داغ ترین ها :
اسنپدراگون G3x نسل 1 برای استفاده در کنسول‌های دستی معرفی شد

اسنپدراگون G3x نسل 1 برای استفاده در کنسول‌های دستی معرفی شد

در حال حاضر بهترین گوشی‌های گیمینگ از تراشه‌های اسنپدراگون ساخت شرکت کوالکام استفاده می‌کنند، اما با این حال، بازار کنسول‌های دستی از رونق خاصی برخوردار نیست و شاید نبود سخت‌افزار مناسب مانند تراشه باعث رخ دادن چنین اتفاقی باشد.

البته در بازار کنسول‌های دستی می‌توان به شرکت نینتندو برخورد کرد که تقریبا در این بازار بی‌رقیب است و شرکت‌های مایکروسافت و سونی با وجود اینکه در بازار کنسول‌های خانگی با یکدیگر رقابت می‌کنند، اما تمایلی برای حضور در بازار کنسول‌های دستی ندارند.

 

لیست گوشی های جدید تکنولایف را برای مشاهده قیمت دنبال کنید: قیمت روز گوشی

اسنپدراگون G3x

در این بین، کوالکام وارد میدان شده تا اتفاقات جالبی را در بازار کنسول‌های دستی رقم بزند. شرکت آمریکایی تراشه‌ای به نام اسنپدراگون G3x نسل 1 را معرفی کرده که درواقع امکاناتی شبیه به تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند دارد و برخی از المان‌های تراشه‌ی اسنپدراگون XR2 را نیز قرض می‌گیرد که در هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئیست 2 مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:
اسنپ دراگون چیست؟

تراشه g3x اسنپدراگون

آنچه کوالکام در سر دارد، ایجاد شرایطی است که شرکت‌های سازنده به سمت تولید کنسول‌های دستی بروند. به همین منظور، شرکت آمریکایی با ریزر وارد همکاری شده تا چنین پلتفرمی را طراحی کرده و سپس در اختیار شرکت‌های سازنده قرار دهد. در صورتی نیز که پلتفرم بتواند نظر شرکت‌های سازنده را جلب کند به احتمال فراوان شاهد ساخت کنسول‌ های بازی دستی توسط شرکت‌هایی مانند شیائومی، سامسونگ و موارد دیگر خواهیم بود. البته احتمالا زمان بیشتری لازم است تا برای بازی به سطح امکانات پلی استیشن 5 برسند.

کوالکام در نظر دارد که کیت توسعه را به‌صورت رایگان در اختیار شرکت‌های سازنده قرار دهد و برنامه‌ای برای فروش آن ندارد. درواقع شرکت آمریکایی می‌خواهد دمویی از توانمندی‌های تراشه‌ی اسنپدراگون G3x نسل 1 را ساخته و در اختیار شرکت‌های سازنده قرار دهد.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، دستگاهی که ریزر و کوالکام ساخته‌اند از تراشه‌ی اسنپدراگون G3x نسل 1 استفاده می‌کند. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه می‌توان به پنل OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی اشاره کرد که البته قادر به پشتیبانی از محتوای HDR است. برای پردازنده‌ی گرافیکی نیز کوالکام مدل جدیدی از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو را انتخاب کرده تا پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

پردازنده جدید اسنپدراگون مخصوص کنسول های دستی

دستگاه مدنظر از باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. البته باید در نظر داشت که شرکت‌های سازنده می‌توانند محصولی را به بازار عرضه کنند که باتری با ظرفیت متفاوت دارد و از فناوری شارژ سریع نیز برخوردار خواهد بود. البته می‌توان مشاهده کرد که دستگاه از ارگونومی مناسبی برخوردار شده تا کاربران بتوانند برای مدت طولانی به تجربه‌ی بازی‌ها ادامه دهد.

در حال حاضر کوالکام پلتفرم تراشه‌ی اسنپدراگون G3x نسل 1 را سیستم‌عامل اندروید می‌داند، اما امکان دارد چنین موضوعی در آینده تغییر یابد. با این حال در حاضر اندروید پلتفرمی است که بیشترین بازی برای آن منتشر شده و کاربران می‌توانند در دسته‌بندی‌های مختلف به انبوهی از بازی‌های رایگان و پولی دسترسی داشته باشند.

در این بین اکثر بازی‌های اندرویدی به نحوی طراحی شده‌اند که از صفحه‌نمایش لمسی برای تجربه‌ی آن‌ها استفاده شود. به همین منظور، کوالکام به سراغ شرکت ریزر رفته که بتواند نسخه‌ی دمویی ایده‌آل برای تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی بسازد. علاوه بر اینکه بازی‌ها را می‌توان با صفحه‌نمایش لمسی تجربه کرد، کنسول دستی مدنظر از دکمه‌های کنسولی نیز برخوردار است تا مدیریت بازی، راحت‌تر شود.

پلتفرم G3x از امکانات گسترده‌ای برخوردار است تا بتواند بازی‌ها را به‌صورت آفلاین یا آنلاین (حالت استریم) اجرا کند. شما می‌توانید بازی‌ها را روی کنسول، کامپیوتر یا سرویس‌های ابری مانند ایکس کلاد اجرا کرده و در پلتفرم G3x تجربه کنید. برای تجربه‌ی بدون وقفه و با تاخیر بسیار کم نیز در نظر گرفته شده تا پلتفرم کوالکام از امکاناتی مانند Wi-Fi 6E و مودم 5G با باندهای mmWave برخوردار شود.

در پنل جلو دوربینی با وضوح تصویر FHD قرار گرفته که البته امکان استریم را نیز به کاربر می‌دهد تا بتواند لحظات خود در زمان تجربه‌ی بازی‌ها را با کاربران دیگر در پلتفرم‌هایی مانند توییچ یا یوتیوب به اشتراک قرار دهد.

کوالکام برای تراشه‌ی اسنپدراگون G3x نسل 1 برنامه‌های گسترده‌ای دارد که تنها در کنسول‌های دستی مورد استفاده قرار نگیرد، بلکه شاهد استفاده‌ی آن در تلویزیون‌های هوشمند یا حتی هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشیم. آنچه در کنسول دستی نیز مشاده می‌شود درگاه USB-C است تا کاربر بتواند با کابل مخصوص آن را به تلویزیون هوشمند یا هدست متصل کند.

نمودار میزان استفاده از گیم در دستگاه های مختلف

در حال حاضر بیش از نیمی از درآمد حاصله از بازی‌های ویدئویی را بازی‌های موبایل تشکیل می‌دهند که اگر به‌صورت عدد و رقم بخواهیم آن را بررسی کنیم به رقمی بالغ بر ۹۰ میلیارد دلار برخورد خواهیم کرد. کوالکام نیز یکی از طرفداران بازی‌های موبایل است؛‌ زیرا بزرگ‌ترین سازنده‌ی تراشه برای گوشی‌های هوشمند گیمینگ مخصوص می‌شود.

اسنپدراگون G3x

طی سال‌های گذشته کنسول‌های دستی مختلفی به بازار عرضه شده است؛ اما کمتر شرکتی توانسته به موفقیت شرکت نینتندو برسد. در حال حاضر نیز شرکت ژاپنی با عرضه‌ی کنسول سوییچ توانسته نبض بازار کنسول‌های دستی را در اختیار گیرد. باید دید که آیا کوالکام می‌تواند شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند را نسبت به ساخت کنسول دستی علاقه‌مند سازد یا خیر.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-g3x-%d9%86%d8%b3%d9%84-1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%86%d8%b3%d9%88%d9%84/
ads
ads