داغ ترین ها :
آموزش تغییر زبان کیبورد گوشی در اندروید و آیفون

آموزش تغییر زبان کیبورد گوشی در اندروید و آیفون

تغییر زبان کیبورد گوشی شاید دغدغه شما هم باشد! با رشد چشمگیر تکنولوژی هر روز با تغییرات اساسی بر روی دستگاه‌های هوشمند مواجه می شویم که نتیجه پاسخ به نیاز مردم در زندگی باشتاب در دنیای امروزی است. همانطور که می دانید گوشی‌های هوشمند جزو جدانشدنی زندگی مردم به شمار می روند. بنابراین طالب برآوردن نیاز از طریق گوشی‌های هوشمند هستند تا کارها ساده‌تر و سریع‌تر انجام شود. با وجود اینکه ابزارهای جدید ارتباطی مانند Voice message به آن اضافه شده است اما همچنان بسیاری از ارتباطات با تایپ کردن صورت می گیرد. کی بورد نیز دارای هزاران قابلیت متنوعی است که شاید از آن اطلاعی نداشته باشید، در ادامه قصد داریم به روش‌های تغییر زبان کیبورد گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون بپردازیم و به بسیاری از سوالات دیگر در این باره پاسخ خواهیم داد. اگر با مشکلاتی در این باره برخورد کرده‌اید، تا انتهای مقاله با من همراه شوید تا جواب سوالاتان را دریافت کنید.

 

قیمت امروز گوشی های موبایل را در سایت تکنولایف پیگیری کنید: قیمت گوشی

 

تغییر زبان گوشی

چگونه کیبورد گوشی را فارسی کنیم؟

برای تغییر زبان کی بورد گوشی اندروید باید به این شکل عمل کنید. به قسمت تنظیمات وارد شوید. از تنظیمات به بخش LANGUAGE&INPUT وارد شوید و Language را انتخاب کرده سپس Add a Language Persian را جستجو کنید. در ios کمی تفاوت دارد از قسمت تنظیمات به Language&religion  به  iphone language وارد شوید سپس زبان مد نظر را انتخاب کنید. برای فارسی کردن کی بورد از تنظیمات به قسمت keyboard and languages وارد شوید و change keyboard را ضربه بزنید و زبان فارسی را انتخاب کنید. به همین صورت تغییر زبان کیبورد گوشی از فارسی به انگلیسی انجام می شود. در گوشی های ios نیز از بخش تنظیمات به General و از قسمت keyboards وارد شده و Add new keyboards را انتخاب کنید.

ویژگی‌های کی بورد Gboard

آیا می دانستید بدون تغییر زبان کیبورد گوشی می توانید زبان کی بورد را تغییر دهید؟ کی بورد گوگل امکانات بیشتری از یک کی بورد معمولی را به کاربر می‌دهد. اگر یک تایپیست هستید و یا دوست دارید سریع‌تر تایپ کنید. GBOARD مناسب شماست. گوگل قابلیت فوق العاده ای بر روی کی بورد خود قرار داده است، شما با کی بورد Gboard می توانید متن را با کشیدن انگشت از یک حروف به حرف بعدی اضافه کرده و به ایموجی و گیف های متعددی دسترسی پیدا کنید. و هر چیزی که از گوگل جستجو می کنید با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین از قابلیت ترجمه متن استفاده کنید. تنظیمات کی بورد گوگل در iOS و Android متفاوت است اما در اندروید قابلیت های تکمیل تری به کاربر می دهد.

 

شاید نیاز داشته باشید:
روش های تبدیل گوشی به دسته بازی

 

چگونه کیبورد گوشی را فارسی کنیم؟

استفاده از اپلیکیشن جی بورد برای تغییر زبان کی بورد

Gboard در گوشی‌های اندرویدی

به راحتی می توانید صفحه کلید پیش فرض گوشی را با کی بورد فوق العاده گوگل تعویض کنید. ابتدا با گوشی‌های اندرویدی شروع می کنیم. تغییر زبان کیبورد گوشی سامسونگ، کار بسیار ساده ای است. این کار بدون تغییر زبان کیبورد گوشی و با کی بورد مجازی Gboard انجام می شود.  به این نکته توجه داشته باشید که این تغییرات فقط در اندروید 7 به بعد کارایی دارد. ابتدا برنامه Gboard را در گوشی خود  نصب کنید . همانطور که می دانید همه چیز از تنظیمات شروع می شود. بعد از ورود به تنظیمات از بخش کی بورد روی Language&input ضربه بزنید سپس از طریق  keyboard، گزینه Gboard  و Languageرا کلیک کرده زبان فارسی را انتخاب کنید. حالا کی بورد آماده اجراست. اگر می خواهید با این برنامه کار کنید، نسخه اندرویدی برنامه را از گوگل پلی دانلود کنید. در برخی نسخه ها برنامه gboard به طور خودکار نصب شده است اما در بعضی موارد باید آن را فعال کنید.

دانلود برنامه Gboard برای اندروید

Gboard در گوشی ios و ipad

اگر گوشی شما آیفون است این کار را می توانید در ios9 به بعد انجام دهید. بعد از نصب برنامه GBOARD به تنظیمات گوشی وارد شوید. از بخش keyboard گزینه ADD NEW KEYBOARD را ضربه بزنید، حالا به Gboard  وارد شده و زبان فارسی را انتخاب کنید. نکته قابل توجه اینکه شما به راحتی می توانید رنگ و تم کی بورد را در Gboard تغییر دهید. به این صورت که از گزینه‌های پیشنهادی تلفن یا از گالری گوشی عکس های شخصی انتخاب کنید. برنامه Gboard از گوگلی پلی قابل دسترس است می توانید آن را دانلود کنید.

دانلود برنامه Gboard برای ios

خرید مک بوک

طریقه تغییر زبان کیبورد گوشی سامسونگ

اگر با گوشی‌های کهکشانی کار می کنید، تغییر زبان کیبورد گوشی سامسونگ به این صورت انجام می شود. ابتدا به تنظیمات دستگاه وارد شده از قسمت General Management ، گزینه Language&input را ضربه بزنید. حالا می توانید زبان مد نظر را تغییر دهید. و از قسمت add new Language زبان دوم را انتخاب کرده زبان پیش فرض را تعیین کنید. و برنامه را به Set as Default را تغییر دهید. برای پاک کردن، روی زبان مد نظر کلیک کرده، سپس Remove ضربه بزنید.

عوامل موثر در مشکل تغییر زبان کیبورد سامسونگ

گاهی کاربران از مشکلات عدم تغییر زبان در کیبورد سامسونگ شکایت می کنند، اما این کار معمولا با آپدیت سیستم عامل حل می شود. در غیر این صورت برنامه های جدید گوشی را چک کنید. گاهی برنامه‌هایی که تازه نصب کرده اید عامل اخلال می شوند. اگر مشکل به قوت خود باقی مانده بود، از روش‌های دیگر استفاده کنید. پک‌های زبان از گوگل پلی قابل دسترسی است و گزینه دوم اینکه می توانید صفحه کلید جایگزین را امتحان کنید.

راهنمای تغییر زبان کیبورد گوشی شیائومی

تغییر زبان کیبورد گوشی‌ های شیائومی هم مانند گوشی های سامسونگ است. به قسمت تنظیمات دستگاه وارد شوید سپس Additional Setting را انتخاب کنید سپس بر روی گزینه Language&input ضربه بزنید.  تنظیمات زبان را باز کرده و زبان مد نظر را انتخاب کنید.

راهنمای تغییر زبان کی بورد در گوشی شیائومی

تغییر زبان کی بورد در گوشی‌ های شیائومی

از قسمت Setting به بخش Additional Setting وارد شوید. سپس از  این قسمت Languages&input را انتخاب کنید. و گزینه Manage Keyboards را ضربه بزنید . حال مجددا گزینه Setting را در این قسمت کلیک کرده ، Language را انتخاب کنید سپس از بخش Add new keyboard زبان را تغییر دهید. برای پاک کردن زبان، مجدد از قسمت Setting >Additional Setting به Language&input وارد شوید سپس به مرحله Manage keyboard که وارد شدید از قسمت Languages>Edit را انتخاب کرده  و زبان کی بورد را پاک کنید.

تغییر اندازه فونت در گوشی سامسونگ

گاهی فونت متن، زیادی کوچک یا بزرگ است، و چشم را آزار می دهد، به راحتی می توانید فونت را تغییر دهید. از قسمت Setting      Displayرا انتخاب کنید، سپس وارد Font and screen zoom شوید، سایز فونت را به‌وسیله نوار لغزنده یا با انتخاب اندازه فونت، تغییر و انتخاب کنید. در نهایت روی فونت انتخابی ضربه زده یا Apply را کلیک کنید.

 

چگونه فونت گوشی سامسونگ را عوض کنیم؟
تغییر فونت گوشی سامسونگ

 

تغییر تم کیبورد در گوشی‌های سامسونگ

این تغییرات را به وسیله کی بورد شگفت انگیز گوگل Gboard انجام دهید. البته این نکته را مد نظر قرار دهید که این مراحل فقط در اندروید 7 به بعد عملی می شود. به قسمت تنظیمات وارد شوید ، بعد از ورود به سیستم Language&input را انتخاب کنید. در نهایت روی Virtual Keyboard و Gboard ضربه بزنید، سپس تم را انتخاب کرده، و Apply را کلیک کنید.

چگونه اندازه فونت را در گوشی‌های شیائومی تغییر دهیم؟

تغییر اندازه فونت در گوشی‌های شیائومی نیز قابل اجرا است. از قسمت Settings به Display و سپس Text Size وارد شوید. اکنون می توانید اندازه متن را به XXL,XS تغییر دهید.

 

دلایل وصل نشدن هندزفری بلوتوث به گوشی کدامند؟

علت وصل نشدن هندزفری بلوتوثی به گوشی

 

کاربردی‌ترین برنامه‌های ترجمه برای آیفون و اندروید

اگر با زبان‌های مختلف سر و کار دارید، برنامه‌های کاربردی مترجمی یک ابزار ضروری برای کار شما محسوب می شود. به خصوص کارهایی مثل مترجمی و تولید محتوا بیشتر به برنامه‌های مترجمی نیاز دارند. زیرا دسترسی به منابع معتبر به نوشتن یک متن با کیفیت و معتبر کمک می کند. در ادامه قصد دارم لیستی از برنامه‌های کاربردی مترجمی را به شما معرفی کنم تا در سریع‌ترین زمان ممکن متن را به هر زبانی ترجمه کنید.

iTranslate Translator

یکی از کاربردی‌ترین برنامه های مترجمی است که متناسب با سیستم عامل ios طراحی شده است. و نزدیک به 100زبان را پشتیبانی می کند، این برنامه قابلیت ترجمه متن را از زبانی به زبان دیگر دارد. ویژگی های قابل توجه آن جا به جایی بین گویش‌های مختلف است و عبارت‌های پیش فرض را به شما پیشنهاد می دهد. بنابراین بهترین مترجم در سفرها به شمار می رود.

دانلود برنامه iTranslate برای ios

ویژگی‌های کلی نرم افزار iTranslate

  • قابلیت ترجمه با صدای زنانه و مردانه
  • فرهنگ لغت با هزاران مترادف
  • برنامه افزودنی صفحه کلید imessage
  • هر روز یک کلمه یا عبارت جدید را می توانید یاد بگیرید
لپ تاپ گیمینگ بنر

Speak&Translate

این برنامه امکانات بیش از آنچه انتظار دارید در اختیار شما قرار می دهد. با برنامه Speak&Tranlate سفر کردن به هر نقطه از دنیا ساده است.  به راحتی می توانید کلمات ناآشنا را ترجمه کرده و با افراد جدید ارتباط برقرار کنید. برنامه Speak&Translate برای کاربران ios طراحی شده است و شما می توانید از App store آن را دانلود کنید.

دانلود برنامه Speak&Translate برای ios

ویژگی‌های برجسته برنامه Speak&Translate

  • پشتیبانی بیش از 50 زبان
  • قابلیت ادغام با icloud
  • ترجمه صدا و متن
  • ترجمه با تنظیم صدای مردانه و زنانه
  • تنظیم سرعت ترجمه
  • قابلیت تشخیص زبان مبدا
  • سازگاری با فناوری تشخیص گفتار اپل

Scan&Translate

با این برنامه هر فایلی شامل اسناد تجاری، قرارداد، تصاویر را اسکن کرده و به زبان مد نظر ترجمه کنید. برنامه Scan&Translate یک همراه وفادار است که در سفر شما را همراهی می کند. منبع متون را جستجو کرده و به زبان مد نظر ترجمه می کند.  به این صورت می توانید از هر متنی عکس بگیرید و آن را ویرایش یا ترجمه کنید سپس در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک ، توییتر به اشتراک بگذارید.این برنامه را می توانید از اپ استور دانلود کنید

دانلود برنامه Scan&Translate برای ios

ویژگی‌های کلی برنامه Scan&Translate

  • اسکن اسناد، اوراق، رسیدها و ترجمه آن ها
  • بیش از 70 زبان را تشخیص می دهد
  • به بیش از 90 زبان ترجمه می کند
  • بیش از 44 زبان می خواند

برنامه BK Translate

یکی از برنامه‌های کاربردی ترجمه اندرویدی است که بیش از 10 زبان را پشتیبانی می‌کند. و نکته جالب اینکه دست خط، صدا را تشخیص می دهد.  رابط کاربری بسیار ساده و راحتی دارد . و برای کار با آن باید هر زبانی که مد نظر شماست به صورت جداگانه  از گوگل پلی دانلود کنید. این برنامه بسیاری از زبان‌های اسپانیایی، عربی، فرانسوی، اندونزیایی به بسیاری دیگر از زبان‌ها را پشتیبانی می کند. برنامه  BK را می توانید در سفرها همراه خود داشته باشید زیرا بسیاری از مشکلات زبانی شما حل می شود. به راحتی جمله‌ها و صداها را نیز ترجمه می کند. و البته  بهترین ابزار کاربردی برای افرادی است که کار تولید محتوا انجام می دهند.
دانلود برنامه BK Translate برای اندروید

با گوشی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید:
بهترین اپلیکیشن کتاب خوان اندروید و iOS

 

برنامه Disctionary Linguee

لغت نامه Linguee یک ابزار کاربردی ترجمه برای گوشی‌های اندرویدی است. و بدون نیاز به اینترنت هم می توانید از آن استفاده کنید. این برنامه طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و میلیون‌ها آن را دانلود کرده اند. این برنامه قابلیت‌هایی مانند ترجمه سریع، پشتیبانی از زبان های متعدد مثل فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و غیره را دارد  و البته به تازگی ویژگی‌های بیشتری به این برنامه اضافه شده است. برنامه Linguee از زبان‌های جفت مانند فرانسوی – انگلیسی، اسپانیایی- انگلیسی نیز پشتیانی می کند و این قابلیت، کار مترجمان ساده تر می کند. زیرا نیاز نیست ساعت‌ها وقت خود را به گشت و گذار معانی کلمات زبان مختلف تلف کنید. هر آنچه را بخواهید می توانید در این برنامه پیدا کنید.

دانلود برنامه Linguee برای اندروید

قابلیت‌های برجسته برنامه Linguee

  • از ترکیب چندین لغت نامه تشکیل شده است
  • آفلاین نیز کاربرد دارد
  • از ترجمه‌های جفت پشتیانی می‌کند

برنامه Microsoft Translate

Microsoft Translate یکی دیگر از برنامه‌های مترجمی است. و مزیتی که دارد شما می توانید به صورت آفلاین با آن کار کنید. پس همیشه در دسترس است. این برنامه مکالمات دوطرفه، عبارات، تلفظ‌ها، و بیش از 70 زبان پشتیبانی می کند. تغییر زبان گویش از چینی به انگلیسی یا انگلیسی به چینی یا هر زبان دیگر به سادگی انجام می شود. همچنین رابط کاربری ساده برنامه باعث شده کار کردن با آن راحت باشد.

دانلود برنامه Microsoft Translate برای اندروید

نقاط قوت برنامه Microsoft Translate

  • ترجمه صوتی برای مکالمات
  • تقسیم به دو صفحه برای دو زبان
  • کتاب لغات
  • ترجمه مکالمه چند نفره (پشتیبانی از 100 نفر مکالمه حضوری)
  • قابلت جستجو برای ترجمه جایگزین
  • شنیدن عبارت ترجمه شده با صدای بلند
  • اشتراک گذاری ترجمه

سوالات متداول

آیا بدون تغییر زبان گوشی می توانم زبان کی بورد را تغییر بدهم؟ بله با برنامه Gboard این کار انجام می شود.

دلیل عدم تغییر زبان کیبورد سامسونگ چیست؟ ممکن است نصب برنامه‌های جدید یا آپدیت نکردن سیستم عامل، این مشکل را به وجود بیاورد.

آیا می توانم روی گوشی شیائومی برنامه Gboard را نصب کنم؟ بله همه کاربران اندروید و ios می توانند با جی بورد کار کنند.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. محمدحسین

    باشد

  2. bta

    من ریست فاکتوری کردم گوشی رو و فقط میخوام نوشتار فارسی هم به کیبورد اضافه بشه در کنار انگلیسی.لطف می کنید توضیح بدید؟ در گوشی شیائومی.و آیا میشه عکس و ویدئوهای پاک شده رو ریکاوری کرد؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به bta

      سلام وقت بخیر در تنظیمات عبارت gboard رو جستجو کنید و از بخش language زبان فارسی رو اضافه کنید
  3. Abolfazl khazaee

    چگونه می توانیم کیبرد را نوشتن به فارسی به رنگ فارسی نوشتن ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Abolfazl khazaee

      سلام وقت خوش متوجه نشدم؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%da%a9%db%8c%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads