داغ ترین ها :
آیا گوشی شیائومی را آپدیت کنیم؟

آیا گوشی شیائومی را آپدیت کنیم؟

همان طور که می‌دانید هر گوشی هوشمند از دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار تشکیل شده است و بخش سخت‌افزار هر رایانه‌ای نیاز به یک سیستم ‌عامل دارد. این سیستم‌عامل برای عملکرد بهتر با سخت‌افزار‌ مدام در حال بهینه سازی است و هر چند وقت یک بار نسخه بهینه شده نسبت به نسخه قبلی با نام UPDATE توسط شرکت‌های تولید کننده دریافت می‌کند. در کمال شگفتی طبق گزارشات سایت رسمی شیائومی در ایران در 26 تیر 1399 کاربران زیادی به نمایندگی‌های این شرکت مراجعه می‌کنند و از ایجاد مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌ازاری در گوشی‌های هوشمند خود پس از آپدیت POCO M3 و MI 9T خبر دادند. البته گزارشاتی هم مبنی بر ایجاد مشکل در مدل رد‌می نوت 8 بعداز آپدیت MIUI 12 دریافت شده است.

 

جدیدترین گوشی های شیائومی با بهترین قیمت ایران در سایت تکنولایف: قیمت گوشی شیائومی

 

چه گوشی‌هایی را آپدیت نکنیم؟

اگر شما هم گوشی شیائومی دارید و این سوال که (( آیا گوشی شیائومی را آپدیت کنیم ؟)) برای شما هم پیش آمده، باید گفت که اگر از مدل‌های POCO M3 ،MI 9T و یا ردمی نوت 8 استفاده می‌کنید به هیچ عنوان گوشی خود را آپدیت نکنید. بنابر اخبار گزارش شده آپدیت این مدل از گوشی‌های شیائومی برای شما دردسرساز خواهد شد و مشکلاتی همچون خراب شدن بخش سخت‌افزاری و یا گاهی خاموش شدن دائمی گوشی را همراه دارد.

آپدیت گوشی شیائومی

شیائومی این مشکل را فقط برای مدل‌های POCO M3 و MI 9T تائید کرده اما همین هم مشکل بزرگی است. آپدیت‌هایی که برای رفع اشکالات نسخه قدیمی و بالا بردن سرعت گوشی ارائه می‌شوند اینجا خود برای کاربران مشکل ایجاد می‌کنند. آپدیت MIUI 12.5 هم که در تاریخ 16 مرداد 1400 برای گوشی‌های شیائومی در دسترس کاربران قرار گرفت برای یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های این شرکت دردسر ساز شد. ردمی نوت 8 پرو! اگر این مدل را به نسخه MIUI 12.5 ارتقاء دهید مشکلاتی از قبیل گیر کردن گوشی در چرخه بوت و بالا نیامدن سیستم، بسته شدن ناگهانی برنامه‌ها هنگام استفاده، بالا رفتن مصرف باتری، ری‌استارت شدن بی‌دلیل و پی در پی گوشی و یا مختل شدن سنسور اثر انگشت برای شما پیش خواهد آمد و از همه بدتر این که راه‌حل کارآمدی هم برای برخی از این مشکل‌ها وجود ندارد. پس به هیچ عنوان از نسخه MIUI 12.5 برای نوت 8 پرو استفاده نکنید. جلوگیری از آپدیت گوشی شیائومی برای شما قطعا مهم خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:
گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو یکی از جدیدترین گوشی‌های شیائومی است. اگر به فکر خرید این گوشی افتاده‌اید، می‌توانید بررسی گوشی شیائومی 12T Pro را در تکنولایف مطالعه کنید.

 

مزایا و معایب آپدیت گوشی

آپدیت‌ها با هدف‌های گوناگونی عرضه می‌شوند، گاهی برای رفع یک مشکل امنیتی و گاهی برای بر طرف شدن باگ در نسخه قدیمی و یا افزایش همگام‌سازی سخت‎‎‌افزار و در پی آن افزایش سرعت، حتی با برخی از آپدیت‌ها محیط کاربری کاملا عوض شده و یک محیط جدید در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما آپدیت‌ها همیشه کارآمد نیستند و گاهی ممکن است به دلایل مختلف به گوشی شما صدمه بزنند. وقتی گوشی شما قدیمی است و آپدیت جدید برای پردازنده گوشی شما سنگین باشد سرعت گوشی تا حد محسوسی کاهش می‌یابد و سبب بروز مشکل‌های بیشتری نیز می‌شود. این آپدیت‌ها هیچ مشکلی ندارند و فقط برای گوشی‌های قدیمی که پردازنده مناسبی ندارند مشکل ساز می‌شوند. پس حتما قبل از آپدیت از روی قسمت تنظیمات گوشی، سخت‌افزار گوشی خود را با آپدیت مورد نظر خود چک کنید تا مطمئن شوید که این آپدیت برای شما مناسب است یا نه؟

جلوگیری از آپدیت گوشی شیائومی

در کل مزایای آپدیت را می‌توان این سه مورد دانست:

  • بهبود پیدا کردن عملکرد و سرعت گوشی
  • رفع اشکالات وخطا‌ها ، و بهبود امنیت گوشی
  • بهبود سیستم عامل و برخورداری از ویژگی‌های جدیدی که در دسترس شما خواهد بود

از معایب آپدیت هم میتوان به نکات زیر اشاره کرد:

  • عدم همگام سازی ورژن جدید با سخت‌افزار گوشی هوشمند
  • کاهش سرعت گوشی به علت قدیمی بودن سخت‌افزار
  • گاهی هم آپدیت ‌ها فقط وقت و حجم اینترنت شما را هدر می‌دهند و بعد از آپدیت هیچ تغییری رخ نمیدهد (البته در اکثر موارد که کاربر تفاوتی را احساس نمیکند در واقع مشکلات امنیتی گوشی بر طرف شده و کاملا طبیعی است که کاربری آن تفاوتی با نسخه قبلی نداشته باشد).

 

قاتل پرچمدار چی بخریم؟
شیائومی 12x یا S21 fe سامسونگ

 

چگونه گوشی شیائومی خود را آپدیت کنیم؟

برای آپدیت گوشی شیائومی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • رفتن به بخش تنظیمات SETTING گوشی و سپس (درباره تلفن) ABOUT PHONE
  • انتخاب گزینه SYSTEM UPDATE
  • در این قسمت روی لوگوی MIUI 10 بار تپ کنید تا پیغام روبرو برای شما به نمایش در بیاید ”ADDITIONALUPDATE FEATURESARE ON”
  • حالا روی سه نقطه سمت راست صفحه تپ کنید و از بین گزینه‌ها ، گزینه CHOOSE UPDATE PACKAGE را انتخاب کنید
  • حالا به پوشه دانلود گوشی مراجعه کنید و فایل رام که به صورت فایل زیپ ZIP در آنجا قرار دارد را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا فایل رمز گشایی شود
  • در انتها روی گزینه REBOOT و UPDATE ضربه بزنید تا مراحل بروز رسانی کامل شود

خرید مک بوک
راه‌های دیگری هم برای آپدیت گوشی شیائومی وجود دارد، شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی شیائومی و انتخاب مدل گوشی خود به راحتی آن را آپدیت کنید.

 

آموزش نصب رام شیائومی به صورت گام به گام:
نصب رام شیائومی بدون کامپیوتر

 

آیا گوشی شیائومی را آپدیت کنیم؟

پاسخ کلی به این سوال بله است اما در مواردی هم مثل نمونه‌های بالا (poco m3 و mi 9t) رخ می‌دهد. دقت داشته باشید که هرگز از روی عادت گوشی خود را آپدیت نکنید و حتما قبل از آن به برسی سخت‌افزار مورد نیاز آپدیت جدید و حتی جستجو برای دیدن نظر کاربرانی که این آپدیت را انجام داده‌اند بپردازید که این کار نه نتها بی ضرر نیست بلکه گاهی می‌تواند ضروری هم باشد.

آپدیت گوشی شیائومی

 

چگونه اسپیکر گوشی را تمیز کنیم؟
تميز كردن اسپيكر گوشي شیائومی

 

سوالات متداول

مشکلات آپدیت جدید گوشی های شیائومی چیست؟ بعد از آپدیت بعضی از گوشی ها، اشکالات سخت افزاری و یا حتی خاموش شدن و روشن نشدن دستگاه به وجود می آید.

رابط کاربری miui 13 برای کدام گوشی‌ها منتشر می‌شود؟ شیائومی یک لیست از گوشی‌های شیائومی ، پوکو و ردمی که آپدیت miui 13 برای آنها ارائه می‌شود را مننتشر کرده که اکثر گوشی‌های یکی دو سال اخیر این برند در جزو آنها قرار دارند.

تاریخ انتشار نسخه miui 13 چه زمانی است؟ در مورد تاریخ انتشار این نسخه که توسط سایت‌های رسمی اعلام شده قرار است این نسخه در مارچ 2022 به صورت جهانی منتشر شود. (تاریخ انتشار آپدیت برای گوشی‌های ردمی و پوکو هم هست)

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

250 نظر

  1. فربد

    سلام من گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو دارم آپدیت کنم مشکل برای باطری نمیاد؟

    1. Ali

      پاسخ به فربد

      نمی دونم چی بگم
      1. مصطفی

        پاسخ به Ali

        سلام من ردمی نوت دوازده دارم. آپدیت کردم فست شارژش از کار افتاد با بعضی از نرم‌افزار ها هم مشکل پیدا کرده.
  2. رضا

    سلام ادمین محترم و بچه های که x5 دارید سوال منو حتما جواب بدید لطفا. آپدیت جدید میوآی ۱۴ اومده آپدیت کنم یا نه گوشی کند میشه؟ و سوال دوم اینکه چطوری باید آپدیت بشه باید بعد اتمام آپدیت ریست فکتوری بزنم یا نه؟؟ چون شنیدم شیائومی باید بعد آپدیت ریست فکتوری بزنی.
    کسی از شما بزرگوارانه که x5 داره نصب کرده آپدیت جدید میوآی۱۴ رو یانه؟ اگه نصب کردید،بعدش گوشی مشکل پیدا نکرده و کند نشده؟

  3. سپهر

    آیا گوشی نوت 8 ساده هم مشکل آپدیت داره؟

  4. Amir

    سلام وقت بخیر من pocox3pro دارم میگن اگه بروز کنم منفجر میشه وکلا برا ایکس تری بده ایا این درست هست؟؟؟؟

    1. گوربه

      پاسخ به Amir

      سلام گوشی poco m4پرو ایا اپیت کنم مشکلی پیش نمیاد
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Amir

      سلام آپدیت برای هیچ گوشی بد نیست شاید باگ داشته باشه اما در نهایت مزیت هم زیاد داره تصمیم نهایی با خودتون
  5. ابراهیم

    سلام علیکم
    ایا گوشی پوکو x5پرو را بروزرسانی کنیم یانه

    1. sediqeh

      پاسخ به ابراهیم

      سلام من گوشی pocom3 دارم و به روز رسانیش کردم چون هی توی قسمت امنیت میومد که نسخه قدیمی هست و گوشی دچار مشکل میشه الان هم که به روز کردم نوشته امنیت بالا رفته و اینها ولی من اصلا راضی نیستم چون سرعت گوشیم اومده پایین یه جوریه انگار هنگ میخواد بکنه و سرعت العملش پایینه خیلی رو اعصابمه چطوری برش گردونم به حالت اولیه اخرین اپدیتم مال سال 2022بوده، اگه بزنم تنظیمات کارخانه درست میشه؟ لطفا جواب بدید خواهش میکنم
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به sediqeh

        سلام ریست فکتوری نسخه نرم افزار رو تغییر نمیده فقط همه چیز رو پاک می‌کنه
        1. زهرا بهرامی

          پاسخ به احسان نیک پی

          سلام وقتتون بخیر من گوشیم شیاومی ردمی۹تی.دوساله که بروزرسانی نکردم و برام نسخه۱۲.۵.۱۰.اومده.اگه بروزرسانی کنم مشکلی پیش میاد؟
    1. Ararat

      پاسخ به ابراهیم

      سلام من دوتا سوال دارم مدل گوشیم note 12 pro 4G پک گلوبال آپدیتش کنم مشکلی پیش میاد؟؟ بعد یه مشکلی که دارم اینه هر برنامه ای که نیاز به اینترنت داره باید یه بار نتمو خاموش روشن کنم تا بیاد بالا راه حلی هست که بهم بدین ممنون
  6. عمار نارویی

    سلام خسته نباشید گوشی من ردمی نوت دوازده هست تو تاریخ۱۶بهمن بروزرسانی کردم و از اون موقع تا الان دو بار خودکار فرمت شده

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a2%d9%be%d8%af%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads