داغ ترین ها :
آیفون 13 در آمریکا طرفدار ندارد (آنها منتظر آیفون 14 میمانند)

آیفون 13 در آمریکا طرفدار ندارد (آنها منتظر آیفون 14 میمانند)

سری ایفون 13 که توسط اپل معرفی شدند جمع زیادی از کاربران معتقد بودند که این گوشی‌ها بیش از حد تکراری هستند و ارزش خرید ندارند. هر چند که بررسی‌های تخصصی این محصولات نشان داده است که این پرچمدارها پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و حالا ایفون 13 پرو مکس بهترین نمایشگر و بهترین شارژ دهی را در بین همه‌ی گوشی‌های پرچمدار دارد. برای این که بهتر متوجه نظر کابران شویم برخی منابع نظر سنجی‌های مختلفی انجام داده‌اند که دیدن نتایج این نظر سنجی‌ها خالی از لطف نیست و نشان می‌دهد که آیا واقعا کاربران میلی به خرید مدل‌های جدید ندارند؟ موضوع جالب این نظر سنجی‌ها این است که آیفون 13 در آمریکا آنقدرها که پیش‌بینی می‌شد، طرفدار ندارد.

این نظر سنجی که در ادامه به نتایج آن خواهیم پرداخت از ۵۰۰۰ هزار نفر فرد آمریکایی در خود این کشور پرسیده شده است.

ایفون‌های جدید چه تغییری داشته‌اند؟

مدل‌های پرو و پرو مکس برای اولین بار به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده‌اند که حس بسیار روان‌تر و بهتری را به کاربر منتقل می‌کند. تراشه‌ی این محصولات طبق عادت هر ساله قوی‌تر شده و حالا ناچ کوچک‌تری در بالای نمایشگر داریم.

به همه‌ی این‌ها دوربین‌های بهبود یافته، قابلیت‌های جدید مانند سینماتیک مود و باتری‌های پرظرفیت‌تر و شارژ دهی بهتر را هم اضافه کنید. این تغییرات همگی باعث بهتر شدن ایفون‌های سری جدید شده‌اند.

آیفون 13 در آمریکا ؛ پرچم‌دار اپل آنقدرها هم محبوب نیست

تنها ۶ درصد از کل جمعیت عنوان کرده‌اند که برای خرید ایفون‌ جدید هیجان زیادی دارند. حدود ۸ درصد نیز خود را مشتاق خرید ایفون‌های جدید نشان داده‌اند و ۲۱ درصد هم گفته‌اند که دوست دارند به مدل جدید آپدیت کنند.

دلیل اصلی خرید آیفون ۱۳

اصلی‌ترین دلیل برای خرید آیفون ۱۳ صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی آن اعلام شده است.

جالب است که حدود ۱۷ درصد گفته‌اند که برای این مدل‌های جدید اصلا هیجان زده نیستند و حدود ۴۷ درصد هم عنوان کرده‌اند که اصلا قصد ندارند به مدل‌های جدید آپدیت کنند.

از همین حدود ۵۰۰۰ هزار نفر سوال شده که آیا یکی از ایفون‌های سری 13 را خریداری می‌کنند یا خیر و حدود ۷۷ درصد به این سوال پاسخ منفی داده‌اند. یعنی از جمعیت ۵۰۰۰ نفری تقریبا ۳۸۵۰ نفر از آن‌ها قصد ندارند که ایفون‌های جدید را خریداری کنند.

حدود ۲۳ درصدی که عنوان کرده‌اند نسل جدید را خریداری خواهند کرد و از این درصد حدود ۳۴ درصد دلیل بروزرسانی خود را نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ایفون‌های جدید عنوان کرده‌اند و حدود ۲۴ درصد نیز دلیل خود را شارژ دهی بهتری باتری‌ها دانسته‌اند.

دلیل نخریدن آیفون ۱۳

دلیل اصلی برای نخریدن آیفون ۱۳ ناچ صفحه نمایش آن اعلام شده است.

از بین این افراد اکثرا عنوان کرده‌اند که به احتمال بسیار زیاد ایفون 13 پرو را خریداری خواهند کرد؛ چرا که امکانات گوشی ایفون 13 پرو مکس را دارد و در عین حال نیز نمایشگر آن کوچک‌تر بوده و به نسبت ارگونومی بسیار بهتری نیز دارد.

در طرف دیگر از ۷۷ درصدی که عنوان کرده‌اند به نسل جدید آپدیت نمی‌کنند سوال شده است که دلیل این تصمیم چیست و چه بخشی باعث شده که شما به فکر آپدیت این گوشی نیفتید؟

پاسخ‌ها جالب است. حدود ۳۰ درصد دلیل آپدیت نکردن خود را نبود تاچ آیدی عنوان کرده‌اند؛ چرا که در روزگار کرونایی که همگی از ماسک استفاده می‌کنیم فیس آیدی نمی‌تواند به خوبی عمل کند و شما دائما مجبور هستید پین کد خود را وارد کنید.

۲۰ درصد دیگر گفته‌اند ایفون‌های جدید ویژگی‌های خاص و جدیدی ندارند که بخواهید به خاطر این ویژگی به نسل جدید آپدیت کنند. حدود ۱۲ درصد دلیل خود را نبود AOD عنوان کرده‌اند و ۷ درصد نیز معتقدند که همچنان ناچ بالای نمایشگر باعث آزار است.

 

تکنیک ها و تنظیماتی که باید برای تصویربرداری حرفه با گوشی آیفون بدانید: ترفند عکاسی با آیفون

 

کاربران جایگزین این سری آیفون 13 را چه محصولی می‌دانند؟

از این ۷۷ درصد سوال شده است که حالا که قصد ندارید سری جدید را خریداری کنید بهتری گزینه برای خرید را چه برندی یا چه محصولی می‌دانید. حدود ۳۷ درصد گفته‌اند که منتظر ایفون‌های سری 14 می‌مانند تا تغییرات اساسی‌تری در آن‌ها اتفاق بیفتد.

کاربران منتظر آیفون ۱۴ هستند

بیشتر مردم می‌خواهند به جای آیفون ۱۳ گوشی آیفون ۱۴ را خریداری کنند.

حدود ۳۳ درصد عنوان کرده‌اند که تا دو سال دیگر نیازی به آپدیت کردن گوشی خود احساس نمی‌کنند و پس از آن به سراغ خرید محصولات جدید خواهند رفت.

در این بین ۱۶ درصد هم گفته‌اند که به سراغ گوشی‌های اندرویدی خواهند رفت و نگاهی ویژه به پیکسل‌های پیش روی گوگل دارند. پیکسل ۶ و ۶ پرو در صورت موفقیت می‌تواند کابران زیادی را از IOS به اندروید کوچ دهد. در این بین ۱۱ درصد نیز خرید ایفون 12 یا حتی مدل‌های قدیمی‌تر مثل ایفون 11 را منطقی‌تر دانسته‌اند؛ چرا که حالا ایفون 12 ۱۰۰ دلار و ایفون 11 ۲۰۰ دلار از قیمت اولیه ارزان‌تر شده است و همین موضوع ارزش خرید این محصولات را بالاتر برده است.

جمع بندی

این نظر سنجی نیز مانند همه‌ی نظر سنجی‌های دیگر از جمعیت محدودی سوال شده است و شاید نتوان این جمعیت را خیلی دقیق مصداقی برای کل افراد جهان و حتی کل کاربران آمریکایی در نظر گرفت اما به طور کلی جالب است که بسیاری از کاربران از گوشی‌های حال حاضر خود رضایت دارند و نیازی به بروزرسانی نمی‌بینند.

دلیل عمده این موضوع این است که ایفون‌های قدیمی‌تر همچنان دوربین‌های بسیار توانایی دارند و قدرت سخت افزاری آن‌ها نیز بسیار خوب است. به علاوه اپل همچنان آخرین نسخه از سیستم عامل خود را برای آن‌ها عرضه می‌کند و همین نکته باعث می‌شود نیاز کمتری به خرید گوشی جدید داشته باشند.

نظر شما چیست؟ اگر در حال حاضر از نسل قبل استفاده می‌کنید آپدیت کردن به ایفون‌های سری 13 را منطقی می‌دانید یا منتظر انتشار ایفون‌های سری 14 خواهید بود؟

 

آخرین اخبار مرتبط با محصولات اپل:

هزینه تولید ایفون ۱۳ پرو چقدر است؟

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7-%d8%b7%d8%b1%d9%81%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af/
ads
ads