داغ ترین ها :
گوریلا گلس ویکتوس 2 با قابلیت ضربه‌گیر معرفی شد

گوریلا گلس ویکتوس 2 با قابلیت ضربه‌گیر معرفی شد

اصلا لازم نیست بگوییم که موبایل‌های هوشمند به مرور زمان بزرگتر شده‌اند. این مسئله  برای شرکتی مثل کورنینگ مشکل ایجاد کرده؛ چرا که هرچه صفحه نمایشگر بزرگتر باشد، فشار و ضربه بیشتری هم روی گلس آن وارد می‌شود و همین فشار و استرس منجر به افتادن یا زمین خوردن بیشتر گوشی می‌شود.

شرکت کورنینگ مجبور است مدام در حال تغییر دادن و به روز کردن ساختار شیشه‌هایش باشد تا با تغییراتی که در موبایل‌های هوشمند داده می‌شود همراستا باشد. چند سال پیش، این شرکت، از ویکتوس رونمایی کرد. پس از آن در سال ۲۰۲۱ مدل پلاس آن روی کار آمد و حالا، نوبت به رونمایی از گوریلا گلس ویکتوس ۲ رسیده است. 

گوریلا گلس ویکتوس 2

کف فرش شده‌ و نرم خانه‌تان، خطر زیادی برای گوشی‌های هوشمند مدرن ایجاد نمی‌کند؛ اما قضیه برای زمین سفت بیرون فرق می‌کند. در صورتی که گلس موبایلتان سخت و محکم نباشد، در اثر تماس با آسفالت آسیب زیادی می‌بیند. این وضع برای سطوح بتنی شدیدتر و بدتر هم هست.

هدف کورنینگ با ساخت سری ویکتوس جی جی، سطوح بتنی بود. بتن از ترکیب سیمان، ماسه و سنگ‌های ساخته می‌شود که در صورت افتادن گوشی‌تان بر روی آن‌ها، صفحه موبایلتان حسابی نابود می‌شود.

 

گوشی مقاوم در برابر ضربه و آب نیاز دارید؟ مطلب زیر را بخوانید:
بهترین گوشی ضد ضربه

 

بتن از سیمان زبرتر است. کورنینگ برای شبیه سازی بتن، از ۸۰ صفحه سنباده استفاده می‌کند اما برای شبیه سازی آسفالت، نیاز به ۱۸۰ صفحه سنباده است. ترکیب نابرابر مواد، سطحی ناصاف ایجاد می‌کند که در صورت برخورد گوشی با آن، می‌توانند نیرویی شدید و متمرکز وارد کنند. چنین نیرویی، قابلیت خرد کردن نمایشگر شما را دارد.

با کمک تست‌ها و شبیه‌سازی‌های آزمایشگاهی، کورنینگ ویکتوس ۲ را ساخت که می‌تواند سقوط از ارتفاع ۱ متر بر سطوح بتنی را تحمل کند. اگر روی سطح آسفالت مشغول قدم زدن باشید، گلس می‌تواند سقوط از ارتفاع ۲ متر را هم تاب بیاورد و سالم بماند.

Using robots means that tests are accurate and easy to replicate

همانطور که گفتیم، موبایل‌های بزرگ کار را سخت کرده‌اند. طبق گفته‌های کورنینگ، نه تنها بزرگ بودن نمایشگر گوشی‌ها را نسبت به ۴ سال قبل ۱۵ درصد سنگین‌تر کرده، بلکه ضربه‌ای هم که به آن‌ها در صورت سقوط وارد می‌شود شدیدتر است.

خرد نشدن نمایشگر کافی نیست؛ گلس موبایل باید در مقابل خراش‌ هم مقاوم باشد؛ چرا که خرد شدن و خراش برداشتن، حتی اگر علت یکسانی هم داشته باشند، دو مشکل متفاوت تلقی می‌شوند. از آنجا که موبایل در جیب، روی میز و هر جای دیگری مستعد خراش برداشتن است، گوریلا طرح «ساندویچ گلس» را به‌وجود آورده که علاوه بر سطح نمایشگر، بلکه از پشت گوشی هم محافظت می‌کند.

کورنینگ معتقد است که با گلس ویکتوس ۲، میزان ضربه وارده در گوشی در صورت برخورد بر سطوح سخت، کاهش پیدا کرده است.

انتظار می‌رود که موبایل‌هایی با ویکتوس ۲، تا چند ماه آینده روانه بازار شوند. مورنینگ هنوز نامی از موبایل‌هایی با این ویژگی اعلام نکرده اما انتظار می‌رود سری جدید گوشی‌هایی که از ویکتوس پلاس استفاده می‌کنند، مجهز به ورژن دوم ویکتوس شوند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%88%d8%b1%db%8c%d9%84%d8%a7-%da%af%d9%84%d8%b3-%d9%88%db%8c%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3-2/
ads
ads