داغ ترین ها :
آموزش کار با گوگل کلندر

آموزش کار با گوگل کلندر

در صورت زیاد شدن حجم کاری همه ما به یک برنامه نیاز داریم تا به ما یادآوری کند که در هر تاریخی باید چه کاری انجام دهیم. در واقع در صورت داشتن یک برنامه شلوغ و فشرده ما به یک دستیار نیاز داریم که زمان جلسه‌ها و اتفاقات مهم را به ما یادآوری کند تا هیچ مناسبت یا جلسه کاری مهمی را از دست ندهیم.

وظیفه این دستیار را گوگل کلندر می‌تواند به خوبی ایفا کند. در ادامه این مطلب به شما گوگل کلندر یا همان تقویم گوگل را معرفی می‌کنیم و به قابلیت‌ها و امکانات این برنامه می‌پردازیم و به شما آموزش می‌دهیم که چگونه بهترین بهره‌وری را از این اپلیکیشن داشته باشید.

 

خرید نوت بوک را با آفرهای ویژه تکنولایف از دست ندهید: قیمت لپ تاپ

 

شروع به کار گوگل کلندر

خبر خوب در مورد گوگل کلندر این است که نیازی نیست اکانت جدید بسازید و اگر اکانت گوگل داشته باشید که به احتمال بسیار زیاد دارید به راحتی می‌توانید با مراجعه به آدرس https://calendar.google.com/ دانلود گوگل کلندر برای ویندوز را انجام دهید یا با نصب برنامه گوگل کلندر از گوگل پلی به این برنامه وارد شوید.

اگر هم اکانت ندارید در چند مرحله ساده می‌توانید یک اکانت جدید گوگل بسازید و به گوگل کلندر متصل شوید. زمانی که به اکانت خود متصل شدید برنامه آماده استفاده کردن است و تاریخ امروز را به شما نمایش داده و اجازه می‌دهد که جلسه‌ها و قرارهای خود را تنظیم کنید که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

تنظیمات گوگل کلندر

تنظیمات گوگل کلندر در سایت با تنظیمات برنامه گوگل کلندر روی گوشی با هم تفاوت دارد و در این بخش به صورت جداگانه به هر کدام خواهیم پرداخت.گوگل کلندر

تنظیمات گوگل کلندر در سایت

پس از وارد شدن به سایت و اکانت خود روی علامت چرخ‌دنده در بالا سمت راست صفحه کلیک کرده و سپس Settings را بزنید تا به بخش تنظیمات منتقل شوید.

بخش Language and region

در بخش زبان و منطقه جغرافیایی می‌توانید کشوری که زندگی می‌کنید و زبان برنامه را مشخص کنید. خوشبختانه امکان انتخاب کردن زبان فارسی وجود دارد و می‌توانید Country را هم به روی Iran قرار دهید.

گزینه اول این بخش برای انتخاب زبان و گزینه دوم این بخش برای انتخاب کشور است. در گزینه سوم و چهارم نیز به ترتیب می‌توانید فرمت تاریخ و فرمت زمان را طبق نیاز و سلیقه خود تنظیم کنید.

Time zone

در بخش Time zone شما می‌توانید منطقه زمانی اول و دوم خود را مشخص کنید. البته برای تنظیم کردن منطقه زمانی دوم باید ابتدا گزینه Display secondary time zone را فعال کنید.

این منطقه زمانی دوم برای افراد دورکار بسیار کاربردی است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ساعت کشور دیگری که برای آن کار می‌کنند را نیز اضافه کنند تا بهتر در جریان زمان ملاقات‌ها و جلسه‌های آنلاین باشند.

World clock

در این بخش شما می‌توانید ساعت کشورهایی که می‌خواهید را به تقویم اضافه کنید تا همزمان از ساعت در کشورهای دیگر نیز اطلاع داشته باشید. برای این قابلیت باید Show world clock را روشن کرده و سپس از طریق گزینه Add time zone لوکیشن‌های جدید را اضافه کنید.

Event settings

در این بخش تنظیمات مرتبط با جلسه‌ها و ملاقات‌ها وجود دارد و شما امکان دارید تا مثلا مدت زمان پیش فرض در نظر گرفته شده برای جلسه‌ها را کم و زیاد کنید.

Notification settings

این بخش مربوط به دریافت اعلان‌ها است. شما می‌توانید مشخص کنید که لپ تاپ هنگام دریافت اعلان از گوگل کلندر صدا ایجاد کند یا به صورت یک اعلان بی صدا به شما اطلاع بدهد.

View options

در این بخش می‌توانید تنظیمات مختلف برای شخصی سازی بیشتر را تغییر دهید. مثلا به شما امکان داده می‌شود تا شروع هفته را تغییر دهید و یا نحوه نمایش تعداد روزهای تقویم در هفته را عوض کنید.

از طریق همین بخش و گزینه Alternative calendar می‌توانید تقویم شمسی را به تقویم گوگل اضافه کنید تا به غیر از نمایش تاریخ میلادی تاریخ شمسی نیز به شما نمایش داده شود و از این طریق سریع‌تر بتوانید روز مورد نظر خود را انتخاب کنید. گوگل کلندر فارسی یا گوگل کلندر شمسی تنها از این طریق امکان دسترسی دارد و موارد دیگر احتمالا دارند اپلیکیشن های جایگزین غیر گوگلی به شما معرفی می‌کنند.

 

با آموزش زیر به جلسه بپیوندید:
گوگل میت چیست

 

تنظیمات برنامه گوشی

به برنامه وارد شوید و سپس به روی سه خط بالای سمت چپ صفحه کلیک کنید. حال تا انتها به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Settings برسید. در Settings به گزینه General وارد شوید.

گزینه اول که Start of the week نام دارد برای این است که شما بتوانید ابتدا و شروع هفته را مشخص کنید. مثلا می‌توانید این گزینه را از یکشنبه به شنبه یا دوشنبه تغییر دهید.

آموزش کار با Google Calendar

در گزینه Alternative calendar می‌توانید تقویم شمسی را به تقویم گوگل اضافه کنید تا به غیر از نمایش تاریخ میلادی تاریخ شمسی نیز به شما نمایش داده شود و از این طریق سریع‌تر بتوانید روز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

گزینه بعدی Show week number است که روشن کردن آن باعث می‌شود شماره هفته نمایش داده شود. اگر گزینه Show Declined events روشن باشد ملاقات‌ها و جلسه‌های لغو شده و رد شده نیز به شما نمایش داده می‌شود.

در گزینه Default event duration شما می‌توانید طول مدت جلسات را به صورت پیش فرض تغییر دهید. گزینه Add video conferencing است که برای تنظیم جلسات است. بخش Theme نیز که برای تم برنامه است و در نهایت بخش‌های بعدی مربوط به دریافت نوتیفیکیشن از برنامه گوگل کلندر هستند.

ایجاد Event جدید در گوگل کلندر

در واقع اصلی‌ترین قابلیت گوگل کلندر را می‌توانیم همین یادآوری کردن اتفاقات پیش رو به حساب بیاوریم و به همین جهت بسیار مهم است که بتوانید در هر پلتفرمی که هستید ایونت مورد نظر خود را به گوگل کلندر به درستی اضافه کنید. در ادامه این بخش به شما ایجاد ایونت در اندروید، IOS و نسخه وب را آموزش می‌دهیم.

ایجاد ایونت در اندروید

برای ایجاد کردن یک ایونت در اندروید کافیست به برنامه وارد شده و به روی علامت + مربعی پایین سمت راست کلیک کنید. حال چهار گزینه Goal، Reminder، Task و Event به شما نمایش داده می‌شود.

  • اگر به روی Goal (هدف) کلیک کنید به یک صفحه جدید منتقل می‌شوید که در آن می‌توانید نوع هدف خود را مشخص کنید. مثلا اگر Exercise را انتخاب کنید از شما نوع ورزش سوال می‌شود. یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید (مثلا Work out به معنای رفتن به باشگاه است). حال باید تعداد دفعاتی که در طول هفته قرار است این فعالیت را انجام دهید را انتخاب کنید. در ادامه باید مدت زمان فعالیت را انتخاب کنید و سپس تایم زمان از نظر صبح، ظهر یا شب را تعیین کنید. در آخر باید اطلاعات را تأیید کنید تا این بخش به گوگل کلندر شما اضافه شود.
  • اگر به روی Reminder (یادآور) کلیک کنید به یک صفحه جدید هدایت می‌شوید که در بالا باید عنوان کاری که باید برنامه به شما یادآوری کند را وارد کنید و در ادامه تاریخ دقیق آن را مشخص کنید و در نهایت گزینه Save را از بالا سمت راست بزنید تا این موضوع جهات یادآوری شدن ذخیره شود.
  • اگر گزینه Task (انجام یک کار) را انتخاب کنید در صفحه جدید و بالای صفحه باید عنوان کار را بنویسید و در بخش Add details در صورت تمایل اطلاعات بیشتر را برای خود یا دیگران اضافه کنید (می‌توانید تقویم را با همکاران یا خانواده خود شریک شوید). در نهایت تاریخ را تنظیم کنید و از بالا سمت راست Save را بزنید.
  • گزینه اصلی این بخش برای تنظیم جلسات و ملاقات‌ها گزینه Event است که با رنگ آبی نمایش داده شده است. زمانی که به روی این گزینه کلیک کنید در بالا باید عنوان جلسه یا ملاقات را وارد کنید. در بخش بعدی باید مشخص کنید این جلسه چه روزی است و دقیقا چه مقدار به طور می‌انجامد. حتی می‌توانید با انتخاب گزینه All day از وارد کردن ساعت خودداری کنید. در بخش کره زمین می‌توانید منطقه جغرافیایی برای ساعت جلسه را وارد کنید و در بخش Add people می‌توانید دوستان و همکاران خود را به این جلسه دعوت کنید. در بخش Add video conferencing شما اجازه دارید تا امکان ویدئو کنفرانس را روشن کنید و در بخش Add location هم می‌توانید محل جلسه در صورت حضوری بودن را وارد کنید. در بخش Add description می‌توانید توضیحات مورد نظر خود را وارد کنید و در بخش Add attachment به شما امکان داده می‌شود تا فایلی را ضمیمه این جلسه کنید مثلا فایل پی دی اف که همه باید قابل از جلسه حتما آن را مطالعه کنند. در نهایت نیز برای ذخیره کردن جلسه از بالا سمت راست Save را انتخاب کنید.

 

عکس هم می‌توانید با گوگل ترنسلیت ترجمه کنید:
گوگل ترنسلیت با عکس

 

ایجاد ایونت با لپ تاپ از طریق مرورگر

ایجاد ایونت با لپ تاپ از طریق مرورگر

چگونه با گوگل کلندر کار کنیم

در این بخش به شما آموزش می‌دهیم که چگونه به کمک مرورگر لپ تاپ یا کامپیوتر خود بتوانید ایونت و تسک‌های مختلف را به گوگل کلندر اضافه کنید. به اکانت خود که وارد شوید در بالا سمت چپ گزینه‌ای تحت عنوان Create وجود دارد که باید به روی آن کلیک کنید و سپس Event را بزنید. حال یک صفحه جدید باز می‌شود که از بالای این صفحه می‌توانید بین گزینه‌های Event، Task و Reminder جابجا شوید.

  • اگر به روی Reminder (یادآور) از منوی بالا کلیک کنید به یک صفحه جدید هدایت می‌شوید که در بالا باید عنوان کاری که گوگل کلندر باید به شما یادآوری کند را وارد کنید و در ادامه تاریخ دقیق آن را مشخص کنید و همچنین در کنار تاریخ زمان یادآوری کردن این کار را مشخص کنید. در نهایت به روی گزینه Save آبی رنگ پایین صفحه باز شده کلیک کنید تا این Reminder ذخیره شود.
  • اگر گزینه Task (انجام یک کار) را از منوی بالای صفحه انتخاب کنید در صفحه جدید و بالای صفحه باید عنوان کار را بنویسید و در بخش Add description در صورت تمایل اطلاعات بیشتر را برای خود یا دیگران اضافه کنید (می‌توانید تقویم را با همکاران یا خانواده خود شریک شوید). در نهایت تاریخ را تنظیم کنید و ساعت کار را نیز وارد کنید و در نهایت گزینه آبی رنگ Save را بزنید.
  • گزینه اصلی این بخش برای تنظیم جلسات و ملاقات‌ها گزینه Event است که به صورت پیش فرض به این بخش منتقل می‌شوید. زمانی که به روی این گزینه کلیک کنید در بالا باید عنوان جلسه یا ملاقات را وارد کنید. در بخش بعدی باید مشخص کنید این جلسه چه روزی است و دقیقا چه مقدار به طور می‌انجامد. حتی می‌توانید با انتخاب گزینه All day از وارد کردن ساعت خودداری کنید. در بخش Add Guests می‌توانید دوستان و همکاران خود را به این جلسه دعوت کنید. در بخش Add Google meet video conferencing شما اجازه دارید تا امکان ویدئو کنفرانس را روشن کنید و در بخش Add location هم می‌توانید محل جلسه در صورت حضوری بودن را وارد کنید. در بخش Add description می‌توانید توضیحات مورد نظر خود را وارد کنید و در بخش Add attachment به شما امکان داده می‌شود تا فایلی را ضمیمه این جلسه کنید مثلا فایل پی دی اف که همه باید قابل از جلسه حتما آن را مطالعه کنند. اگر گزینه More options را در پایین انتخاب کنید یک صفحه جدید و بزرگ باز می‌شود و به شما اجازه شخصی سازی‌های بیشتر را می‌دهد. مثلا در قسمت Guest permissions می‌توانید تعیین کنید که مهمان‌های جلسه امکان دعوت کردن افراد جدید را داشته باشند یا خیر و یا حتی مهمان‌ها بتوانند در تنظیمات جلسه تغییر ایجاد کنند یا خیر. در نهایت برای ذخیره کردن این ایونت گزینه Save آبی رنگ را انتخاب کنید تا این ایونت در گوگل کلندر ذخیره شود.

 

چگونه جلسات گوگل میت را ضبط کنیم؟
ضبط گوگل میت با گوشی

 

ایجاد ایونت در ایفون و ایپد

در این بخش به شما آموزش می‌دهیم که چگونه ایونت یا تسک‌های مورد نظر خود را در ایفون یا ایپد خود وارد کنید. ابتدا که طبیعتا باید برنامه گوگل کلندر را به روی ایفون خود نصب کرده باشید و در ادامه نیز وارد اکانت خود شده باشید. حال باید به روی علامت + در پایین صفحه کلیک کنید.کار با گوگل کلندر

  • اگر به روی Goal (هدف) کلیک کنید به یک صفحه جدید منتقل می‌شوید که در آن می‌توانید نوع هدف خود را مشخص کنید. مثلا اگر Exercise را انتخاب کنید از شما نوع ورزش سوال می‌شود. یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید (مثلا Work out به معنای رفتن به باشگاه است). حال باید تعداد دفعاتی که در طول هفته قرار است این فعالیت را انجام دهید را انتخاب کنید. در ادامه باید مدت زمان فعالیت را انتخاب کنید و سپس تایم زمان از نظر صبح، ظهر یا شب را تعیین کنید. در آخر باید اطلاعات را تأیید کنید تا این بخش به گوگل کلندر شما اضافه شود.
  • اگر به روی Reminder (یادآور) کلیک کنید به یک صفحه جدید هدایت می‌شوید که در بالا باید عنوان کاری که باید برنامه به شما یادآوری کند را وارد کنید و در ادامه تاریخ دقیق آن را مشخص کنید و در نهایت گزینه Save را از بالا سمت راست بزنید تا این موضوع جهات یادآوری شدن ذخیره شود.
  • اگر گزینه Task (انجام یک کار) را انتخاب کنید در صفحه جدید و بالای صفحه باید عنوان کار را بنویسید و در بخش Add details در صورت تمایل اطلاعات بیشتر را برای خود یا دیگران اضافه کنید (می‌توانید تقویم را با همکاران یا خانواده خود شریک شوید). در نهایت تاریخ را تنظیم کنید و از بالا سمت راست Save را بزنید.
  • گزینه اصلی این بخش برای تنظیم جلسات و ملاقات‌ها گزینه Event است که با رنگ آبی نمایش داده شده است. زمانی که به روی این گزینه کلیک کنید در بالا باید عنوان جلسه یا ملاقات را وارد کنید. در بخش بعدی باید مشخص کنید این جلسه چه روزی است و دقیقا چه مقدار به طور می‌انجامد. حتی می‌توانید با انتخاب گزینه All day از وارد کردن ساعت خودداری کنید. در بخش کره زمین می‌توانید منطقه جغرافیایی برای ساعت جلسه را وارد کنید و در بخش Add people می‌توانید دوستان و همکاران خود را به این جلسه دعوت کنید. در بخش Add video conferencing شما اجازه دارید تا امکان ویدئو کنفرانس را روشن کنید و در بخش Add location هم می‌توانید محل جلسه در صورت حضوری بودن را وارد کنید. در بخش Add description می‌توانید توضیحات مورد نظر خود را وارد کنید و در بخش Add attachment به شما امکان داده می‌شود تا فایلی را ضمیمه این جلسه کنید مثلا فایل پی دی اف که همه باید قابل از جلسه حتما آن را مطالعه کنند. در نهایت نیز برای ذخیره کردن جلسه از بالا سمت راست Save را انتخاب کنید.

 

گوگل فوتو چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
گوگل فوتو

 

سوالات متداول

شروع به کار گوگل کلندر چگونه است؟ خبر خوب در مورد گوگل کلندر این است که نیازی نیست اکانت جدید بسازید و اگر اکانت گوگل داشته باشید که به احتمال بسیار زیاد دارید به راحتی می‌توانید با مراجعه به آدرس https://calendar.google.com/ یا نصب برنامه گوگل کلندر از گوگل پلی به این برنامه وارد شوید. اگر هم اکانت ندارید در چند مرحله ساده می‌توانید یک اکانت جدید گوگل بسازید و به گوگل کلندر متصل شوید. زمانی که به اکانت خود متصل شدید برنامه آماده استفاده کردن است و تاریخ امروز را به شما نمایش داده و اجازه می‌دهد که جلسه‌ها و قرارهای خود را تنظیم کنید.

قابلیت هدف گذاری یا Goal گوگل کلندر چگونه است؟ پس از انتخاب کردن + در صفحه اصلی اگر به روی Goal (هدف) کلیک کنید به یک صفحه جدید منتقل می‌شوید که در آن می‌توانید نوع هدف خود را مشخص کنید. مثلا اگر Exercise را انتخاب کنید از شما نوع ورزش سوال می‌شود. یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید (مثلا Work out به معنای رفتن به باشگاه است). حال باید تعداد دفعاتی که در طول هفته قرار است این فعالیت را انجام دهید را انتخاب کنید. در ادامه باید مدت زمان فعالیت را انتخاب کنید و سپس تایم زمان از نظر صبح، ظهر یا شب را تعیین کنید. در آخر باید اطلاعات را تأیید کنید تا این بخش به گوگل کلندر شما اضافه شود.

چگونه یک تسک به گوگل کلندر اضافه کنیم؟ پس از انتخاب گزینه + در صفحه اول برنامه، اگر گزینه Task (انجام یک کار) را انتخاب کنید در صفحه جدید و بالای صفحه باید عنوان کار را بنویسید و در بخش Add details در صورت تمایل اطلاعات بیشتر را برای خود یا دیگران اضافه کنید (می‌توانید تقویم را با همکاران یا خانواده خود شریک شوید). در نهایت تاریخ را تنظیم کنید و از بالا سمت راست Save را بزنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. ریحانه

    خیلی عالی

  2. الهه

    سلام
    من مدتهاست از گوگل کلندر استفاده میکنم. اما چندوقت هست نمیدونم چرا گزینه reminder و goal برام حذف شده!!!
    هرکاری هم میکنم نمیتونم اضافه‌اش کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید!

    1. ریحانه

      پاسخ به الهه

      برای منم که الان نصب کردم همین اتفاق افتاد فکر کردم شاید نسخه غیر آپدیت را نصب کردم بعد متوجه شدم که نه اینطور نیست. لطفا اگر کسی می‌داند جواب بدهد
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%da%a9%d9%84%d9%86%d8%af%d8%b1/
ads
ads