داغ ترین ها :
چطور افکت و فیلتر اینستاگرام بسازیم؟

چطور افکت و فیلتر اینستاگرام بسازیم؟

در این مقاله قصد داریم به آموزش ساخت افکت و فیلتر اینستاگرام پرداخته و همچنین بررسی کنیم که چگونه می‌توان از اپلیکیشن Spark AR Studio به عنوان برنامه ساخت فیلتر اینستاگرام استفاده کنید.

یکی از امکاناتی که پلتفرم اینستاگرام در اختیار کاربران قرار می‌دهد انتشار استوری است. شما می‌توانید استوری‌هایی با جنبه‌ی سرگرمی، تبلیغاتی یا موارد دیگر ساخته و با اعضای دیگر به اشتراک قرار دهید. البته بخش استوری به شما اجازه می‌دهد برای تولید محتوای مدنظرتان به آرشیو بزرگی از افکت‌ها و فیلترها نیز دسترسی داشته باشید.

با این حال می‌توانید با دانلود برنامه ساخت افکت اینستاگرام به ویژگی دسترسی داشته باشید که فیلتر دلخواهتان را بسازید. در حال حاضر مقالات مختلفی در سطح اینترنت وجود دارد که به آموزش ساخت افکت اینستاگرام با گوشی یا کامپیوتر می‌پردازند. البته ما سعی می‌کنیم روش‌هایی را به شما ارائه دهیم که کاربردی‌تر باشند و بتوانید از آن‌ها برای ساخت فیلتر موسیقی اینستاگرام یا ساخت افکت استوری اینستاگرام استفاده کنید.

پیش از آنکه به آموزش ساخت افکت اینستاگرام با گوشی و کامپیوتر بپردازیم باید اشاره کنیم که ساخت افکت مناسب به تمرین زیاد نیاز دارد و اگر در ساخت فیلتر موسیقی اینستاگرام یا ساخت افکت استوری اینستاگرام به نتایج دلخواه نرسیدید، نباید دلسرد شوید.

حال که قصد دارید نحوه ساخت افکت در اینستاگرام را یاد بگیرید به برنامه‌ای مناسب برای انجام این کار نیاز دارید. یکی از نرم‌افزارهای حرفه‌ای که به شما اجازه می‌دهد افکت و فیلترهای ویژه برای اینستاگرام بسازید، اپلیکیشن Spark AR Studio نام دارد. این نرم‌افزار اجازه می‌دهد افکت دلخواهتان را با استفاده از متریال‌های مختلف ساخته و در زمان تولید محتوا در پلتفرم اینستاگرام از این افکت‌ها استفاده کنید. شما حتی می‌توانید افکت‌ها و فیلترهایی را که ساخته‌اید  با کاربران و اعضای دیگر اینستاگرام نیز به اشتراک قرار دهید.

اولین کاری که پیش از شروع آموزش باید انجام دهید دانلود برنامه ساخت افکت اینستاگرام Spark AR Studio است. پس از اینکه دانلود برنامه ساخت افکت اینستاگرام به اتمام رسید و آن را نصب کردید، آموزش ساخت افکت و فیلتر اینستاگرام شروع می‌شود.

 

لیست امروز گوشی های موبایل را در سایت تکنولایف بررسی کنید: قیمت گوشی

 

آموزش ساخت افکت و فیلتر اینستاگرام

پیش از اینکه ساخت فیلتر اینستاگرام با Spark AR Studio را شروع کنیم، باید گفت که این برنامه پیش از این تنها در اختیار افرادی قرار داشت که در مرحله‌ی تست آزمایشی بتا شرکت کرده بودند. با این حال، نسخه‌ی نهایی آن منتشر شده تا کاربران در سراسر دنیا امکان ساخت فیلتر یا افکت دلخواهشان را داشته باشند.

برای شروع بهتر است با انجام تسکی ساده کار را شروع کنیم؛ برای مثال افکت ساده‌ای که روی چهره‌تان قرار خواهد گرفت. با ورود به برنامه‌ی Spark AR Studio به انبوهی از پروژه‌های کوچک دسترسی دارید که می‌توانید وارد هر یک شده و افکت‌های جالب از پیش ساخته شده را نگاهی بیندازید.

