داغ ترین ها :
آموزش شارژ کارتریج

آموزش شارژ کارتریج

اگر پرینتر جوهری داشته باشید به خوبی می‌دانید که پس از مدتی استفاده باید حتما کارتریج را مجدد شارژ کنید تا پرینتر بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. شاید تصور کنید که شارژ مجدد کارتریج کار دشواری است و نیاز به مهارت خاصی دارد اما در عمل طی چند مرحله ساده می‌توانید این کار را انجام دهید. در ادامه این مطلب با آموزش شارژ کارتریج پرینتر همراه تکنولایف باشید.

 

انواع کارتریج را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت کارتریج

آموزش نحوه شارژ کارتریج

به طور کلی معمولا برندهای سازنده پرینتر پیشنهاد نمی‌کنند که کارتریج را شارژ کنند و این تولیدکنندگان پیشنهاد می‌کنند تا با خرید یک کارتریج جدید آن را با مدل قبلی جایگزین کنید. این کار هزینه نسبتا زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت و به همین جهت شما می‌توانید با خرید جوهر کارتریج فعلی را به راحتی شارژ کنید. این کار هزینه بسیار کمتری دارد و نتیجه هم تقریبا به خوبی تعویض کارتریج است.

قبل از این که به ادامه مطلب بپردازیم باید چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید.

  • برخی از کیت‌های شارژ کارتریج کلی هستند و با تمام پرینترهای جوهری سازگاری دارند ولی برخی از مدل‌های تنها برای پرینترهای مشخصی کاربرد خواهند داشت.
  • جوهر پرینتر دائمی است و به همین جهت حتما در طول فرآیند از دستکش استفاده کنید و زیر دست خود چندین دستمال یا حوله قرار دهید.
  • بسیاری از کارتریج‌ها زیر برچسب سوراخ برای شارژ جوهر دارند اما اگر کارتریج شما فاقد این بخش است به کمک ابزاری که همراه کیت عرضه می‌شود خودتان این سوراخ را ایجاد کنید.

آموزش شارژ کارتریج کانن

به سراغ آموزش برویم. مراحل زیر را با دقت طی کنید.

  1. یک کیت جوهر مناسب برای پرینتر خود خریداری کنید: از آنجایی که اکثر کاربران برای شارژ پرینتر جوهری خود به سراغ این کیت‌ها می‌روند به همین جهت شما می‌توانید این محصولات را به راحتی یافت کرده و خریداری کنید. معمولا درون بسته این کیت‌ها تمام وسایل لازم از جمله خود جوهر، سرنگ، برچسب، ابزاری برای سوراخ کردن کارتریج و دفترچه راهنما قرار داده می‌شود.
  2. یک فضای کار مشخص را برای خود آماده کنید: جوهر می‌تواند فضای اطراف را کاملا کثیف کند پس حتما چندین دستمال کنار خود داشته باشید و همچنین تعدادی دستمال و روزنامه زیر دست خود قرار دهید. همان‌طور که بالا اشاره کردیم حتما از دستکش هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که این جوهرها دائمی هستند و به روی لباس و سطوح مختلف می‌مانند. برای امنیت بیشتر ترجیحا از عینک هم استفاده کنید تا در حین کار جوهر وارد چشم‌ها نشود.
  3. کارتریج پرینتر را از آن خارج کنید: انجام این مرحله کاملا به پرینتر شما بستگی دارد و بین پرینترها متفاوت است ولی به طور کلی کار دشواری نیست. شاید مجبور شوید پرینتر را روشن کنید تا پرینتر به قسمتی قابل دسترسی منتقل شود. توصیه می‌کنیم برای انجام این بخش به سراغ توضیحات دفترچه راهنمای پرینتر بروید.
  4. طبق دفترچه کیت خریداری شده پیش بروید: معمولا درون کیت خریداری شده یک دفترچه راهنمای هست که ابزار را توضیح می‌دهید و مراحل کار را یادآور می‌شود. اگر توضیحات این دفترچه کامل است و با توضیحات این مطلب تفاوت دارد حتما طبق توضیحات دفترچه پیش بروید.
  5. سوراخ موجود به روی کارتریج را پیدا کنید: بعضی از کارتریج‌ها به صورت پیش فرض دارای این سوراخ برای وارد کردن جوهر هستند. برای مثال اگر به دنبال آموزش شارژ کارتریج hp هستید احتمالا این سوراخ را پیدا خواهید کرد و نیازی نیست تا آن را ایجاد کنید. برای دسترسی به این سوراخ باید برچسب موجود به روی کارتریج را به آرامی جدا کنید. اگر کارتریج چند رنگ باشد قطعا برای هر رنگ یک سوراخ جداگانه در نظر گرفته شده است. در نظر داشته باشید که ممکن است به روی کارتریج تک رنگ هم چند سوراخ پیدا کنید که در این صورت یکی از این سوراخ‌ها تنها به مخزن راه خواهد داشت. از طریق ورود سرنگ و امتحان کردن هریک از این سوراخ‌ها قطعا متوجه خواهید شد که کدام به مخزن جوهر راه دارد. توجه داشته باشید که برخی از سازندگان به روی کارتریج یک ورودی کوچک قرار می‌دهند که با پیچاندن باز می‌شود و به شما اجازه دسترسی به سوراخ کارتریج را می‌دهد. اگر هم این بخش کاملا بسته است باید ابتدا آن را باز کنید تا بتوانید جوهر را وارد کارتریج کنید.
  6. اگر کارتریج فاقد سوراخ است یکی ایجاد کنید: اگر به روی کارتریج هیچ سوراخی پیدا نمی‌کنید یا این بخش کاملا مسدود شده است باید خودتان یک ورودی برای جوهر ایجاد کنید. اگر همراه کیت خریداری شده به این ابزار دسترسی دارید حتما از همان استفاده کنید و در غیر این صورت از ابزار موجود در خانه برای ایجاد یک سوراخ کوچک کمک بگیرد. اندازه این سوراخ باید در حدی باشد که سرنگ بتواند وارد کارتریج شود.
  7. سرنگ را از جوهر پر کنید: سرنگ را تا انتها وارد مخزن جوهر خریداری شده کنید و جوهر را به آرامی از طریق سرنگ به بالا بکشید. توجه داشته باشید که این کار را باید به آرامی انجام دهید تا هوای زیادی وارد سرنگ نشود.
  8. سرنگ را وارد کارتریج کنید: سرنگی که با جوهر پر کردید را به آرامی وارد کارتریج کنید تا به یک بافت اسفنجی مانند انتهای کارتریج برخورد کند. به آرامی جوهر را خالی کنید تا هیچ حبابی به وجود نیاید.
  9. کارتریج را به طور کامل پر کنید: پر کردن کارتریج را تا زمانی ادامه دهید که مقداری بسیار کمی از جوهر از سوراخ کارتریج خارج شود. در این حالت سرنگ را خارج کرده و با یک دستمال ورودی کارتریج را کاملا تمیز و خشک کنید.
  10. سوراخ را با چسب بپوشانید: اگر در کیت خریداری شده برچسب وجود دارد از همان استفاده کنید و در غیر این صورت از چسب شیشه‌ای موجود در خانه کمک بگیرید و ورودی جوهر را به طور کامل بپوشانید. پس از این کار امتحان کنید که جوهر از این ورودی خارج نشود.
  11. کارتریج‌های دیگر را شارژ کنید: اگر پرینتر شما رنگی است قطعا از چند کارتریج استفاده می‌کنید و یا یک کارتریج رنگی دارد که چند رنگ مختلف را شامل می‌شود. توجه داشته باشید که برای تشخیص هر رنگ ابتدا سرنگ را وارد هر سوراخ کنید و سپس رنگ متناسب را وارد کنید.
  12. کارتریج را نصب کنید: کارتریج را به داخل پرینتر و محل خود برگردانید. چند صفحه پرینت بگیرید تا پرینتر شروع به کار کند. چند صفحه اول احتمالا خوب از آب درنمی‌آیند این کار را تا جایی ادامه دهید تا چاپ به حالت عادی برگردد. تمام!

آموزش شارژ کارتریج hp

شما می‌توانید از این آموزش به عنوان آموزش شارژ کارتریج کانن یا هر برند دیگری استفاده کنید؛ چرا که مراحل کلی یکسان است و ممکن است برخی از جزئیات تفاوت داشته باشد.

 

پیشنهاد مطالعه:
درام کارتریج چیست

 

جمع بندی

در این مطلب به شما آموزش دادیم که چگونه می‌توانید کارتریج پرینتر جوهری خود را شارژ کنید. قبل از انجام این کار حتما به خرید جوهر مناسب و همچنین رعایت کردن موارد اولیه از جمله استفاده از دستکش و عینک توجه داشته باشید.

سوالات متداول

آموزش شارژ کارتریج سامسونگ چگونه است؟ شما از آموزش بالا می‌توانید برای برندهای مختلف استفاده کنید. این مراحل به طور کلی عنوان شده است و به برند مشخصی تعلق ندارد.

شارژ کارتریج جوهری امکان‌پذیر است؟ شرکت‌های سازنده توصیه می‌کنند که کارتریج را شارژ نکنید و با خرید مدل جدید آن را جایگزین کنید، اما این کار هزینه بالایی دارد و بسیاری از افراد با خرید جوهر کارتریج خود را شارژ می‌کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%ac/
ads
ads