داغ ترین ها :
گلکسی A73، گلکسی A53 و گلکسی A33 معرفی شدند

گلکسی A73، گلکسی A53 و گلکسی A33 معرفی شدند

همان طور که مشخص شده بود، سامسونگ مدل جدید گوشی‌های گلکسی A را با نام‌های گلکسی A73، گلکسی A53 و گلکسی A33 معرفی کرد. گوشی‌هایی که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند و از تراشه ۵ نانومتری روی آن‌ها استفاده شده است؛ تراشه‌ای که اگزینوس ۱۲۸۰ خواهد بود. موضوع جالب اینجاست که سامسونگ اشاره خاصی به تراشه قرار گرفته روی این گوشی‌ها نکرد. دو مدل از این گوشی‌ها به جای اینکه صفحه نمایش بزرگ‌تری داشته باشند، از دوربین‌های بهتری نسبت به مدل‌های قبلی استفاده می‌کنند.

 

برای مشاهده قیمت و آخرین موجود موبایل سامسونگ لینک را لمس کنید: گوشی سامسونگ

 

مشخصات گلکسی A73

گوشی گلکسی A73 که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، بزرگ‌ترین مدل در بین این سه گوشی جدید به حساب می‌آید. سامسونگ از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی Super AMOLED روی این گوشی استفاده کرده که وضوح تصویر آن به Full HD+ می‌رسد. همچنین مشخص شد که نرخ نوسازی صفحه نمایش هم ۱۲۰ هرتز خواهد بود. بد نیست اشاره کنیم که مدل قبلی این گوشی صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز داشت.

گوشی گلکسی A72 از تراشه اسنپ دراگون 778G استفاده می کند و  مشخص شد که این گوشی در مدل‌هایی با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود. هر دو مدل از کارت حافظه تا یک ترابایت پشتیبانی می‌کنند.

دوربین اصلی قرار گرفته روی گلکسی A73 از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این حسگر پشت لنزی با اندازه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از OIS هم بهره می‌برد. گوشی گلکسی A72 از دوربین اصلی با حسگر ۶۴ مگاپیکسل استفاده می‌کند. روی A73 خبری از دوربین تله‌فوتو نیست و به واسطه حسگری که وضوح بالایی دارد عمل زوم را انجام می‌دهد.

در کنار دوربین اصلی یک دوربین اولتراواید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی هم قرار گرفته است. دو دوربین با حسگرهای ۵ مگاپیکسل هم برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق روی این گوشی دیده می‌شوند. دوربین سلفی هم حسگر ۳۲ مگاپیکسلی دارد. درباره باتری هم باید بگوییم که این گوشی هوشمند از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که سرعت شارژ آن ۲۵ وات خواهد بود. دو گوشی گلکسی A53 و گلکسی A33 هم همین ظرفیت باتری را دارند.

دوربین گلکسی A73 5G

سامسونگ اعلام کرد که گلکسی A73 در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه در کشور‌های مختلف عرضه می‌شوند. قیمت این محصول هنوز مشخص نشده است.

 

قیمت گوشی A73 5G با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

مشخصات گلکسی A53

گوشی گلکسی 53 با صفحه نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED راهی بازار می‌شود که از وضوح تصویر Full HD+ برخوردار است. نرخ نوسازی صفحه نمایش این گوشی هم به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. روی صفحه نمایش این گوشی دوربین سلفی با حسگر ۳۲ مگاپیکسلی را هم مشاهده می‌کنید که به صورت حفره‌ای طراحی شده است.

با نگاهی به پشت گوشی متوجه می‌شوید که یک دوربین اصلی با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این دوربین از OIS هم برخوردار است. در کنار دوربین اصلی یک دوربین اولتراواید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی را مشاهده می‌کنید. دو دوربین ۵ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و عکاسی ماکرو هم روی این گوشی دیده می‌شوند.

تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ که روی این گوشی قرار گرفته باعث می‌شود که گوشی در زمان عکاسی در شب ۱۲ عکس پشت سر هم ثبت کند که این موضوع کیفیت عکاسی در شب را افزایش می‌دهد. این گوشی برای عکاسی پرتره از دو دوربین استفاده خواهد کرد تا سوژه اصلی به خوبی از محیط پس‌زمینه جدا شود. همچنین هوش مصنوعی باعث می‌شود که به شکل خودکار بهترین فریم ریت برای فیلم‌ها انتخاب شود.

این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر از سری گلکسی A52 به حساب می‌آید. گلکسی A53 از شارژر ۲۵ وات استفاده می‌کند. فروش گوشی گلکسی A53 از تاریخ ۱۲ فروردین ماه در کشورهای مختلف شروع می‌شود. قیمت این محصول را هم می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

گلکسی A53 5G
۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
آلمان ۴۵۰ یورو ۵۱۰ یورو
انگلیس ۴۰۰ پوند
آمریکا ۴۵۰ دلار

 

سامسونگ اعلام کرده که با کاربرانی که این گوشی را در کشور آمریکا پیش خرید کنند یک عدد گلکسی بادز لایو هم به رایگان دریافت خواهند کرد.

 

قیمت گوشی A53 5G با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

گلکسی A33

گوشی گلکسی A33 5G تقریبا هم اندازه مدل سال گذشته خود است. این گوشی از صفحه نمایش ۶.۴ اینچی پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی آن هم ۹۰ هرتز اعلام شده است. صفحه نمایش به کار رفته روی گلکسی A33 از نوع Super AMOLED خواهد بود و از وضوح تصویر Full HD+ برخوردار است. صفحه نمایش این گوشی یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با صفحه نمایش گوشی گلکسی A32 به حساب می‌آید. گلکسی A32 باز صفحه نمایش ۶۰ هرتزی LCD با وضوح HD+ استفاده می‌کرد. صفحه نمایش گلکسی A33 از صفحه نمایش به کار رفته روی گوشی‌های گلکسی A23 و گلکسی M33 بهتر است.

حالا به معرفی دوربین‌های این گوشی مپردازیم. دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در پشت یک لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته که OIS هم دارد. یک دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی با حسگر ۱۳ مگاپیکسل هم روی این گوشی مشاهده می‌کنیم. دو دوربین پشت دیگر برای این گوشی در نظر گرفته شده است. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق.

باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژ سریع ۱۵ وات برخوردار خواهد بود. به نظر می‌رسد که برای شارژ کامل باتری باید دو ساعت نیم صبر کنید. سامسونگ ادعا کرده که باتری این گوشی تا روز دوام می‌آورد.

گوشی گلکسی A33 همانند گوشی گلکسی A53 در دو مدل راهی بازار می‌شود. گلکسی A33 یک مدل با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد و یک مدل هم از ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. این گوشی از کارت حافظه تا ۱ ترابایت پشتیبانی می‌کند. تراشه این گوشی هم اگزینوس ۱۲۸۰ خواهد بود.

گوشی های جدید سری A سامسونگ معرفی شد

گوشی A33 از استاندارد IP67 هم بهره می‌برد که باعث می‌شود در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم باشد. صفحه نمایش این گوشی با یک لایه گوریلاس گلس ۵ محافظت می‌شود. سامسونگ اعلام کرد که گوشی گلکسی A33 در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه راهی بازار می‌شود.

 

خرید گوشی A33 5G با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

دو گوشی گلکسی A53 و A33 با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 راهی بازار می‌شوند. موضوع جالب اینجاست که این گوشی‌ها تا چهار سال نسخه‌های جدید اندروید را دریافت می‌کنند و تا پنج سال هم بسته‌های امنیتی جدید دریافت می‌کنند. قیمت گلکسی A33 را هم می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

گلکسی A33 5G
۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
آلمان ۳۷۰ یورو
انگلیس ۳۳۰ پوند
آمریکا
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a73%d8%8c-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a53-%d9%88-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a33/
ads
ads