آموزش ساخت افکت و فیلتر اینستاگرام

حال به بخش نمونه‌ها یا Samples رفته و گزینه‌ی Face Distortion را انتخاب کنید. نوبت به آن رسیده تا پروژه را ذخیره کنید. از تب File گزینه‌ی ذخیره‌سازی یا Save را انتخاب کنید.

فیلتر اینستاگرام را ویرایش کنید

حال که نمونه‌ی مدنظرتان را انتخاب کرده‌اید، نوبت به آن رسیده تا تغییرات دلخواهتان را اعمال کنید.

ویرایش فیلتر اینستاگرام

شما می‌توانید از منویی که سمت چپ قرار دارد از بخش Scene گزینه‌ی faceMesh_distortion را انتخاب کنید.

حال می‌توانید از منوی موجود در سمت راست، گزینه‌ی Deformation را انتخاب کنید. این ویژگی اجازه می‌دهد حالت چهره را تغییر دهید.

برنامه ساخت فیلتر اینستاگرام

در صفحه‌ی باز شده هر تغییری ایجاد کنید، روی چهره‌ی پیش‌فرض ایجاد می‌شود. درواقع شما پیش‌نمایشی از فیلتر مدنظرتان خواهید داشت.

برنامه ساخت فیلتر اینستاگرام

حال با ذخیره‌ی فیلتر می‌توانید آن را در استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید.

برنامه ساخت فیلتر اینستاگرام

 

چطور به اینستاگرام فونت اضافه کنیم؟
اضافه کردن فونت به اینستاگرام

 

چگونه فیلتر را در استوری‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

تاکنون یاد گرفته‌ایم که چگونه فیلتر اینستاگرام بسازیم. نحوه‌ی استفاده از آن نیز به همین سادگی است. درواقع شما می‌توانید با اتصال وب‌کم حتی پیش‌نمایشی از افکتی که ساخته‌اید روی چهره‌ی خود داشته باشید. برای انجام این کار کافی است از منوی سمت چپ، گزینه‌ای را انتخاب کنید که شبیه به دوربین است.

ساخت افکت استوری اینستاگرام

حال یکی از چهره‌ی پیش‌فرض را انتخاب کنید تا فیلتری را که ساخته‌اید روی چهره‌ی این افراد تماشا کنید.

دانلود برنامه ساخت افکت اینستاگرام

اگر وب‌کمی نیز به کامپیوتر خود متصل کرده باشید دکمه‌ای در بالای تصاویر پیش‌فرض مشاهده خواهید کرد که با انتخاب آن، وب‌کم فعال شده و می‌توانید پیش‌نمایشی از افکتی که درست کرده‌اید روی چهره‌ی خود داشته باشید.

آموزش ساخت افکت اینستاگرام با گوشی

شما حتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کرده و به صورت لحظه‌ای نتایج آن‌ها را روی چهره‌تان مشاهده کنید. درنهایت پس از اینکه تغییرات مدنظرتان را اعمال کردید پروژه را ذخیره کنید.

 

آموزش قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام را بخوانید:
لینک گذاشتن در استوری

 

نحوه انتقال فیلتر به گوشی هوشمند یا تبلت

پس از اینکه ویرایش فیلتر به اتمام رسید به شما اجازه داده می‌شود فیلتر مدنظر را در اینستاگرام آپلود کنید. برای انجام این کار کافی است که از منوی File گزینه‌ی Export را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه‌، صفحه‌ای برایتان باز خواهد شد که مشخص می‌سازد، فیلتری که ساخته‌اید روی دستگاه‌های مختلف چقدر فضا اشغال خواهد کرد.

اپلیکیشن در این حالت بررسی می‌کند که آیا مشکلی در استفاده از فیلتر وجود خواهد داشت یا خیر. اگر تمامی مولفه‌ها به رنگ سبز نمایش داده شوند، مشکلی در استفاده از فیلتر و اشتراک آن در اینستاگرام وجود نخواهد داشت.

ساخت افکت استوری اینستاگرام

حال کافی است که فضایی از حافظه‌ی ذخیره‌سازی انتخاب کرده و فایل را با پسوند .arexport ذخیره کنید.

از طریق مرورگر وارد آدرس زیر شوید.

https://www.facebook.com/sparkarhub/

در صفحه‌ای که برایتان باز خواهد شد می‌توانید از بالا، سمت راست صفحه‌، گزینه‌ی Upload Effect را انتخاب کرده و فیلتری را که ساخته‌اید در فضای ابری فیسبوک یا اینستاگرام آپلود کنید.

آموزش برنامه Spark AR

در نظر داشته باشید برای استفاده از فیلتر در اینستاگرام باید فیلتر مدنظر در فضای ابری اینستاگرام آپلود شود. گزینه بعدی یا Next را انتخاب کنید.

چطور از SparkAR استفاده کنید

حال باید تصویر مناسب برای فیلترتان انتخاب کنید. این تصویر در زمانی که فیلترتان را در اینستاگرام جستجو می‌کنید به نمایش در خواهد آمد تا یافتن آن ساده‌تر شود. در منوی پایین‌تر نیز باید فیلترتان را از حافظه انتخاب کنید تا وارد مرحله‌ی آپلود شوید.

spark AR Hub

 

مشکل نبودن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام آیفون را حل کردیم:
اضافه کردن موزیک به استوری

 

فیلتری را که ساخته‌اید، آزمایش کنید

پس از اینکه فیلتر آپلود شد به صفحه‌ای خواهید رفت تا بتوانید آن را آزمایش کنید. به شما دو گزینه ارائه خواهد شد. در حالت اول می‌توانید فیلتر را در اپلیکیشن و در حالت دوم نیز از طریق لینک آزمایش کرده و پیش‌نمایش بگیرید.

افزودن فیلتر ساخته شده به اینستاگرام

با انتخاب گزینه‌ی پیشنمایش در اپلیکیشن یا Preview in the app برای ۶۰ دقیقه فرصت خواهید داشت تا فیلتر مدنظر را در اپلیکیشن مدنظرتان، البته با حساب کاربری که وارد شده‌اید آزمایش کنید. در حالت دیگر شما می‌توانید با انتخاب Get a preview link لینکی را دریافت کرده و به دیگران دهید تا آن‌ها نیز شانس آزمایش فیلترتان را داشته باشند.

چگونه فیلترتان را در اینستاگرام منتشر کنید

شما می‌توانید فیلتری را که ساخته‌اید به اشتراک قرار دهید تا امکان استفاده از آن را داشته باشید و حتی دیگران نیز بتوانند از این فیلتر استفاده کنند. در صفحه‌ای که قرار داشتید گزینه‌ی بعدی یا Next را بزنید.

ساخت فیلتر اینستاگرام

در صفحه‌ی جدید از شما پرسیده می‌شود که دسته‌بندی مناسب برای فیلتری که ساخته‌اید انتخاب کنید. پس از انتخاب دسته‌بندی مناسب از شما پرسیده خواهد شد تا ویدئویی جهت پیش‌نمایش از فیلتری که درست کرده‌اید آپلود کنید. از یکی از روش‌هایی که اشاره کردیم به بخش پیش‌نمایش فیلتر رفته و ویدئویی با استفاده از فیلتر مدنظر تهیه کنید. حال، ویدئو را در بخش Demo Video آپلود کرده و گزینه‌ی Next را انتخاب کنید.

آموزش ساخت افکت اینستاگرام

حال باید توضیحاتی در مورد فیلتری که ساخته‌اید، وارد کنید. این توضیحات در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد، بلکه در اختیار فردی قرار خواهد گرفت که فیلترتان را بررسی می‌کند. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، فیلتر مدنظر تایید خواهد شد.

ارسال افکت ساخته شده به اینستا

 

آموزش استفاده از اینستاگرام روی کامپیوتر و لپ تاپ:
اینستاگرام دسکتاپ

 

پرسش‌های متداول

آیا امکان ساخت فیلتر و افکت برای اینستاگرام وجود دارد؟ بله. شما می‌توانید با ابزار مختلف ازجمله اپلیکیشن Spark AR Studio افکت و فیلتر بسازید.

با اپلیکیشن Spark AR Studio چه افکت‌هایی می‌توان ساخت؟ برنامه‌ی Spark AR Studio برای ساخت افکت‌ها و فیلترهای اینستاگرام به خصوص واقعیت افزوده مناسب است.

آیا کار با اپلیکیشن Spark AR Studio رایگان است؟ بله. شما نیاز به پرداخت پولی برای استفاده از این اپلیکیشن نخواهد داشت.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%a7%d9%81%da%a9%d8%aa-%d9%88-%d9%81%db%8c%d9%84%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads