داغ ترین ها :
آموزش تصویری حذف مخاطبین تلگرام

آموزش تصویری حذف مخاطبین تلگرام

تلگرام یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای موجود در جهان است و با وجود این که در ایران در حال حاضر فیلتر است باز هم کاربران از آن استفاده می‌کنند. دلیل این موضوع به قابلیت‌های بسیار خوب تلگرام و همچنین امکان دانلود فایل‌ها به صورت همیشگی برمی‌گردد. اما سوال اینجاست که شما می‌دانید چگونه باید مخاطب موجود در تلگرام را از گوشی خود حذف کنید؟ در ادامه این مطلب در تکنولایف به شما آموزش می‌دهیم که حذف مخاطبین تلگرام چطور انجام شود؛ چگونه باید مخاطبین اضافی و قدیمی را از تلگرام خود حذف کنید. آیا ربات حذف مخاطبین تلگرام وجود دارد؟

 

لیست قیمت امروز گوشی های موبایل را در سایت تکنولایف ببنید: قیمت گوشی

 

چرا مخاطبین گوشی با تلگرام همگام می‌شوند؟

قبل از هر چیزی بهتر است چند مفهوم کلی را توضیح دهیم. اول این که مخاطبین موجود در گوشی شما به دو بخش کلی تقسیم می‌شوند. یکی مخاطبینی که به روی خود گوشی و در لیست مخاطبین تلفن خود دارید و دیگر لیست مخاطبینی که در تلگرام وجود دارد.

این دو لیست به دو دلیل کلی ممکن است با هم یکسان نباشند. یکی این که شماره‌ای که در لیست مخاطبین گوشی خود دارید در تلگرام حضور نداشته باشد و به این ترتیب لیست مخاطبین تلگرام این شماره را شامل نشود.

دلیل دیگر هم می‌تواند این باشد که شما شماره را به صورت دستی به مخاطبین تلگرام خود اضافه کرده باشید. با همه‌ی این تفاسیر چون تلگرام برنامه‌ی بسیار محبوب و همه‌گیری است به احتمال زیاد اکثر مخاطبین موجود در گوشی شما در لیست مخاطبین تلگرام هم حضور دارند.

اما چرا به طور کلی اگر مخاطب جدیدی را در گوشی ذخیره کنیم و اگر این شخص تلگرام داشته باشد این برنامه به صورت خودکار پروفایل این فرد را برای ما نمایش‌ می‌دهد؟ دلیل این موضوع به مفهوم شبکه اجتماعی و در واقع مسنجر بودن تلگرام برمی‌گردد و این برنامه تلاش می‌کند تا ارتباط شما با دیگر کاربران را حفظ کرده و افزایش دهد.

اما خوشبختانه شما می‌توانید این قابلیت را غیر فعال کنید. یعنی در واقع با خاموش کردن امکان همگام سازی خودکار دیگر مخاطبین به صورت خودکار در تلگرام به روز نمی‌شود و شما مجبور می‌شوید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

برای انجام این کار به تلگرام بروید و به روی سه خط بالا سمت چپ کلیک کنید. حال به بخش Settings بروید و سپس به بخش Privacy and security مراجعه کنید. در این بخش به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Sync contacts برسید. این گزینه را خاموش کنید تا تلگرام دیگر به صورت خودکار مخاطبین گوشی را برای شما همگام سازی نکند.

 

 

آموزش تصویری حذف مخاطب در تلگرام

در این بخش به شما مرحله به مرحله و با تصویر آموزش می‌دهیم که چگونه باید مخاطب موجود در تلگرام را از روی گوشی خود حذف کنید.

به تلگرام خود وارد شده و مطمئن شوید که اتصال به درستی برقرار شده باشد؛ چرا که در صورت وصل نبودن اتصال حذف کردن مخاطبین در عمل اعمال نمی‌شود. حال به روی سه خط بالا سمت چپ تلگرام کلیک کنید.آموزش تصویری حذف مخاطب در تلگرام

به بخش Contacts بروید. در این بخش همه مخاطبین شما نمایش داده می‌شود. این مخاطبین در واقع کسانی هستند که در لیست مخاطبین گوشی شما وجود دارند و در عین حال از تلگرام نیز استفاده می‌کنند.

