داغ ترین ها :
از اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 870 رونمایی شد

از اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 870 رونمایی شد

شرکت گوشی سازی موتورولا که زیر برند کمپانی لنوو محسوب می‌شود از جدیدترین گوشی هوشمند میان‌رده خود رونمایی کرد. پررنگ‌ترین ویژگی Edge S مجهز بودن به جدیدترین تراشه میان‌رده شرکت کوالکام با قیمت بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. با ما در مجله تکنولایف همراه باشید تا ببینیم آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا نه؟

طراحی موتورولا Edge S

موتورولا Edge S از یک طراحی نسبتاً به‌روز استفاده می‌کند. این گوشی دارای ابعاد نسبتاً کوچک 168.4 در 74 در 9.7 میلی‌متر است که به دلیل 215 گرم وزن، مقداری سنگین و ضخیم است اما شاید آن‌قدر اذیت‌کننده نباشد که باعث خستگی دست شود اما طبیعتاً برای خانم‌ها اذیت‌کننده است.
این گوشی در حد یک پرچمدار نیست، پس نباید از آن انتظار زیادی داشته باشید؛ اما این گوشی دارای گواهی IP52 است، یعنی کاملاً ضد آب نیست ولی تحمل پاشش قطرات آب را دارد. اگر این گوشی کاملاً ضد آب بود، افزایش قیمت زیادی را شامل می‌شد چون این گواهی در حال حاضر مخصوص پرچمداران یا قاتلان پرچمدار است.

گوشی موتورولا 5g با پردازنده اسنپدراگون

 

صفحه‌نمایش موتورولا Edge S

گوشی موتورولا Edge S به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی IPS-LCD با رزولوشن 1080 در 2520 پیکسل مجهز شده است. در قیاس با دو گوشی دیگر مجموعه Edge موتورولا، گوشی موتورولا Edge S به یک صفحه‌نمایش منحنی مجهز نشده است، اما نرخ به روز رسانی صفحه آن از استاندارد بالاتر بوده و معادل 90 هرتز می‌باشد.
پشتیبانی از HDR10 و میزان روشنایی 560 نیت با حاشیه‌های نسبتاً کم (84.1%) از دیگر قابلیت‌های این نمایشگر میان‌رده است.
بی شک یک صفحه‌نمایش LCD با وضوح تصویر +Full HD و نرخ نوسازی نمایشگر 90 هرتزی در قیاس با صفحه نمایش‌های OLED با وضوح تصویر +QHD و رفرش ریت 120 هرتزی که در گوشی‌های پرچمدار سال 2020 یا 2021 به چشم می‌خورد برای موتورولا یک گام به عقب محسوب می‌شود اما در خصوص گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی این گوشی با این صفحه‌نمایش یک مزیت برای موتورولا Edge S است.

دوربین موتورولا Edge S

قاب پشتی گوشی موتورولا Edge S مجهز به یک ماژول دوربین سه‌گانه می‌باشد که تشکیل شده از یک حسگر عریض 64 مگاپیکسلی، حسگر فوق عریض 16 مگاپیکسلی، یک حسگر عمق 2 مگاپیکسلی و یک حسگر TOF 3D.
در پنل جلویی این گوشی موبایل، دو عدد دوربین سلفی به چشم می‌خورد. دوربین سلفی این گوشی موبایل به یک حسگر عریض 16 مگاپیکسلی و یک حسگر فوق عریض 8 مگاپیکسلی مجهز شده است که کیفیت بسیار قابل قبولی نسبت به قیمت این گوشی دارد.
اما نکته قابل‌بحث و جالب دوربین اصلی این گوشی این است که از فیلم‌برداری 6K و 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که در این رنج قیمتی واقعاً شگفت‌انگیز است. البته فیلم‌برداری 4K به‌سرعت 60 فریم بر ثانیه هم می‌رسد که باید دید آیا می‌تواند در حد گوشی‌های محبوب بازار عمل کند یا نه.
در مجموع می‌توان گفت که موتورولا Edge S یک گوشی دوربین محور است و اگر در فکر خرید یک گوشی ارزان با دوربین سلفی خوب هستید، این گوشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نرم‌افزار موتورولا Edge S

به نرم‌افزار گوشی موتورولا Edge S که می‌رسیم، ماجرا کمی جالب می‌شود. به‌صورت پیش‌فرض گوشی موتورولا Edge S به سیستم‌عامل اندروید 11 مجهز شده است. گوشی موتورولا Edge S اولین گوشی موبایل موتورولاست که از نرم‌افزار دسکتاپ انحصاری این شرکت پشتیبانی می‌کند. موتورولا یک داک به شما می‌فروشد که به‌واسطه آن و به‌راحتی هرچه تمام‌تر می‌توانید گوشی موبایل خود را به یک صفحه نمایش خارجی مثل مانیتور یا تلویزیون متصل کنید. طبق گفته‌های موتورولا تا پیش از معرفی رسمی اندروید 12 آپدیت جدیدی برای این نرم‌افزار ارائه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام تبدیل گوشی به مانیتور دوم کامپیوتر

تراشه موتورولا Edge S

 Edge S اولین گوشی موبایلی است که به تراشه جدید شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 870 مجهز شده است. تراشه اسنپدراگون 870 حدود دو ماه پیش به طور رسمی معرفی شد. این تراشه در اصل نسخه اصلاح شده تراشه اسنپدراگون +865 به‌حساب می‌آید با این تفاوت که هسته اصلی آن با سرعت 3.2 گیگاهرتز، سریع‌تر از قبل عمل می‌کند اما از دیگر لحاظ، این تراشه جدید همچون تراشه اسنپدراگون +865 می‌باشد.
تعداد زیادی از گوشی‌های پرچمدار در سال 2020 به تراشه اسنپدراگون +865 مجهز شدند. جدیدترین و قدرتمندترین تراشه شرکت کوالکام، تراشه اسنپدراگون 888 است که توانست در تست بنچمارک به امتیازی بالاتر از تراشه قدیمی اسنپدراگون +865 دست پیدا کند.
بی شک این تراشه در تست‌های بنچمارک، تراشه اسنپدراگون 870 را نیز مغلوب خواهد کرد، اما اگر یک گوشی موبایل انتخاب کردید که به پردازنده اسنپدراگون 870 مجهز شده است در قیاس با یک گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 888 چیز زیادی را از دست نداده‌اید. این چیپست قدرتمند در کنار یک پردازنده گرافیکی Adreno 650 می‌تواند از پس تمام بازی‌های گرافیکی سنگین بربیاید.
تراشه اسنپدراگون 870 موتورولا Edge S با 6 یا 8 گیگابایت رم، حافظه داخلی 128/256 گیگابایت از نوع UFS 3.1 عرضه می‌شود که سرعت پردازشی آن فوق‌العاده سریع است. جایگاه کارت حافظه جانبی microSD (تا 1 ترابایت) همراه شده و از همه مهم‌تر، تراشه اسنپدراگون 870 این گوشی هوشمند به مودم اسنپدراگون X55 مجهز شده است که این مودم به گوشی موتورولا Edge S این اجازه را می‌دهد که به شبکه 5G متصل شود.

پردازنده اسنپدراگون 870

 

باتری و دیگر امکانات موتورولا Edge S

انرژی گوشی موتورولا Edge S توسط یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از قابلیت شارژ سریع 20 وات پشتیبانی می‌کند و این باعث می‌شود که زمان کمتری را برای شارژ کردن این باتری صرف کنید. البته امروزه بازار فناوری شارژ سریع بسیار داغ شده و اکثر کمپانی‌ها در تلاش ساخت شارژ سریع بالای 65 وات هستند.
هیچ خبری از فناوری شارژ سریع بی‌سیم یا حتی فناوری شارژ بی‌سیم برای این گوشی موبایل نیست و شاید یکی از دلایل ارزان بودن این گوشی موبایل همین موضوع باشد. خوشبختانه جک 3.5 میلی‌متری صدا در این گوشی موبایل حذف نشده است. این گوشی موبایل در لبه کناری خود به یک حسگر اثر انگشت مجهز شده که باعث تسریع در عملکرد سیستم امنیتی نسبت به اثر انگشت زیر صفحه نمایش می‌شود.

آیا موتورولا Edge S را بخریم؟

پیش‌فروش گوشی موتورولا Edge S در کشور چین آغاز شده و طبق گفته‌های افشاگر معروف Evan Blass، احتمال اینکه این گوشی موبایل با نام Moto G100 روانه بازارهای جهانی شود بسیار است. او همچنین معتقد است که گوشی Moto G10 و Moto G30 نیز در کنار گوشی Moto G100 به بازارهای جهانی راه خواهند یافت اما هنوز اطلاعات دقیق و موثقی در این باره در اختیار نیست و باید منتظر ماند و دید که شرکت موتورولا چه برنامه‌ای برای آینده گوشی‌های خود دارد. اگر این شایعه صحت داشته باشد، پیچیدگی محصولات در خط تولید Moto G کمی گیج‌کننده خواهد شد.
باید منتظر بررسی‌های تخصصی‌تر و جامع این گوشی بعد از عرضه رسمی بود و دید که آیا موتورولا Edge S با پردازنده جدید شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 870 موفق ظاهر می‌شود و ارزش خرید در برابر میان‌رده‌های خوب سامسونگ و شیائومی را دارد؟ آیا می‌توانید به این سازنده اعتماد کنید یا ترجیح می‌دهید از برندهای به‌نام‌تر و مطمئن‌تر استفاده کنید؟

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%85%d8%ac%d9%87%d8%b2-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-870-%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%85/
ads
ads