داغ ترین ها :
امنیت کاربران یا سود کلان؟

امنیت کاربران یا سود کلان؟

گوگل در حال کار بر روی ویژگی ضد ردیابی مشابه برنامه اپل در جدیدترین نسخه اندروید است؛ اما این شرکت می‌خواهد جمع آوری داده‌ها و ردیابی بین برنامه‌ها را در دستگاه‌های Android محدود کند.

به گفته بلومبرگ:

گوگل در مراحل اولیه بررسی راه‌های بهبود حریم خصوصی کاربران اندروید است. اگرچه اعتقاد بر این است که شرایط اولیه گوگل برای این ویژگی به همان سختی قوانین و شرایط اپل نیست؛ اما در واقعیت این که این موضوع به طور کلی مورد بررسی قرار می‌گیرد نشان می‌دهد که این شرکت متوجه شده است که دستیابی به برخی از حریم‌های خصوصی برای مصرف‌کنندگان مهم است و این قضیه برای تبلیغات این کمپانی بسیار مفید و ضروری است.

سخنگوی گوگل به بلومبرگ گفت:

 “ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای همکاری با توسعه دهندگان هستیم تا بتوانیم محدوده حریم خصوصی را افزایش دهیم، در حالی که یک اکوسیستم برنامه سالم و دارای تبلیغات را امکان پذیر می‌کنیم.”

مجوز دسترسی به ضرر بعضی از شرکت‌ها تمام می‌شود

با راه حل اپل در خصوص مسائل امنیتی، به زودی برنامه‌نویسان مجبور به درخواست اجازه کاربر می‌شوند قبل از اینکه تبلیغ‌دهندگان اجازه داشته باشند فعالیت را در بین برنامه‌ها و وب سایت‌ها آغاز کنند. بدون این اجازه، ارائه خدمات با تبلیغات هدفمند اساساً غیرممکن است. فیسبوک و دیگر سازمان‌ها در انجمن تبلیغات آنلاین اظهار داشتند که این حرکت می‌تواند درآمد تبلیغات را کاهش دهد.
علی رغم اینکه جزئیات در دست بسیار محدود و نامعلوم هستند، تصور می‌شود که گزینه جایگزین Google، در صورت راه‌اندازی، احتمالاً منعکس کننده ابتکار حریم خصوصی شرکت Sandbox است که شامل یک راه حل برای تبلیغ‌کنندگان در ازای حذف کوکی‌های شخص ثالث در Chrome می‌باشد. به جای ردیابی افراد، به تبلیغ‌دهندگان اجازه داده می‌شود که گروهی از افراد را با علایق مشابه هدف قرار دهند.
برای بسیاری از توسعه‌دهندگان اصلی فناوری، پاسخ به این سوال که چه‌مقدار حریم خصوصی کاربر در دسترس قرارگرفته می‌شود مشکل است. بسیاری از شرکت‌های دیجیتال، از جمله گوگل، برای ارائه خدمات آنلاین خود، به درآمد از راه تبلیغات بسیار دل‌خوش هستند. بنابراین، هرگونه تلاش برای محافظت از حریم خصوصی کاربران باید از نارضایتی تبلیغ کنندگان هم جلوگیری کند.
در این صورت باید منتظر ماند و دید گوگل می‌تواند با ایجاد توازن میان رضایت کاربران و تبلیغ دهندگان، هم مورد اعتماد مردم قرار بگیرد هم سود کلان خود از تبلیغات را از دست ندهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86-%db%8c%d8%a7-%d8%b3%d9%88%d8%af-%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%9f/
ads
ads