داغ ترین ها :
آموزش تصویری اتصال ایرپاد به اندروید

آموزش تصویری اتصال ایرپاد به اندروید

ایرپادهای اپل در سال 2016 عرضه شدند و به سرعت به محبوب‌ترین هدفون‌های بی‌سیم تبدیل شدند. با حذف شدن جک از گوشی‌ها، هندزفری‌های بلوتوثی تبدیل به بهترین گزینه برای گوش دادن به موسیقی شدند. برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می‌شود که آیا امکان وصل کردن ایرپاد به گوشی اندرویدی نیز وجود دارد یا نه. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه ایرپاد را به گوشی اندرویدی وصل کنید.

 

هندزفری های اپل را می توانید با آفرهای ویژه از سایت تکنولایف خریداری کنید: قیمت ایرپاد اپل

 

وصل کردن ایرپاد به ایفون

آموزش تصویری اتصال ایرپاد به اندروید

برای وصل کردن ایرپاد به گوشی اندرویدی کافی است چند مرحله ساده را طی کرده و سپس از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.در ادامه مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به Setting گوشی اندرویدی خود وارد شوید
  2. حالا به قسمت Connected Device مراجعه کنید

وصل کردن ایرپاد به گوشی اندرویدی

3. و روی بخش بلوتوث ضربه بزنید وآن را روشن کنید.

اتصال ایرپاد به اندروید

4.حالا نوبت قاب Air pods است، آن را باز کنید و بر روی دکمه سفید پشت قاب ضربه بزنید، چراغ سفید چشمک می زند.

5. سپس قاب را نزدیک دستگاه اندرویدی قرار دهید. نام Airpods در لیست دستگاه‌های دیگر ظاهر می‌شود.حالا روی آن ضربه بزنید.اکنون اتصال ایرپاد به اندروید تکمیل شد.

 

چگونه ایرپاد را به گوشی سامسونگ وصل کنیم؟

نحوه وصل کردن ایرپاد به گوشی سامسونگ

برای وصل کردن ایرپاد به گوشی اندرویدی نیاز به طی کردن چند مرحله ساده دارید و این کار روش پیچیده‌ای ندارد. برای وصل کردن ایرپاد به گوشی سامسونگ مراحل زیر را طی کنید:

  • قبل از هرکاری اطمینان حاصل کنید که بلوتوث گوشیتان روشن است. برای این کار به بخش تنظیمات رفته و روی Connected Devices > Bluetooth بزنید.
  • پس از اینکه مطمئن شدید که بلوتوث گوشی سامسونگ فعال است کیس AirPods را باز کرده و آن را نزدیک گوشی نگه دارید سپس دکمه سفید روی قاب ایرپاد را فشار دهید.
  • با انجام مراحل بالا باید پاپ آپی روی گوشی سامسونگ ظاهر شود که با زدن روی آن می‌توانید ایرپاد را به گوشی وصل کنید. در صورتی که این اتفاق نیفتاد به بخش تنظیمات گوشی رفته و با رفتن داخل منوی بلوتوث روی نام ایرپاد ضربه بزنید و وصل شوید.

به این نکته توجه داشته باشید که ایرپادهای اپل مخصوص گوشی‌ها و دستگاه‌های همان برند هستند و با وصل کردن آن‌ها به سایر محصولات برخی از قابلیت‌های آن‌ها را از دست خواهید داد.

چگونه ایرپاد را به گوشی شیائومی وصل کنیم؟

وصل کردن ایرپاد به گوشی شیائومی

برای اطمینان از وصل شدن ایرپاد به گوشی شیائومی ابتدا بلوتوث موبایل شیائومی خود را فعال کنید. برای انجام این کار می‌توانید نوار اعلان موبایل شیائومی را به سمت پایین بکشید و از طریق تنظیمات سریعی که در مرکز کنترل ظاهر می‌شود، آن را فعال کنید؛ همچنین می‌توانید با رفتن به تنظیمات و زدن روی بلوتوث آن را فعال کنید.

بعد از اطمینان از فعال بودن بلوتوث مراحل زیر را طی کنید:

  • کار بعدی که باید انجام دهید این است که درب کیس ایرپاد را باز کنید. به این نکته توجه داشته باشید که ایرپادها باید درون کیس قرار داشته باشند.
  • دکمه قرار گرفته روی بدنه کیس ایرپاد را فشار دهید تا مراحل وصل شدن ایرپاد به گوشی شیائومی تکمیل شود.
  • در مرحله بعد، باید ایرپادها را با گوشی شیائومی جفت کنید. برای انجام این کار باید به تنظیمات بروید و سپس دوباره وارد بخش بلوتوث شوید و در لیست دستگاه‌های قابل مشاهده AirPods را جستجو کرده روی آنها کلیک کنید.
  • جفت شدن ایرپادها با گوشی چند ثانیه زمان می‌برد و بعد از آن می‌توانید به راحتی از ایرپادها استفاده کنید و به گوش دادن به موسیقی بپردازید.

