داغ ترین ها :
حل مشکل از کار افتادن میکروفون هندزفری

حل مشکل از کار افتادن میکروفون هندزفری

هندزفری‌های بلوتوثی به دو صورت میکروفون‌دار و بدون میکروفون به بازار عرضه شدند. بیشتر هدفون‌ها دارای میکروفون هستند. در هدفون‌های بلوتوث یا بی‌سیم، میکروفون پس از اتصال به دستگاه کار می‌کند. دستگاه‌های بلوتوثی و بی‌سیم، عمدتا به یک طریق راه‌اندازی می‌شوند و اگر دستگاه شما میکروفون داشته باشد به‌عنوان یک دستگاه ورودی ثبت می‌شود و می‌توانید به صورت مستقیم از آن استفاده کنید. معمولا از روی طراحی مشخص است که میکروفن هندزفری کجاست پس با روش های حل مشکل کار نکردن میکروفون هندزفری بلوتوث همراه ما باشید.

 

خرید هدفون های بلوتوث را با آفرهای ویژه در سایت تکنولایف دنبال کنید: قیمت هندزفری بلوتوث

 

کار نکردن میکروفون هندزفری بلوتوث

گاها ممکن است میکروفون هدفون بلوتوثی توسط دستگاه شناخته‌ نشود. این مسئله زمانی پیش می‌آید که تعداد دستگاه‌های بلوتوثی شما زیاد باشد. ممکن است برای شما هم پیش بیاید که از ناکارامدی هدفون بی سیم ناراضی باشید؛ این موضوع بخصوص زمانی که قصد برقراری مکالمه با شخصی دیگر را دارید آزاردهنده‌تر است. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید نگران نباشید. شما قادر خواهید بود که این مشکل را با استفاده از راه‌حل‌هایی که در ادامه ارائه خواهیم کرد به آسانی حل کنید.

تعمیر میکروفون هندزفری

چندین راه برای رفع مشکل کار نکردن میکروفون وجود دارد‌:

  • اجازه‌ی دسترسی به میکروفون هدفون خود را بدهید. ( For Windows 10 users )
  • دستگاه میکروفون را به عنوان پیش‌فرض قرار دهید.
  • فایل‌های صوتی خود را به‌روزرسانی کنید.
  • بقیه برنامه‌هایی که به میکروفون هدفون شما دسترسی دارند را ببندید.
  • مشکلات سخت‌افزاری احتمالی را بررسی کنید.

 

با آموزش های مطلب زیر هندزفری های تمام برندها را ریست کنید:
ريست كردن هندزفری بلوتوث

 

اکنون هر کدام از این روش‌ها را با مراحل انجام آن توضیح خواهیم داد.

۱) اگر از ویندوز 10 استفاده می‌کنید باید قبل از استفاده به سیستم و برنامه‌ها اجازه‌ی دسترسی به میکروفون هدفون را بدهید. به این منظور گزینه‌ی “start” در پایین سمت چپ اسکرین‌ را انتخاب کنید. در ادامه آیکون setting را انتخاب کرده و به قسمت privacy بروید. بر روی گزینه‌ی microphone کلیک کنید. با انتخاب گزینه‌ی change، قابی به نام microphone for this device نمایان می‌شود اطمینان حاصل نمایید که این قسمت در حالت on قرار داشته باشد. در پایین‌تر از گزینه change بخشی به نام Allow apps to access your microphone وجود دارد.

این اقدامات مشکلات میکروفون‌ شما را به احتمال زیاد رفع خواهد کرد اما اگر همچنان مشکل حل نشده باشد، هنوز چندین راه دیگر برای امتحان وجود دارد.

۲) میکروفون هدفون بی‌سیم شما ممکن است غیرفعال شده باشد، یا به عنوان دستگاه پیش‌فرض بر روی کامپیوتر تنظیم نشده باشد. از طرفی هم ممکن است صدای میکروفون بسیار پایین باشد که در نتیجه نمی‌تواند صدای شما را به وضوح ضبط کند. برای رفع این مشکل اقدامات زیر را انجام دهید.

  • از کیبورد لپ‌تاپ، کلید لوگوی ویندوز را فشار بدهید تا پنجره‌ی run باز شود.
  • سپس در نوارِ open کلمه‌ی control را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.
  • پنجره‌ای به نام All control panel Items باز می‌شود. در بالای سمت راست پنجره به منوی View by رفته و آن را در حالت large icons قرار دهید.
  • در این صفحه بر روی sound کلیک کنید. از نوار بالای پنجره‌ی جدیدی که باز می‌شود، گزینه‌ی recording را انتخاب کنید.
  • اکنون لیستی نمایان می‌شود که دارای مقداری فضای خالی است یعنی صفحه‌ای که هیچ آیتمی وجود ندارد. در تمام این قسمت‌ها راست‌کلیک کرده و تیکِ Show Disabled Devices را بزنید. هم‌چنین در لیست بر روی گزینه‌ی Headset Microphone راست‌کلیک کرده و بر روی گزینه‌ی Enable کلیک کنید.
  • در این مرحله بار دیگر بر روی گزینه‌ی Headset Microphone راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی set as Default Device را انتخاب کنید.
  • سپس بار دیگر بر روی Headset Microphone راست‌کلیک کرده و بر روی گزینه‌ی properties کلیک کنید.
  • بر روی Levels Tab کلیک کرده نشانک slider volume را به سمت بالاترین میزان صدا بکشید و دکمه‌ی OK و بار دیگر دکمه‌ی OK را بزنید.

 

نحوه مشاهده شارژ ایرپاد در گوشی های اندرویدی را بیاموزید.

چگونه شارژ ایرپاد را در اندروید ببینیم

 

۳) سومین روش آپدیت نمودن درایورهای صوتی است:

اگر از driver headset audio نامناسب، یا قدیمی و منسوخ استفاده کنید، ممکن است میکروفون هدفون‌ کار نکند، بنابراین باید درایور را  به‌روز‌رسانی کنید تا ببینید که مشکل‌ می‌شود یا خیر. می‌توانید driver خود را به‌صورت دستی یا خودکار به‌روز‌رسانی کنید. پروسه‌ی به‌روزرسانی دستی، زمان‌بر، تخصصی و ریسکی است. بنابراین در این مقاله به آن نپرداخته‌ایم و هم‌چنین در صورتی که تخصصی در این زمینه ندارید آن را پیشنهاد نمی‌کنیم. به‌روزرسانی، خودکار اما بسیار ساده و آسان است. به‌راحتی می‌توانید نرم افزار Driver Easy را نصب و راه‌اندازی ‌کنید. این نرم‌افزار به‌طور خودکار تمامی دستگاه‌های PC شما را که نیاز به درایور جدید دارد پیدا کرده و نصب می‌کند. پس از دانلود و نصب Driver Easy آن را راه‌اندازی کرده و بر روی دکمه‌ی scan now کلیک کنید. Driver Easy کامپیوتر شما را اسکن کرده و هر نوع مشکل درایوری را شناسایی می‌کند. بر روی دکمه‌ی update کنار دستگاه صوتی یا هدفون کلیک کنید تا به‌روز‌ترین و مناسب‌ترین درایور برای آن دانلود شود. هم‌چنین می‌توانید بر روی دکمه‌ی update all در انتهای سمت راست صفحه کلیک کنید تا تمام درایورهای ناموجود یا منسوخ شده‌ و قدیمی روی سیستم به روزرسانی شود. ( که در این صورت نیازمند Pro version آن هستید.)

۴) سایر برنامه‌هایی که به میکروفون هدست شما دسترسی دارند را ببندید. گاها ممکن است برخی از برنامه‌های ارتباطی مانند Discord، Skype، Zoom و غیره می‌توانند در زمان غیرفعال بودن میکروفون هدفون تاثیرگذار باشند. این مسئله باعث می‌شود میکروفون هدست شما به درستی کار نکند. خاموش کردن سایر برنامه‌هایی که از میکروفون هدفون استفاده می‌کنند، ساده‌ترین راه برای انجام این کار است. سپس بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

۵) اگر میکروفون هدست شما هنوز کار نمی‌کند، احتمالاً مشکلات سخت‌افزاری در رایانه یا هدست وجود دارد. ممکن است مشکل در پورتی که از طریق آن هندزفری یا هدست به کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل شده باشد. در این صورت اگر آن را به پورت دیگری وصل کنید می‌بینید که مشکل رفع شده است. اگر تغییر پورت مشکل‌تان را حل نکرد، هدست را به رایانه دیگری متصل کنید و ببینید که آیا میکروفون شما درست می‌شود یا خیر. اگر روی سیستمی دیگر کار کرد، باید برای مطرح کردن مشکل با فروشنده رایانه خود تماس بگیرید. در نهایت اما اگر هیچ کدام از این موارد مشکل‌تان را حل نکرد، ممکن است مشکل مربوط به هدست شما باشد. در این حالت بهتر است به نمایندگی کالا و تعمیرکار مراجعه نمایید.

 

همه چیز درباره شارژ هندزفری های بی سیم:
از کجا بفهمیم هدفون شارژ شده است

 

تقویت میکروفن هندزفری بلوتوث

به‌منظور تقویت میکروفون هندزفری‌ می‌توانید اقدامات متعددی انجام بدهید که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱) اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه مانع فیزیکی میان هدفون بلوتوثی و منبع صوتی قرار نگرفته باشد، بهتر است آن‌ها را در نزدیک‌ترین حالت به هم قرار دهید. هم‌چنین آن‌ها را در معرض نور فلوئورسنت و مایکروویو قرار ندهید. این امواج روی همان پهنای فرکانسی کار می‌کنند که بلوتوث شما قرار دارد. (GH2.4) و این می‌تواند موجب اختلالات‌ عملکردی‌ هدفونتان شود.

۲) اگر در گوشی‌ از برنامه‌ای استفاده نمی‌کنید حتما آن‌ را ببندید زیرا باز بودن تعداد زیادی از برنامه‌ها در گوشی می‌تواند موجب تداخل با مخابره‌ی بلوتوث شود.

۳) اکثر روترهای WiFi با فرکانس مشابه بلوتوث کار می‌کنند. به همین دلیل، ممکن است یکی از آن‌ها بر دیگری که از دستگاه دورتر است غلبه کند. سعی کنید به روتر WiFi خود نزدیک‌تر شوید تا اتصال خود را در هنگام تماس قوی‌تر کنید، به این ترتیب، وای فای و دستگاه بلوتوث شما اتصالات قوی اما متعادلی خواهند داشت.

۴) هم‌چنین نرم‌افزار‌هایی چون Equalizer جهت افزایش و تقویت صدای هدفون وجود دارد که می‌توانید بر روی گوشی خود نصب نمایید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%af%d9%86-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%81%d9%88%d9%86-%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b2%d9%81%d8%b1%db%8c/
ads
ads