داغ ترین ها :
آیا سامسونگ در Galaxy Note 9 از GPU موبایل که توسعه داده است استفاده خواهد کرد؟

آیا سامسونگ در Galaxy Note 9 از GPU موبایل که توسعه داده است استفاده خواهد کرد؟

کمپانی سامسونگ مدت هاست که بر روی GPU داخلی گوشی هوشمند کار می کند. هرچند اطلاعات دقیقی منتشر نشده است ولی به احتمال زیاد سامسونگ در حال بستن قرارداد با ARM برای استفاده از GPU های چیپست Exynos است.

بر اساس خبر های منتشر شده از EETimes سامسونگ بعد از تلاش فراوان در یک پروسه طولانی برای ساخت نمونه GPU داخلی بالاخره موفق شد یک عملکرد استثنایی در این زمینه ارائه دهد، و میتوان از آن در گوشی های هوشمند و حتی ابر کامپیوترها استفاده کرد.

در اینجا درباره نسل جدید و پیشرفته پردازنده های گوشی هوشمند سامسونگ خواهیم گفت که باید بدانیم:

معارفه سامسونگ

طبق بررسی های EETimes درباره پردازنده اختصاصی، سامسونگ با کمک دکتر چیین پینگ لو که دارای سابقه قدیمی در شرکت Nvidia است، بر روی تراشه های گرافیکی یکپارچه برای رایانه های شخصی کار کرده بود و قبل از آن نیز در شرکت MediaTek بر روی GPU های موبایل کار کرده بود در پایان این پروژه را در سامسونگ راه اندازی خواهد کرد.

بر اساس تحلیلگر Jon Peddie درمورد پردازنده گرافیکی داخلی سامسونگ آن را یک افتخار بزرگ دانست که این اولین طراحی جدید GPU در 10 سال گذشته است. Peddie در این باره میگوئید که این تراشه بسیار مهم خواهد بود و حتی می تواند با اپل رقابت کند. تنها سوالی که پیش می آید این است تاریخ معرفی GPU سامسونگ کی خواهد بود؟

این سوال بسیار جالب بنظر می رسد چرا که اپل نیز در حال ساخت بر روی پردازنده نسل بعدی خود در سال آینده می باشد که به احتمال زیاد تا پایان سال و یا سال آینده معرفی خواهد شد. این طراحی بسیار عالی خواهد بود و می تواند در هر پلتفرمی و حتی در کابین هواپیما و ابر کامپیوتر ها مورد استفاده قرار بگیرد.

انتظار می رود که سیلیکون جدید در چیپ ست Exynos برای گوشی های هوشمند عرضه شود، هر چند هنوز مشخص نیست که سامسونگ این فناوری را فقط در گوشی های سامسونگ خود استفاده کند. کمپانی سامسونگ از یک معماری جدید در GPU خود خبر داده است، که از چندین دستورالعمل گروهی پیروی می کند. و به جای استفاده از VLIW معمولی که دستورالعمل بسیار طولانی داشت از یک چرخه در واحد اجرا می شود که هزینه های پردازش اضافی را کاهش می دهد.

گلکسی نوت 9

بنابراین هیجان انگیز خواهد بود که اولین GPU داخلی برای کدام گوشی هوشمند عرضه خواهد شد. همانطور که قبلا ذکر شد که GPU در کنار یک چیپ ست جدید Exynos راه اندازی خواهد شد. اخیراً خبری منتشر شده است که گوشی هوشمند Galaxy Note 9 دارای یک گرافیک جداگانه برای بازی دوستان خواهد بود و انتظار می رود که این تکنولوژی خاص در این گوشی هوشمند استفاده شود.

طبق گزارش MySmartPrice کولکام بزودی تکنولوژی مشابه GPU Turbo Huawei را معرفی می کند تا GPU را بر اساس سخت افزاری و نرم افزاری بهینه کند و به دنبال یک راه حل نرم افزاری برای بهبود کارایی آن است. انتظار می رود که Galaxy Note 9 از پردازنده هشت هسته ای Snapdragon 845 بکار می رود. حتی برای گوشی های موجود نیز با استفاده از سیلیکون کوالکام می تواند از این فناوری استفاده کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d8%af%d8%b1-galaxy-note-9-%d8%a7%d8%b2-gpu-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%da%a9%d9%87-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%af%d8%a7/
ads
ads