 

چگونه انواع Airpod را به Macbook وصل کنیم:
نحوه اتصال ایرپاد پرو به مک بوک

 

تنظیمات ایرپاد در اندروید

با استفاده از تنظیمات ایرپاد در اندروید می‌توانید تنظیماتی مانند تغییر کیفیت صدا، کنترل صدای رسانه و اشتراک‌گذاری مخاطب را سفارشی کنید. متأسفانه میزان تغییراتی که با استفاده از گوشی اندرویدی می‌توانید انجام دهید محدود است؛ اما برنامه‌های زیادی برای این کار وجود دارد که در ادامه به طور جداگانه درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم. برای اعمال تغییرات ایرپاد با گوشی اندرویدی مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برنامه Settings را باز کرده و سپس به بخش بلوتوث بروید.
  • بلوتوث گوشیتان را فعال کنید و از بین دستگاه‌های نمایش داده شده ایرپادتان را پیدا کنید.
  • در کنار ایرپاد نمادی مانند i قرار گرفته است و برای وارد شدن به تنظیمات باید آن را انتخاب کنید.
  • پس از زدن روی نماد i تنظیمات ایرپاد در گوشی اندرویدی نمایش داده می‌شود.

در تنظیمات می‌توانید نام ایرپادتان را تغییر دهید؛ همچنین می‌توانید گزینه‌هایی مانند تماس‌های تلفنی، صدای رسانه و اشتراک‌گذاری مخاطب را فعالسازی کنید. علاوه بر این، می‌توانید کیفیت صدا را نیز تغییر دهید تا تجربه گوش دادن به موسیقی را بهبود ببخشید. در گوشی‌های اندرویدی فقط به این تنظیمات دسترسی دارید. قابلیت‌های دیگری در ایرپادها وجود دارد؛ مانند کنترل نویز، کنترلرهای لمسی ایرپادها، تشخیص خودکار گوش و صدای فضایی که در گوشی‌های اندرویدی امکان شخصی سازی آن وجود ندارد.

 

حل مشکل وصل نشدن ایرپاد به گوشی اندروید

البته اتصال به این سادگی اتفاق نمی افتد، و مشکلاتی در این مسیر وجود دارد مثلا ممکن است گوشی اندروید، ایرپاد را شناسایی نکند یا برعکس ایرپاد با مشکل مواجه شده است. ممکن است دلیل وصل نشدن ایرپاد به گوشی اندروید، اتصال به دستگاه دیگر باشد یا تلفن هوشمند شما قادر نیست مکان ایرپاد را تشخیص دهد. در ادامه عوامل مختلف آن را با یکدیگر بررسی می کنیم

1.   اتصال ایرپاد را از دستگاه های دیگر خارج کنید

علت این مشکل ممکن است از اتصال ایرپاد به دستگاه های دیگر باشد، اتصال ایرپاد به دو گوشی اندروید همزمان، عملکرد دستگاه را کم می‌کند، و بر کیفیت صدا و اتصال تاثیر می‌گذارد. برای اینکه مطمئن شوید که ایرپاد تنها به یک یا دو دستگاه متصل است، تمام دستگاه‌ها را از اتصال حذف کنید.

اتصال ایرپاد به اندروید

2.   ایرپاد را ریست کنید

اگر ایرپاد به بلوتوث دستگاه وصل نمی شود، ریست ایرپاد اندروید راهکار دیگری است که می‌توانید امتحان کنید. آن را به مدت 10 ثانیه ریست کنید و در جعبه شارژ قرار دهید. سپس مجددا تلاش کنید تا اتصال برقرار شود. اگر موفقیت آمیز نبود دکمه پشتی ایرپاد را به مدت چند ثانیه فشار دهید و مجدد تست کنید. قاب ایرپاد را باز کرده و ایرپاد را با اندورید جفت کنید.

3.   تنظیمات بلوتوث دستگاه را ریست کنید

شاید باید تنظیمات اتصال بلوتوث دستگاه را امتحان کنید. از قسمت  Settings دستگاه به  Bluetooth وارد شوید و در سمت راست صفحه گزینه غیرفعال را مشاهده می‌کنید، حالا بلوتوث را ریست کنید.

4.   باتری ایرپاد را بررسی کنید

مطمئن شوید که دستگاه باتری کافی دارد در غیر این صورت اتصال به سختی صورت می‌گیرد. اگر نیاز است دستگاه را شارژ کرده و مجددا امتحان کنید.

خرید مک بوک

راهنمای شارژ ایرپاد اندروید

نحوه شارژ ایرپاد اندروید به دو صورت است. ایرپاد را در جعبه شارژ قرار دهید، سپس قاب شارژ را با کابل لایتینگ به USB متصل کنید. چراغ سبز نشانه تکمیل شارژ است، اما اگر چراغ به رنگ کهربایی تغییر کند به این معنی است که شارژ هنوز کامل نشده است. در صورتی که کیس خالی، رنگ کهربایی را نمایش دهد، یعنی قاب به شارژ نیاز دارد. جعبه ایرپاد را نیز می توانید بدون قرار دادن ایرپادها شارژ کنید. روش دوم از طریق Qi charger است، ایرپاد را روی آن قرار دهید تا شارژ آن تکمیل شد.

 

 

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ایرپاد برای اندروید

همانطور که می‌دانید برنامه‌های اپل، انحصاری دستگاه‌های این شرکت طراحی شده است و اگر شما گوشی آیفون، آیپد یا مک بوک داشته باشید به راحتی می‌توانید به ایرپاد متصل شوید، اما نگران نباشید اگر گوشی شما اندروید باشد، راهکارهایی وجود دارد تا اتصال برقرار شود، یکی دیگر از روش‌های اتصال برنامه‌هایی است که برای این منظور ساخته شده است. از طریق این برنامه‌ها می توانید به قابلیت‌های مختلف ایرپاد شامل بررسی وضعیت باتری، دریافت تماس‌ها، دستیار گوگل دسترسی پیدا کنید. در ادامه قصد دارم برنامه ایرپاد برای سامسونگ و سایر دستگاه‌های اندرویدی را به شما معرفی کنیم.

وصل کردن ایرپاد به اندروید

  1. برنامه Andropods

یک برنامه  اتصال ایرپاد به اندروید است که برای نمایش نشانگر سطح باتری ایرپاد است. همچنین برنامه Andropods ویژگی‌هایی شامل فعال کردن دستیار صوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما به راحتی می توانید با زدن 4 ضربه بر روی ایرپاد، دستیار صوتی را فراخوانی کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که دستیار صوتی در حالتی فعال می شود که برنامه ای در پس زمینه اجرا نباشد.

 

دانلود برنامه Andropods برای اندروید

 

اپلیکیشن ایرپاد برای اندروید

2.   برنامه Air Battrey

نمایش سطح باتری را می‌توانید با برنامه Air Battrey مشاهده کنید. همچنین این برنامه حدفاصله بین 10% تا 95% از سطح باتری را نمایش می دهد. و میزان باتری جعبه ایرپاد را فقط تا زمانی می‌توانید بررسی کنید  که حداقل یک ایرپاد در قاب وجود داشته باشد. ویژگی دیگری که این برنامه دارد این است که از تراشه W1 و H1 اپل پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه این برنامه از Airpods1, Airpods2, Airpods pro,BeatsX,powerbeats3 پشتیبانی می‌کند. اما متاسفانه گوشی‌های اندرویدی هواوی، شیائومی، اوپو و ویو با این برنامه سازگاری ندارند.

 

دانلود برنامه Air Battrey برای اندروید

 

3.   برنامه Assistant Trigger

برنامه دیگری که به شما پیشنهاد می‌دهیم Trigger  Assistant است. شما با این برنامه می‌توانید سطح باتری ایرپاد را بررسی کنید. و فقط با دو ضربه به دستیار صوتی وصل شوید. برنامه Assistant Trigger از Airpod 1,2,3,Airpod Max,Air pod Pro, Powe beats pro پشتیبانی می‌کند. نقاط قوت  این برنامه شامل تشخیص خودکار شروع دوباره موسیقی یا پادکست و نمایش تماس‌های ورودی و اعلان‌ها است.

 

دانلود برنامه Assistant برای اندروید

 

اپلیکیشن ایرپاد برای اندروید

4.   اکولایزر تنظیم صدا برای ایرپاد

یک برنامه کاربردی برای بهبود صدای دستگاه‌های اندرویدی است. برنامه اکولایزر صدا را تقویت می‌کند . این برنامه قابلیت کنترل و تنظیم صدا را دارد و نقطه قوت اکولایزر این است که با تمام برنامه‌های پخش موسیقی و هدفون‌های بلوتوثی و سیمی سازگار است. همچنین این قابلیت را دارد که  صداها را به سطح بالاتری تبدیل کند. دیگر ویژگی‌های کاربردی این برنامه شامل تقویت کننده بیس، اکولایزر، افزایش صدا، نمایش نام دستگاه بلوتوث و نشانگر سطح باتری است.

 

دانلود برنامه اکولایزر برای اندروید

 

بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن را بررسی کردیم:
برنامه مدیتیشن

 

سوالات متداول

چگونه ایرپاد را به گوشی اندروید متصل کنم؟ به قسمت Setting/Connected Devices وارد شوید و بلوتوث را فعال کرده، سپس قاب گوشی را به گوشی اندرویدی نزدیک کنید، نام Airpods را جستجو کرده و روی آن ضربه بزنید.

چگونه سطح باتری Airpod را مشاهده کنم؟ از طریق برنامه‌هایی مانند Air battery می‌توانید سطح را باتری را مشاهده کنید.

چگونه Airpod را شارژ کنم؟ ایرپاد را در جعبه شارژ قرار دهید، سپس قاب شارژ را با کابل لایتینگ به یک USB مناسب متصل کنید. چراغ سبز نشانه تکمیل شارژ است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

80 نظر

  1. ساناز

    سلام وقتتون بخير
    میشه بگین چطوری گوشی چپ ایرپاد رو فعال کنم چون موقع گوش دادن موزیک حتی فیلم دیدن فقط راستی کار میکنه ولی موقع تماس هردو کار میکنن مشکلی ندارن

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ساناز

      سلام هر دو باید کار کنه فعال کردنی نیست یک بار ریست کنید ببینید درست میشه
  2. ماهی

    سلام
    برای من جفت سازی نمیشه ینی اصن رو بولوتوث اسمش نمیاد ولی موقع شارژ چراغ میزنه
    چیکار کنم تا وصل شه؟

    1. امیر قاسمی

      پاسخ به ماهی

      سلام من ایرپاد دمو دکمه پشتش رو نگه داشتم چراغ نارنجی روشن شود خاموش کلن ایرپاد میشه بگید چطوری روشن کنم
    1. محمد قاسمی

      پاسخ به ماهی

      با سلام خدمت شما دوستان عزیز من ایرپد پرو ۲ دارم و گوشیم اندروید هستش ( a50 سامسونگ ) ، آیا کسی هست آموزش بده چجوری نویزکنسلینگ ایرپد و روی گوشیهای اندروید فعال کرد تا موقع تماس درمکانهای شلوغ مثل محیط کارم به مشکل برنخورم ؟؟؟ باتشکر از شما
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ماهی

      سلام وقت بخیر ریست کنید یک بار بعد در حالت آماده اتصال قرار بدید و دنبالش بگردید با بلوتوث گوشی
      1. میتی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام چه چیزی رو ریست کنیم؟ گوشی رو ریست کردم نشد. تیرداد رو چطوری باید ریست کرد؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به میتی

          هندزفری چه مدلیه؟
  3. عباس پور

    سلام وقت بخیر، من ایرپاد گرفتم ولی گوشیم اندوریید، این استفاده اثر منفی روی گوشیم نمیزاره ؟؟؟

    1. محسن

      پاسخ به عباس پور

      سلام من ایر پاد پرو گرفتم گردنم رو تکون میدم خودش وصل میشه
      1. نوران

        پاسخ به محسن

        سلام وقت بخیر ببخشید ایرپاد من JBL هستش و وقتی وصلش میکنم ب طور خودکار چن دقه بعد اتصال قطع میشه و اینکه چطور بایر شارژش کنم؟
        1. امیرعلی

          پاسخ به نوران

          سلام من ایرپادم m19هستش یه گوشش وصل نمیشه بگوشی های دیگه وصل میشه ولی برای من نه
    1. مجید نوردوست

      پاسخ به عباس پور

      خیر
  4. فرناز

    سلام روز بخیر ایرپاد من وصل میشه ولی آهنگ نمی‌خونه فقطم تو گوشیه من اینجوریه ب بقیه گوشیت وصل میکنم میخونه گوشیم شامی نوت ۱۱هست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به فرناز

      سلام وقت بخیر گوشی رو خاموش روشن کنید به احتمال زیاد حل میشه
  5. Qzl

    چرا برای من یک گوشش صدا میده؟

  6. هایلو

    چراایرپاد من دوتا باهم وصل نمیشن دلیلش ازچیه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به هایلو

      سلام وقت بخیر دو بادز با هم سینک نیستن ریست کنید مشکل حل میشه
  7. امید

    سلام
    آقا از لحاظ فنی فرقی نمیکنه که ایرپاد روی اندروید وصل باشه یا ios؟
    همون کیفیت رو ارائه میده دیگه؟
    بعد مثلا یک ایرپاد شیائومی همون کیفیتی وه روی شیائومی ارائه میده روی اپل یا سامسونگ ارائه میده؟یا بالعکس؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امید

      سلام وقت خوش بله کیفیت صدا عموما یکسان سازگاری نرم‌افزاری هر برند با هندزفری خودش بهتر هست
  8. Shahbazi

    سلام.
    در خصوص ایرپاد پرو سئوال دارم، زمانی که از یک ایرپاد در گوش استفاده می‌کنم صدایی شبیه (فش فش) یا موج آب در گوش شنیده می شود ولی هنگامی که از هر دو استفاده می‌شود درست میشه و صدایی به گوش نمی‌رسه برای رفع این ایراد راه حلی وجود داره؟
    در قابلیت شخصی سازی دسترسی ایرپادز ها آیا به غیر از توقف،بعدی و قبلی کردن موزیک امکان افزایش و کاهش صدای موزیک هم هست .
    تشکر.

  9. هستی ایران

    سلام وقت بخیر من از بهمن تا الان از ایرپاد به خوبی هم روی موبایل اندروید و هم ایفون به خوبی کار می‌کرد اما الان چند هفته هست وصل به هیچ کدوم از موبایل نمیشه
    ی بار شارژ خالی و دوباره پر کردم اما وصل نشد چراغ روشن میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به هستی ایران

      سلام وقت بخیر ریست کنید هدفون رو مجدد اتصال رو برقرار کنید
      1. ابی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام منم همین مشکل رو دارم . اصلا بلوتوس گوشی ام ایراد رو نمی شناسه . و میگه هیچ device پیدا نشد . درحالیکه اسمش در اتصالات قبلی هست . اما روش که میزنم میگه وصل نمیشه . گوشی ام سامسونگ هست گوشی ام رو روشن خاموش کردم . و ایراد هم همین طور . اما فایده نداره .
        1. صحرا

          پاسخ به ابی

          سلام وقتتون بخیر ایرپاد من های کپی اپله من کابلش رو دارم ولی سری اصلی شارژر ای3ون رو ندارم الان با سری اندروید میزنم ب شارژ شارژ نمیشه مشکل از کابله یا باید برم سری ایفون بگیرم؟
          1. احسان نیک پی

            پاسخ به صحرا

            سلام وقت بخیر ارتباطی با آداپتور نداره بخاطر سیم هست
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به ابی

          سلام وقت خوش هدفون رو ریست کنید و اتصال رو از نو انجام بدید
          1. پاسخ به احسان نیک پی

            سلام وقتتون بخیر ایرپاد من اهنگ عوض نمیکنه رو یکیشون که دوبار ضربه میزنم اهنگ قطع میشه و دوباره شروع میشه رو یکی دیگشون که دوبار ضربه میزنم به گوگل وصل میشه مدل ایرپادم اپله مدل گوشیمم A22
            1. مجید نوردوست

              پاسخ به ‌

              سه بار ضربه بزن. مثلا سه بار ضربه روی ایرپاد سمت راست میره اهنگ بعدی. سه بار ضربه روی ایرپاد چپ میره آهنگ قبلی
          1. Msp

            پاسخ به احسان نیک پی

            سلام خسته نباشید ایرپاد های من هرکدوم به صورت جداگانه به گوشیم متصل می‌شن و همزمان باهم آهنگ نمیخونن ریست هم کردم درست نشد راه‌حل این مشکل چیه؟
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به Msp

              سلام وقت خوش مدل ایرپاد چیه؟
  10. حسان

    سلام
    من ایرپادم جفتش باهم نمی خونه
    وقتی یکیش وصله گوشیه اون یکی از کار میوفته و همینطور برعکس چیکار باید بکنم تا درست شه؟
    ایرپادم هایلوgt7هست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسان

      سلام وقت بخیر هدفون رو ریست کنید بعد هم‌زمان از کیس خارج کنید هر دو بادز رو
      1. فاطیما

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام من ایرپاد وصل میشه جفتشون اما سمت چپی صدا نمیده چیکار کنم تازه گرفتم ریست هم کردم فایده نداست
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به فاطیما

          سلام وقت بخیر چه مدلی ایرپاد؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%be%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af/
ads
ads