داغ ترین ها :
هر آنچه باید در مورد گلکسی S21 FE سامسونگ بدانیم

هر آنچه باید در مورد گلکسی S21 FE سامسونگ بدانیم

قصد داریم به تمامی اخبار و حواشی پیرامون گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ پرداخته و در مورد جدیدترین محصول شرکت کره‌ای بیشتر بدانیم.

کمتر کسی است که طرفدار محصولات سامسونگ باشد، اما در مورد گلکسی S21 FE نداند؛ گوشی هوشمندی که برخی از امکانات پرچم‌داران سری گلکسی S21 را در قیمتی به مراتب کمتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال، تلفن هوشمند شرکت کره‌ای حواشی بسیاری را به همراه داشته است.

 

برای خرید گوشی سامسونگ به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

در مقایسه با گلکسی S20 FE باید گفت که نسخه‌ی جانشین آن تغییرات بسیاری را به خود خواهد دید. درواقع علاوه بر اینکه تراشه‌ی توانمندی برای گلکسی S21 FE در نظر گرفته شده، انتظار می‌رود که محصول جدید شرکت کره‌ای از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده کند.

رنگ های گلکسی s21 fe

البته کاهش قیمت به بهای استفاده از دوربین ضعیف‌تر نسبت به گلکسی اس ۲۱ خواهد بود. همچنین برای ساخت نیز از متریال ارزان‌تر استفاده می‌شود که می‌توان به پنل پلاستیکی اشاره کرد. در مورد قیمت گوشی جدید سامسونگ گزارش‌های ضد و نقیضی وجود دارد. در حالی که برخی از گزارش‌ها حاکی از ارزان‌تر بودن گوشی گلکسی S21 FE نسبت به مدل سال گذشته هستند، اما در برخی از گزارش‌ها آمده که قیمت گوشی جدید سامسونگ به ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید. گلکسی S20 FE با برچسب قیمت کمتر از ۷۰۰ دلار روانه‌ی بازار شد. این گوشی هم اکنون در فروشگاه تکنولایف موجود است و شما می توانید با بهترین قیمت و گارانتی معتبر اقدام به خرید نمایید.

 

خرید گوشی S21 Fe سامسونگ با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

آخرین اخبار در مورد گلکسی S21 FE

به‌روزرسانی (۱۴۰۰/۱۰/۵): هزینه تعویض صفحه‌نمایش گوشی S21 FE فاش شد

فاصله‌ی کمی تا زمان رونمایی گوشی S21 FE باقی مانده است؛ تلفن هوشمندی که شایعات بسیاری از آن تاکنون منتشر شده و حتی بارها گفته شده که سامسونگ تولید آن را متوقف کرده و نمی‌خواهد چنین محصولی را روانه‌ی بازار کند. با این حال، انتشار شایعات در مورد محصول جدید سامسونگ تمامی ندارد و به تازگی اطلاعاتی در مورد هزینه‌ی تعویض صفحه‌نمایش و هزینه‌ی تعمیر گوشی بالارده‌ی جدید شرکت کره‌ای منتشر شده است.

در گزارش آمده که اگر بخواهید صفحه‌نمایش و فریم محصول جدید شرکت کره‌ای را تعویض کنید باید هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۵ یورو بپردازید. البته گزینه‌های ارزان‌تری نیز وجود دارد که فاقد فریم خواهد بود و تنها شامل بخش شیشه‌ای صفحه‌نمایش می‌شود. هزینه‌ی تعویض این بخش به تنهایی برابر با ۱۱۹ یورو خواهد شد.

به‌روزرسانی (۱۴۰۰/۹/۳۰): انتظار می‌رود گوشی S21 FE در ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (بازه‌ی زمانی دی تا بهمن ۱۴۰۰) معرفی و سپس روانه‌ی بازار شود. تاکنون نیز بارها وجود چنین گوشی هوشمندی توسط شرکت کره‌ای تایید شده است. اخیرا نیز اطلاعات و تصاویری از گوشی S21 FE در وب‌سایت شعبه‌ی ایرلند سامسونگ قرار گرفته که برخی از مشخصات سخت‌افزاری و قیمت آن را در اختیارمان قرار می‌دهد.

گویا محصول جدید شرکت کره‌ای در ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی با برچسب قیمت ۷۶۹ یورو روانه‌ی بازار اروپا می‌شود. در تصاویر منتشر شده نیز می‌توان S21 FE را در رنگ‌بندی زیتونی مشاهده کرد. انتظار می‌رود قیمت گوشی هوشمند جدید سامسونگ در بازار ایالات متحده برابر ۶۹۹ دلار (برای مدل ۶ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی) باشد و در چهار رنگ‌بندی زیتونی، مشکی، سفید و بنفش روانه‌ی بازار شود.

به‌روزرسانی (۱۴۰۰/۹/۲۸): در گزارش‌های جدید تایید شده که گلکسی S21 FE همراه با سیستم‌عامل اندروید ۱۲ به بازار عرضه می‌شود. همچنین گوشی S21 FE دارای دو مدل است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دارای ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با برچسب قیمت ۷۴۹ دلاری
  • دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با برچسب قیمت ۸۱۹ دلاری

ابعاد صفحه‌نمایش نیز به ۶.۴ اینچ خواهد رسید که وضوح تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ را به کاربر ارائه می‌دهد. روی این صفحه‌نمایش، محافظ گوریلا گلس ویکتوس قرار می‌گیرد و میزان روشنایی آن نیز از ۱۰۰۰ نیت بیشتر خواهد بود. در مورد پنل نیز گفته شده که از مدل نسل ششمی LTPO OLED خواهد بود؛ پنلی که نرخ نوسازی متغیر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

محصول جدید سامسونگ از ابعاد ۱۵۵.۷در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی‌متر برخوردار خواهد بود و از نظر رنگ‌بندی نیز در چهار تنوع به بازار عرضه خواهد شد که شامل مشکی، سفید، سبز و بنفش می‌شود. گوشی S21 FE در دو مدل به بازار عرضه می‌شود که با توجه به بازار عرضه ممکن است از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ یا اگزینوس ۲۱۰۰ استفاده کنند.

در پنل پشتی ماژول سه‌گانه‌ای قرار می‌گیرد که از مشخصات زیر استفاده می‌کنند:

  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با OIS و فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز. گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/1.8، فاصله‌ی کانونی ۲۶ میلی‌متری، سایز حسگر ۱/۱.۷۶ اینچی، سایز پیکسل ۱.۸ میکرومتری
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با OIS و فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز. گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.4، فاصله‌ی کانونی ۷۶ میلی‌متری، سایز حسگر ۱/۴.۴ اینچی، سایز پیکسل ۱ میکرومتری، زوم اپتیکال ۳ برابر
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، فاصله‌ی کانونی ۱۳ میلی‌متری، سایز حسگر ۱/۳ اینچی، سایز پیکسل ۱.۱۲ میکرومتری

به‌روزرسانی (۱۴۰۰/۹/۲۳): تصویری اخیرا در فضای مجازی قرار گرفته که طراحی پنل سه مدل سری گلکسی S22 را به نمایش می‌گذارد. در این تصویر می‌توان پنل پشتی سه گوشی هوشمند جدید سامسونگ را مشاهده کرد که شامل گلکسی اس ۲۲، اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ نوت مشاهده می‌شود.

آنچه در تصاویر از اهمیت بیشتری برخوردار است، طراحی ماژول دوربین بوده که نشان می‌دهد گلکسی اس ۲۲ نوت از طراحی متفاوتی نسبت به مدل‌های دیگر استفاده خواهد کرد. درواقع دو مدل اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس دارای ماژول دوربینی یک‌پارچه هستند که همراه با برآمدگی محسوسی، کمی از سطح بدنه‌ی پنل پشتی فاصله گرفته است.

عکس گوشی گلکسی s21 fe

در مدل اس ۲۲ نوت، هریک از حسگرها به‌صورت جداگانه از سطح بدنه بیرون زده است و ماژول یک‌پارچه‌ای مشاهده نمی‌شود. در کنار آن گویا ترکیب دوربین‌های مدل اس ۲۲ نوت با دو مدل دیگر کمی تفاوت دارد؛ برای مثال خبری از دوربین پریسکوپ با طراحی مستطیل شکل نیست.

با این حال، تصویر از زاویه‌ای قرار گرفته که نمی‌توان میزان برآمدگی دوربین‌ها را نسبت به سطح پنل پشتی اس ۲۲ نوت تشخیص داد. در گزارش آمده که دو مدل اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس دارای ماژول دوربین سه‌گانه‌ای هستند که متشکل می‌شود از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لنز تله‌فتو که از بزرگ‌نمایی ۳ برابر استفاده می‌کند.

عکس گلکسی s21 fe سفید

در پنل پشتی گلکسی اس ۲۲ نوت اما ماژول چهارگانه‌ای قرار خواهد گرفت که دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپ خواهد داشت. این دو لنز پریسکوپ به ترتیب می‌توانند بزرگ‌نمایی یا زوم سه برابر و ده برابر را به کاربر ارائه دهند.

نکته‌ی دیگری که در تصویر وجود دارد رنگ پنل‌های پشتی است. در حالی که دو مدل اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس از بدنه‌ای با رنگ براق استفاده می‌کنند، برای مدل اس ۲۲ نوت از بدنه‌ای مات استفاده شده است.

گزارش‌های قدیمی‌تر

  • گزارشی وجود دارد که گوشی S21 FE همراه با اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4 عرضه می‌شود.
  • انتظار می‌رود گوشی S21 FE حداقل در چهار رنگ‌بندی مشکی، سفید، بنفش و سبز روانه‌ی بازار شود. البته برخی از گزارش‌ها به وجود شش رنگ‌بندی اشاره دارند.

 

 

زمان معرفی گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

در صورتی که برنامه‌های سامسونگ طبق روال پیش می‌رفت، گوشی گلکسی S21 FE تاکنون معرفی شده بود. آنچه باعث تاخیر در معرفی محصول شرکت کره‌ای شد مشکل کمبود تراشه در جهان بود. درواقع سامسونگ نتوانست قطعات مورد نیاز گوشی S21 FE را تامین کند و همین امر نیز سبب شد تا در چندین بازه‌ی زمانی، معرفی و عرضه‌ی آن به تعویق افتد.

آنچه در آخرین گزارش‌ها آمده، سامسونگ در نظر دارد جدیدترین گوشی هوشمند خود را در ژانویه‌ی ۲۰۲۲ معرفی و سپس به بازار عرضه کند. البته چنین اقدامی باعث خواهد شد که معرفی گلکسی S21 FE با سری گلکسی S22 در یک بازه‌ی زمانی شکل گیرد.

زمان معرفی گلکسی S21 fe

EVLeaks پستی را در شبکه‌ی اجتماعی منتشر کرده و اشاره می‌کند که گوشی جدید سامسونگ در ۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۴ دی ۱۴۰۰) رونمایی و در ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) نیز روانه‌ی بازار می‌شود. در این بین، شماره مدل این دستگاه نیز مشخص شده و اگر گزارش‌ها صحت داشته باشند، گوشی هوشمند جدید سامسونگ همراه با شماره مدل SM-G990B/DS روانه‌ی بازار می‌شود.

برای عرضه نیز گفته شده که S21 FE در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار می‌شود. در این بین، سامسونگ مشکلات عدیده‌ای در بازار اروپا پیدا کرده است؛ درواقع گزارش‌هایی وجود دارد که اپراتورهای اروپایی علاقه‌ی چندانی به فروش محصول جدید سامسونگ ندارند و همین امر نیز سبب خواهد شد تا سامسونگ، گوشی S21 FE را به‌صورت آنلاک شده به بازار اروپا بیاورد.

از طرفی دیرتر شدن معرفی و طبیعتا عرضه‌ی گوشی هوشمند جدید سامسونگ سبب شده تا شرکت کره‌ای تصمیم بگیرد که گوشی S21 FE را همراه با اندروید ۱۲ به بازار عرضه کند؛ سیستم‌عاملی که طبیعتا همراه با رابط کاربری One UI 4 در اختیار کاربران محصولات شرکت کره‌ای قرار می‌گیرد.

 

 

قیمت گلکسی S21 FE سامسونگ

گزارشی منتشر شده که اشاره دارد مدل ۱۲۸ گیگابایتی گوشی S21 FE با قیمت ۸۷۷ یورو (۹۹۴ دلار) عرضه خواهد شد. مدل ۲۵۶ گیگابایتی نیز از برچسب قیمت ۹۴۰ یورو (۱۰۶۵ دلار) برخوردار خواهد بود. با این حال ممکن است که سامسونگ برنامه‌های خود را تغییر داده و محصول جدید را با قیمتی متفاوت به بازار عرضه کند.

قیمت گوشی S21 fe چقدر خواهد بود

چنین قیمت گذاری می‌تواند به ضرر سامسونگ تمام شود؛ زیرا گوشی S21 FE را همرده با محصولاتی قرار می‌دهد که مشخصات سخت‌افزاری بهتری نسبت به آن دارند و درواقع همین امر صحت گزارش منتشر شده را تاحدودی به زیر سوال می‌برد.

طراحی ظاهری گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

از نظر طراحی می‌توان گفت که شباهت بسیاری میان گوشی S21 FE با گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس وجود دارد. البته با این تفاوت که برای ساخت دستگاه بیشتر از پلاستیک استفاده شده و متریال مورد استفاده در سری گلکسی اس ۲۱ را در گوشی S21 FE مشاهده نخواهیم کرد.

چنین موضوعی را در تصاویر منتشر شده نیز می‌توان مشاهده کرد. محصول جدید سامسونگ از صفحه‌نمایشی ۶.۴ اینچی استفاده می‌کند که در بالای صفحه‌نمایش، حفره‌ای قرار گرفته تا دوربین سلفی را در خود جای دهد. در این تصاویر که توسط افشاگر معروف، ایوان بلس، منتشر شده است، می‌توان محصول جدید شرکت کره‌ای را در رنگ‌بندی‌های سبز، مشکی، سفید و بنفش مشاهده کرد.

طراحی ظاهری گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ

البته گزارش‌‌های دیگری نیز وجود دارد که سامسونگ محصول خود را در رنگ‌بندی‌های دیگری به بازار عرضه می‌کند؛ مواردی که شامل آبی، بنفش، نعنایی، قرمز، سفید و نارنجی می‌شوند. البته نمی‌توان گفت که سامسونگ چه برنامه‌هایی در نظر دارد. درواقع شرکت کره‌ای ممکن است رنگ‌بندی‌های بیشتری را برای گوشی S21 FE در نظر بگیرد و این رنگ‌بندی‌ها با توجه به بازار عرضه با یکدیگر متفاوت باشند.

در گذشته نیز رخ داده که برخی از محصولات شرکت کره‌ای در بازار خانگی یعنی کره جنوبی در رنگ‌بندی‌های متنوع‌تری نسبت به بازار جهانی عرضه شوند. در هر صورت باید تا زمان معرفی صبر کرد و دید که سامسونگ برای عرضه‌ی گوشی هوشمند جدید خود چه برنامه‌هایی در نظر خواهد داشت.

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی S21 FE سامسونگ

در دل گوشی هوشمند جدید شرکت کره‌ای انتظار می‌رود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ قرار گیرد. البته این تراشه مخصوص به مدلی خواهد بود که روانه‌ی بازار ایالات متحده و چین خواهد شد و مدل در نظر گرفته شده برای بازار جهانی از تراشه‌ی اگزینوس ۲۱۰۰ استفاده خواهد کرد.

برخلاف مدل‌های سری گلکسی S22 که در ظرفیت‌های حافظه‌ی رم ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند، گوشی S21 FE در ظرفیت ۶ گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. همچنین باید اشاره داشت که صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی این گوشی هوشمند از وضوح تصویر FHD استفاده می‌کند.

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی S21 FE سامسونگ

از طرفی باید در نظر داشت که محصول جدید شرکت سامسونگ تنها در ظرفیت 5G به بازار عرضه می‌شود و همچنین دارای دو ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود. در پنل جلو، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار دارد که نسبت به گلکسی S20 FE از ۱۰ مگاپیکسل وضوح تصویر بالاتر استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود گوشی جدید سامسونگ از فناوری شارژ ۲۵ وات برخوردار باشد. در پنل پشتی گوشی S21 FE ماژول سه‌گانه‌ای قرار گرفته که متشکل می‌شود از دوربین اصلی ۳۲ مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین ۸ مگاپیکسل دیگر که از لنز تله‌فوتو بهره می‌برد. البته باید گفت که در برخی از گزارش‌ها آمده که دوربین سلفی گلکسی S21 FE از وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

در این گزارش آمده که محصول شرکت کره‌ای از باتری با ظرفیت ۴۳۷۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند؛ ظرفیتی که نسبت به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گلکسی S21 بیشتر به نظر می‌رسد.

 

 

شایعاتی که در مورد گوشی S21 FE وجود دارد

عدم استفاده از بدنه‌ی پلاستیکی: در حالی که گلکسی S20 FE از بدنه‌ی پلاستیکی استفاده می‌کرد، برخی از شایعات اشاره دارند که سامسونگ در نسخه‌ی جدید آن کمی تغییر ایجاد خواهد کرد و به جای استفاده از پنل پلاستیکی از پنل شیشه‌ای یا فلزی استفاده می‌کند.

سیستم خنک‌سازی بهتر: با وجود ویژگی‌های مثبتی که سری گلکسی ‌S21 دارند، اما ایرادی که به آن‌ها گرفته می‌شود، تولید حرارت بیش از حد آن‌ها است. شاید همین امر سبب شده باشد که سامسونگ به سراغ سیستم خنک‌ کننده‌ی متفاوتی برود.

استفاده از فناوری شارژ سریع‌تر: سامسونگ در نظر دارد سرعت شارژ گوشی S21 FE را نسبت به مدل‌های سری گلکسی اس ۲۱ افزایش دهد. در حالی که دو مدل گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس همراه با فناوری شارژ ۲۵ وات به بازار عرضه شدند، سامسونگ مدل اولترا را با فناوری شارژ ۴۵ وات به بازار عرضه کرد. البته شرکت کره‌ای می‌خواهد گوشی S21 FE را همراه با فناوری شارژ ۶۵ وات معرفی کند که نسبت به مدل‌های سری گلکسی اس ۲۱ سرعت بالاتری خواهد بود.

خبری از مدل 4G نخواهد بود: گلکسی S20 FE در دو مدل 4G و 5G به بازار عرضه شد. با این حال، به نظر می‌رسد که نسل جدید این گوشی هوشمند تنها در مدل 5G به بازار عرضه شود.

پرسش‌های متداول

گوشی S21 FE چه زمانی معرفی خواهد شد؟ گفته شده که سامسونگ در ۱۴ دی معرفی و سپس در ۲۱ دی به بازار عرضه کند.

گلکسی S21 FE از چه فناوری شارژی استفاده می‌کند؟ سامسونگ در نظر دارد گوشی S21 FE را همراه با شارژ ۶۵ وات معرفی کند.

آیا گوشی گلکسی S21 FE دارای مدل 4G خواهد بود؟ خیر. سامسونگ گوشی S21 FE را تنها در مدل 5G روانه‌ی بازار می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s21-fe-%d9%87%d8%b1%da%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%af/
ads
ads