داغ ترین ها :
گوشی جدید سونی در راه است؛ Sony Xperia 1 Mark 3

گوشی جدید سونی در راه است؛ Sony Xperia 1 Mark 3

از گذشته سونی سعی در تولید گوشی‌های قدرتمند و محبوب داشته است، اما نتوانسته کاربران را مجاب کند که از خرید گوشی‌های سامسونگ، آیفون و غیره صرف‌نظر کنند. در این میان گوشی‌های سونی طرفداران خود را دارد که حاضرند از برندهای دیگر چشم‌پوشی کنند و گوشی‌های سونی را با قیمت‌های مشابه گوشی‌های کمپانی‌های دیگر بخرند. در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشید تا ببینیم گوشی جدید سونی چقدر خواستنی‌ست؟

آیا سونی می‌تواند بهتر از سامسونگ و آیفون باشد؟

Xperia 1 Mark 2 سال 2020 اولین گوشی هوشمند سونی با قابلیت 5G بود و تعداد اندکی از دستگاه‌های این شرکت در آن سال عرضه شد. این محصول مانند مدل قبلی خود دارای نقاط قوت فناوری در دوربین، صفحه‌نمایش و اسپیکر است که این برند با آن‌ها شناخته می‌شود.
گرچه انتظار نداریم این شرکت به این زودی اپل یا سامسونگ را نگران کند، اما بسیار کنجکاو هستیم که ببینیم گوشی پرچمدار بعدی سونی که Sony Xperia 1 III فرض می‌شود چه ویژگی‌هایی را برای تلفن‌های هوشمند خود به ارمغان می‌آورد.

عکس های اکسپریا 1 مارک 3

قیمت گوشی Sony Xperia 1 III

در سال 2019 سونی پرچمدار خود به نام Xperia 1 را روانه بازار کرد تا با گلکسی S10 سامسونگ رقابت کند که از نظر سخت‌افزاری بسیار چشمگیر و قدرتمند بود؛ اما بزرگ‌ترین مشکل آن این بود که با قیمت 849 پوند، حدود 150 تا 200 پوند از رقیب خود یعنی Galaxy S10 گران‌تر بود.
افزودن 5G، نمایشگر پیشرفته‌تر و فناوری دوربین آلفا سونی، این اختلاف قیمت را حتی با افزایش 1099 پوندی Xperia 1 II، بیش‌ازپیش کرد. اگرچه 5G به طور استاندارد در Xperia 1 III امسال در نظر گرفته شده، اما امیدواریم که سایر نوآوری‌هایی که سونی در پرچمدار بعدی خود قرار می‌دهد، قیمت را بیش از این افزایش ندهد.

سونی اکسپریا 1 مارک 3 کی عرضه می‌شود؟

دو نسل آخر اکسپریا 1 به ترتیب در 24 فوریه 2019 و 2020 معرفی شدند، اما اکسپریا 1 مارک 3 امکان دارد در اواخر فوریه معرفی و در جولای عرضه شود. اگرچه رقیب این گوشی یعنی گلکسی اس 21 در اوایل 2021 معرفی و عرضه شد، اما سونی قصد دارد بین معرفی و عرضه این گوشی 5 ماه فاصله بیندازد.

قیمت گوشی اکسپریا 1 مارک 3

سونی Xperia 1 mark 3 چه ویژگی‌هایی دارد؟

Xperia 1 II یک پرچمدار قدرتمند بود و تمرکز خود را بر روی یک صفحه‌نمایشOLED 4K HDR عالی، پردازنده قوی و یک دوربین 3 گانه گذاشته بود که توسط برخی از نرم افزارهای هوشمند فیلمبرداری حرفه‌ای پشتیبانی می‌شد. چنین ویژگی‌هایی احتمالاً به جانشین خود یعنی Xperia 1 III، با پیشرفت در سرعت فوکوس خودکار دوربین، عکسبرداری بهتر در نور کم و نمایشگر با نرخ نوسازی بالاتر منتقل خواهد شد. صفحه‌نمایش 6/5 اینچی OLED اکسپریا وان مارک 3 دارای طراحی تخت خواهد بود و نسبت تصویر سینمایی 21:9 خواهد داشت.

پردازنده اکسپریا 1 مارک 3

انتظار می‌رود سونی اسکپریا 1 مارک 3 از پردازنده اسنپدراگون 888 استفاده کند، همین‌طور شایعاتی از طریق یک کاربر توییتر منتشر شده که به مدل ساخت این گوشی اشاره می‌کند. این شماره ساخت شامل SM8350 است که البته هنوز هم نمی‌توان به این خبر اعتماد کرد؛ اما انتظار داریم حداقل از این سخت‌افزار استفاده کند و در حد S21 سامسونگ مانند یک پرچمدار ظاهر شود.
اگر سونی این دست و دلبازی را به خرج ندهد از بازی عقب می‌ماند و مجبور به استفاده از اسنپدراگون 865 به همراه رم 8 می‌شود که برای یک پرچمدار گران‌قیمت در سال 2021 جالب و عاقلانه نیست، درصورتی‌که نسل قبلی این گوشی در سال 2020 از رم 12 گیگابایت و اسنپدراگون 865 استفاده می‌کرد.

عکس گوشی اکسپریا وان مارک 3

دوربین Xperia 1 Mark 3

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در میان سخت‌افزار خوب و قدرتمند نظر ما را جلب کرده، دوربین تله فوتو در آن است. درحالی‌که لنز بزرگ‌نمایی Xperia 1 II از بزرگ‌نمایی 2X به 3X افزایش‌یافته است، برش مستطیلی شکل نشان‌داده‌شده در این رندرها حاکی از آن است که Sony ممکن است سرانجام به یک دوربین تله فوتو مجهز شود. اگر درست باشد، این باعث بزرگ‌نمایی دوربین تله فوتو Xperia 1 III تا حداقل 5 برابر می‌شود، شاید هم بیشتر. وجود سنسورهای TOF 3D در پشت دستگاه هم دیده می‌شود و لنزهای اصلی دوربین از نوع زایس است که کیفیت بسیار بالایی دارند و همیشه به‌خوبی کاربران را راضی نگه‌داشته است. همچنین شاید با گشودگی بیشتر لنز دوربین سلفی، شاهد عملکرد بهتر آن در محیط‌های کم‌نور باشیم.

ابعاد و صفحه نمایش اکسپریا 1 مارک 3

فراتر از این، پست‌های OnLeaks حاکی از آن است که طراحی و مجموعه ویژگی‌های Mark III در مقایسه با گوشی پرچمدار 2020 سونی تقریباً بدون تغییر باقی خواهد ماند، البته با ابعاد کوچک‌تر و ضخیم‌تر که شامل ابعاد 161.6 در 67.3 در 8.4 میلی‌متر با ضخامت 9.6 میلی‌متر با احتساب برجستگی دوربین است. اکسپریا وان مارک 2 دارای ابعاد 165/1 در 71/1 در 7/6میلی‌متر است و هر دو گوشی صفحه‌نمایشی با ابعاد یکسان دارند.

ویژگی های اکسپریا 1 مارک 3گفته می‌شود سونی روشنایی صفحه ‌نمایش OLED اکسپریا 1 مارک 3 را 15 درصد نسبت‌ به نسل قبل افزایش می‌دهد. ظاهراً بخش‌های بالایی و پایینی صفحه‌نمایش اکسپریا وان مارک 3 قرار است دارای اسپیکر باشند. کنتراست این صفحه‌نمایش، یک میلیون به یک است و 100 درصد دامنه رنگ DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

طراحی Xperia 1 Mark 3

این گوشی دارای جک 3/5 میلی‌متری هدفون به همراه درگاه کارت حافظه‌ی میکرو SD خواهد بود؛ 2 مشخصه‌ای که تعداد کمی از گوشی‌های پرچمدار سال 2021 ارائه خواهند داد. کلید شاتر دوربین همچنان در فریم گوشی وجود دارد که نشان می‌دهد سونی هنوز به طراحی خود اعتقاد دارد و دست از کلید شاتر دوربین نکشیده است.
به نظر می‌رسد سونی علاقه‌ای به استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش ندارد و به همین دلیل حسگر اثر انگشت این گوشی با دکمهٔ پاور ادغام می‌شود. اکسپریا وان مارک 3 دارای بدنه‌ی فلزی خواهد بود که با طراحی زاویه‌‌دار بدنهٔ گوشی در دوران نمایشگرهای خمیده با گوشه‌های گرد، متفاوت به نظر می‌رسد. پنل پشتی اکسپریا وان مارک 3 از جنس شیشه خواهد بود.

امکانات پرچمدار اکسپریا 1 مارک 3

هنوز اطلاعات زیادی در مورد شارژ سریع این گوشی به بیرون درز نکرده اما می‌توان حدس زد برای یک گوشی 1000 دلاری حداقل شارژ سریع 25 وات لازم است؛ اما باز هم بستگی به ظرفیت باتری و تصمیمات کمپانی سونی دارد. یکی از خبرهای بسیار خوب در مورد این پرچمدار، گواهی ضد آب IP68 است که بیشتر اکسپریا 1 مارک 3 را به پرچمدارها نزدیک می‌کند.

عکس جعبه گوشی اکسپریا وان مارک سه

جمع‌بندی

در مجموع این اخبار حاصل تمام اطلاعاتی است که در منابع مختلف به بیرون درز کرده است، اما به نظر این اطلاعات هنوز کامل و جامع نیست و نمی‌شود به این منابع به طور حتمی اعتماد کرد. اگر شما هم برای اطلاع از طراحی دقیق و سخت‌افزار Xperia 1 Mark 3 هیجان‌زده هستید، با تکنولایف همراه باشید تا از اخبار روز دنیا با خبر باشید. نایاب شدن سونی در بازار ایران در کنار مناسب بودن قیمت گوشی شیائومی باعث شده به نوعی برند xiaomi جایگزین سونی در بازار ایران شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

7 نظر

  1. بابک

    جعبه گشایی، نقد و بررسی گوشی Xperia 1 III
    تو این ویدیو شما از نزدیک با این گوشی آشنا میشید و امکانات منحصر به فرد اونو میبینید.
    https://youtu.be/g_O5ehquy8g

  2. عادل

    سلام. شما این گوسی رو نمیارید؟

    1. میلاد شیری

      پاسخ به عادل

      سلام وقت بخیر گوشی های سونی عمدتا دیگه وارد ایران نخواهد شد
  3. م.س

    کی گفته نمیشه نسخه گلوبال یا آنلاک فکتوری رجیستر میشه
    من نمیفهمم چرا همه با سونی پدر کشتگی دارن شما سامی پلاستیک و اپل کلاه بردارو بکنین تو پاچه مردم

  4. محمد

    سلام
    از استان بوشهر بندر کنگان

  5. Hanie

    سلام از کجا میشه تهیه کرد؟

    1. میلاد شیری

      پاسخ به Hanie

      سلام وقت بخیر گوشی های سونی در خاورمیانه عرضه نخواهد شد فقط به صورت سفارشی میشه خرید کرد که رجیستر هم نمیشه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c-xperia-1-mark-3%d8%9b-sony-xperia-1-mark-3/
ads
ads