داغ ترین ها :
آموزش اسکرین شات در کروم بوک

آموزش اسکرین شات در کروم بوک

Chromebook و Chromebox به منظور استفاده آسان از کامپیوترهای شخصی در نظر گرفته شده‌اند، اما این سادگی می‌تواند منجر به سردرگمی شود. گرفتن عکس از صفحه یا اسکرین شات در کروم بوک یکی از ویژگی‌هایی است که به خوبی توضیح داده نشده. چندین روش مختلف (چه با کیبورد و چه بدون کیبورد) برای انجام آن در سیستم عامل Chrome وجود دارد که ما در این مقاله از تکنولایف همه آن‌ها را به طور کامل برای‌تان شرح خواهیم داد. اگر قصد خرید نوت بوک دارید، تکنولایف امکان مقایسه و بررسی مدل های مختلف نوت بوک را برای شما فراهم کرده است.

نحوه گرفتن اسکرین شات در  Chromebook

در این بخش تمامی روش‌های گرفتن اسکرین شات در Chromebook را به شما معرفی خواهیم کرد.

1- از ابزار Screen Capture استفاده کنید

Chrome OS 89 ابزاری برای صفحه نمایش و ابزار ضبط صفحه برای Chromebookها و Chromebox‌ها ارائه داده است. اما قبل از استفاده آن، شما باید میانبرهای صفحه کلید را (که همچنان هم کار می‌کنند) برای گرفتن عکس از صفحه به خاطر بسپارید. این یک روش بسیار سریع و بهتر برای استفاده از کروم بوک به ویژه در تبلت به حساب می‌آید. از این رو ابتدا به شما نشان خواهیم داد که چگونه از ابزار ضبط صفحه داخلی Chromebook استفاده کنید. این ابزار علاوه بر اسکرین شات قادر است تا ضبط صفحه ویدئو را نیز انجام دهد.

برای شروع در گوشه پایین سمت راست روی ساعت موجود در نوار وظیفه a.k.a به منظور باز کردن پنل تنظیمات کلیک کنید. سپس پیکان را در گوشه بالا سمت راست منو انتخاب نمایید و روی دکمه “Screen Capture” کلیک کنید. برای گرفتن عکس از کروم بوک، مطمئن شوید که ابزار عکس صفحه که همانند آیکون دوربین است فعال شده باشد. شما سه روش مختلف از عکس صفحه در اختیار خواهید داشت. می‌توانید عکس تمام صفحه، بخشی از صفحه یا یک پنجره خاص را ضبط کنید. برای ادامه باید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید که هر یک از این روش‌ها با روش دیگر کمی متفاوت عمل می‌کند.

سه روش اسکرین شات در کروم بوک

  • تمام صفحه: برای گرفتن عکس از صفحه می‌توانید در هر نقطه از صفحه کلیک کنید.
  • بخشی از صفحه: روی نشانگر صفحه کلیک کرده و بکشید تا منطقه یا بخشی از صفحه مورد نظر برای تصویر را انتخاب نمایید. سپس Capture را انتخاب کنید.
  • Window: روی پنجره یا ناحیه مورد نظر برای تصویر کلیک کنید.

 

وقتی عکس صفحه را می‌گیرید، در گوشه پایین سمت راست صفحه ظاهر می‌شود و به طور خودکار در کلیپ بورد Chromebook شما کپی می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید بلافاصله تصویر را از تصویر کوچک پیش نمایش “ویرایش” یا “حذف” کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: تجهیز کروم بوکت های جدید به پلی استور

 

2- از میانبر صفحه کلید استفاده کنید

باز کردن ابزار Screen Capture بسیار آسان است، اما اگر عکس‌های زیادی می‌گیرید، گزینه‌های بهتر و سریع‌تر دیگری نیز خواهید داشت. در اینجاست که میانبرهای صفحه کلید وارد می‌شوند. سه میانبر صفحه کلید وجود دارد که با سه روش عکس صفحه در بالا ذکر شده است. همه میانبرها از کلید Window استفاده می‌کنند که مانند سه مستطیل به نظر می‌رسد.

در زیر سه میانبر صفحه کلید برای تصویر روی Chromebook وجود دارد:

  • Ctrl + Window: بلافاصله اسکرین شات از کل صفحه می‌گیرد.
  • Ctrl + Shift + Window: ابزار Screen Capture را باز می‌کند و به شما امکان می‌دهد از صفحه اسکرین شات جزئی را انتخاب کرده و از آن عکس بگیرید.
  • Ctrl + Alt + Window: ابزار Screen Capture را باز می‌کند و از شما می‌خواهد پنجره‌ای برای تصویر صفحه انتخاب کنید.

برای اسکرین شات جزئی، باید نشانگر ماوس خود را بر روی یک منطقه بکشید تا آنچه را می‌خواهید برای تصویر صفحه انتخاب کنید، سپس روی “Capture” کلیک کنید. برای عکس صفحه نیز باید روی پنجره یا منطقه نمایشی که می‌خواهید عکس بگیرید، کلیک کنید. پس از استفاده از یکی از سه روش، عکس صفحه در گوشه پایین سمت راست صفحه ظاهر می‌شود و در کلیپ بورد Chromebook شما کپی می‌شود که بلافاصله شما می‌توانید تصویر را حذف یا ویرایش کنید.

 

حتما بخوانید: قابلیت های جدید و کاربردی در گوگل کروم 91 (Chrome 91)

 

3- از قلم (Stylus) استفاده کنید

اگر Chromebook شما از ورودی قلم پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از قلم برای گرفتن عکس از صفحه نیز استفاده کنید. برای انجام این کار دو روش وجود دارد:

  • اسکرین شات از کل صفحه: در Chromebook خود، روی نماد قلم در نوار وظیفه ضربه بزنید. در مرحله بعد، “Capture Screen” را از منو نمایش داده شده انتخاب کنید. عکس صفحه در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش داده می‌شود و در کلیپ بورد شما کپی می‌شود. سپس می‌توانید تصویر را از تصویر کوچک پیش نمایش حذف یا ویرایش کنید.
  • اسکرین شات جزئی: روی نماد قلم در نوار وظیفه شربه بزنید. “Capture Region” را از فهرست انتخاب کنید. از قلم برای انتخاب ناحیه مورد نظر برای ضبط استفاده کنید. سپس قلم را از صفحه بلند کنید تا عکس صفحه بگیرد. عکس صفحه در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش داده می‌شود و به طور خودکار در کلیپ بورد کروم بوک کپی می‌شود. با انتخاب هر یک از دکمه‌ها می‌توانید بلافاصله تصویر را حذف یا ویرایش کنید.

 

بعد از خواندن این مقاله کلیه کارهای شما در براوزر Chrome سریعتر انجام خواهد شد: ۹ میانبر مفید در گوگل‌ کروم

 

عکس‌های گرفته شده از صفحه کروم بوک در کجا ذخیره می‌شوند؟

محل ذخیره اسکرین شات در کروم بوک

عکس‌های صفحه در پوشه “بارگیری‌های Chromebook” ذخیره می‌شوند. متاسفانه، به طور پیشفرض نمی‌توانید مکان ذخیره عکس‌های صفحه را تغییر دهید. برای دسترسی به پوشه بارگیری‌ها، روی نماد راه انداز برنامه در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید تا همه برنامه‌های نصب شده در Chromebook خود را ببینید. از آن‌جا برنامه “Files” را باز کنید. اکنون “بارگیری” را در نوار کناری انتخاب نمایید تا تمامی اسکرین شات‌های خود را در سمت راست مشاهده کنید.

 

مطالب کاربردی برای همه: دانلود موزیک از اسپاتیفای

 

سخن پایانی

همان‌طور که می‌بینید، گزینه‌های زیادی برای گرفتن عکس صفحه از Chromebook وجود دارد. استفاده از آن‌ها فقط به این بستگی دارد که کدام روش برای شما مناسب‌تر است. در صورتی که هر کدام از روش‌ها را برای گرفتن اسکرین شات از کل صفحه، اسکرین شات جزئی و اسکرین شات طولانی مورد استفاده قرار داده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران سایت تکنولایف به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%85-%d8%a8%d9%88%da%a9/
ads
ads