داغ ترین ها :
آموزش متصل کردن دسته بازی ایکس باکس وان به اندروید

آموزش متصل کردن دسته بازی ایکس باکس وان به اندروید

دسته بازی ایکس باکس وان را می‌توان به عنوان یکی از بهترین کنترل‌های موجود در بازار معرفی کرد، اما آیا می‌دانید که امکان استفاده از آن برای انجام بازی در گوشی‌های اندروید وجود دارد؟ در این مقاله روش متصل کردن دسته بازی ایکس باکس وان به گوشی اندروید را آموزش خواهیم داد تا بتوانید لذت انجام بازی در گوشی‌های موبایل را صدچندان کنید. برای خرید گوشی و مشاهده قیمت کنسول بازی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

آیا دسته بازی مناسب ایکس باکس وان را در اختیار دارید؟

قبل از شروع کار باید نسبت به جدید بودن دسته ایکس باکس وان خود مطمئن شوید. دسته‌های بازی قدیمی ایکس باکس وان از فناوری بیسیم RF استفاده می‌کنند و این در حالی است که دسته‌های بازی جدید مبتنی بر فناوری بلوتوث هستند و ارتباط میان آن‌ها و گوشی‌های اندروید به سادگی برقرار خواهد شد. در این بخش برای شما این سوال به وجود خواهد آمد که چگونه می‌توانید نسبت به جدید بودن دسته بازی ایکس باکس وان اطمینان حاصل کنید. بهتر است بدانید که دسته‌های جدید ایکس باکس وان با سبک متفاوت طراحی و تولید شده‌اند.

دسته بازی ایکس باکس وان

تصویری شبیه‌سازی شده از دسته بازی Xbox One

همچنین یک بخش خاص از پلاستیک هم در اطراف کلید ایکس باکس وجود ندارد؛ این مورد را می‌توانید به صورت دقیق در تصویر مشاهده کنید. تقریبا تمام دسته‌های جدید ایکس باکس وان که خریداری می‌کنید، باید از بلوتوث به عنوان فناوری ارتباطی پشتیبانی کنند. در صورتی که دارای دسته بازی قدیمی ایکس باکس وان هستید، کماکان می‌توانید ارتباط میان آن و گوشی اندروید را با تبدیل میکرو USB به USB برقرار کنید.

 

چرا گوشی داغ می‌شود؟

دلایل داغ شدن گوشی و روش رفع آنها

 

متصل کردن دسته بازی ایکس باکس وان به اندروید با بلوتوث

در صورتی که کنترل مناسب و باکیفیتی را در اختیار دارید، بهتر است بدانید که متصل کردن آن به گوشی اندروید می‌تواند با مقداری دردسر همراه باشد. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

1: انگشت خود را از بالای نمایشگر گوشی موبایل به سمت پایین کشیده و با ورود به منوی موردنظر، باید نماد بلوتوث را لمس کرده و نگه دارید تا وارد تنظیمات آن شوید. همچنین شما می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی اندروید و انتخاب Connections وارد بخش بلوتوث (Bluetooth) شوید و دستگاه‌های متصل شده (Connected Devices) را انتخاب کنید.

2: در ادامه کار باید روی متصل کردن دستگاه جدید (Pair New Device) ضربه بزنید. با انجام این کار بلوتوث به صورت خودکار روشن شده و عملیات اسکن دستگاه‌ها آغاز می‌شود.

وصل کردن دسته بازی ایکس باکس وان به اندروید با بلوتوث

جستجو برای یافتن دسته بازی Xbox One در گوشی اندروید

3: در ادامه باید روی کلید ایکس باکس ضربه زده و حدود یک ثانیه نگه دارید تا چراغ آن فعال شود، سپس کلید کوچک مشکی مربوط به برقراری اتصال را حدود سه ثانیه نگه دارید تا چراغ آن سریع‌تر روشن و خاموش شود؛ این بدان معنا خواهد بود که بلوتوث دسته بازی در حال جستجوی دستگاه‌های اطراف به منظور برقراری ارتباط است.

متصل کردن دسته بازی ایکس باکس وان به اندروید با بلوتوث

در صفحه مربوط به برقراری اتصال گوشی اندروید باید یک نام جدید (Xbox Wireless Controller) ظاهر شود. در ادامه کار باید روی آن ضربه بزنید تا بدین ترتیب و فقط با گذشته چند ثانیه، ارتباط میان گوشی اندروید و دسته بازی ایکس باکس وان برقرار شود.

اتصال دسته ایکس باکس وان به اندروید با بلوتوث

پیدا کردن دسته بازی Xbox One در بخش بلوتوث گوشی اندروید

برقراری مجدد اتصال ایکس باکس وان به اندروید

در صورتی که قصد دارید دسته بازی ایکس باکس وان خود را به گوشی‌های اندروید متصل کنید، تنها کافی است دسته بازی و بلوتوث دستگاه خود را روشن کنید تا بدین ترتیب، ارتباط میان آن‌ها برقرار شود. اگر با انجام این کار شاهد متصل نشدن دسته بازی به گوشی اندروید بودید، بهتر است وارد تنظیمات بلوتوث دستگاه شوید و گزینه دستگاه‌های متصل شده قبلی (Previously Connected Devices) را انتخاب کنید تا بتوانید نام Xbox One Controller را در میان لیست موردنظر، انتخاب کنید. در صورتی که دسته بازی ایکس باکس وان خود را به یک دستگاه دیگر متصل کرده باشید، باید مراحل ذکرشده را مجددا دنبال کنید تا ارتباط آن‌ها برقرار شود.

 

بررسی تخصصی بازی‌ها را در تکنولایف بخوانید:

بررسی efootball 2022 نسخه جدید PES

 

استفاده از دسته بازی ایکس باکس وان در اندروید

هنگامی که دسته بازی Xbox One را به گوشی اندروید متصل کردید، امکان استفاده از آن برای ورود به بخش‌های مختلف دستگاه اندروید فراهم خواهد بود. شما می‌توانید به منظور جابه‌جایی از آنالوگ سمت چپ استفاده کنید و در صورتی که قصد انتخاب یک گزینه را دارید، کافی است کلیدهای A و Y را انتخاب کنید. همچنین با فشار دادن کلید B امکان بازگشت از بخش‌های مختلف دستگاه وجود خواهد داشت.

اجرای بازی های اندروید با دسته بازی ایکس باکس وان

اگر در گوگل پلی به دنبال بازی‌هایی هستید کاز کنترل پشتیبانی کنند، بهتر است بدانید کار سختی برای پیدا کردن آن‌ها خواهید داشت. در حالت کلی می‌توان گفت راهی برای متوجه شدن پشتیبانی بازی از دسته بازی در اندروید وجود ندارد، مگر آن که بازی را اجرا کرده و مورد بررسی قرار دهید. خوشبختانه بسیاری از بازی‌های اندروید، دسته بازی را شناسایی و پشتیبانی می‌کنند، علی‌الخصوص بازی‌هایی که در ژانرهای تیراندازی و اکشن منتشر شده‌اند.

 

 

رفع مشکل برای وصل کردن دسته ایکس باکس وان به گوشی اندرویدی

1: کار نکردن دسته بازی در اندروید 11

برخی کاربران اعلام کرده‌اند که برخی از تنظیمات خاص در دسترسی می‌تواند عملکرد دسته بازی ایکس باکس وان را دچار مشکل کند. شما باید وارد تنظیمات (Settings) شوید و از بخش دسترسی (Accessibility)، بزرگنمایی (Magnification) را خاموش کنید و در ادامه شرایط رفع مشکل را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که فرایند انجام کار با شکست مواجه شود، باید کلیه تنظیمات دسترسی را به ترتیب خاموش کنید و رفع خطای موردنظر را بررسی کنید تا بدین ترتیب، امکان یافتن علت اصلی خطای مربوطه فراهم شود.

کار نکردن دسته بازی در اندروید 11

رفع مشکل کار نکردن دسته بازی Xbox One در اندروید 11

 

چگونه دسته را به کامپیوتر وصل کنیم؟

اتصال دسته ps4 به کامپیوتر

 

2: کار نکردن کلیدهای خاص دسته بازی در گوشی اندروید

اگر دسته بازی Xbox One خود را به گوشی اندروید متصل کرده‌اید و در ادامه شاهد کار نکردن برخی از کلیدهای خاص هستید، لازم است سیستم عامل دسته بازی را بروزرسانی کنید. شما می‌توانید این کار را به وسیله متصل کردن دسته بازی به کامپیوتر و دانلود برنامه Xbox Accessories انجام دهید.

کار نکردن کلیدهای خاص دسته بازی در گوشی اندروید

در برنامه Xbox Accessories باید روی نماد سه نقطه منو ضربه بزنید، سپس احتمال وجود بروزرسانی را در سمت چپ قسمت بالا مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که بروزرسانی برای دسته بازی وجود داشته باشید، کافی است روی آن ضربه بزنید تا بدین ترتیب، دانلود فایل آپدیت انجام شود. در ادامه کار می‌توانید ارتباط میان دسته بازی Xbox One و اندروید را مجددا برقرار کنید.

