داغ ترین ها :
چگونه با گوگل ترنسلیت عکس را ترجمه کنیم؟

چگونه با گوگل ترنسلیت عکس را ترجمه کنیم؟

اگر بخواهیم یکی از بهترین برنامه‌های مترجم متن را به شما معرفی کنیم، قطعا گوگل ترنسلیت به عنوان نخستین انتخاب خواهد بود. مترجم گوگل دارای قابلیت‌های گسترده‌ای بوده و یکی از آن‌ها را می‌توان ترجمه تصاویر دانست. در این مطلب قصد داریم روش ترجمه عکس در گوگل ترنسلیت را به شما آموزش دهیم.

 

برای تهیه گوشی موبایل با بهترین قیمت بازار از سایت تکنولایف دیدن کنید: قیمت گوشی

 

ترجمه عکس در گوگل ترنسلیت

ترجمه عکس در گوگل ترنسلیت

در صورتی که گوشی اندروید یا iOS دارید، بهتر است برنامه گوگل ترنسلیت را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود و نصب کنید. هنگامی که کار نصب اپلیکیشن را انجام دادید، کافی است وارد برنامه شوید تا بتوانید سایر مراحل ترجمه متن از روی عکس را به سادگی انجام دهید:

  • برنامه گوگل ترنسلیت را در گوشی اندروید، تبلت، آیفون یا آیپد خود باز کنید.
  • در ادامه کار باید زبان منبع را که قصد دارید مترجم گوگل با عکس آن را ترجمه کند، تعیین کنید. سپس باید زبان خروجی را هم در بخش موردنظر انتخاب کرده تا بدین ترتیب، کلیه پیش‌نیازها فراهم شود.
  • هم اکنون باید روی دوربین ضربه زده تا بتوانید متن موردنظر را انتخاب کنید. برای انجام ترجمه متن از روی عکس باید سنسور دوربین را در مقابل متن گرفته و روی گزینه Instant ضربه بزنید. شما می‌توانید برای گرفتن و ترجمه یک متن در تصویر روی گزینه اسکن ضربه زده و از انگشت خود برای برجسته کردن متن موردنظر استفاده کنید. بد نیست بدانید که امکان انتخاب یک تصویر از گالری با انتخاب گزینه افزودن (Import) وجود دارد.
خرید مک بوک

البته برای ترجمه متن موجود در تصاویر باید برخی نکات مهم را مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال، هنگام انجام این کار باید اینترنت دستگاه را روشن کنید تا امکان ترجمه توسط گوگل ترنسلیت فراهم شود. همچنین به خاطر داشته باشید که تصاویر برای گوگل ارسال خواهند شد و در سرورهای شرکت ذخیره می‌شود؛ البته شرکت گوگل این کار را برای توسعه و بهبود قابلیت ترجمه تصاویر ذخیره‌سازی می‌کند، اما در حالت کلی می‌توان گفت تصاویر در اختیار شرکت قرار خواهند گرفت. این احتمال وجود دارد که برخی تصاویر برای شما ارزشمند باشد و آن را به عنوان حریم خصوصی خود بدانید؛ در این حالت توصیه می‌کنیم از روش ترجمه تصاویر توسط گوگل ترنسلیت استفاده نکنید.

 

قبلا در مقاله ای به بررسی کامل Google Translate پرداختیم:
گوگل ترنسلیت چیست و چطور آنرا فعال کنیم؟

 

جمع‌بندی

ترجمه عکس در گوگل ترنسلیت همانند ترجمه متن در آن، کار ساده‌ای است و فقط باید برخی نکات را مدنظر قرار دهید. شما می‌توانید تصاویر موجود در گالری را به سادگی ترجمه کنید. همچنین امکان ثبت تصاویر در زمان واقعی از طریق قابلیت دوربین موجود در برنامه گوگل ترنسلیت هم امکان‌پذیر است. با این که گوگل اقدامات خوبی را برای ترجمه آفلاین انجام داده است، اما بهتر است اینترنت خود را هنگام استفاده از برنامه فعال‌سازی کرده تا بتوانید نتیجه بهتری را در ترجمه کسب کنید.

 

اکستنشن کروم Google Translate را چطور نصب و استفاده کنیم؟
نصب گوگل ترنسلیت روی کروم

 

سوالات متداول

آیا عملکرد برنامه گوگل ترنسلیت در iOS با اندروید متفاوت است؟ با این که تفاوت‌هایی میان برنامه مترجم گوگل در سیستم عامل iOS و اندروید مشاهده می‌شود، اما به اندازه‌ای نیست که بتوان آن‌ها را متفاوت از یکدیگر دانست.

آیا روشن بودن اینترنت هنگام استفاده از گوگل ترنسلیت ضروری است؟ شما می‌توانید زبان فارسی یا سایر زبان‌ها را دانلود و ذخیره‌سازی کنید تا هنگام آفلاین بودن هم بتوانید ترجمه (گوگل ترنسلیت آفلاین) انجام دهید، اما نتیجه بهتر در ترجمه زمانی اتفاق خواهد افتاد که اینترنت دستگاه فعال باشد.

چه برنامه های دیگری برای ترجمه متن از روی عکس وجود دارد؟

برنامه‌ های Abbyy TextGrabber، Waygo و Papago تعدادی از دیگر برنامه‌ها هستند که در کنار گوگل ترنسلیت می‌توانید استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

10 نظر

  1. سجاد میرزایی

    خیلی خوب است

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سجاد میرزایی

      ممنون از همراهی شما 🌱
  2. جابر سعیدی

    یکی از بهترین نرم افزار ها که تا حالا دیدم و کار کردم.دیروز یه ترموستات راه اندازی میکردم .کاتالوگ انگلیسی بود …………………………………..و رسیدم به این صفحه .رفتم دانلود و نصب کردم. به خدا کلی دعا کردم گوگل رو بعد صاحب این صفحه رو..خلاصه دمتون گرم

    1. نازنین

      پاسخ به جابر سعیدی

      عالی بود
  3. Mojan

    خوبه

  4. سلام من هر کاری میکنم چه با نت گوشی چه وای فای فایل ترجمه فارسی رو دانلود نمیکنه با فیلتر شکن هم زدم دانلود شه بازم نشد چیکار کنم

  5. رامتین

    با کامپیوتر چطور میشه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رامتین

      سلام وقت بخیر نمیشه چون دوربین میخواد
  6. مصطفی

    سلام من هر کاری که می کنم این برنامه برای من ترجمه نمیکنه عکس رو

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مصطفی

      سلام وقت بخیر از فیلترشکن استفاده کنید موفق باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d8%b1%d8%ac%d9%85%d9%87-%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%b3%d9%84%db%8c%d8%aa/
ads
ads