داغ ترین ها :
چگونه تلویزیون ایکس ویژن را به اینترنت وصل کنیم؟

چگونه تلویزیون ایکس ویژن را به اینترنت وصل کنیم؟

قبل از آموزش اتصال تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت با یک آمار کوتاه همراه من باشید. امروزه خرید تلویزیون به یکی از معضل های کاربران مبتدی و حتی حرفه ای تبدیل شده، انقدر فراوانی انواع تلویزیون زیاد شده که کار در انتخاب تلویزیون مورد نظر خود گیج می شود. چه افراد مبتدی که نمی دانند کدام تلویزیون به دردشان میخورد و چه افراد حرفه ای که می دانند چه حی خواهند و نمی دانند کدام را انتخاب کنند. به هر حال حق با کاربران است و امروزه انتخاب تلویزیون ایده آل با توجه به بودجه اختصاص یافته، کار بسیار سختی است. درست است که اگر محدودیت بودجه نداشته باشیم به راحتی می توانیم یک مدل تلویزیون پرچمدار سامسونگ یا سونی را بخریم و خیالمان از بابت تکمیل یودن ویژگی های آن راحت باشد، اما زمانی که با توجه به سقف بودجه خرید می کنیم، مجبور می شویم از انتخاب هایمان فاکتور بگیریم تا به یک مورد قطعی برسیم. با توجه به محدودیت واردات کالای دیجیتال خارجی مثل تلویزیون های سامسونگ، ال جی، سونی و دیگر برندها، شرکت های تلویزیون ساز ایرانی مثل ایکس ویژن جان گرفته اند و کالاهای خوبی تولید می کنند.

پرفروش ترین برندهای ایرانی

یکی از برند هایی که محبوبیت زیادی در میان کالاهای ایرانی دارد، تلویزیون های ایکس ویژن است؛ این برند با تولید تلویزیون های بسیار خوب به همراه قیمت ارزان، توانسته تا حدودی جای برندهای خارجی را پر کند.

به دلیل فراگیری این مدل از تلویزیون ها در ایران، بسیاری نمی توانند تنظیمات اینترنت تلویزیون ایکس ویژن را پیدا کنند، به همین دلیل لازم شد تا یک مطلب در خصوص آموزش اتصال اینترنت به تلویزیون ایکس ویژن در اختیار شما قرار دهیم تا هیچ مشکلی در کار با تلویزیون خود نداشته باشید؛ همراه مجله تکنولایف باشید.

 

برای خرید و مشاهده لیست قیمت انواع تلویزیون ایکس ویژن از سایت فروشگاه تکنولایف دیدن کنید.

 

 

چگونه تلویزیون ایکس ویژن را به اینترنت وصل کنیم؟

تلویزیون ها اکثرا هوشمند شده اند و ایکس ویژن هم یکی از برند های ایرانی است که تلویزیون های هوشمند تولید می کند؛ این تلویزیون ها به اینترنت متصل می شوند، چه از طریق کابل LAN و چه از طریق WiFi.

دلیل اتصال اینترنت به تلویزیون این است که بتوانید با آن به گشت و گذار در اینترنت بپرداید و یا برنامه های اندرویدی روی آن ها نصب کنید، البته برای این کار هم لازم است که سیستم عامل تلویزیون‌تان اندروید باشد.

 

چگونه تلویزیون ایکس ویژن را با کابل به اینترنت وصل کنیم؟

برای اتصال LAN به تلویزیون ایکس ویژن، لازم است از مودم اینترنت یک کابل تلفن یا LAN به پشت تلویزیون بکشید. البته در نظر داشته باشید که باید تلویزیون قابلیت اتصال به LAN داشته باشد.

چگونه تلویزیون ایکس ویژن را به اینترنت وصل کنیم؟

سپس دکمه Menu یا Home روی کنترل را فشار دهید و گزینه Network را انتخاب کنید، سپس روی گزینه cable بروید و انتخاب کنید. اگر به درستی کابل LANرا به تلویزیون ایکس ویژن متصل کرده باشید، تلویزیون به صورت اتوماتیک به اینترنت وصل می شود و برای اطمینان از اتصال صحیح آن می توانید در قسمت setup و cable network setup گزینه network test را انتخاب کنید تا به صورت خودکار چک کند که اتصال شما به اینترنت برقرار است یا خیر، اگر برقرار باشد گزینه های روی تصویر تیک سبز می خورند.

چگونه تلویزیون ایکس ویژن را به اینترنت وصل کنیم؟

برای اتصال WiFi به تلویزیون هم کافیست دکمه Home یا تنظیمات روی کنترل تلویزیون ایکس ویژن را بزنید و سپس به دنبال گزینه wifiبگردید. پس از انتخاب این گزینه و روشن کردن آن، باید wifi خود را انتخاب کنید و رمز آن را وارد کنید. پس از اتصال به راحتی می توانید با تلویزیون خود دانلود کنید، آنلاین فیلم ببینید و حتی شبکه های اجماعی خود را چک کنید.

 

 

وای فای تلویزیون ایکس ویژن کجاست؟

اگر نمی توانید گزینه وای فای را در تلویزیون ایکس ویژن پیدا کنید، ابتدا روی کنترل گزینه Home را بزنید، سپس در صفحه ای که رو به روی شما باز می شود، تعدادی از ویژگی های تلویزیون را مشاهده می کنید که می توانید انتخاب کنید.

به آخر صفحه بروید و می بینید که دو گزینه تنظیمات و اتصال wifi وجود دارد که عکس مشخصه خود wifi که آنتن نیم خط ۴ تایی است روی آن قرار دارد.

وای فای تلویزیون ایکس ویژن کجاست؟

گزینه اتصال wifi را انتخاب کنید و اگر خاموش بود، آن را روشن کنید. سپس می بینید که با جست و جو تعدادی آنتن وای فای که در اطراف هستند را پیدا می کند. وای فای مودم خود را از میان آن ها انتخاب کنید و سپس رمز اینترنت خود را وارد کنید.

به همین راحتی می توانید با تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت WIFI متصل شوید و هرچقدر که می خواهید دانلود کنید و در صفحات وب به گشت و گذار بپردازید و حتی از طریق wifiگوشی خود را به تلویزیون متصل کنید.

 

 

دانلود برنامه allshare برای اتصال به تلویزیون ایکس ویژن

یکی از ویژگی های برتر تلویزیون های هوشمند، امکان اتصال آن ها به گوشی است. از این طریق می توانید محتوای صوتی و تصویری روی گوشی خود را به تلویزیون منتقل کنید.

برای اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن میدتوانید هم از طریق wifi direct گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید و هم از طریق نصب برنامه all share برای گوشی اندرویدی خود. برای متصل شدن به تلویزیون با برنامه allshare ابتدا باید برنامه را نصب کنید، سپس آن را اجرا کنید‌.

دانلود برنامه allshare برای اتصال به تلویزیون ایکس ویژن

نکته مهم این است که باید گوشی و تلویزیون، هر دو به یک اینترنت متصل باشند. پس از اجرای برنامه در قسمت connection گزینه Nearby Device را روشن کنید تا دستگاه های هوشمند اطراف شما را شناسایی کند.

پس اتمام جست و جو احتمال زیاد نام تلویزیون خود را مشاهده می کنید، آن را انتخاب کنید تا اجازه دهید تمام اطلاعاتتان روی تلویزیون به نمایش دربیاید.

 

 

 

چگونه گوشی را از طریق wifi direct به تلویزیون ایکس ویژن وصل کنیم؟

برای اتصال گوشی به تلویزیون بدون برنامه، لازم است تا وارد قسمت networkدر تلویزیون شوید و گزینه wifi directرا انتخاب کنید، اگر آن را پیدا نکردید به مشاهده مودم های wifiبروید و گزینه بیشتر را بزنید، احتمال بسیار زیاد این گزینه را مشاهده می کنید.

چگونه گوشی را از طریق wifi direct به تلویزیون ایکس ویژن وصل کنیم؟

حالا در گوشی خود هم وارد تنظیمات شوید، سپس گزینه connectionرا انتخاب کنید و وارد wifi شوید. حالا در گوشه بالای صفحه سه نقطه را بزنید تا گزینه های بیشتر نمایش داده شود، در این قسمت گزینه wifi directرا می بینید، آن را انتخاب کنید، اگر خاموش بود باید wifiرا روشن کنید.

چگونه گوشی را از طریق wifi direct به تلویزیون ایکس ویژن وصل کنیم؟

دقت داشته باشید که نباید hotspot گوشی روشن باشد وگرنه وای فای دایرکت آن را خاموش می کند. حالا تلویزیون خود را در قسمت وای فای دایرکت گوشی و گوشی را در قسمت wifi direct تلویزیون پیدا کنید و در یکی آن را انتخاب کنید، با متصل شدن از طریق wifi directبه راحتی می توانید تمام محتوای تصویری خود را به صورت full hdو بیشترین کیفیت روی تلویزیون پخش کنید.

 

محبوب ترین مطالب مرتبط با تلویزیون:

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم

 

چرا تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت وصل نمی شود؟

اگر یک تلویزیون هوشمند ایکس ویژن دارید که قابلیت اتصال به اینترنت دارد اما به هیچ عنوان به اینترنت وصل نمی شود، حتما مشکلی در کار است.

ابتدا باید از اینترنت خود مطمئن شوید، برای این کار از چند مودم مختلف و سرویس ارائه دهنده متفاوت استفاده کنید. مثلا یکبار با موبایل هات اسپات کنید و یکبار با مودم wifi.

نحوه اتصال تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت

سپس پس از اطمینان از صحت اینترنتتان، دوباره تلویزیون را به wifi متصل کنید و اگر این اتصال برقرار نشد، حتما با کارشناس تلویزیون ایکس ویژن تماس بگیرید یا در اسرع وقت به نزدیک‌ترین نمایندگی تعمیرات ایکس ویژن مراجه کنید.

آیا تا به حال از تلویزیون های ایکس ویژن استفاده کرده اید؟ آیا شما هم با متصل شدن تلویزیون های ایکس ویژن به اینترنت مشکل دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

وای فای تلویزیون ایکس ویژن کجاست؟

ابتدا روی کنترل گزینه Home را بزنید، سپس در صفحه ای که رو به روی شما باز می شود، تعدادی از ویژگی های تلویزیون را مشاهده می کنید که می توانید انتخاب کنید. به آخر صفحه بروید و می بینید که دو گزینه تنظیمات و اتصال wifi وجود دارد که عکس مشخصه خود wifi که آنتن نیم خط ۴ تایی است روی آن قرار دارد.

چگونه تلویزیون ایکس ویژن را با کابل به اینترنت وصل کنیم؟

برای اتصال LAN به تلویزیون ایکس ویژن، لازم است از مودم اینترنت یک کابل تلفن یا LAN به پشت تلویزیون بکشید. البته در نظر داشته باشید که باید تلویزیون قابلیت اتصال به LAN داشته باشد.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

14 نظر

  1. علی شهاب

    سلام
    آیا آبدیت کردن تلویزیون کاری مفید هست باید انجام داد یا خیر .

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علی شهاب

      سلام وقت بخیر در کل آپدیت اتفاق مثبتی هست
  2. مهدی

    چرا تلویزیون به وای فای خونه وصل هست فیلم یا عکس نشون نمیده و صفحه سفید میشه ؟؟ اهنگ پخش می کنه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت بخیر متوجه نشدم منظورتون از طریق مرورگر هست؟
  3. مهدی

    سلام تلویزیون ایکس ویژن من سیستم عاملش اندرویده ولی از هیچ راهی وصل نمیشه هیچ کودوم از این قابلیت ها رو نداره اصلا گوشیم هم از کابل mhl پشتیبانی نمیکنه چجوری گوشی رو به این وصل کنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت بخیر روش اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن رو جستجو کنید هست مطلب براش
      1. غلامعباس کیانپور

        پاسخ به احسان نیک پی

        درود بر شما تلویزیون بنده به wifi وصل نمیشود لطفاً کارشناس را جهت راه اندازی بفرستید
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به غلامعباس کیانپور

          سلام وقت شما بخیر دوست خوبم باید با پشتیبانی برند مورد نظر یا نمایندگی اون تماس بگیرید
  4. مجتبی

    سلام سری هشت ایکس ویژن دارم با وای فای یا با کابل متصل نمیشه مینویسه تلاش دوباره ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مجتبی

      سلام وقت بخیر مطلب رو مطالعه کنید پیروز باشید
      1. مانی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقت بخیر تلویزون ایکس ویژن داریم دفترچه راهنماشو گم کردم چجوری باید از وای فایش استفاده کنم؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به مانی

          سلام وقت بخیر در مطلب توضیح داده شده
  5. افشار

    سلام من نت گوشیم رو هات‌اسپات میکنم برای تلویزیون ، وصل میشه ولی مینویسه اتصال محدود، و برنامه ها باز نمیشن، مشکل از چیه، مودم نداریم ولی همه‌ی گوشیامون رو امتحان کردیم مینویسه اتصال محدود و کار نمیکنه…

    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به افشار

      سلام. مدل تلویزیون چیه؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3-%d9%88%db%8c%da%98%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa/
ads
ads