به روی نام فردی که می‌خواهید پروفایل یا شما او را از تلگرام حذف کنید کلیک کرده سپس از به روی پروفایل او کلیک کنید. در این مرحله مطابق عکس از بالا سمت راست به روی گزینه سه نقطه کلیک کرده و گزینه Delete contact را انتخاب کنید.

در مرحله آخر به روی گزینه Delete کلیک کنید تا مخاطب به طور کامل از لیست شما حذف شود. برای این کار این پروفایل بار دیگر به تلگرام اضافه نشود دو راه کلی دارید. یکی این که طبق گفته‌های بالا امکان همگام سازی تلگرام را غیر فعال کنید و در اقدام بعدی این مخاطب را از داخل مخاطبین گوشی خود نیز حذف کنید تا تلگرام دیگر نتواند آن را بازیابی کند.آموزش تصویری حذف مخاطب در تلگرام

 

ساخت ربات تلگرام با گوشی:
آموزش ساخت ربات

 

حذف گروهی مخاطبین تلگرام

برای حذف کردن مخاطبین موجود در تلگرام طبق گفته بالا باید تک به تک عمل کنید و امکان حذف گروهی آن‌ها وجود ندارد. در واقع شما باید برای حذف هر مخاطب مراحل بالا را طی کنید و تلگرام به شما اجازه نمی‌دهد که به صورت همزمان چندین مخاطب را برای حذف از لیست مخاطبین انتخاب کنید.

برنامه حذف مخاطبین تلگرام

برنامه رسمی برای حذف مخاطبین تلگرام وجود ندارد و احتمالا باید برنامه‌های داخلی را برای این کار استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم طبق گفته‌های بالا به صورت دستی خودتان مخاطبین مورد نظر را حذف کنید تا نیاز نباشد که برنامه‌های اضافی‌تر را دانلود و نصب کنید.

به طور کلی برنامه‌های غیر رسمی ممکن است امنیت اکانت شما را به خطر بیندازند و به طور کلی خود تلگرام نیز توصیه می‌کند که از نسخه‌ها غیر رسمی استفاده نکنید. به همین دلیل هم ما در این مطلب این برنامه‌ها را معرفی نمی‌کنیم و پیشنهادمان به شما حذف مخاطبین به صورت دستی است.

حذف مخاطبین تلگرام از طریق سایت

تلگرام به غیر از اندروید برای ویندوز و مک بوک هم برنامه دارد و شما حتی می‌توانید با گوگل کروم و بدون نیاز به نصب تلگرام به روی لپ تاپ به اکانت خود متصل شوید. از آنجایی که روش حذف مخاطب از طریق مرورگر و برنامه تلگرام نصب شده به روی لپ تاپ یکسان است ما این کار را از طریق برنامه تلگرام نصب شده به روی لپ تاپ آموزش می‌دهیم.

به تلگرام نصب شده به روی لپ تاپ یا نسخه تحت وب مراجعه کنید و دقیقا مانند گوشی به روی سه خط بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید. حال بخش Contacts را انتخاب کنید و به دنبال فرد مورد نظر بگردید. شما می‌توانید نام کاربر را در بالا سرچ کنید.

به روی نام شخص کلیک کنید تا صفحه چت او باز شود. حالا کافی است به روی نام شخص در بالای صفحه کلیک کنید تا گزینه Delete contact نمایش داده شود. حال با انتخاب این گزینه و سپس تأیید آن شما می‌توانید مخاطب را حذف کنید.

چرا مخاطب تلگرام حذف نمی‌شود؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که با وجود انجام همه این کارها چرا مخاطب تلگرام حذف نمی‌شود؟ به طور کلی روش حذف مخاطبین در تلگرام مطابق با گفته‌های بالا است. اگر موفق نمی‌شوید مخاطب مورد نظر را حذف کنید دو اتفاق ممکن است در این میان رخ داده باشد.

اول این که اتصال شما به درستی با تلگرام برقرار نباشد و در واقع به دلیل قطع بودن ارتباط با سرورها این تغییرات ذخیره نشوند و در مرتبه بعد مجدد شما با مخاطب حذف شده مواجه شوید.

دلیل دوم هم اشتباه مرسومی است که بسیاری از کاربران انجام می‌دهند. اگر شما در مرحله‌ای که می‌خواهید مخاطب را حذف کنید قبل از انتخاب پروفایل کاربر سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید تنها گزینه Delete chat نمایش داده می‌شود. اگر به اشتباه این گزینه را انتخاب کنید تنها چت‌های شما با فرد مذکور حذف می‌شود و نه کل مخاطب.

 

برنامه استیکر ساز تلگرام برای ایفون و اندروید نیاز دارید؟ آموزش کامل ساخت استیکر برای تلگرام:
ساخت استیکر تلگرام

 

سوالات متداول

چگونه مخاطبین تلگرام را به صورت گروهی حذف کنیم؟ برای حذف کردن مخاطبین موجود در تلگرام طبق گفته بالا باید تک به تک عمل کنید و امکان حذف گروهی آن‌ها با ربات حذف مخاطبین تلگرام وجود ندارد. در واقع شما باید برای حذف هر مخاطب مراحل بالا را طی کنید و تلگرام به شما اجازه نمی‌دهد که به صورت همزمان چندین مخاطب را برای حذف از لیست مخاطبین انتخاب کنید.

برنامه حذف مخاطبین تلگرام وجود دارد؟ برنامه رسمی برای حذف مخاطبین تلگرام وجود ندارد و احتمالا باید برنامه‌های داخلی را برای این کار استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم طبق گفته‌های بالا به صورت دستی، خودتان مخاطبین مورد نظر را حذف کنید تا نیاز نباشد که برنامه‌های اضافی‌تر را دانلود و نصب کنید. به طور کلی برنامه‌های غیر رسمی ممکن است امنیت اکانت شما را به خطر بیندازند و به طور کلی خود تلگرام نیز توصیه می‌کند که از نسخه‌ها غیر رسمی استفاده نکنید.

چگونه همگام سازی مخاطبین تلگرام را خاموش کنیم؟ برای انجام این کار به تلگرام بروید و به روی سه خط بالا سمت چپ کلیک کنید. حال به بخش Settings بروید و سپس به بخش Privacy and security مراجعه کنید. در این بخش به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Sync contacts برسید. این گزینه را خاموش کنید تا تلگرام دیگر به صورت خودکار مخاطبین گوشی را برای شما همگام سازی نکند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. نفس

    سلام وقتتون بخير
    من اپل ايدى بابام رو زدم تمام مخاطبين اومده برام ٦٠٠ خورده ايي مخاطبين داشت از همه جا پاك كردن ولى از تلگرام بايد دونه دونه پاك كنم نميتونم آين همه رو پاك كنم راهى نداره ك مخاطبين سيو نشده رو پاك كنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به نفس

      سلام وقت خوش فکر نمیکنم چنین روشی وجود داشته باشه
  2. سس

    سلام من يه كانتكتي دارم هر چي حذفش ميكنم بازم وثتس اسمشو سرچ ميكنم مياد يرام درحالي كه بقيه اين شكلي نيست ميشه علتشو بگين بيزحمت هركاري كردم ميمونه ولي از كانتكتام نيست اصلا

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سس

      سلام وقت خوش شماره رو از گوشی حذف کنید
  3. امید

    خیلی راحت میشه تمام شماره های مخاطبین رو یک جا حذف کرد
    برای انجام این کار تلگرام رو به آخرین نسخه آپدیت کنید. به تلگرام بروید و به روی سه خط بالا سمت چپ کلیک کنید. حال به بخش Settings بروید و سپس به بخش Privacy and security مراجعه کنید. در این بخش به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Sync contacts برسید. گزینه delete synced contacts را بزنید تا تمام مخاطبین شما یکجا حذف شود.

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d9%85%d8%ae%d8%a7%d8%b7%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads