داغ ترین ها :
آموزش تصویری اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون

آموزش تصویری اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون

هدفون‌ها علاوه بر عملکرد مفیدی که برای گوشی‌ها و تبلت‌ها دارند، برای کامپیوتر و تلویزیون‌ها هم مورداستفاده قرار می‌گیرند، اما شاید تابه‌حال اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون را تست نکرده باشید. در هدفون‌های سیمی کافی است جک 3.5 میلی‌متری را به پورت موردنظر وارد کنید و اگر تلویزیون از این پورت پشتیبانی کند، به‌راحتی هدفون را می‌شناسد. اما در تلویزیون‌هایی که پورت ندارند مشکل بیشتر می‌شود، شاید این تلویزیون‌ها از بلوتوث پشتیبانی کنند و در این مورد تنها هدفون بلوتوثی قابل‌استفاده است. امروزه تلویزیون‌های هوشمند همگی درایور بلوتوث دارند، اما اگر تلویزیون شما هوشمند نباشد و پورت 3.5 میلی‌متری هم نخورد، می‌توانید هدفون بلوتوثی را به آن متصل کنید. در ادامه تمام روش‌های اتصال هندزفری بلوتوث به تلویزیون را آموزش می‌دهیم، همراه ما باشید.

 

برای خرید و مشاهده لیست انواع تلویزیون های هوشمند و ال ای دی به سایت ما مراجعه کنید: قیمت تلویزیون

 

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون هوشمند

امروزه تلویزیون‌های هوشمند بازار را فراگرفته‌اند که دارای سیستم‌عامل هوشمند هستند و به اینترنت متصل می‌شوند، اکثر این تلویزیون‌ها به دلیل هوشمند بودن از بلوتوث هم پشتیبانی می‌کنند که برای نصب وسایل جانبی بلوتوثی کاربرد دارند. برای مثال برای اتصال هندزفری بلوتوث به تلویزیون سامسونگ، بهترین راه استفاده از بلوتوث خود تلویزیون است.

ابتدا باید هدفون خود را روشن کنید تا بلوتوث آن فعال شود، سپس به تنظیمات تلویزیون خود بروید و بلوتوث را فعال کنید. اگر نمی‌دانید کجای تنظیمات است، می‌توانید عبارت بلوتوث را جست‌وجو کنید. نحوه روشن‌کردن بلوتوث در برندها متفاوت است. مثلا برای اتصال هندزفری بلوتوث به تلویزیون ال جی باید بلوتوث تلویزیون را از قسمت تنظیمات، اتصالات و سپس با انتخاب بلوتوث آن را فعال کنید.

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون هوشمند

حالا باید در قسمت تنظیمات بلوتوث تلویزیون، نام هدفون بلوتوثی خود را پیدا کنید، سپس با انتخاب آن دستگاه‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند و می‌توانید به‌راحتی از هدفون بلوتوثی در تلویزیون خود استفاده کنید. از این روش می توانید برای اتصال هندزفری بلوتوث به تلویزیون سونی، اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون پاناسونیک، اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون ایکس ویژن، اتصال هدست بلوتوث به تلویزیون سامسونگ و اتصال هندزفری بلوتوث به تلویزیون جی پلاس استفاده کنید. در حقیقت تمام تلویزیون های هوشمند دارای قابلیت بلوتوث هستند و می توانید به آسان ترین روش اتصال هدست بلوتوث به تلویزیون را انجام دهید.

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون ساده

اما شاید تلویزیونی که شما در اختیار دارید ساده است و هوشمند نیست، در این صورت احتمالاً از بلوتوث هم پشتیبانی نمی‌کند و باید به روش‌های دیگر به آن هدفون بلوتوثی را متصل کنید. حالا سوال پیش می آید که چگونه هندزفری را به تلویزیون وصل کنیم؟

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون با فرستنده بلوتوث

یکی از بهترین روش‌های نحوه اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون بدون بلوتوث، استفاده از فرستنده بلوتوثی است؛ به کمک این دستگاه خوش‌قیمت می‌توانید امواج بلوتوث را به تلویزیون ارسال کنید و به‌راحتی هدفون بلوتوثی خود را به تلویزیون متصل کنید. دستگاه فرستنده امواج بلوتوثی به این صورت کار می‌کند که از طریق USB یا جک 3.5 میلی‌متری به تلویزیون وصل می‌شوند و امواج بلوتوثی را به گوشی می‌فرستند.

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون با فرستنده بلوتوث

Indigo Low Latency Bluetooth Transmitter

البته تأخیر در صدای دریافت شده از تلویزیون از مشکل‌های استفاده از این مبدل‌ها است که پیشنهاد می‌کنیم اگر برای استفاده تخصصی و یا بازی و فیلم دیدن می‌خواهید، حتماً از فرستنده‌های باکیفیت بازار خریداری کنید تا با کمترین تأخیر صدا به هدفون برسد. یکی از فرستنده‌هایی که تأخیر صدای بسیار کمی دارد مبدل Indigo Low Latency Bluetooth Transmitter است که خرید آن نسبت به قیمت و کارایی‌اش ارزش بالایی دارد.

 

اگر قصد خرید هدفون گیمینگ دارید به تکنولایف مراجعه کنید: هدفون گیمینگ ارزان

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون با فرستنده بلوتوث

 

شاید نیاز داشته باشید:
از کجا بفهمیم هدفون شارژ شده است؟

 

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون با کنسول

یکی از روش‌هایی که می‌توانید هدفون بلوتوثی را به تلویزیون متصل کنید، استفاده از کنسول‌های بازی است؛ کنسول‌هایی مانند ps4 و ایکس‌باکس برای انتقال صدا از بلوتوث هم استفاده می‌کنند. برای وصل کردن هدفون بلوتوثی به کنسول کافی است هدفون‌ها را روشن کنید و به قسمت Devices یا Sound کنسول بروید و خروجی صدا را روی هدفون‌ها تنظیم کنید. به همین راحتی می توانید اتصال هدست بلوتوث به تلویزیون ال جی و دیگر تلویزیون ها را به کمک کنسول انجام دهید.

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون با ps4

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون با امواج RF

یکی از روش‌هایی که برای اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون پیشنهاد می‌شود، نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به تلویزیون سامسونگ با استفاده از هدفون‌های مخصوص تلویزیون یا هدفون RF است؛ این هدفون‌ها توسط امواج RF به یک فرستند متصل می‌شوند که آن فرستنده هم توسط پورت RF به تلویزیون متصل می‌شود. این هدفون‌ها کیفیت خوبی دارند که البته باتوجه‌به قیمت آن‌ها کیفیتشان مشخص می‌شود؛ از خوبی‌های این نوع هدفون‌ها می‌توان به برد بسیار زیاد آن‌ها اشاره کرد که در برخی از آن‌ها حتی به 100 متر هم می‌رسد.

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون با RF

اما از معایب هدفون‌های RF می‌توان به باز بودن امواج آن اشاره کرد، امواج این هدفون‌ها بین 900 تا 3200 مگاهرتز تنظیم شده و اگر یک دستگاه با امواج رادیویی مانند تلفن‌های بی‌سیم و یا حتی مایکروفر در نزدیکی هدفون RF باشند، باعث اختلال در امواج هدفون می‌شوند. حتی اگر یک هدفون RF دیگر در نزدیکی آن باشد هم باز باعث اختلال در امواج و صدای هدفون RF می‌شود، اگر بتوانید دستگاه‌های با امواج رادیویی 900 تا 3200 را از آن دور کنید، جزو بهترین انتخاب‌های شما می‌باشند.

 

راهنمای خرید هدفون بلوتوث ارزان:
بهترین هندزفری بلوتوث زیر یک میلیون

 

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون با RF

در مجموع بهترین روش برای اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون، استفاده از بلوتوث خود تلویزیون‌ها است، هم به‌راحتی متصل می‌شوند و تأخیر بسیار کمی دارند. اما اگر تلویزیون شما از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند، بهترین راه برای اتصال هدفون بلوتوثی استفاده از فرستنده‌های بلوتوثی است که با قیمت مناسب می‌توانید تهیه کنید.

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون با RF

هدفون‌های RF خیلی پیشنهاد نمی‌شوند، با اینکه تأخیر کمی دارند و برد زیاد آن‌ها باعث می‌شود در هر نقطه‌ای از خانه صدای تلویزیون را بشنوید، اما هدفون‌های مخصوص به خود را دارد که به‌پای هدفون خودتان ممکن است نرسد و گوش‌هایتان را اذیت کند و یا کیفیت موسیقی آن به دلتان ننشیند. به همین دلیل استفاده از یک فرستنده بلوتوثی خوب و باکیفیت باعث می‌شود به‌راحتی هدفون بلوتوثی خودتان را به تلویزیون وصل کنید و از کیفیت صدای خوب لذت ببرید؛ فقط دقت داشته باشید فرستنده تأخیر بسیار کم داشته باشد تا در صورت استفاده گیمینگ از آن با مشکل تأخیر صدا مواجه نباشید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم نحوه اتصال هدست بلوتوث به تلویزیون سونی، نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به تلویزیون سامسونگ و دیگر تلویزیون ها را آموزش دهیم، همچنین هدفون های مخصوص تلویزیون هم معرفی کردیم تا در خرید بهتر تصمیم گیری کنید. البته علاوه بر این ها، فرستنده های بلوتوثی هم به شما معرفی کرده ایم که در صورت نیاز بتوانید آن ها را به نسبت نیاز و بودجه ای که دارید خریداری کنید. همانطور که گفتیم، اتصال هدست بلوتوث به تلویزیون هوشمند نیاز به هیچ هدفون مخصوص و فرستنده ای ندارد، کافیست بلوتوث تلویزیون را روشن کنید و هندزفری بلوتوثی را به آن متصل کنید. برای اتصال هدست بلوتوث به تلویزیون ساده هم راه های مختلفی ارائه کردیم که می توانید به کمک آن ها، هدفون بلوتوثی را به تلویزیون متصل کنید.

بهترین هندزفری های بی سیم بازار را بشناسید: بهترین هندزفری بلوتوثی

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

14 نظر

  1. ali shirvani

    سلام من تلویزیون ۴٩ اینچ هوشمند RTCدارم که متاسفانه بلوتوث نداره ومیخوام با بلوتوث گوشی صدای تلویزیون را بشنوم چه وسیله ای باید تهیه کنم لطفا راهنمایی فرمایید متشکرم

  2. حسین توکلی

    سلام من هرکارمیکنم هندزفری qcqT13دارم به، تلویزیون شیایومی q1متصل نمیشه اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید
    ممنونتوکلی

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین توکلی

      سلام وقت خوش تلویزیون بلوتوث داره؟ و این که حتما هندزفری رو در حالت pairing قرار بدید
  3. Saminaz

    سلام خسته نباشید.
    همیشه تو این فکر بودم که چجوری میشه هدفون رو به تلوزیون متصل کرد میدونستم یه چیزی مث دانگل ،بلوتوث وسیله ای میتونه وصلش کنه ،اما باز میگفتم شاید امکانپذیر نباشه.اما با خوندن این صفحه تجربه های زیادی به دست اوردم .
    خیلی ممنون،
    موفق باشید…

  4. آزیتا افسرده

    سلام آقای قیطانی
    ممنون از مقاله مفیدتان خیلی تخصصی و فراگیر بود
    با مشکل جدی در رابطه با اتصال هدفون به تلویزیون ال جی غیر هوشمند روبرو هستیم
    اگه ممکنه تلفنی صحبت کرد تا توضیح کافی بدم شاید بتونید راه حلی به ما نشان دهید خیلی ممنون می شیم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به آزیتا افسرده

      سلام وقت بخیر بفرمایید سوالتون رو من در صورت امکان راهنمایی می‌کنم
  5. Taha

    اصلا هدفون رو پیدا نمیکنه

  6. نجفی

    سلام خسته نباشید
    میخوام هدفون N65BT رو به تلویزیون دوو وصل کنم ولی بلوتوث هر چقدر جستجو میکنه پیدا نمیکنه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به نجفی

      سلام وقت بخیر هدفون در حالت آماده به کار هست؟
  7. عباس

    سلام وقت بخیر بنده هدفون بلوتوثی QCY t13 رو به تلویزیون هوشمند متصل کردم و تا ته صدا رو بردم بالا ولی صدا خیلی خیلی کم بود مشکل از چی می‌تونه باشه.

    1. داود تیموری

      پاسخ به عباس

      سلام تلویزیون بنده سونی هستش هرچی بلوتوث سرچ میکنه هدفون جی بی ال ۵۱۰ رو پیدا نمیکنه! چیکار کنم تا تلویزیون هدفون رو شناسایی کنه؟
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به عباس

      سلام وقت بخیر احتمالا هدفون و تلویزیون به طور کامل سازگاری ندارن موفق باشید
  8. احمد

    استفاده کردم ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به احمد

      سلام وقت بخیر خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده پیروز باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%d9%87%d8%af%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%a8%d9%84%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%ab%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86/
ads
ads