3: کار نکردن دسته بازی ایکس باکس وان

در صورتی که دسته بازی Xbox One پس از اتصال به گوشی اندروید کار نکند، می‌توانید از یک ترفند کلاسیک استفاده کنید. شما می‌توانید برای رفع مشکل، ارتباط میان دسته بازی و گوشی اندروید خود را قطع کنید. برای انجام این کار، وارد تنظیمات شوید و از بخش دستگاه‌های متصل (Connected Devices)، گزینه مشاهده همه گزینه‌ها (See All) را انتخاب کنید. در ادامه کار باید روی نماد موجود در کنار نام Xbox Wireless Controller ضربه زده و گزینه فراموش کردن (Forget) را انتخاب کنید. با انجام این کار خواهید دید که ارتباط میان دسته بازی و گوشی اندروید شما قطع خواهد شد. در ادامه باید مجددا دسته بازی Xbox One و گوشی اندروید را به یکدیگر متصل کنید.

 

 

کار نکردن دسته بازی ایکس باکس وان

فراموشی دسته بازی Xbox One

هنگامی که ارتباط میان دسته بازی Xbox One و اندروید را برقرار کنید، احتمالا مشکل رفع خواهد شد.

هم اکنون شما موفق شده‌اید با کلیه مراحل متصل کردن دسته بازی Xbox One به گوشی اندروید و حل مشکلات احتمالی آن، آشنا شوید؛ از تجربه بازی کردن در گوشی های گیمینگ با دسته بازی Xbox One لذت ببرید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

14 نظر

  1. رضا

    من هرکاری میکنم تو بلوتوث پیدا نمیکنه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام وقت بخیر دسته رو به درستی در حالت آماده به اتصال قرار دادید؟
  2. bashir

    سلام من دسته رو با گوشی وصل کردم با برنامه ها کار نه میکونه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به bashir

      سلام وقت خوش برای بازی ها هست بیشتر
      1. علیرضا

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام من دسته بازی رو روشن میکنم دکمه رو سه ثانیه نگه میدارم اما اصلا توی دستگاه های بلوتوثی اسم دسته رو نمیاره
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به علیرضا

          سلام وقت خوش همه دکمه روبروی دسته رو نگه می‌دارید دیگه؟ یه بار باتری‌ها رو خارج کنید دوباره بذارید
  3. محمد رضا اسمانجردی

    سلام خوب هستین من وقطی دکمه ی بالای دسته رو میزنم و بلوتوث گوشی هم روشن میکنم دسته رو پیدا نمیکنه روی ۳ تا گوشی تست کردم روی سه تاش نمیاره دسته چراغ روی دسته هم سریع خاموش و روشن میشه ولی پیدا نمیکنه مشکلش چیه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد رضا اسمانجردی

      سلام وقت بخیر دکمه کوچیک روی دسته رو باید ۳ ثانیه نگه دارید میتونید از ارتباط سیمی هم استفاده کنید
      1. Mohammad Reza

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام من دسته ام رو با کابل otg وصل میکنم دسته من usb داره ولی من داخل بازی مثل ماینکرافت فقط جلو و بالا و پایین میره و داخل بازی های دیگه هم دسته را شناسایی نمی کنه من چکار باید بکنم ؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Mohammad Reza

          سلام وقت بخیر دسته ایکس باکس دارید دیگه؟ از طریق بلوتوث به راحتی وصل میشه نیاز به سیم نیست اصلا
  4. حسین

    سلام من دسته رو به گوشیم وصل میکنم مشکلی نداره ولی وقتی میرم تو بازی مثل کالاف دیوتی با دسته نمیتونم بازی کنم فقط دکمه A کار می‌کنه میشه بگید مشکل از گوشیمه یا دسته

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین

      سلام وقت بخیر دسته رو با گوشی دیگه تست کنید شاید مشکل از تنظیمات بازی باشه ولی بعدش می‌دونم ایراد از گوشی باشه
  5. Efi

    سلام ببخشید برای دیدن وجود آپدیت حتما باید روی کامپیوتر باشه؟

    1. فرانک یحیوی

      پاسخ به Efi

      سلام،‌وقت شما بخیر. سوال‌تون رو متوجه نشدم.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d8%b3-%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads