دارید و از سوژه‌ی مورد نظر فیلم برداری کنید. مادامی که دست خود را به روی این دایره نگه داشته‌اید فیلم برداری ادامه خواهد داشت.

اما اگر بخواهیم عکس یا فیلمی را از داخل گالری برای استوری انتخاب کنیم باید چه کاری انجام دهیم؟ در واقع چگونه عکس را در استوری کپی کنیم؟ در همین بخش دوربین که هستید در پایین سمت چپ به روی مربع کوچک موجود کلیک کنید تا به گالری منتقل شوید.

گذاشتن استوری در اینستاگرام

گذاشتن استوری در اینستاگرام

در گالری به راحتی به روی عکس یا فیلم مورد نظر کلیک کنید و آن را برگزینید. اگر می‌خواهید چند عکس یا فیلم را به صورت همزمان در استوری قرار دهید در همین قسمت انتخاب که هستید از بالای صفحه گزینه‌ی Select Multipe را انتخاب کرده و حالا به روی هر چند عدد عکس و فیلم که می‌خواهید کلیک کنید.

حال باید به روی دکمه‌ی Next در پایین صفحه کلیک کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید که در آن می‌توانید به عکس، نوشته اضافه کنید، استیکر اضافه کنید، لوکیشن اضافه کنید، افکت اضافه کنید و … (این بخش را کامل در ادامه توضیح می‌دهیم) و در نهایت دوباره به روی Next کلیک کنید.

در این مرحله از شما سوال می‌شود که می‌خواهید این استوری را در بخش استوری اینستاگرام قرار دهید یا مثلا برای فرد خاصی دایرکت کنید یا حتی تنها برای کلوز فرند خود به اشتراک بگذارید. برای به اشتراک گذاشتن استوری به صورت عادی گزینه‌ی Your story را انتخاب کرده و در نهایت Done را بزنید.

حالا استوری شما به مدت ۲۴ ساعت به روی اینستاگرام می‌ماند مگر این که زودتر خودتان این استوری را حذف کنید. برای حذف استوری قبل از ۲۴ ساعت باید به روی استوری خود کلیک کنید و سپس از بخش More گزینه‌ی Delete (قرمز رنگ) در بالا را انتخاب کنید.

 

آموزش های مرتبط با اینستاگرام: دیلیت اکانت موقت اینستاگرام

 

چگونه بفهمیم چه کسی استوری ما را دیده است؟

شما به سادگی می‌توانید مشاهده کنید که چه کسی استوری شما را مشاهده کرده است. برای این کار کافیست به روی استوری خود کلیک کرده و حالا از پایین صفحه به سمت بالا سوایپ کنید تا به بخش Viewers منتقل شوید و بتوانید لیست کامل افراد را مشاهده کنید.

عددی که در کنار یک چشم کوچک در بالای Viewers دیده می‌شود به شما نشان می‌دهد که چند نفر دقیقا استوری شما را مشاهده کرده‌اند. اگر شخصی به استوری شما جواب دهد این جواب به صورت دایرکت برای شما ارسال می‌شود و به سادگی می‌توانید به آن پاسخ دهید یا تنها با دوبار کلیک به روی این پاسخ آن را لایک کنید.

استوری سبز رنگ یا کلوز فرند (Close Friend) چیست؟

همه‌ی ما به اجبار برخی از افراد را در فالورهای خود داریم که این اجبار می‌تواند به دلیل روابط فامیلی یا حتی روابط کاری باشد. به همین دلیل شاید دوست نداشته باشیم که برخی از استوری‌های ما را همه‌ی فالورها مشاهده کنند و قابلیت کلوز فرند دقیقا به همین علت به وجود آمده است.

شما لیستی از دوستان نزدیک خود و همچنین افرادی که به شما نزدیک هستند در اینستاگرام تهیه می‌کنید و از این پس به سادگی موقع اشتراک گذاری استوری انتخاب می‌کنید که همه‌ی فالورهای شما آن استوری به خصوص را مشاهده کنند یا تنها افراد موجود در لیست کلوز فرند.

زمانی که شما استوری را برای کلوز فرند خود به اشتراک می‌گذارید اطراف پروفایل استوری به جای قرمز به رنگ سبز درمی‌آید و افراد با دیدن این رنگ متوجه می‌شوند که درون لیست کلوز فرند شما قرار دارند.

همچنین خود شما اگر در اینستاگرام استوری سبز رنگی دیدید یعنی شما در لیست کلوز فرند فرد مذکور هستید و تنها شما و عده‌ی محدودی دیگر به این استوری دسترسی دارید. برای افزودن افراد به لیست کلوز فرند باید چه کاری انجام دهیم؟کلوز فرند

کلوز فرند استوری

استوری کلوز فرند

برای این کار به اینستاگرام و سپس تنظیمات بروید و گزینه‌ی Account را انتخاب کنید. در این قسمت به روی گزینه‌ی Close Friends کلیک کرده و Get Started را گزینش کنید. در این مرحله لیستی کامل از همه‌ی فالورهای شما باز می‌‌شود که هر کسی را که می‌خواهید به لیست کلوز فرند اضافه شود تنها باید گزینه‌ی Add مقابل نام آن شخص را انتخاب کنید.

در نهایت نیز از پایین صفحه به روی Create List کلیک کنید تا لیست کلوز فرند شما ساخته شود. اگر تعداد فالور زیادی دارید برای تشکیل این لیست بهتر است از سرچ بالای صفحه بهره ببرید تا آسان‌تر بتوانید اشخاص مورد نظر را پیدا کنید.

از این پس در مرحله آخر به اشتراک گذاری استوری از شما سوال می‌شود که این استوری برای همه‌ی افراد نمایش داده شود یا فقط برای کلوز فرند شما.

 

می‌خواهید مخاطبین گوشی خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام داشته باشید؟ پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام

 

تنظیمات موجود برای بخش استوری

زمانی که از صفحه اصلی اینستاگرام به روی پروفایل خود در بالا کلیک می‌کنید و دوربین باز می‌شود در بالا سمت چپ یک علامت چرخدنده وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید تا به تنظیمات این بخش وارد شوید.

گزینه‌ی Always Start on Front Camera برای این است که انتخاب کنید به صورت پیش فرض با مراجعه به بخش استوری دوربین سلفی گوشی باز شود یا دوربین پشتی. اگر این گزینه را روشن کنید از این پس دوربین استوری اینستاگرام همیشه در حالت سلفی باز می‌شود.

در پایین صفحه نیز با انتخاب گزینه‌های Left Side یا Right Side می‌توانید مشخص کنید که ابزارهای موجود در کدام سمت بخش استوری نمایش داده شوند.

مهم‌ترین تنظیمات در بخش Story است. به روی این گزینه کلیک کرده و به تنظیمات بخش استوری بروید. دو گزینه‌ی اول این قسمت برای این است که مشخص کنید چه کسانی امکان مشاهده استوری‌های شما را داشته باشند.

در بخش Allow Message Replies می‌توانید تعیین کنید که مواقعی که استوری به اشتراک می‌گذارید چه کسانی بتوانند به آن پاسخ دهند. با انتخاب گزینه‌ی Your Followers تنها فالورهای شما می‌توانند به استوری‌هایتان پاسخ دهند.

گزینه‌ی Followers You Follow Back برای این است که تنها کسانی بتوانند به استوری شما پاشخ بدهند که شما هم آن‌ها را فالو کرده‌اید و به بیان ساده‌تر یک دوستی دوطرفه است.

تنظیمات استوری اینستاگرام

تنظیمات استوری اینستاگرام

در نهایت اگر گزینه‌ی Off را انتخاب کنید هیچ کسی نمی‌تواند به استوری‌های شما پاسخ دهد و این گزینه در مواقعی می‌تواند کاربرد بسیار زیادی داشته باشد.

در تنظیمات همین بخش گزینه‌ای تحت عنوان Save Story To Gallery وجود دارد که در صورت روشن بوده به صورت خودکار همه‌ی استوری‌های به اشتراک گذاشته شده را در گالری گوشی شما ذخیره می‌کند.

گزینه‌ی Save Story To Archive نیز در صورت روشن بودن همه‌ی استوری‌ها را پس از ۲۴ ساعت به بخش آرشیو پیج شما منتقل می‌کند. بخش آرشیو جایی است که هیچ شخصی به غیر از خود شما نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

گزینه‌ی Save Live To Archive نیز در صورت روشن بودن همه‌ی فیلم‌های لایو را پس از توقف به مدت ۳۰ روز در بخش آرشیو ذخیره می‌کند. دو مورد بعدی در مورد به اشتراک گذاشتن پست و استوری شما است که کامل هر دو را توضیح می‌دهیم.

گزینه‌ی اول Allow Sharing To Story نام دارد و در صورت روشن بودن آن افراد دیگر می‌توانند پست‌های شما را در استوری‌های خود قرار دهند. اگر دوست ندارید که کسی از فالورهای شما بتواند پست‌هایتان را استوری کند این گزینه را غیر فعال کنید.

گزینه‌ی بعدی تحت عنوان Allow Sharing To Messages است و در صورت روشن بودن باعث می‌شود تا دیگران بتوانند استوری شما را برای افراد دیگر به صورت دایرکت ارسال کنند.

 

قوانینی که اگر ندانید ممکن است باعث مسدود شدن اکانت شما شوند: کپی رایت اینستاگرام

 

قابلیت‌های مختلف استوری اینستاگرام

از زمانی که استوری‌های اینستاگرام بسیار مورد توجه قرار گرفت این برنامه تنوع بسیار زیادی را به بخش استوری‌ها اضافه کرد و رفته رفته این امکان را فراهم آورد تا شما بتوانید به طور کامل استوری خود را شخصی سازی کنید و تمام خلاقیت خود را برای این بخش به کار بگیرید.

در این قسمت به طور کامل تمام قابل‌های استوری اینستاگرام را توضیح می‌دهیم تا بتوانید استوری‌های بسیار جذاب‌تری به اشتراک بگذارید و از همه‌ی سلیقه و خلاقیت خود بهره ببرید.

در ابتدا عنوان کنیم که در مورد فیلترهای اینستاگرام برای عکس در بخش بعدی توضیح می‌دهیم و در این بخش به این می‌پردازیم که زمانی که عکسی را از گالری انتخاب می‌کنید یا درون خود اینستاگرام از سوژه‌ای عکس می‌گیرید چگونه این عکس را با استفاده از ابزار موجود جذاب‌تر کنید.

چه عکسی را از گالری انتخاب کرده باشید و چه این که با دوربین خود اینستاگرام عکاسی کرده باشید ابزارهای یکسانی در اختیار شما قرار می‌گیرد. علامت Aa در بالا سمت راست تصویر برای افزودن نوشته و متن به تصویر است. زمانی که این بخش را انتخاب کنید در پایین می‌توانید فونت را تغییر دهید و از منوی بالای صفحه رنگ متن را عوض کنید یا حتی اطراف نوشته را با رنگ مورد نظر بولد کنید تا متن بیشتر جلب توجه کند.چطور استوری بگذاریم

رنگ بندی این متن را می‌توانید بین سه صفحه‌ی موجود انتخاب کرده و یا با انتخاب گزینه‌ی قطره چکان موجود در پایین صفحه از رنگ موجود در عکس استفاده کنید و متن خود را به رنگ بخشی از عکس درآورید. زمانی که به روی Done در بالا سمت راست کلیک کنید این متن به عکس اضافه می‌شود و می‌توانید با کشیدن آن مکان نوشته را تغییر دهید و یا با زوم کردن اندازه‌ی آن را بزرگ یا کوچک کنید.

بخش بعدی در بالای صفحه برای اضافه کردن شکل و خطوط به عکس است. زمانی که به روی این گزینه کلیک کنید ابزار مختلف در بالا نمایش داده می‌شود که می‌توانید یکی را به سلیقه خود انتخاب کنید. حال می‌توانید به راحتی با کشیدن دست به روی صفحه به نوعی نقاشی مورد نظر خود را به عکس اضافه کنید. در پایین امکان تغییر رنگ و در سمت چپ تصویر امکان کوچک و بزرگ کردن اندازه‌ی این خطوط وجود دارد. برای تأیید این خطوط و اشکال به روی عکس کافیست علامت تیک موجود در بالا سمت راست صفحه را انتخاب کنید.

لپ تاپ گیمینگ بنر

بخش بعدی که به شکل یک مربع کوچک است (چشم و دهان هم دارد) به شما کمک می‌کند تا ابزارهای موجود را به روی عکس یا فیلم خود قرار دهید (این منو با کشیدن دست از پایین به سمت بالا نیز باز می‌شود).

گزینه‌ی لوکیشن موجود در این بخش به شما کمک می‌کند تا به عکس یا فیلم خود در استوری مکان اضافه کنید. برای این که بخش Location به درستی کار کند حتما باید فیلترشکن شما روشن باشد.

گزینه‌ی @Mention برای این است که اکانتی را به استوری خود اضافه کنید و شخصی را خطاب قرار دهید. مثلا زمانی که دوست خود را در یک استوری به این شکل منشن می‌کنید برای او اعلان ارسال می‌شود که در استوری شما حضور دارد.

گزینه‌ی #Hashtag نیز برای این است که به استوری خود یک هشتگ اضافه کنید تا هم موضوع استوری بهتر مشخص شود و هم این که اگر پیج غیر شخصی دارید این کار به افزایش بازدید از استوری شما می‌انجامد.گذاشتن عکس و فیلم در یک استوری

در گزینه‌ی GIF می‌توانید عکس‌های متحرک مختلف را به استوری خود اضافه کنید. شما حتی می‌توانید نام این گیف را از منوی بالایی پیدا کنید تا آسان‌تر به گیف مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که این بخش نیز بدون فیلترشکن باز نمی‌شود و به طور کلی برای عملکرد بهتر گزینه‌های این قسمت باید فیلترشکن شما روشن باشد.

گزینه‌ی 55 23 موجود در این قسمت برای این است که ساعت را به استوری خود اضافه کنید. در واقع با انتخاب این گزینه ساعت دقیق لحظه‌ای که در حال اشتراک گذاری استوری هستید به عکس یا فیلم شما اضافه می‌شود.

گزینه‌ی POLL برای این است که در استوری خود یک سوال بپرسید و دو جواب برای آن قرار دهید. زمانی که این گزینه را انتخاب کنید می‌توانید متن سوال را در بالا و همچنین متن گزینه‌ها را در یکی از قسمت‌های سبز یا قرمز وارد کنید. به کمک این آیتم می‌توانید اطلاعات جالبی کسب کنید و مثلا از فالورهای خود بپرسید که از بین دو فیلم مشهور کدام را بیشتر دوست دارند.

گزینه‌ی Questions را اگر انتخاب کنید یک باکس به استوری شما اضافه می‌شود. در بالای این باکس می‌توانید سوال مورد نظر خود را مطرح کنید و افراد می‌توانید درون این باکس به این سوال پرسیده شده پاسخ بدهند. توجه داشته باشید که جواب افراد به صورت دایرکت برای شما ارسال نمی‌شود و همچنین می‌توانید این جواب‌ها را بدون ذکر نام در استوری خود به اشتراک بگذارید.

گزینه‌ی Countdown برای این است که در استوری خود برای شروع شدن رویدادی زمان مشخص کنید. مثلا در یک تاریخ مشخص می‌خواهید یک لایو مهم برگزار کنید و با کمک این جعبه، زمان این لایو را به فالورهای خود اطلاع می‌دهید. جالب این است که این باکس شروع به شمارش معکوس می‌کند و افراد با فعال کردن اعلان این باکس می‌توانند در زمان مشخص شده نوتیفیکیشن دریافت کنند.

گزینه‌ی بعدی که یک باکس است با یک اموجی دورن آن به شما کمک می‌کند تا حس و حال فالورهای خود به یک استوری خاص را متوجه شوید. شما می‌توانید در بالای این باکس یک سوال مطرح کنید و فالورهای شما با کشیدن دست خود به روی این اموجی میزان رضایت خود از پست را اعلام می‌کنند.

با انتخاب باکس Quiz یک جعبه بزرگ به روی استوری شما قرار می‌گیرد. در بالای این باکس می‌توانید سوال مورد نظر خود را مطرح کرده و سپس جواب‌های موجود را در گزینه‌های در نظر گرفته شده قرار دهید. امکان انتخاب سوال دو گزینه‌ای تا سوال چهار گزینه‌ای وجود دارد.

در نهایت می‌توانید با انتخاب علامت A و B و C و D موجود در کنار گزینه‌ها مشخص کنید که جواب درست مرتبط با کدام گزینه‌ی این باکس باشد. افراد مختلف گاهی از این قابلیت برای انجام نظر سنجی استفاده می‌کنند. به این صورت که مثلا بهترین فیلم تاریخ را از شما می‌پرسند و چهار گزینه برای آن قرار می‌دهند.

در این حالت گزینه‌ی درستی وجود ندارد و شما باید به سلیقه و نظر خود یک فیلم را انتخاب کنید. از طریق این روش می‌توانید متوجه شوید که کدام فیلم مثلا تعداد آراء بیشتری به خود اختصاص داده است.

گزینه‌ی دوربین در این بخش عملکرد بسیار جالبی دارد. شاید برای شما هم سوال شده باشد که چگونه پشت استوری عکس بگذاریم؟ اگر این گزینه را انتخاب کنید به روی عکس یا فیلم موجود یک عکس سلفی کوچک از چهره شما یا هر فرد دیگری قرار می‌گیرد و از این طریق می‌توانید خلاقیت بسیار زیادی به خرج دهید.گذاشتن عکس و فیلم در یک استوری

 

چطور ویدئوهای اینستاگرام را ذخیره کنیم؟ دانلود ویدیو از اینستاگرام

 

مثلا به کمک این قابلیت می‌توانید عکس چهره خود را به روی چهره یک بازیگر مشهور قرار دهید و عکس را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. با ضربه زدن به روی این بخش مدل آن به حالت‌های مربع و دایره و … تغییر می‌کند تا بتوانید دقیقا عکسی مطابق با سلیقه خود به ثبت برسانید.

گزینه‌ی Support small business به شما کمک می‌کند که کسب و کار خود یا آشنایان خود را در استوری اضافه کنید و از این طریق به نوعی تبلیغ انجام دهید. اینستاگرام این گزینه را برای ساپورت کسب و کارهای کوچک در این برنامه پر طرفدار در نظر گرفته است.

دیگر گزینه‌های این بخش همگی استیکر هستند و برای مواقع مختلف کاربرد دارند. مثلا از استیکر قلب می‌توانید در بالای عکس‌ها استفاده کنید یا روز هفته را با استیکر Sunday به استوری خود بیفزایید.

بخش بعدی علامت سه ستاره‌ی کوچک داشته و برای اضافه کردن افکت‌های مختلف به استوری‌ها کاربرد دارد. به روی این گزینه که کلیک کنید از منوی پایین می‌توانید افکت‌های مختلف را مشاهده کرده و در نهایت افکت مورد نظر را انتخاب کنید. این افکت‌ها به استوری شما جلوه‌ی خاصی می‌بخشد و باعث می‌شود تا عکس یا فیلم شما جذاب‌تر دیده شود.

بخش بعدی علامت دانلود دارد و برای این است که بتوانید استوری که کامل ادیت کرده‌اید را در گالری ذخیره کرده و بعدا از آن استفاده کنید. یا حتی به کمک این گزینه می‌توانید با ابزار موجود در اینستاگرام عکس ادیت شده خود را ذخیره کرده و مثلا در واتس اپ استفاده کنید.

در همین بخش به طور کلی اگر دست خود را از چپ به راست یا از راست به چپ سوایپ کنید افکت‌های پیش فرض اینستاگرام تغییر می‌کند تا بتوانید در سریع‌ترین حالت ممکن افکت مورد نظر را بر استوری خود اعمال کنید.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول

قابلیت‌های مختلف حین ثبت عکس و فیلم در استوری اینستاگرام

اگر بخواهید از خود دوربین اینستاگرام برای ثبت عکس و فیلم استفاده کنید برخی قابلیت‌های دیگری به غیر از آن‌هایی که در بالا ذکر کردیم در اختیار شما قرار می‌گیرد که در این بخش همه‌ی این قابلیت‌ها را عنوان می‌کنیم.

زمانی که به دوربین وارد می‌شوید در پایین افکت‌های مختلف دیده می‌شود که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کرده و استوری خود را با آن افکت ثبت کنید. برخی از این افکت‌ها تنها حالت رنگ بندی عکس و فیلم را تغییر می‌دهند و برخی دیگر بیشتر صرف سرگرمی هستند و می‌توانند صورت شما را به اشکال مختلفی تغییر دهند. نکته‌ی جالب این بخش این است که اگر شما یکی از افکت‌ها را دوست داشتید می‌توانید به پیج خالق آن افکت بروید و از دیگر افکت‌های موجود دیدن کنید و آن‌ها را به افکت‌های موجود در اینستاگرام بیفزایید.

برای دانلود افکت‌های بیشتر باید به روی باکس پایین صفحه کلیک کنید (باکسی که در آن نوشته شده By …) و سپس با انتخاب پیج شخص از بالای صفحه به پیج مورد نظر بروید. اگر پیچ پرایوت نباشد (که معمولا نیست) می‌توانید از بخش افت‌ها در پیج مورد نظر (همان بخش سه ستاره) افکت‌های جدید را امتحان کنید.

در نظر داشته باشید که این کار نیز با خاموش بودن فیلترشکن امکان پذیر نیست و حتما قبل از دانلود افکت‌های جدید فیلترشکن خود را روشن کنید. اگر هم به طور کلی می‌خواهید افکت‌های محبوب‌تر را استفاده کنید تا انتهای بخش افکت‌ها به سمت راست بروید تا به گزینه‌ی Browse Effects برسید.

در این بخش تعداد بسیار زیادی افکت وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. از منوی بالا نیز می‌توانید این سرچ را هدفمندتر کرده و مثلا افکت‌های فان یا مخصوص غذا را انتخاب کنید تا سریع‌تر بتوانید به موارد دلخواه برسید.

زمانی که وارد بخش استوری اینستاگرام می‌شوید بخش دیگری که می‌تواند بسیار کاربردی باشد منوی موجود در سمت چپ است که از گزینه‌هایی مانند Aa و علامت بینهایت و … میزبانی می‌کند. این بخش درواقع ابزارهای کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد که هر کدام را توضیح می‌دهیم.

گزینه‌ی Aa برای این است که بخواهید به طور کلی تنها متنی را استوری کنید و در واقع عکس پس‌زمینه‌ی آن اهمیت خاصی ندارد و تنها نکته‌ی مهم نوشته‌ی شما است. برای این مورد به روی Aa که کلیک کنید به بخشی منتقل می‌شوید که می‌توانید متن خود را بنویسید یا از دایره‌ی پایین سمت راست پس‌زمینه‌ی نوشته‌ی خود را تغییر دهید.

شما می‌توانید اندازه‌ی نوشته را مانند آنچه در قسمت‌های قبل توضیح دادیم تغییر دهید و حتی افکت‌های مختلف را بر آن اعمال کنید.

در همین قسمت اگر از پایین به منوی بعدی بروید به حالت پیش فرضی برای تبریک تولد می‌رسید که در میان صفحه می‌توانید نام شخص را تگ کنید و خود اینستاگرام افکت‌های تولد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به صفحه‌ی اول برگردید. گزینه‌ی بعد Aa یک علامت بینهایت است اما کاری که انجام می‌دهد خیلی ارتباطی به مفهوم بینهایت ندارد. با نگه داشتن این گزینه اینستاگرام به نوعی در حد ۳ یا ۴ ثانیه فیلم برداری می‌کند و در نهایت این فیلم را به صورت از ابتدا به انتها و سپس برعکس با سرعت بالا به نمایش می‌گذارد.

در واقع توضیح این حالت کمی دشوار است و بهتر این است که خودتان این حالت را امتحان کنید تا بهتر متوجه کارکرد آن شوید.

گزینه‌ی بعدی Layout نام دارد و در صورت انتخاب به شما اجازه می‌دهد که چند عکس مختلف را درون یک استوری تکی قرار دهید. در این بخش گزینه‌ی زیر Layout به شما اجازه می‌دهد تعداد این عکس‌ها و همچنین نحوه‌ی چیدمان آن‌ها را انتخاب کنید.

گزینه‌ی بعدی Multi-capture است و به شما اجازه می‌دهد که ۹ استوری پشت سر هم بگذارید. در واقع با استفاده از این گزینه دیگر نیاز نیست که سلسله استوری خود را به صورت تک به تک آپلود کنید و با استفاده از این گزینه کل ۹ عکس گرفته شما به یک باره در استوری شما قرار می‌گیرد.

گزینه‌ی بعدی Level نام دارد و کاربرد آن برای این است که آسان‌تر بتوانید عکس خود را کادربندی کنید. با استفاده از خطوط این قابلیت می‌توانید سوژه‌های مورد نظر را درون مستطیل‌های این قابلیت قرار دهید تا همگی از اندازه‌ی برابری برخوردار باشند.

 

رمز عبور اینستاگرام خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق وبسایت

 

استوری هایلایت چیست؟

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم استوری‌ها تنها برای مدت ۲۴ ساعت در صفحه شما قابل مشاهده هستند و پس از آن دیگر شخصی نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. اینستاگرام قابلیتی به نام استوری هایلایت در نظر گرفته است که بتوانید استوری‌های محبوب خود را پس از گذشت آن ۲۴ هم باز به روی صفحه شخصی خود قرار دهید تا از این پس هم افراد بتوانند این استوری را مشاهده کنند.

به بیان ساده با این کار استوری شما به یک حالت دائمی درمی‌آید و افراد هر زمان که به استوری هایلایت پیچ شما مراجعه کنند می‌توانند این استوری را مشاهده کنند حتی اگر استوری مربوط به ۳ ماه قبل باشد.

حال چگونه باید استوری‌های خود را به استوری هایلایت پیج اضافه کنیم؟ آیا برای این کار نیاز به برنامه خاصی هست؟ خیر، شما به هیچ برنامه‌ای نیاز ندارید و خود اینستاگرام این قابلیت را برای شما به صورت پیش فرض در نظر گرفته است.

به اینستاگرام بروید سپس به بخش صفحه‌ی خود مراجعه کنید. در قسمت پایین Edit Profile یک گزینه‌ی New وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید. حال اینستاگرام به بخش آرشیو استوری‌های شما می‌رود و از شما می‌پرسد که کدام استوری‌ها را می‌خواهید به این بخش اضافه کنید.

شما به سادگی می‌توانید هر تعداد استوری که دوست داشتید را انتخاب کنید. حال باید از بالای صفحه سمت راست به روی Next کلیک کنید تا به صفحه‌ی بعد منتقل شوید. در این صفحه اینستاگرام از شما می‌خواهد که برای این هایلایت اسمی انتخاب کنید (این اسم می‌تواند فارسی، انگلیسی یا به هر زبان دیگری باشد و حتی شما می‌توانید به جای اسم یک اموجی قرار دهید).

برای این که برای این استوری هایلایت عکس انتخاب کنید به روی Edit Cover کلیک کنید. در این بخش می‌توانید از یکی از استوری‌ها به عنوان کاور این بخش استفاده کنید یا با انتخاب گزینه‌ی گالری در پایین سمت چپ به گالری بروید و عکسی از آنجا انتخاب کنید.گالری اینستاگرام

در نهایت از بالا گزینه‌ی Done‌ را بزنید تا این استوری هایلایت به صفحه شخصی شما اضافه شود. از این پس هم هر گاه بخواهید این بخش را ادیت کنید کافیست دست خود را به روی آن نگه دارید و Edit Highlight را بزنید تا به بخش ادیت منتقل شوید.

توجه داشته باشید که زمانی که یک استوری به بخش استوری هایلات اضافه شود اینستاگرام نشان می‌دهد که از آن پس چه تعدادی از افراد آن استوری را مشاهده کرده‌اند ولی شما نمی‌توانید دقیقا متوجه شوید که چه کسی آن استوری را مشاهده کرده است.

مثلا تصور کنید که ۹۰ نفر استوری شما را مشاهده کرده‌اند. اگر این استوری پس از ۲۴ ساعت به بخش استوری هایلایت منتقل شود شما می‌توانید پس از ۲ روز ببینید که این ۹۰ نفر به ۹۷ نفر افزایش یافته است اما اینستاگرام به شما نشان نمی‌دهد که آن ۷ نفر چه کسانی بوده‌اند.

معمولا افراد برای استوری‌های سفر خود یا مثلا سلسله استوری‌های یک ایونت خاص استوری هایلایت درست می‌کنند اما هیچ محدودیتی برای این قابلیت وجود ندارد و شما کاملا می‌توانید این صفحه را شخصی سازی کنید و به مطابق با سلیقه‌ی خود درآورید.

 

اگر پیشرفت در اینستاگرام برایتان مهم است حتما بخوانید: تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2021

 

برنامه گذاشتن فیلم و عکس در یک استوری

با وجود این که اینستاگرام ابزارهای بسیار زیادی دارد و به صورت پیش فرض می‌تواند قابلیت‌های بسیار زیادی به شما ارائه کند اما باز هم برای انجام برخی کارهای باید به سراغ برنامه‌های شخص ثالث بروید.

یکی از دلایلی که به برنامه شخص ثالث نیاز پیدا می‌کنید گذاشتن ویدئو‌های بیشتر از ۱۰ ثانیه در استوری و گذاشتن فیلم استوری پشت سر هم است؛ چرا که در هر اسلاید از استوری‌های اینستاگرام تنها ۱۰ ثانیه ویدئو قرار می‌گیرد و در صورتی که بخواهید مثلا ۴۵ ثانیه ویدئو را در استوری قرار دهید نیاز به برنامه‌ای دارید که این فیلم را دقیقا متناسب با استوری اینستاگرام برش داده و پشت سر هم قرار دهد.

پس برای حل این مشکل به یک برنامه گذاشتن فیلم و عکس در یک صفحه استوری اینستاگرام نیاز دارید که در ادامه یک برنامه بسیار ساده و کاربردی برای این هدف معرفی می‌کنیم.استوری کاتر اینستاگرام

برای گوشی‌های اندرویدی کافیست برنامه Story Cutter را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. زمانی که وارد این برنامه می‌شوید در بالا دو گزینه‌ی Record و Gallery وجود دارد. گزینه‌ی Record به شما کمک می‌کند تا ویدئویی بریده شده از ابتدا تهیه کنید که با فرمت استوری اینستاگرام سازگاری داشته باشد.

گزینه‌ی Gallery به شما امکان می‌دهد تا ویدئو مورد نظر را از داخل گالری گوشی انتخاب کنید. پس از انتخاب ویدئو برنامه این فیلم را متناسب با استوری اینستاگرام برش می‌دهد و در نهایت می‌توانید آن را مستقیما در استوری آپلود کرده و یا به واتس اپ بفرستید.

اما گذاشتن فیلم و عکس در یک استوری برای ایفون چگونه است؟ چگونه دو فیلم در یک استوری بگذاریم؟ برای گوشی‌های اپل کافیست برنامه CutStory for Instagram Stories را از اپ استور دانلود و نصب کنید و مشابه گوشی‌های اندرویدی مراحل را پشت سر بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. payabattery

    ممنون از قابلیت های پر کاردی که ارائه دادید. اگر نحوه پست کردن استری هم بزارید عالی میشه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%88-%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c/
ads
ads