داغ ترین ها :
آیفون 14 از دوربین سلفی حفره‌ای استفاده می‌کند

آیفون 14 از دوربین سلفی حفره‌ای استفاده می‌کند

گزارش‌های جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که آیفون 14 دوربین سلفی حفره‌ ای خواهد داشت. به نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته تا طراحی بریدگی یا ناچ را کنار گذاشته و در سری آیفون 14 از حفره‌ای با طراحی شبیه به کپسول برای قرار گرفتن دوربین سلفی استفاده کند.

تاکنون اطلاعات مختلفی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند اپل یعنی سری آیفون 14 منتشر شده که اشاره می‌کنند، نسل بعدی آیفون‌ها تفاوت بسیاری خواهند داشت. این تغییرات تنها شامل استفاده از تراشه‌ای توانمندتر نمی‌شود و از ماژول دوربین گرفته تا طراحی ظاهری توسط مهندسان و طراحان اپل مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

خبری منتشر شده که اپل دیگر از طراحی بریدگی یا ناچ در آیفون‌های نسل بعدی استفاده نمی‌کند، طراحی که طبق آن، ماژول دوربین سلفی در درون بریدگی، درست بالای صفحه‌نمایش قرار می‌گیرند تا فضای بیشتری به صفحه‌نمایش اختصاص یافته و نرخ صفحه‌نمایش نسبت به بدنه افزایش یابد.

حذف بریدگی یا ناچ و تغییر آن با طراحی دیگر یکی از اتفاقات بزرگ برای گوشی‌های هوشمند اپل خواهد بود؛ زیرا زبان طراحی استفاده شده طی چند سال اخیر در آیفون‌ها تغییر می‌یابد و شبیه به محصولات اندرویدی خواهند شد. در این طراحی، ماژول دوربین در درون حفره‌ای با طراحی شبیه به کپسول قرار خواهند گرفت.

چندی پیش سران اپل گفتند که وجود طراحی بریدگی اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا علاوه بر دوربین سلفی، میزبان حسگرهای دیگری مانند Face ID نیز هست. با این حال به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها توانسته‌اند از پس چالش‌ها برآیند؛ زیرا خبری منتشر شد که اپل توانسته حسگرهای مدنظر ازجمله Face ID را در پشت صفحه‌نمایش، پنهان کند. همین امر اجازه می‌دهد که کوپرتینویی‌ها بتوانند برای سری آیفون 14 از طراحی متفاوتی استفاده کنند و ماژول دوربین سلفی را در حفره‌ای با مشخصات ذکر شده قرار دهند.

برخورداری از طراحی با حفره‌ای به شکل کپسول در گزارش‌های دیگر نیز تایید شده است. حتی در خبری آمده که مدل‌های ساده‌ی سری آیفون ۱۴ یعنی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مینی دارای ناچ هستند، اما در بالای صفحه‌نمایش آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس حفره‌ای قرار خواهد گرفت تا میزبان دوربین سلفی باشد.

 

بهترین قیمت گوشی های سری 13 و 12 اپل را هم اکنون در سایت تکنولایف مشاهده کنید: قیمت گوشی آیفون

 

با وجود تعدد گزارش‌ها باید گفت که اپل امکان دارد تصمیم متفاوتی گرفته و تغییری در سری آیفون 14 حداقل از نظر جایگاه و حالت دوربین سلفی اعمال نکند. کوپرتینویی‌ها در گذشته بارها نشان داده‌اند که نسبت به تغییرات بسیار محتاط هستند و کوچک‌ترین تغییر در ساختار، طراحی ظاهری یا حتی اضافه شدن ویژگی نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری با وسواس خاصی تایید می‌شود.

ناچ یا بریدگی ابتدا در آیفون X استفاده شد و پس از آن شاهد معرفی مدل‌های مختلفی از آیفون بودیم که چنین طراحی را به کاربران ارائه می‌دادند. با این حال امکان دارد چنین طراحی تنها در دو مدل از آیفون‌های نسل بعدی استفاده شود یا حتی به طور کامل کنار گذاشته شده و حفره‌ای با طراحی شبیه به کپسول، جای آن را بگیرد.

نظر شما کاربران تکنولایف در این زمینه چیست؟ آیا فکر می‌کنید آیفون‌های نسل بعدی همچنان میزبان بریدگی یا ناچ خواهند بود یا تغییرات ذکر شده را در محصولات بعدی کوپرتینویی‌ها مشاهده خواهیم کرد؟ نظر خود را با کاربران دیگر تکنولایف به اشتراک قرار دهید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-14-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%b3%d9%84%d9%81%db%8c-%d8%ad%d9%81%d8%b1%d9%87-%d8%a7%db%8c/
ads
ads