داغ ترین ها :

گلکسی فولد 3 با دو دوربین سلفی زیر صفحه نمایش و پشتیبانی از قلم معرفی‌شد

پس از حدس و گمان‌های مختلف بالاخره امروز و در طی مراسم گلکسی آنپکد شرکت سامسونگ نسل جدید گلکسی زد فولد ۲ را با نام گلکسی زد فولد ۳ معرفی شد. این گوشی قصد دارد تا جایگاه سامسونگ را در زمینه گوشی‌های تاشو مستحکم کرده و از طرفی کمبود سری نوت در بازار را هم جبران کند. در این مطلب قصد داریم به مشخصات و اطلاعات این پرچمدار تاشو از کره‌ای‌ها بپردازیم و ویژگی‌های این گوشی سامسونگ را با هم مرور کنیم. پس حتما در ادامه‌ی متن همراه تکنوبلاگ باشید.

ویدئوی جعبه‌گشایی گلکسی زد فولد 3

سامسونگ پس از به پایان رسیدن مراسم معرفی این گوشی، ویدئویی جعبه‌گشایی آن را هم به‌صورت رسمی منتشر کرد.

طراحی و کیفیت ساخت Galaxy Z  Fold 3

گلکسی زد فولد ۳ از ترکیب شیشه و آلومینیوم نظامی ساخته شده است. این گوشی فریم آلومینیومی و قاب پشتی شیشه‌ای دارد. طراحی قاب شیشه‌ای پشتی کاملا ساده بوده و همچنین دوربین‌ها به شکل زیرهم روی این قاب خودنمایی می‌کنند. استفاده از این آلومینیوم نظامی در فریم کناری باعث شده تا گوشی بسیار مقاوم‌تر از نسل قبل باشد.

گلکسی زد فولد 3

از آنجایی که با یک گوشی تاشو روبرو هستیم نیمی از قاب پشتی را هم نمایشگر دوم به خود اختصاص داده و این یعنی نیمی از قاب پشتی از جنس نمایشگر بوده و طبیعتا در صورت خاموش بودن رنگ مشکی دارد. از نظر ابعاد این کهکشانی در مقایسه با نسل قبل مقدار کمی کوچک‌تر شده و وزن آن هم به ۲۷۱ گرم رسیده است.

کیفیت ساخت این کهکشانی بسیار خوب است و سامسونگ اعلام کرده که با استفاده زیاد قسمت تاشو گوشی با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود و شما با خیال راحت می‌توانید در روز چندین بار گوشی خود را باز و بسته کنید. سامسونگ اعلام کرده که این گوشی را می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار بار باز و بسته کرد. اگر روزی ۱۰۰ بار گوشی را باز و بسته کنید، نزدیک به ۵ سال طول می‌کشد تا عدد اعلام شده توسط سامسونگ برسیم.

سامسونگ برای محافظت از نمایشگرهای این کهکشانی به سراغ گوریلاگلس ویکتوس رفته تا مقاومت بسیار خوبی برای گوشی جدید خود به ارمغان بیاورد. قاب پشتی طراحی مات داشته و فریم اطراف طراحی براقی دارد تا دوگانگی جذابی در این کهکشانی به وجود بیاید. این گوشی از گواهی IPX8 پشتیبانی می‌کند و این یعنی می‌تواند در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد. سامسونگ برای ای کهکشانی پشتیبانی از قلم S-pen را هم در نظر گرفته تا در این نمایشگر بزرگ بتوانید از قلم دوست داشتنی سامسونگ استفاده کنید.

این گوشی در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای ساخته شده و در دسترس قرار خواهد گرفت.

صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3

این گوشی دو نمایشگر دارد به همین دلیل Fold 3 یکی از جذابیت‌‌ترین گوشی‌های تاشوی بازار به‌حساب می‌آید. نمایشگر اول که در صورت بسته بودن این محصول آن را مشاهده می‌کنید اندازه‌ای ۶.۲۳ اینچی داشته و برای آن وضوح تصویر ۲۲۶۰ در ۸۱۶ پیکسل در نظر گرفته شده است.

این نمایشگر نسبت تصویر ۲۵ به ۹ دارد و این یعنی با صفحه نمایشی کشیده‌تر از حالت معمول مواجه هستیم. عدد مرسوم گوشی‌های حال حاضر بازار ۲۰ به ۹ است. مطابق انتظار این نمایشگر از نوع سوپر امولد بوده و همچنین از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

اما مشخصات نمایشگر دوم به چه صورت است؟ نمایشگر دوم در گوشی‌های تاشو همان نمایشگری است که هنگام باز کردن گوشی مقابل شما قرار می‌گیرد و در واقع اندازه‌ای نزدیک به تبلت‌ها دارد.

استفاده از قلم روی گلکسی فولد 3

این صفحه نمایشگر تاشو اندازه‌ای ۷.۶ اینچی داشته و از نوع سوپر امولد خواهد بود. صفحه نمایش گلکسی فولد 3 وضوح تصویر  ۲۲۰۸ در ۱۷۶۸ پیکسل را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. همچنین تراکم پیکسلی این صفحه نمایش هم به ۳۷۲ پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

این نمایشگر هم از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و سامسونگ برای آن قابلیت HDR10+ هم در نظر گرفته تا با یک پنل تمام و کمال روبرو باشیم. مشخصات هر دو نمایشگر، کیفیتی بسیار خوب را نوید می‌دهند.

نکته‌ی جذابی که با نگاه کردن به نمایشگر ۷.۶ اینچی متوجه آن می‌شوید این است که هیچ حفره یا ناچی درون آن وجود ندارد و سامسونگ در این کهکشانی از دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده کرده تا لذت تماشای محتوا در این صفحه نمایش دوست داشتنی کم نشود.

صفحه نمایش فولد 3 سامسونگ

صفحه نمایش باز گلکسی فولد 3

اسپیکر گلکسی z فولد 3

گلکسی فولد ۲ به اسپیکرهایی دو گانه توسعه داده شده توسط AKG مجهز شده بود و این موضوع در گلکسی فولد ۳ نیز تغییر نکرده. این اسپیکرها مطابق انتظار باید کیفیت و حجم صدای بسیار خوبی داشته باشند اما برای بررسی دقیق‌تر باید منتظر انتشار این کهکشانی باشیم.

نرم افزار و رابط کاربری گلکسی زد فولد3

سامسونگ برای این کهکشانی رابط کاربری One UI نسخه ۳.۵ را بر پایه‌ی اندروید ۱۱ توسعه داده. این رابط کاربری عملکرد سریع و روانی دارد و همچنین قابلیت‌های بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

در حال حاضر باید One UI را یکی از بهترین رابط کاربری‌های اندرویدی موجود در گوشی‌های هوشمند بدانیم که سامسونگ به واسطه‌ی تجربه‌ی زیاد خود توانسته آن را توسعه دهد و در این بین توجه ویژه‌ای به نیازهای کاربران داشته باشد.

عملکرد سخت افزار زد فولد 3 سامسونگ

کره‌ای‌ها برای این کهکشانی به سراغ تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ رفته‌اند؛ تراشه‌ای ۵ نانومتری که قوی‌ترین نسخه موجود در بین گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید. داخل این تراشه از یک پردازنده هشت هسته‌ای استفاده شده که یک هسته Kryo 680 با فرکانس ۲٫۸۴ گیگاهرتز، سه هسته Kryo 680 با فرکانس ۲٫۴۲ هرتز و چهار هسته Kyro 680 با فرکانس ۱٫۸۰ گیگاهرتز را شامل می‌شود. پردازنده گرافیکی این تراشه هم Adreno 660 خواهد بود.

سامسونگ Z fold 3

این تراشه عملکرد بسیار سریع و پایداری دارد و از فناوری 5G هم پشتیبانی می‌کند. گلکسی فولد ۳ در مدل‌هایی راهی بازار می‌شود که ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم دارند. تفاقی که باعث شده با یکی از قوی‌ترین مجموعه‌های سخت افزاری‌ موجود در جهان مواجه باشیم.

قطعا کاری نیست که این مجموعه سخت افزاری نتواند در بهترین حالت ممکن انجام دهد و احتمالا تا چند سال با خیال راحت می‌توانید از این پرچمدار تاشو سامسونگ استفاده کنید و با هیچ کندی و کاهش سرعتی مواجه نشوید.

باتری Z fold 3 سامسونگ

از آنجایی که با یک گوشی تاشو با دو نمایشگر مواجه هستیم بخش باتری و شارژدهی اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند؛ چرا که اگر شما از نمایشگر تاشو استفاده کنید که یک پنل ۷.۶ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مقابل چشمانتان قرار می‌گیرد و به حجم باتری زیادی را نیاز دارد.

از طرفی اگر حتی از نمایشگر گوشی در حالت بسته نیز بهره ببرید یک صفحه نمایش ۶.۲۳ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز داریم که مجددا مصرف شارژ زیادی دارد. به علاوه به این معادله تراشه قدرتمند این کهکشانی را هم اضافه کنید.

سامسونگ با توجه به همه‌ی این توضیحات یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی را در دل این گوشی جای داده است. این ظرفیت برای موارد گفته شده در بالا چندان مناسب به نظر نمی‌رسد و شاید باتری ۵۰۰۰ یا حتی بیشتر بهتر بتواند نیازهای این گوشی را تأمین کند.

به هر روی، قرار دادن باتری پر ظرفیت در یک گوشی تاشو مشکلات خاص خودش را دارد و ظاهرا سامسونگ موفق نشده ظرفیت باتری بیشتری برای این کهکشانی در نظر بگیرد. در مورد شارژدهی نیز قطعا باید منتظر نقد و بررسی تخصصی این گوشی باشید و در حال حاضر نمی‌توان نظر خاصی را عنوان کرد.

قلم گلکسی z fold 3

برای این کهکشانی تاشو شارژ سریع ۲۵ واتی در نظر گرفته شده که در مقایسه با گوشی‌های گران قیمت و پرچمدار دیگر واقعا عدد جالبی نیست و حقیقتا انتظار داشتیم که این فناوری نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته باشد.

چون این عدد با گلکسی زد فولد ۲ برابر است و از طرفی ظرفیت باتری آن‌ها هم تقریبا مشابه است می‌توانیم انتظار داشته باشیم شارژ این محصول حدود ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه زمان نیاز داشته باشد که عملکرد خوبی به حساب نمی‌آید.

برای این گوشی شارژ سریع بی‌سیم ۱۱ واتی و همچنین شارژ معکوس ۴.۵ واتی هم در نظر گرفته شده است. شارژ سریع بی‌سیم ۱۱ واتی نیز واقعا برای چنین گوشی بسیار کم ارزیابی می‌شود و به طور کل در زمینه سرعت شارژ نمی‌توان این گوشی را خوب دانست.

رنگ بندی گوشی گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

دوربین

دوربین اصلی این کهکشانی سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه 1/1.73 اینچی و اندازه پیکسل ۱.۸ میکرونی داشته و در پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

دوربین فوق عریض گلکسی زد فولد ۳ حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرونی داشته و در پس لنزی ۱۲ میلی متری با دیافراگم f/2.2‌ قرار گرفته است. این دوربین می‌تواند عکس‌هایی با زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای برای شما به ثبت برساند.

لنز دیگر این گوشی از نوع تله فوتو بوده و سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی دارد. این سنسور اندازه 1/3.6 اینچی و اندازه پیکسل ۱.۰ میکرونی داشته و در پشت یک لنز ۵۲ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. این دوربین از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی کرده و می‌تواند عکس‌هایی با زوم ۲ برابری اپتیکال به ثبت برساند.

دوربین سلفی زد فولد 3 کجاست

دو دوربین سلفی نیز برای این پرچمدار تاشو در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی در حالت بسته بودن گوشی سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی داشته و درون یک پانچ هول کوچک در بالای نمایشگر قرار گرفته است. این سنسور اندازه 1/3 اینچی و اندازه پیکسل ۱.۲۲ میکرونی داشته و در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

دوربین سلفی در حالت باز بودن گوشی سنسوری ۴ مگاپیکسلی داشته و زیر نمایشگر قرار گرفته است تا مزاحمتی را برای مشاهده‌ی محتوای برای شما ایجاد نکند.

Samsung Galaxy Z Fold 3

 

در همین رویداد سامسونگ، گلکسی واچ 4 هم رسما معرفی شد.

 

قیمت

این گوشی در مدل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قیمت ۱۷۹۹ دلاری دارد و این قیمت برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی تا ۱۸۹۹ دلار افزایش می‌یابد. البته باید در نظر داشت که این قیمت در مقایسه با قیمت پایه‌ای نسل قبل حدود ۲۰۰ دلار کاهش داشته است. همزمان با این گوشی، سامسونگ گلکسی Z flip 3 هم معرفی شده که مشخصات آنرا هم در خبری پوشش داده‌ایم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d9%81%d9%88%d9%84%d8%af-3-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads