داغ ترین ها :
آموزش ردیابی اپل واچ خاموش و روشن

آموزش ردیابی اپل واچ خاموش و روشن

اپل واچ یکی از گجت‌های پوشیدنی اپل محسوب می‌شود که طرفداران زیادی نیز دارد. با استفاده از این ساعت هوشمند می‌توانید اعلان‌های دریافتی را مدیریت کنید و دیدگاه کلی درباره فعالیت‌ها و سلامتی بدن داشته باشید. اگر به تازگی اپل واچتان را گم کرده یا اخرین جایی که آن را قرار داده‌اید به یاد نمی‌آورید، در این مقاله قصد داریم به این سوال که چگونه اپل واچ را ردیابی کنیم پاسخ دهیم و روش‌های مختلف پیدا کردن آن راتوضیح دهیم.

 

خرید سری های مختلف اپل واچ در تکنولایف: اپل واچ

ردیابی اپل واچ خاموش

پیدا کردن اپل واچ گمشده با استفاده از find my

در صورتی که شارژ اپل واچ تمام شده باشد برای پیدا کردن آن گزینه‌های محدودی خواهید داشت؛ چون ساعت‌های اپل برای انتقال داده‌های موقعیت مکانی خود به اتصال Wi-Fi یا اینترنت سیمکارت نیاز دارند. با این حال همچنان روش‌های متفاوتی برای پیدا کردن اپل واچ گمشده وجود دارد.

برای پیدا کردن اپل واچ گم شده باید از برنامه Find my که به صورت پیش فرض روی گوشی قرار گرفته استفاده کنید. این یک برنامه داخلی است که به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های اپل خود را ثبت کرده و در صورت گم شدن، آن‌ها را ردیابی کنید. این نکته قابل ذکر است که این قابلیت را باید از قبل روی دستگاهتان فعال کرده باشید؛ بنابراین اگر اپل واچ شما گم یا دزدیده شد می‌توانید از Find My کمک بگیرید تا دوباره آن را پیدا کنید.

همچنین به لطف قابلیت Activation Lock می‌توانید اپل واچتان را قبل از اینکه کسی به اطلاعات داخل آن دسترسی پیدا کند قفل کنید. برای استفاده از این قابلیت باید رمز اپل ایدیتان را حفظ باشید. اگر ویژگی Find My اپل واچ شما فعال و ساعت نیز روشن باشد ممکن است بتوانید مکان دقیق آن را با استفاده از نقشه ردیابی کنید.  برای پیدا کردن اپل واچ گمشده از طریق برنامه Find My مراحل زیر را دنبال کنید:

در آیفون یا آی پد خود به برنامه Find My رفته و روی بخش Devices کلیک کنید. سپس اپل واچتان را از لیست انتخاب کنید و روی Directions بزنید تا مکان دقیق آخرین جایی که اپل واچتان قرار دارد را نمایش دهد. توجه به این موضوع مهم است که باید به محض گم شدن ساعت این مراحل را طی کنید. اگر اپل واچتان به سرقت رفته باشد ممکن است قبل از دسترسی شما به برنامه Find My آن را حذف کرده و نتوانید مکان دقیق آن را پیدا کنید. روش فوق یکی از روش‌های پيدا كردن اپل واچ با گوشی است. در ادامه روش‌های بیشتری را توضیح خواهیم داد.

 

خرید انواع بند اپل واچ در تکنولایف: خرید بند اپل واچ

پیدا کردن اپل واچ خاموش با استفاده از کامپیوتر

با استفاده از قابلیت Find My می‌توانید از طریق کامپیوتر نیز اقدام به پیدا کردن اپل واچ گمشده کنید. قبل از رفتن سراغ مراحل پیدا کردن اپل واچ با کامپیوتر باید ابتدا از طریق کامپیوتر وارد حساب iCloud شوید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  1. از طریق مرورگر وبسایت iCloud.com را باز کنید.
  2. سپس در این مرحله اپل آیدی و رمز عبورتان را وارد کرده و از بین گزینه‌های موجود Find My را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله نقشه‌ای مقابلتان باز می‌شود ( اگر این اتفاق نیفتاد باید چند دقیقه صبر کنید تا نقشه به طور کامل بارگیری شود)
  4. در بالای صفحه باز شده روی گزینه All Devices بزنید سپس اپل واچتان را از لیست انتخاب کرده و محل دقیق آن را روی نقشه مشاهده کنید.
خرید مک بوک

پیدا کردن اپل واچ گمشده با استفاده از گوشی شخص دیگر

اگر به آیفون یا کامپیوتر خود دسترسی ندارید جای نگرانی وجود ندارد. برای ردیابی اپل واچ می‌توانید از گوشی شخص دیگری نیز استفاده کنید. برای پیدا کردن اپل واچ با گوشی شخص دیگر مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از منوی برنامه‌ها، Find My را انتخاب کرده و روی گزینه Me که در پایین صفحه قرار گرفته بزنید.
  2. پایین صفحه منوی ظاهر شده گزینه Help a Friend را انتخاب کنید.
  3. سپس در این مرحله اپل آیدیتان را وارد کرده و با زدن رمز عبور مطابق مراحل قبل پیش رفته و مکان دقیق قرارگیری اپل واچتان را پیدا کنید.

پیدا کردن اپل واچ گمشده از طریق گوشی شخص دیگر

با زدن گزینه Mark My Apple Watch As Lost چه اتفاقی می‌افتد؟

برای اکثر کاربران این سوال بوجود آمده که با زدن روی گزینه My Apple Watch As Lost چه اتفاقی می‌افتد. با زدن روی این گزینه اپل واچتان قفل شده و پیغام با شماره تماستان روی صفحه آن نمایش داده می‌شود.
هنگامی که وارد برنامه Find My می‌شوید در تب Devices گزینه Mark as Lost وجود دارد. کافی است این گزینه را فعال کنید. سپس شماره تلفن خود را که روشن و در دسترس است وارد کرده و روی گزینه Next بزنید. در این مرحله یک پیغام که قرار است روی صفحه اپل واچتان برای فردی که آن را پیدا می‌کند نمایش داده شود، بنویسید. شماره تلفن و پیغام به صورت خودکار روی صفحه اپل واچ نمایش داده می‌شود. بعد از پیدا کردن ساعت و وارد کردن رمز اپل آیدی قفل اپل واچ باز می‌شود و می‌توانید مجدد به اطلاعات و محتویات آن دسترسی پیدا کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای مشکلات اپل واچ

 

نحوه پیدا کردن اپل واچ روشن

اگر اپل واچی که گم کرده‌اید روشن است می‌توانید با پخش صدای زنگ محل دقیق آن را پیدا کنید.

  1. برنامه Find My را پیدا کنید و به بخش Devices بروید.
  2. در صورت روشن بودن اپل واچ در این بخش به شما اعلام می‌کند که ساعت روشن است.
  3. روی گزینه Play a Sound بزنید و با ردیابی صدا اپل واچ را پیدا کنید.

پیدا کردن اپل واچ روشن

اگر اپل واچ داخل برنامه Find My نشان داده نشد، چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر اپل واچ در برنامه Find My آیفون یا آی پد نمایش داده نمی‌شود چند ترفند وجود دارد که باید آن‌ها را امتحان کنید. برخی از آن‌ها عبارتند از:

راه حل اول:

گوشی را فورس ری استارت (Force Restart) کنید:

اگر مشکل جزئی باشد ری استارت کردن آن می‌تواند باعث راه اندازی مجدد برخی برنامه‌ها شود و مشکلات آن‌ها را برطرف کند. راه اندازی مجدد ایفون با توجه به مدل گوشی شما متفاوت خواهد بود.

ری استارت آیفون‌های با فیس آیدی، ایفون SE2 و 8 پلاس

دکمه زیاد کردن صدا را فشار داده و نگهدارید. همین کار را با دکمه کاهش صدا نیز انجام دهید. سپس دکمه پاور را نگهدارید تا زمانی که لوگوی اپل ظاهر شود.

ری استارت ایفون 7 و 7 پلاس

دکمه‌های کاهش صدا و پاور را همزمان فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

ری استارت ایفون 6، SE1 و مدل‌های پایین‌تر

دکمه‌های پاور و هوم را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل نمایان شود.

 

پیشنهاد مطالعه:
علت آپدیت نشدن اپل واچ

 

راه حل دوم:

حالت هواپیما را روشن کنید:

گوشی را روی حالت هواپیما بگذارید و مجدد حالت هواپیما را خاموش کنید. فقط به خاطر داشته باشید که این کار شما را از اتصال به شبکه‌های تلفن همراه باز می‌دارد و هنگامی که گوشی روی حالت پرواز است امکان تماس و دریافت پیام وجود ندارد.
راه حل سوم:

سیستم عامل iOS را آپدیت کنید: 

مطمئن شوید که آیفون یا آی پد شما آخرین نسخه iOS را اجرا می‌کند. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات نرم افزاری مختلفی رو به رو شوید.

چگونه از گم شدن اپل واچ جلوگیری کنیم؟

روش‌های مختلفی برای محافظت و جلوگیری از گم شدن اپل واچ وجود دارد.

برای اپل واچ رمز عبور تعیین کنید: مطمئن شوید که رمز عبور برای اپل واچتان انتخاب کرده‌اید تا هنگامی که از ساعت هوشمند استفاده نمی‌کنید قفل شود و در صورت گم شدن یا از دست دادن آن امکان دسترسی به اطلاعات ساعت غیر ممکن باشد.

برنامه Find My را فعال کنید: یکی از کاربردی ترین برنامه‌های پیدا کردن اپل واچ گمشده، Find My است. این برنامه را فعال کرده و مجوزهای لازم را بدهید تا در صورت نیاز امکان استفاده از آن را داشته باشید.

جمع بندی

گم کردن اپل واچ یا هر گجت هوشمند موضوع کلافه کننده‌ای است که برای هر فردی امکان دارد اتفاق بی‌افتد. اپل با استفاده از قرار دادن جی پی اس داخل دستگاه‌هایش ردیابی دستگاه‌های گمشده را راحت‌تر کرده است. در این مقاله تمامی مراحل پیدا کردن اپل واچ را آموزش دادیم. در صورتی که سوال یا مشکلی درباره پیدا کردن اپل واچ دارید از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا اپل واچ ردیابی می‌شود؟

بله امکان ردیابی اپل واچ خاموش؛ همچنین اپل واچ روشن وجود دارد. برای این کار باید مطمئن شوید که از قبل برنامه Find My را فعال کرده‌اید.

امکان ردیابی اپل واچ خاموش وجود دارد؟

بله با استفاده از برنامه Find My می‌توانید آخرین محل قرارگیری اپل واچ را پیدا کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b1%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%88%d8%a7%da%86-%d8%ae%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b4-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%86/
ads
ads