داغ ترین ها :
آموزش کامل ضبط کردن صفحه نمایش در آیفون

آموزش کامل ضبط کردن صفحه نمایش در آیفون

قابلیت ضبط کردن صفحه نمایش آیفون را می‌توان برای کاربران، مفید دانست. به عنوان مثال این احتمال وجود دارد که شما مالک یک وب سایت آموزشی باشید و بخواهید آموزش کار کردن با بخش‌های مختلف گوشی آیفون را به صورت یک فایل ویدیویی تهیه کنید؛ برای انجام این کار، قابلیت ضبط کردن صفحه نمایش آیفون می‌تواند کارایی بسیار زیادی داشته باشد. در حال حاضر ضبط کردن صفحه نمایش در سیستم عامل iOS در مقایسه با گذشته، ساده‌تر شده و در ادامه شما را با روش‌های گوناگون انجام کار در کنار معرفی تعدادی از برنامه‌های شخص ثالث ضبط‌کننده صفحه نمایش آیفون (اسکرین رکوردر آیفون)، آشنا خواهیم کرد. با تمام روش های ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون با صدا همراه ما باشید.

 

قیمت گوشی آیفون (جدیدترین مدل‌ها) در سایت تکنولایف: گوشی های اپل

 

ضبط کردن صفحه نمایش در آیفون

گوشی آیفون مجهز به سیستم عامل iOS 11 و بالاتر از آن مجهز به ابزار ضبط نمایشگر هستند. این ابزار به صورت اختصاصی برای سیستم عامل iOS طراحی شده و به صورت رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید. در حقیقت ابزار ضبط کردن صفحه نمایش را می‌توان به عنوان یکی از مفیدترین ابزارهای آیفون به حساب آورد.

گام اول: فعال‌سازی ابزار ضبط کردن صفحه نمایش

برای استفاده از ابزار ضبط صفحه نمایش در سیستم عامل iOS، باید آن را در مرکز کنترل دستگاه (Control Center) فعال‌سازی کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات (Settings) شوید و گزینه مرکز کنترل (Control Center) را باز کنید.
  • به سمت پایین و بخش More Controls رفته تا امکان مشاهده گزینه ضبط کردن نمایشگر (Screen Recorder) فراهم شود.
  • در ادامه کار روی آیکون پلاس (+) ضربه زده و آن را به پایین سربرگ Included Controls بکشید.

گام دوم: آغاز ضبط کردن صفحه نمایش

  • مرکز کنترل (Control Center) را باز کنید.
  • در ادامه روی گزینه ضبط کردن نمایشگر (Screen Recorder) ضربه بزنید. قبل از آغاز ضبط کردن نمایشگر با یک شمارش معکوس سه ثانیه‌ای مواجه خواهید شد؛ این مورد به شما کمک می‌کند تا صفحه نمایش خود را آماده‌سازی کنید. برای جلوگیری از نمایش ناگهانی نوتیفیکیشن‌های پاپ آپ هم می‌توانید Do Not Disturb را روشن کنید.
  • در صورتی که قصد دارید صدای خود را هم ضبط کنید، کلید را به صورت طولانی مدت فشار دهید و سپس روی نماد میکروفون خاموش ضربه زده تا فعال شود. هنگامی که میکروفون را روشن کنید، خواهید دید که در مراحل بعد به صورت خودکار برای ضبط کردن نمایشگر، میکروفون فعال خواهد بود. در صورتی که قصد دارید ضبط صدا را غیرفعال کنید، باید روش ذکرشده را دنبال کرده و قابلیت ضبط صدا را غیرفعال کنید.
  • هنگام ضبط کردن، نوار یا ساعت در بالای صفحه نمایش شما به رنگ قرمز تبدیل خواهد شد.

گام سوم: متوقف کردن ضبط صفحه نمایش

  • برای متوقف کردن ضبط نمایشگر، می‌توانید روی ساعت قرمز یا نوار قرمز موجود در قسمت بالای صفحه ضربه بزنید و عملیات متوقف کردن ضبط صفحه نمایش را مورد تایید قرار دهید. همچنین شما می‌توانید مجددا روی کلید ضبط صفحه نمایش در مرکز کنترل ضربه بزنید.
  • هنگامی که ضبط نمایشگر را متوقف کردید، یک نوتیفیکیشن مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد فایل ضبط شده نمایشگر در برنامه Photos ذخیره‌سازی شده است. هم اکنون شما موفق شده‌اید از نمایشگر خود یک فایل ویدیویی تهیه کنید.

 

آیا آیفون 13 تکراری است؟ مطلب زیر را از دست ندهید:

تفاوت آیفون 12 و 13

 

روش استفاده از برنامه ضبط نمایشگر آیفون

در حالی که ابزار پیش‌فرض آیفون برای ضبط کردن صفحه نمایش به خوبی کار می‌کند، اما در صورتی که بخواهید از یک برنامه شخص ثالث دیگر استفاده کنید، برنامه‌های زیادی در دسترس قرار دارند.

1: TechSmith Capture

در صورتی که از طرفداران برنامه Snagit یا همان اپلیکیشن کاربردی ضبط صفحه نمایش کامپیوتر هستید، قطعا TechSmith Capture را هم می‌پسندید که برای آیفون و آیپد در دسترس قرار دارد. برای شروع ضبط کردن صفحه نمایش، کافی است روی کلید قرمز بالای برنامه ضربه بزنید و سپس Start Broadcast را که در صفحه بعد موجود است، انتخاب کنید. در صورت تمایل می‌توانید میکروفون را هم برای ضبط صدا فعال‌سازی کنید. در ادامه خواهید دید که مشابه ابزار پیش‌فرض گوشی آیفون، ساعت یا نوار موجود در بالای نمایشگر به رنگ قرمز تبدیل می‌شود. برای متوقف کردن ضبط نمایشگر، کافی است روی نوار قرمز ضربه زده و گزینه متوقف کردن (Stop) را انتخاب کنید. در ادامه یک نوتیفیکیشن برای ذخیره کردن فایل ضبط شده مشاهده خواهید کرد. برنامه را باز کرده و فایل ضبط شده را مشاهده کنید. در صورت تمایل می‌توانید فایل موردنظر را اشتراک‌گذاری کنید.

لینک دانلود: TechSmith Capture

خرید مک بوک

2: Record It! Screen Recorder

برنامه Record It! Screen Recorder را می‌توان یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب در اپ استور به حساب آورد. عملکرد این برنامه را هم می‌توان مشابه TechSmith Capture دانست. برای شروع ضبط کردن نمایشگر، کافی است روی کلید قرمز رنگ ضربه زده و سپس گزینه Start Broadcast را انتخاب کنید. در صورت تمایل می‌توانید میکروفون را به منظور ضبط صدا فعال‌سازی کنید. ساعت یا نوار بالای صفحه هنگام ضبط کردن، قرمز خواهد شد. برای متوقف کردن ضبط نمایشگر هم می‌توانید روی ساعت یا نوار قرمز ضربه زده و گزینه متوقف کردن (Stop) را انتخاب کنید. در ادامه با یک هشدار مواجه خواهید شد که نشان می‌دهد فایل ضبط شده نمایشگر، ذخیره‌سازی شده است. برای مشاهده فایل ضبط شده کافی است وارد برنامه موردنظر شوید. همچنین از بخش ذکرشده امکان اشتراک‌گذاری فایل ویدیویی فراهم خواهد بود. همچنین این اپلیکیشن یک ویرایشگر کارآمد برای کوتاه کردن فایل ضبط شده، تغییر سایز و سایر موارد هم در اختیارتان قرار خواهد داد.

لینک دانلود: Record It! Screen Recorder

 

تفاوت پارت نامبر LL با LZ در آیفون چیست؟ مطلب زیر را بخوانید:

پارت نامبر آیفون

 

3: DU Recorder

یکی دیگر از برنامه‌های ضبط کردن نمایشگر آیفون را می‌توان DU Recorder معرفی کرد. توجه داشته باشید که عملکرد این اپلیکیشن هم مشابه دو برنامه قبل است. با این حال، شما می‌توانید در صورت تمایل برای ذخیره‌سازی فایل ضبط شده در حافظه دستگاه، گزینه Record to Local Device را انتخاب کرده و سایر مراحل را دنبال کنید. سپس روی شروع ضبط کردن نمایشگر ضربه بزنید، گزینه DU Recorder را انتخاب کرده و روی Start Broadcast ضربه بزنید. همانند دو اپلیکیشن قبل، یک نوار قرمز رنگ در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد که نشان‌دهنده آغاز ضبط کردن نمایشگر است. برای متوقف کردن ضبط، روی ساعت یا نوار ذکرشده ضربه زده و در ادامه گزینه Stop را انتخاب کنید. یک نوتیفیکیشن مشاهده خواهید کرد که پایان عملیات و ذخیره‌سازی فایل ویدیویی را نشان می‌دهد. اپلیکیشن DU Recorder، قابلیت‌های اضافی دیگری را هم ارائه می‌دهد که می‌توان در میان آن‌ها به اشتراک‌گذاری و پخش در یوتیوب، فیسبوک و Twitch اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید فایل‌های ویدیویی را از درون برنامه ویرایش کرده و حتی متن یا موسیقی به آن‌ها اضافه کنید.

لینک دانلود: DU Recorder

 

شاید نیاز داشته باشید:

انتقال اطلاعات آیفون به اندروید

 

جمع‌بندی

با روش‌های ذکرشده می‌توانید ضبط کردن صفحه نمایش آیفون را انجام دهید. توجه داشته باشید که استفاده از برنامه‌های شخص ثالث ذکرشده هم می‌توانند اهمیت زیادی در ساده‌تر کردن فرایند انجام کار، داشته باشند. شما می‌توانید برنامه‌ها را از طریق لینک‌های ارائه شده در اپ استور، دانلود و نصب کنید.

لپ تاپ گیمینگ بنر
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af%d8%b1-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads