داغ ترین ها :
آیفون 14 با 2 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی تولید می شود؟

آیفون 14 با 2 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی تولید می شود؟

شرکت اپل در سال جاری میلادی موفق شد حافظه ذخیره‌سازی گوشی‌های سری آیفون را به حداکثر 1 ترابایت افزایش دهد و این احتمال وجود دارد که مجددا چنین اقدامی را در مدل سال آینده که احتمالا گوشی‌های سری آیفون 14 خواهد بود، انجام دهد. یکی از وب سایت‌های چینی با نام My Drivers مدعی شده است که حداکثر فضای ذخیره‌سازی گوشی‌های سال 2022 میلادی آیفون به 2 ترابایت افزایش پیدا خواهد کرد. در حقیقت این خبر پس از انتشار یک گزارش از سوی DigiTimes منتشر شد که در آن ادعا شده بود اپل با تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان فناوری NAND flash مشغول همکاری بوده و قصد دارد از ایده سلول چهارگانه برای تولید مقرون به صرفه آیفون 14 استفاده کند.

 

برای خرید آیفون های سری 13 و مشاهده آفرهای ویژه خرید ایفون، قیمت گوشی اپل را در سایت تکنولایف ببنید.

 

برخی از اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد آیفون 13 پرو مجهز به حافظه Kioxia NAND Flash بوده که احتمالا از نوع سلول سه گانه (TLC) به حساب می‌آید. مزیت اصلی QLC نسبت به TLC را می‌توان وجود چهار بیت در هر سلول دانست که تراکم حافظه را تا 33 درصد افزایش می‌دهد؛ این مسئله بدان معنا است که می‌تواند داده‌های بیشتری را در همان حالت ذخیره‌سازی کند و معنای آن، کاهش هزینه در واحد ظرفیت است. همچنین TLC می‌تواند تعداد بیشتری از چرخه‌های نوشتن و پاک کردن را انجام دهد و می‌توان آن را به معنای دوام بیشتر و سرعت بالاتر در مقایسه با QLC به حساب آورد؛ بنابراین تصمیم‌گیری برای جایگزین کردن TLC در برابر QLC را نمی‌توان ساده توصیف کرد.

فراموش نکنید که فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایت برای کاربران گوشی‌های آیفون بسیار زیاد بوده و امکان دارد مدت زمان زیادی طول بکشد تا شاهد تولید و عرضه گوشی‌های 2 ترابایتی باشیم. در گزارش My Drivers به وضوح آمده که احتمالا شرکت اپل در سال آینده از طراحی ناچ استفاده نخواهد کرد. به نظر می‌رسد این مورد فقط در مورد مدل‌های پرو صدق می‌کند که دارای ساختار تیتانیومی هستند. همچنین امکان دارد مدل پرو مکس دارای کلیدهای دایره‌ای شکل و سنسور 48 مگاپیکسل باشد. بر اساس اطلاعات منتشرشده می‌توان گفت شرکت اپل قصد دارد در سال 2022 مدل مینی را حذف کرده و به جای آن یک گوشی دیگر را با نمایشگر 6.7 اینچ معرفی کند.

 

آخرین اخبار از محصولات اپل:

سیستم عامل iOS 15.1 منتشر شد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-14-%d8%af%d9%88-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%aa%db%8c/
ads
ads