داغ ترین ها :
اسکنر اثر انگشت یا اسکنر چهره؟

اسکنر اثر انگشت یا اسکنر چهره؟

اسکنر اثر انگشت از آغاز کار خود در گوشی های هوشمند، جایگاه های متفاوتی را تجربه کرده است. برای اولین بار این اسکنر در قسمت جلویی قاب و در زیر صفحه نمایش بکار گرفته شد. بعد از مدتی در گوشی های کمپانی سونی شاهد آن بودیم که که اسکنر به قسمت کنار قاب منتقل شده و مدتی دیگر در قسمت پشتی قاب شاهد آن بودیم. از کمی پیشتر، این اسکنر از روی قاب به کنار رفته و در زیر صفحه نمایش جای گرفت.

اسکن اثر انگشت

امروزه شاهد آن هستیم که تعداد گوشی هایی که از این اسکنر در زیر صفحه نمایش استفاده می کنند رو به افزایش است و کمپانی هایی نظیر ویوو، اُپو، میزو و شیائومی از این فناوری استفاده می کنند.

قیمت روز انواع گوشی موبایل را در سایت تکنولایف ببنید.

در حال حاضر این نوع از قفل رقبای زیادی دارد که جدی ترین آن اسکنر چهره است که با توجه به ناچ بودن صفحه نمایش ها، کمپانی های معتبر به دنبال آن هستند که از این مدل قفل استفاده کنند. اما در نظر سنجی های انجام شده اقبال اکثریت شرکت کنندگان به سمت حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش است.

حسگر اثر انگشت

نیاز این مدل قفل، صفحه نمایش از جنس AMOLED است ولی کوالکام در حال کار بر روی این مدل قفل در صفحه نمایش از جنس LCD است. با وجود این مسائل و اقبال عمومی کاربران، احتمالا شاهد آن باشیم که این مدل از قفل در محصولات بیشتری بکار گرفته شود و کمپانی های بیشتری از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش استفاده کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b3%da%a9%d9%86%d8%b1-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%d8%a7%d9%86%da%af%d8%b4%d8%aa-%db%8c%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d9%86%d8%b1-%da%86%d9%87%d8%b1%d9%87/
ads
ads