داغ ترین ها :
اتصال موس و کیبورد به گوشی برای پابجی

اتصال موس و کیبورد به گوشی برای پابجی

بازی های ویدئویی بین کاربران محبوبیت بالایی دارد و امروزه بازی هایی مانند کالاف دیوتی و پابجی طرفداران زیادی پیدا کرده اند؛ این دو بازی در سبک شوتر و اکشن هستند که به صورت آنلاین اجرا می شوند و می توانید با دوستان خود در یک تیم یا رو به روی هم بازی کنید. به دلیل این ویژگی جذاب بازی های آنلاین، کاربران به صورت حرفه ای به رقابت می پردازند و سعی می کنند با تجهیزات از دیگر رقبای خود پیشی بگیرند.
به همین دلیل بسیاری از بازیکنان بازی پابجی و کالاف دیوتی موبایل از موس و کیبورد در بازی استفاده می کنند، زیرا به کمک موس و کیبورد در بازی های موبایلی می توانید خیلی راحت تر دشمنان را هدف بگیرید و سرعتتان از دیگران بیشتر می شود.
اگر شما هم طرفدار بازی های موبایلی مانند پابجی و کالاف دیوتی هستید و به فکر اتصال موس به گوشی برای بازی هستید، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

لیست قیمت بهترین گوشی های گیمینگ را در سایت تکنولایف مشاهده کنید: گوشی گیمینگ

 

اتصال موس به گوشی

برای اتصال موس و کیبورد به گوشی فقط نیاز به کابل OTG دارید، به کمک کابل OTG می توانید هر وسیله جانبی که پورت USB دارد را به گوشی متصل کنید. کابل های OTG قیمت بسیار پایینی دارند و بهترین راه برای اتصال موس به گوشی برای بازی پابجی استفاده از کابل OTG است.

با توجه به این که موس و کیبورد هر دو کابل جداگانه دارند، پس نمی توانید هر دو را همزمان به گوشی وصل کنید، بهترین راه این است که از USB HUB استفاده کنید. این وسیله خودش با USB به دستگاه های دیگر متصل می شود و این امکان را فراهم می کند که چند USB را به آن متصل کنید.

پس ابتدا کابل OTG را به گوشی وصل کنید و سپس USB HUB را به آن متصل کنید تا بتوانید موس و کبورد را برای بازی به گوشی متصل کنید. در این روش شاید مقداری تاخیر در عملکرد موس و کیبورد در بازی پیش بیاید اما خیلی به چشم نمی آید و می توانید بازی کنید.

اتصال موس و کیبورد به گوشی برای پابجی

اتصال موس به گوشی با بلوتوث

یکی از روش های بسیار آسان اتصال موس به گوشی بدون کابل، اتصال از طریق بلوتوث است؛ برخی از موس و کیبورد ها از بلوتوث پشتیبانی می کنند و می توانید به راحتی با این قابلیت بدون هیچ کابل یا تبدیل OTG و USB HUB، موس و کیبورد را به گوشی وصل کنید.

پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال اتصال موس به گوشی آیفون هستید، حتما از طریق بلوتوث این کار را انجام دهید؛ زیرا پیدا کردن تبدیل OTG با پورت لایتنینگ آن هم با قیمت پایین و عملکرد خوب، تقریبا غیرممکن است. پس برای اتصال موس و کیبورد به ایفون از بلوتوث استفاده کنید.

اگر هم قصد اتصال موس به گوشی اندروید را دارید، می توانید از همان روش متصل کردن موس و کیبورد با کابل OTG و USB HUB استفاده کنید که مقداری هزینه بر است، اما می توانید از طریق بلوتوث هم موس و کیبورد را به گوشی برای بازی متصل کنید تا بتوانید هرچه راحت تر بازی کنید.

 

انواع موس مخصوص بازی را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت موس گیمینگ

اتصال موس و کیبورد به گوشی برای پابجی

در مجموع سعی کنید تا جای ممکن از موس و کیبورد برای بازی های موبایلی استفاده نکنید، زیرا مقداری تاخیر در عملکرد موس، کیبورد و حتی پد گیم و دسته بازی وجود دارد و به خوبی و سرعت عملکرد بازی کردن با صفحه لمسی خود گوشی نمی شود.

یکی از بهترین روش ها برای بازی حرفه ای با گوشی، خرید گوشی های گیمینگ است که خودشان دسته های مخصوص بازی دارند، این گوشی ها روی بدنه تریگر یا همان دکمه های فیزیکی و لمسی دارند که باعث می شوند بتوانید بجای موس و کیبورد از آن ها استفاده کنید. این حسگر ها عملکردی همسان با صفحه گوشی دارند و هیچ تاخیر و نقصی در اجرا ندارند.

 

 

بهترین موس و کیبورد برای بازی پابجی

اگر قصد اتصال موس و کیبورد به گوشی برای پابجی را دارید، پیشنهاد می کنیم از موس و کیبورد گیمینگ یا موس و کیبورد مخصوص بازی پابجی استفاده کنید که می توانید در فروشگاه های معتبر تهیه کنید. این موس و کیبورد ها تاخیر بسیار کمی دارند و مخصوص بازی طراحی شده اند. کیبورد آن ها فقط دکمه های مفید برای بازی را دارد و نیاز نیست کیبورد کامل را با خود حمل کنید و خطر صدمه دیدن آن را به جان بخرید.

این موس و کیبورد های مخصوص پابجی کمترین تاخیر را دارند و می توانید به راحتی بازی کنید، برخی از این موس و کیبوردها اتصال مستقیم تایپ C دارند و برای بازی کردن پابجی با موس و کیبورد روی گوشی نیاز به تبدیل و کابل های اضافه ندارید. برخی دیگر هم بلوتوثی هستند و برای اتصال نیاز به هیچ کابل و رابطی ندارند.

اتصال موس و کیبورد به گوشی برای پابجی

 

 

انواع کیبورد با سیم و بی سیم را می توانید از تکنولایف بخرید: کیبورد

 

برنامه های مخصوص وصل کردن موس و کیبورد به گوشی

برای اتصال موس به گوشی نیاز به برنامه خاصی ندارید، زیرا در نرم افزار اکثر گوشی های هوشمند امروزی به راحتی موس و کیبورد شناخته می شود و نیازی به کار اضافی برای استفاده از آن ها نیست، اما شاید بخواهید دکمه های موس و کیبورد را طبق خواسته خودتان جا به جا کنید و آن را شخصی سازی کنید، به همین دلیل می توانید از برنامه DeskDock یا WiFi Keyboard استفاده کنید. به کمک این برنامه ها می توانید دکمه های کیبورد و موس متصل شده به گوشی را شخصی سازی کنید.
البته قابل به ذکر است که برخی بازی ها به دلیل پشتیبانی از دسته یا موس و کیبورد، این امکان را فراهم می کنند که در تنظیمات بازی جای دکمه ها را عوض کنید و نیاز به نصب این برنامه های جانبی ندارید.

 

بهترین موس های گیمینگ کدامند و چه مشخصاتی دارند؟
راهنمای خرید موس گیمینگ

 

آیا اتصال موس و کیبورد به گوشی، گوشی را خراب می کند؟

از لحاظ نرم افزاری خیر، با اتصال موس و کیبورد به گوشی آیفون و اندرویدی هیچ مشکلی برای گوشی تان پیش نمی آید، اما روی عملکرد باتری و حرارت بازی بسیار تاثیر گذار است. موس و کیبورد مصرف بالایی دارند و باتری بیشتری نسبت به لوازم جانبی دیگری مانند هدفون و ساعت مصرف می کنند. مصرف بالای باتری موس و کیبورد باعث مصرف باتری زیاد و در نتیجه داغ شدن گوشی و یا تبلت می شود، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم خیلی برای کارهای غیرضروری از موس و کیبورد استفاده نکنید. اما در صورتی که از موس و کیبورد بلوتوثی برای اتصال به گوشی استفاده می کنید، مصرف معمولی و عادی ای دارد و به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم موس و کیبورد بلوتوثی خریداری کنید تا به مشکل باتری و داغ شدن گوشی برخورد نکنید.

اتصال موس و کیبورد به گوشی برای پابجی

اتصال موس به گوشی ایفون

برای اتصال موس و کیبورد به گوشی ایفون، بهتر است از موس و کیبوردهای خود کمپانی اپل استفاده کنید تا به مشکل نخورید و دستگاه شما موس و کیبورد را به عنوان لوازم جانبی امن شناسایی کند. اما اگر در نظر بگیریم که موس و کیبوردی که خریداری کرده اید از دستگاه های اپل پشتیبانی می کند، برای استفاده از آن ها باید مراحل زیر را طی کنید که روش فعال سازی موس و کیبورد در گوشی آیفون محسوب می شود.

  • در ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • حالا گزینه Switch Control را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Switches را بزنید و موس و کیبورد را روشن کنید.
  • حالا گوشی شما از طریق بلوتوث موس و کیبورد را شناسایی می کند و می توانید به آن ها متصل شوید، پس در نظر داشته باشید که هنگام اتصال بلوتوث گوشی شما روشن باشد.

با گذراندن این مراحل باید بتوانید به راحتی موس و کیبورد را به آیفون متصل کنید و با آن کار کنید، اما اگر موفق نشدید و کار نکرد، باید از طریق فعال کردن Assistive Touch موس و کیبورد را متصل کنید. برای فعال کردن آن از مسیر زیر عمل کنید.

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی آیفون شوید.
  • سپس Accessibility را انتخاب کنید.
  • حالا روی Touch بزنید.
  • در آخر گزینه Assistive Touch را فعال کنید.

اتصال موس به گوشی ایفون

آیا می توان موس و کیبورد را با کابل به آیفون وصل کرد؟

اینکه بگوییم با کابل نمی توانید وصل کنید اشتباه است، اما شاید آن کاربردی که در گوشی های اندرویدی ارائه می کند را نداشته باشد. زیرا اپل روی محصولاتش بسیار حساس است و زمانی که با کابل موس و کیبورد را به آیفون وصل کنید اخطار کمبود برق دستگاه به شما می دهد تا به دیگر اجزای گوشی صدمه نزند.
اما از طرفی اگر از محصولات اورجینال اپل استفاده کنید، هیچوقت با این پیام های اخطار رو به رو نمی شوید، زیرا به صورتی طراحی شده اند که می توانید نهایت استفاده را از آن ها کنید بدون هیچ محدودیت و تهدیدی برای گوشی آیفون تان؛ ولی در مجموع سعی کنید از موس و کیبورد بی سیم برای آیفون استفاده کنید تا با مشکل برق مواجه نشوید.

نکته: شاید در زمان خرید موس و کیبورد اپل برای گوشی آیفون با مشکلی مواجه شوید که به گوشی متصل نمی شوند زیرا پسورد می خواهند، پسورد این محصولات معمولا در زیر موس یا کیبورد نوشته می شود که اکثرا یا 0000 است یا 1111.

 

کیبورد مخصوص بازی را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت کیبورد گیمینگ

اتصال موس و کیبورد به گوشی برای پابجی

در این مطلب آموزش دادیم که چطور موس و کیبورد را برای بازی پابجی به گوشی متصل کنید، هم برای گوشی های اندرویدی و هم برای گوشی های آیفون. اما پیشنهاد می کنیم اگر به فکر خرید موس و کیبورد برای گوشی هستید، حتما موس و کیبورد بی سیم بخرید تا فشار زیادی به گوشی وارد نشود، اما این را بگوییم که موس و کیبورد بلوتوثی هم تاخیر دارد و به اندازه تریگر و صفحه گوشی سرعت ندارد.

شما پابجی را با موس و کیبورد بازی می کنید یا با تریگر یا با دسته بازی موبایل یا حتی بدون لوازم جانبی؟ به نظر شما موس و کیبورد برای بازی پابجی بهتر است یا بدون لوازم اضافی و نمایشگر خود گوشی؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

18 نظر

  1. Ali

    سلام درود
    گوشی من شیامی هست و برنامه پاندا موس پرو نصب کردم اکتیو هم کردم اما داخل بازی فقط موس کار می کنه کیبورد کار نمی کنه باید چی کار کنم

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%d9%85%d9%88%d8%b3-%d9%88-%da%a9%db%8c%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a8%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%a7%d8%a8%d8%ac%db%8c/
ads
ads