داغ ترین ها :
کدام گوشی‌های آیفون سیستم عامل iOS 16 را دریافت می‌کنند

کدام گوشی‌های آیفون سیستم عامل iOS 16 را دریافت می‌کنند

سیستم عامل iOS 16 با قابلیت Stage Manager معرفی شد، شرکت اپل از سیستم عامل جدید خود با نام iOS 16 رونمایی کرد و اینطور که پیداست، این سیستم عامل برای دستگاه‌های مختلف با قابلیت‌های متنوع در دسترس قرار خواهد گرفت. در این بخش به آخرین دستگاه‌هایی که می‌توانند آخرین آپدیت ایفون را دریافت کنند، اشاره خواهیم کرد و اطلاعاتی را پیرامون آن‌ها در اختیارتان قرار خواهیم داد.

سیستم عامل iOS 16

سیستم عامل iOS 16 ویجت‌ها را به صفحه قفل گوشی های آیفون اضافه خواهد کرد، اعلان‌ها را بهبود بخشیده و ویژگی‌های جدید را به پیام‌ها اضافه می‌کند. همچنین پشتیبانی Apple Wallet برای رسیدگی به شناسه‌های دیجیتال و پرداخت می‌تواند شرایط خوبی را در اختیار کاربران گوشی‌های آیفون قرار دهد. بهتر است بدانید که iOS 16 فقط برای گوشی‌های آیفون 8 و 8 پلاس در کنار آیفون X یا مدل‌های 2017 و بعد از آن در دسترس قرار خواهد گرفت؛ این بدان معنا است که برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر که نسخه iOS 15 را اجرا می‌کردند، دیگر توانایی دریافت آپدیت جدید سیستم عامل اپل را نخواهند داشت.

در حقیقت گوشی‌های آیفون 6s، آیفون 7 و iPod Touch دیگر نمی‌توانند آپدیت سیستم عامل iOS 16 را دریافت کنند و این می‌تواند یکی از بدترین خبرهای ممکن برای کاربرانشان به حساب آید. البته فراموش نکنید که زمان انتشار iOS 16 بر اساس یک برنامه‌ریزی خاص بوده که در ادامه به صورت رسمی اعلام خواهد شد؛ بنابراین این یک پاسخ کاملا روشن به سوال iOS 16 کی میاد بوده که از سوی کاربران مختلف مطرح می‌شود. بد نیست بدانید برای دستیابی به ایموجی های جدید ایفون هم باید انجام آخرین آپدیت ایفون را مدنظر قرار دهید.

iOS 16 - 1

iPadOS 16

اینطور که پیداست، معرفی سیستم عامل iOS16 نتوانست کار اپل را پایان دهد و در کنار آن شاهد معرفی iPadOS 16 هم بودیم. در حقیقت iPadOS 16 توانست قابلیت‌های چند وظیفه‌ای بهبودیافته و پشتیبانی کامل از نمایشگرهای خارجی را در آیپدهای مجهز به تراشه M1 اضافه کند. همچنین ابزارهای همکاری جدیدی برای Mail و Safari وجود دارد. بد نیست بدانید برنامه Weather به همراه سایر پیشرفت‌ها در تبلت‌های اپل آمده است.

نسخه جدید از همه مدل‌های iPad Airs و iPad Pro (نسل سوم به بعد) در کنار iPAd mini (نسل پنجم به بعد) پشتیبانی خواهد کرد. در مقایسه با سیستم عامل iPadOS 15 می‌توان گفت قابلیت پشتیبانی از iPad Air 2 با طول عمر 8 سال و آیپد مینی 4 با طول عمر 7 سال را کاهش داده است.

iPadOS 16 - 1

watchOS 9

توجه داشته باشید که اجرای سیستم عامل watchOS 9 نیازمند در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل iOS 16 است؛ در حقیقت باید گفت اگر دارای آخرین اپل واچ هستید، باید یک گوشی آیفون ایکس یا 8 و بالاتر از آن را در اختیار داشته باشید. در مورد ساعت‌ها می‌توان گفت اپل واچ سری 4 و مدل‌های SE پشتیبانی خواهند شد. البته این سیستم عامل جدید از اپل واچ سری 3 پشتیبانی نمی‌کند و این یک خبر منفی برای کاربران مدل ذکرشده به حساب می‌آید.

watchOS 9 - 1

macOS Ventura

macOS Ventura - 1

این سیستم عامل روی هر دو رایانه رومیزی و لپ تاپ مجهز به پردازنده اینتل و اپل عمل خواهد کرد و از مدل‌های مک بوک پرو 2017 و آی مک پرو شروع خواهد شد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

8 نظر

  1. محمد

    سلام الان مثلا poco x5 pro شاید تا اندروید ۱۵ بگیره
    ارزش خرید داره؟؟؟؟
    بقیه چیزهاش که خوبه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر پوکو ایکس 5 پرو گوشی خوبیه در بازه قیمتی خودش
  2. Amirhosein

    سلام…اگه پشتیبانی نشه چه مشکلاتی ممکنه پیش بیاد؟ خرید گوشی هایی ک تا قبل نسخه 16 هستن پیشنهاد میشه یا نه ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Amirhosein

      سلام وقت بخیر خیر پیشنهاد نمیشه
  3. ADIB

    سلام آیفون xr تا چه ios پشتیبانی می‌کنه ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ADIB

      سلام وقت خوش Ios 17 نهایتاً 18 به احتمال زیاد اما همون 17
  4. Meti

    سلام

    ببخشید xs آیفون تا ios چند میگیرع؟!

    بعد شما بین xs و اندروید نو کدوم رو پیشنهاد میدین!؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Meti

      سلام وقت بخیر احتمالا تا ios 18 به شخصه خرید گوشی اندرویدی رو ترجیح میدم
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%87-ios-16-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%85%db%8c%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af/
ads
ads