داغ ترین ها :
افت فروش ۸۲ درصدی هواوی طی سال ۲۰۲۱ در بازار گوشی هوشمند

افت فروش ۸۲ درصدی هواوی طی سال ۲۰۲۱ در بازار گوشی هوشمند

به نظر می‌رسد شرایط در بازار گوشی‌های هوشمند همچنان برای هواوی مساعد نیست و شرکت چینی از نظر میزان فروش تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۱ به مشکلات متعددی برخورده است. در صورتی که اخبار حوزه فناوری را دنبال می‌کنید یا علاقه‌مند به محصولات هواوی هستید حتما خبر دارید که شرکت چینی تحت تحریم‌های سخت‌گیرانه ایالات متحده قرار دارد؛ تحریم‌هایی که باعث شد‌ه‌اند هواوی نه‌تنها در فروش محصولات خود بلکه در تولید گوشی‌ های هواوی نیز به مشکلات متعددی مواجه شوند.

در گزارشی که به فروش محصولات شرکت مختلف در بازار گوشی‌های هوشمند اشاره دارد، ذکر شده که هواوی نسبت به سال ۲۰۲۰ با افت فروش ۸۱.۶ درصدی در سال ۲۰۲۱ همراه شده است. درواقع اگر میزان فروش شرکت چینی در سال ۲۰۲۰ را در نظر بگیریم، هواوی نزدیک به ۳۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند کمتر فروخته که افت قابل توجهی محسوب می‌شود.

سهم هواوی از بازار گوشی در سال میلادی گذشته چه تغییری کرد؟

میزان سهم هواوی از بازار نیز افت شدیدی داشته است؛ به این صورت که سهم ۱۵ درصدی هواوی از بازار در سال ۲۰۲۰ به تنها ۳ درصد در سال ۲۰۲۱ رسیده که یعنی شرکت چینی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد. در این بین،‌ آنر، برند جدا شده از هواوی توانسته نزدیک به ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ بفروشد و در رتبه‌بندی جهانی، جایگاه هشتم را به خود اختصاص دهد؛‌ جایگاهی که بالاتر از رتبه هواوی قرار دارد.

در زمانی که تحریم‌های ایالات متحده شروع شد، هواوی جایگاه بسیار خوبی داشت و در رتبه دوم پرفروش‌ترین برندهای سازنده گوشی هوشمند در جهان به سر می‌برد. درواقع هواوی توانسته بود شرکت‌هایی مانند سامسونگ و شیائومی را پشت سر بگذارد و پشت سر اپل قرار گیرد.

حال، شرکت هواوی در جایگاه نهم قرار گرفته و به نظر می‌رسد پابرجا ماندن تحریم‌ها به سخت‌تر شدن شرایط برای هواوی کمک خواهد کرد. مشکلات اصلی که هواوی در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند تامین تراشه است. درواقع شرکت چینی نمی‌تواند تراشه مورد نیاز محصولات خود را در ظرفیت مدنظر بسازد.

هواوی از طرفی در خرید تراشه از شرکت‌های دیگر نیز به مشکل خورده و نمی‌‌تواند تراشه‌هایی با مودم 5G خریداری کند. در کنار موارد ذکر شده، محصولات جدید شرکت چینی دسترسی به سرویس‌های گوگل مانند پلی استور نیز ندارند که سبب شده کاربران دید بسیار بدی به گوشی‌های هوشمند اخیر این شرکت پیدا کنند. نکته دیگر نیز از دست دادن بازار ایالات متحده است؛ زیرا طبق تحریم‌ها، شرکت چینی نمی‌تواند محصولات خود را در بازار ایالات متحده بفروشد.

در حال حاضر سامسونگ جایگاه نخست بازار گوشی‌های هوشمند را با فروش ۲۷۱.۵ میلیون دستگاه در اختیار دارد و جایگاه دوم نیز به شیائومی با فروش ۲۳۶.۲ میلیون دستگاه رسیده است. به صورت تفکیک شده نیز اگر بخواهیم اشاره کنیم، اپل توانسته در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۸۷ میلیون آیفون بفروشد. سامسونگ نیز با فروش ۶۹.۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در جایگاه دوم قرار دارد.

 

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%db%b8%db%b2-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c-%d8%b7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%db%b2%db%b0%db%b2%db%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%a8/
ads
ads