داغ ترین ها :
دوربین آیفون 13 به‌روزرسانی می‌شود؟

دوربین آیفون 13 به‌روزرسانی می‌شود؟

پس از معرفی و استقبال بی‌نظیر آیفون 12‌ های جدید هم‌اکنون مشخصات آیفون 13 مورد بررسی قرار گرفته است. ویژگی‌های منحصر به فرد آن توجه همه را به سوی خود جلب کرده است و به نظر می‌رسد که کاربران و طرفداران ویژه آیفون بی‌صبرانه منتظرند تا آیفون 13 وارد بازار شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به تغییری بزرگ در دوربین خانواده آیفون 13 اشاره کرد، به گونه‌ای که آیفون 13 ممکن است از یک دوربین فوق‌العاده گسترده بهبود یافته برخوردار باشد. البته با توجه به اینکه این گوشی آیفون حوالی پاییز سال 2021 رونمایی می‌شود، هنوز زود است که در مورد احتمال به روز رسانی دوربین آن صحبت کنیم. اما لازم است بدانید که گزارش‌های مختلف منتشر شده از شرکت اپل همگی نشان از بهبودهایی در ماژول دوربین‌ به کار رفته در این آیفون‌ها دارند. در این مقاله از تکنولایف با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد احتمال به روز رسانی دوربین آیفون 13 در اختیارتان قرار دهیم.

 

 

احتمالاتی در رابطه با دوربین آیفون 13

با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر شایعات زیادی در رابطه با آیفون‌های جدید منتشر شده و همگی آن‌ها نیز به حقیقت تبدیل شده‌اند، می‌توان احتمال داد که حداقل برخی از این شایعات مختلف و زیادی که در مورد بهبود یا به روز رسانی دوربین آیفون 13 وجود دارد نیز به حقیقت خواهد پیوست. به علاوه با توجه به اطلاعاتی که توسط مینگ چی کو (شخصی معروف در زمینه‌ی تحلیل و بررسی محصولات اپل) منتشر شد نیز می‌توان اطمینان داشت که دوربین iPhone 13 حتما به روز رسانی می‌شود و با تغییرات شگفت‌انگیز وارد بازار خواهد شد. هم‌چنین طبق یک یادداشت تحقیقاتی، Sunny Optical (تولید کننده لنز چینی) روند تایید اپل را روی لنز دوربین فعلی iPad Pro به پایان رسانده است و اینطور به نظر می‌رسد که این شرکت با توجه به تجربه فراوان در این زمینه ممکن است بتواند یک لنز P7 (هفت عنصر) برای آیفون 13 تهیه کند.
در صورتی که تمامی این اطلاعات و شایعات درست باشد باید بگوییم که در آیفون‌های 13 دوربین فوق عریض می‌تواند عناصر بیشتری را برای دیافراگم، بزرگتر یعنی f/1/8 و عملکرد کم نور را بهبود بخشد که این گشودگی دیافراگم نسبت به iPhone 12 که f/2/4 بود، پیشرفت قابل توجهی به حساب می‌آید. همان‌طور که می‌دانید عدد پایین‌تر در گشودگی دیافراگم نشان‌ می‌دهد که دیافراگم بازتر است و همین امر سبب می‌شود تا به هنگام فیلم‌برداری و عکاسی به سنسور ثبت عکس، نور بیشتری برسد. از این رو بدیهی است که با آیفون 13 عکس‌های ثبت شده شما در فضای کم‌نور یا شرایط نوری چالش برانگیز دارای وضوح بیشتری خواهد بود.
به علاوه اگر اپل این ویژگی را در هر چهار مدل iPhone 13ها به کار گیرد، بدون شک گوشی‌های به نسبت ارزان‌تر آیفون 13 می‌تواند با دیگر گوشی‌های پرآوازه همانند Samsung Galexy S21 Ultra رقابت کند. البته ناگفته نماند که مینگ چی کو در گزارش خود فقط از آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس نام برده است و دقیقا مشخص نیست که کدام یک از مدل‌ها از دوربین فوق عریض بهبود یافته بهره‌مند می‌شوند و چیزی که قطعی به نظر می‌رسد، این است که حداقل برخی از آن‌ها این امکان را خواهند داشت.

عکس های گوشی آیفون 13

تغییرات دیگر دوربین‌های آیفون 13

متاسفانه لازم است بدانید در این اطلاعات جدیدی که در رابطه با آیفون 13 منتشر شده هیچ صحبتی از سنسور LiDAR، لنز تله ‌فوتو و دوربین اصلی به میان نیامده است. از این رو بهتر است درباره این دوربین‌ها به اطلاعات و گزارشاتی که مدتی قبل منتشر شده بود، اکتفا کنید. البته ناگفته نماند شایعه‌هایی در رابطه با اینکه اپل بهبودهایی را در سنسور دوربین اصلی iPhone 13 پرو و iPhone 13 پرو مکس به وجود خواهد آورد و در این آیفون‌ها سنسور بزرگتری را مورد استفاده قرار خواهد داد نیز منتشر شده است. همچنین در صورتی که اپل در تمامی آیفون‌های 13 از سنسور مدت پرواز سه بعدی تشخیص دهنده عمق به نام LiDAR استفاده کند، ماژول دوربین مدل‌های عادی و پروی 13 فقط در وجود دوربین تله ‌فوتو در ماژول دوربین مدل‌های پرو تفاوت خواهند داشت.
علاوه بر آن با وجود منتشر شدن این شایعه‌ها، اطلاعات دیگری نیز در رابطه با آیفون 13 عنوان می‌شود که از جمله این اطلاعات می‌توان به استفاده از ناچی با اندازه‌ی کوچکتر اشاره کرد که دلیل انجام این تغییرات و بهبودها برای سیستم تشخیص چهره‌ی Face ID می‌باشد. لازم به ذکر است که اگر از این تغییرات در زیر نمایشگر از سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID استفاده شود، جایگاه سیستم Face ID را بدون شک به طور کامل به خود اختصاص خواهد داد که حذف کامل Face ID غیرممکن به نظر می‌رسد. جالب است بدانید شایعه‌هایی نیز منتشر شدند که احتمال دارد در رونمایی آیفون بعدی نام آیفون 13 به آیفون 12S تغییر پیدا خواهد کرد که احتمال رخ دادن این امر بسیار کم می‌باشد. به محض عرضه و ورود گوشی آیفون 13 اپل به ایران می‌توانید، از طریق دکمه زیر وارد سایت تکنولایف شده و آنرا تهیه کنید.

قیمت آیفون 13

سخن پایانی

در این مقاله از تکنولایف ما به بررسی احتمال به روز رسانی دوربین iPhone 13 پرداختیم. در صورتی که تمایل دارید نسبت به سایر آیفون‌ها اطلاعات کسب کنید و یا بهترین برنامه‌های آیفون را مورد بررسی قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم وارد سایت تکنولایف به نشانی www.technolife.ir شوید تا با مطالعه سایر مقاله‌های مرتبط در این زمینه به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابید. به علاوه با عضویت در خبرنامه تکنولایف شما می‌توانید از آخرین اخبار در رابطه با iPhone 13 زودتر از سایرین مطلع شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13/
ads
ads