داغ ترین ها :
اتحادیه اروپا استفاده از پورت تایپ سی را اجباری کرد

اتحادیه اروپا استفاده از پورت تایپ سی را اجباری کرد

با این که گزارش‌های زیادی درباره تصمیم شرکت اپل مبنی بر استفاده از پورت‌های تایپ سی به جای پورت‌های لایتنینگ منتشر شده بود، اما هیچگونه زمان دقیقی پیرامون انجام این اقدام منتشر نشده بود. هنگامی که به نظر می‌رسید سال‌های زیادی تا انجام این کار فاصله داریم، اتحادیه اروپا توانست شرایط را تغییر دهد و بدین ترتیب اپل باید در مدت زمان خاص اقدام به استفاده از پورت‌های تایپ سی کند.

 

جهت مشاوره و مشاهده قیمت روز گوشی موبایل می‌توانید به وبسایت تکنولایف مراجعه مراجعه کنید.

 

عرضه آیفون های نسل آینده با درگاه Type C

ابتدا بسیاری از کاربران فکر می‌کردند که گوشی‌های سری آیفون 14 دارای پورت‌های تایپ سی خواهند بود، اما گزارش‌های منتشرشده مسئله دیگری را نشان می‌دهند. هم اکنون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که کلیه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی دوربین‌ها باید از یک رابط استفاده کنند و USB-C به عنوان استاندارد جدید شناخته می‌شود. به عبارت دیگر، غول فناوری ایالات متحده آمریکا باید این قانون را رعایت کند.

اتحادیه اروپا استفاده از پورت تایپ سی را اجباری کرد - 2

اتحادیه اروپا مهلتی را تا سال 2024 میلادی تعیین کرده تا به تولیدکنندگان مهلت دهد تغییرات موردنظرشان را انجام دهند. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندروید به صورت کلی از استاندارد تایپ سی استفاده می‌کنند، اما کماکان گوشی‌ های اپل دارای پورت‌های لایتنینگ هستند. با این که گزارش‌های جدید نشان می‌دهند گوشی‌های سری آیفون 15 را باید نخستین دستگاه‌هایی دانست که دارای پورت تایپ سی هستند، اما می‌توان گفت برنامه اپل جلوتر کشیده است.

مدتی است که کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا پورت شارژ را برای محصولات الکترونیکی مختلف به حالت استاندارد تغییر دهند. گزارش‌هایی در سال 2021 میلادی منتشر شد که تایپ سی را به عنوان پورت استاندارد اعلام کرد و استفاده از آن را در کلیه دستگاه‌ها به حالت اجباری تغییر داده است. هم اکنون خبر موردنظر تایید شده و به نظر می‌رسد شرایط به گونه‌ای خاص باید در مدت زمان مشخص تغییر کند و این مسئله بیشترین فشار را به کمپانی اپل خواهد آورد. به نظر می‌رسد اپل باید از فرصت زمانی موجود به خوبی استفاده کرده تا بتواند محصولات آینده خود را با پورت شارژ تایپ سی تولید و عرضه کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%be-%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads