داغ ترین ها :
آموزش تصویری دانگرید downgrade از ویندوز 11 به 10

آموزش تصویری دانگرید downgrade از ویندوز 11 به 10

در صورتی که ویندوز 11 روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اید و هم اکنون از انجام این کار پشیمان شده‌اید، روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. کاربران زیادی هستند که امکان دارد برای کنجکاوی ویندوز 11 نصب کرده باشند، اما هم اکنون به دلایل مختلف تصمیم به دانگرید یا بازگشت به ویندوز 10 داشته باشند. در این مقاله قصد داریم روش دانگرید از ویندوز 11 به 10 را آموزش دهیم؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

امروز آفرهای ویژه خرید لپ تاپ را در سایت تکنولایف از دست ندهید: لپ تاپ

 

روش دانگرید از ویندوز 11 به 10

بسته به مدت زمانی که از ویندوز 11 استفاده کرده‌اید، دو روش متفاوت برای دانگرید از ویندوز 11 به 10 وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ابتدا اگر در 10 روز گذشته ویندوز 11 ارتقا داده‌اید، می‌توانید به نسل قبل ویندوز 10 بازگردید و از روش برگرداندن ویندوز به چند روز قبل استفاده کنید. در حقیقت انجام این کار همانند فشار دادن کلید Undo بوده تا بتوانید به محیط ویندوز قدیمی خود بازگردید.

این گزینه فقط به مدت 10 روز در دسترس قرار دارد؛ این مدت زمان را می‌توان به دلیل نگه‌داری فایل‌های سیستم عامل قدیمی توسط ویندوز برای مدت زمان 10 روز عنوان کرد. در حقیقت ویندوز بعد از گذشت 10 روز کلیه فایل‌های سیستم عامل قبل را از سیستم پاکسازی خواهد کرد تا بتوانید فضای ذخیره‌سازی را آزادسازی کند. همچنین شما می‌توانید از ابزاری با نام Disk Cleanup برای پاکسازی دستی فایل‌های سیستم استفاده کنید. این قابلیت بازگشت (Roll Back) به عنوان یک کلید لغو اضطراری در نظر گرفته شده تا در صورت مواجه شدن با باگ در نسخه جدید ویندوز بتوانید مشکل را حل کنید.

در صورتی که بیشتر از 10 روز گذشته باشد، می‌توانید ویندوز 10 را مجددا روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب کنید. این فرایند را باید نصب کامل ویندوز دانست؛ در حقیقت شما ویندوز 11 را با یک ویندوز جدید یا همان ویندوز 10 جایگزین خواهید کرد.

هشدار: قبل از ادامه کار باید از فایل‌های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. فرایند بازگشت به عقب در 10 روز نخست باید فایل‌های شما را در دسترس نگه دارد، اما فرایند نصب مجدد می‌تواند کلیه اطلاعات درایو را حذف کند. در حالت کلی تهیه یک پشتیبان قبل از انجام کار می‌تواند ایده خوبی به حساب آید.

 

 

چگونه زبان لپ تاپ را فارسی کنیم؟
تغییر زبان کیبورد در ویندوز 10

 

روش اول: بازگشت (Roll Back) به ویندوز 10

در صورتی که کمتر از 10 روز از ارتقا ویندوز 11 گذشته باشد، می‌توانید به سادگی بازگشت به ویندوز 10 را انجام دهید. ابتدا اپلیکیشن Settings را بازگشایی کنید. شما می‌توانید انجام این کار را با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Windows + i هم انجام دهید. در ادامه باید وارد بخش سیستم (System) شوید و گزینه بازیابی (Recovery) را انتخاب کنید.

در قسمت تنظیمات ریکاوری (Recovery Options) باید گزینه Go Back را انتخاب کنید. در صورتی که این گزینه در سیستم شما موجود است، می‌توانید روی گزینه بازگشت به عقب (Go Back) کلیک کرده و سپس دانگرید به ویندوز 10 را تجربه کنید. در ادامه ویندوز 11 از شما سوالاتی پیرامون علت بازگشت به عقب خواهد پرسید و شما می‌توانید مشکلات و تجربه خود را انتقال دهید.

برگشت به ویندوز 10

روش دوم: نصب مجدد ویندوز 10

در صورتی که کلید بازگشت (Go Back) در تنظیمات به رنگ خاکستری تبدیل شده باشد، دیگر این قابلیت در دسترس قرار ندارد و باید مجددا ویندوز 10 را نصب کنید. شما با انجام این کار یک ویندوز کاملا جدید نصب خواهید کرد و پس از آن باید برنامه‌های خود را مجددا نصب کنید. برای شروع وارد صفحه دانلود ویندوز 10 مایکروسافت شوید. برای دانلود ابزار راه‌اندازی ویندوز 10 مایکروسافت باید روی گزینه Download Tool Now در قسمت Create Installation Media کلیک کنید.

نکته: با وجود نام ابزار برای نصب مجدد ویندوز 10 به درایو USB یا DVD نیاز ندارید.

بازگشت ویندوز 11 به 10

 

آموزش نصب ماوس بی سیم روی لپ تاپ و کامپیوتر:
نصب موس بی سیم

 

فایل MediaCreationTool.EXE دانلود شده را اجرا کرده و زمانی که از شما درخواست ارائه مجوز شد، موافقت خود را اعلام کنید. برای نصب مجدد ویندوز 10 روی سیستم خود باید گزینه Upgrade this PC Now را در قسمت What Do You Want To Do? انتخاب کرده و روی گزینه بعد (Next) کلیک کنید. با وجود نام، این گزینه فقط ویندوز 10 را روی سیستم نصب کرده و دانگرید ویندوز 11 به 10 را انجام خواهد داد.

روش دانگرید از ویندوز 11 به 10 - 3

برنامه راه‌اندازی ویندوز 10 باعث آماده‌سازی موارد گوناگون خواهد شد و شما می‌توانید پیشرفت کار را مشاهده کنید. هنگامی که گزینه‌های برای نصب ظاهر شد، فقط کار را ادامه دهید. توجه داشته باشید که ویندوز باعث نابودی اطلاعات موجود در درایوی خواهد شد که ویندوز درون آن در حال نصب است.

روش دانگرید از ویندوز 11 به 10 - 4

شما باید فرایند راه‌اندازی را ادامه دهید. در ادامه کار شاهد راه‌اندازی مجدد ویندوز خواهید بود و در نهایت، فرایند نصب استاندارد ویندوز 10 آغاز می‌شود. در صورتی که قصد دارید به استفاده از ویندوز 11 ادامه دهید، می‌توانید مجددا این کار را انجام دهید.

 

بهترین انتی ویروس برای کامپیوتر چیست؟
بهترین آنتی ویروس ویندوز

 

جمع‌بندی

با این که ویندوز 11 دارای قابلیت‌های گسترده و متنوع است، اما ممکن است امکان استفاده از آن در سیستم تعداد زیادی از کاربران وجود نداشته باشد. در صورتی که به دلایل گوناگون اقدام به نصب ویندوز 11 کرده‌اید و هم اکنون قصد دارید به ویندوز 10 بازگردید، امکان انجام این کار با دو روش وجود دارد. در این مقاله سعی شد دو روش بازگشت از ویندوز 11 به 10 را به صورت کامل آموزش دهیم.

سوالات متداول

آیا امکان دانگرید از ویندوز 10 به 7 هم وجود دارد؟ بله؛ شما می‌توانید در صورت نصب ویندوز 10 هم با روش‌های خاص همانند نصب مجدد ویندوز 7، دانگرید را انجام دهید.

آیا نصب ویندوز 11 کار ساده‌ای است؟ بله، اما نیازمند داشتن کامپیوتر یا لپ تاپ قدرتمند با مشخصات فنی قابل توجه است. در صورتی که دارای حداقل مشخصات فنی لازم برای ویندوز 11 هستید، می‌توانید کار نصب ویندوز 11 را به سادگی انجام دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%da%af%d8%b1%db%8c%d8%af-downgrade-%d8%a7%d8%b2-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2-11-%d8%a8%d9%87-10/
ads
ads