داغ ترین ها :
اندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد؟

اندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم عامل اندروید سال ها است که در صدر سیستم عامل های محبوب قرار دارد و به دلیل اوپن سورس بودن این سیستم عامل، بسیاری از دستگاه های الکترونیکی که سیستم عامل دارند از اندروید استفاده می کنند. امروزه اندروید بسیار فراگیرتر شده و از این سیستم عامل علاوه بر گوشی و تبلت ها، بر روی تلویزیون ها هم استفاده شده است. تلویزیون های هوشمند امروزه از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند که این قابلیت را به کاربر می دهند که از تمام برنامه هایی که در گوشی وجود دارد بتوانید روی تلویزیون هم استفاده کنید، اما داشتن تلویزیون هوشمند با سیستم عامل اندروید آسان نیست و قیمت بالایی دارد. اما چند سال است که اندروید باکس ها روانه بازار شده اند و تقریبا جای تلویزیون های هوشمند چندین میلیونی را گرفته اند، البته اینطور نیست که تلویزیون هوشمند هیچ خریداری نداشته باشد و همه از اندروید باکس استفاده کنند، اما برای کسانی که می خواهند از سرویس های استریم فیلم و سریال استفاده کنند، خرید اندروید باکس بهترین و عاقلانه ترین کار ممکن است. اما اندروید باکس چیست؟ اندروید باکس چه کاربردهایی دارد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

برای خرید و مشاهده قیمت انواع تلویزیون از سایت فروشگاه تکنولایف دیدن کنید.

 

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس یک دستگاه مکعب شکل است که سیسیتم عامل اندروید روی آن نصب شده و به تلویزیون متصل می شود، از طریق آن می توانید وب گردی کنید، از صفحات مجازی در تلویزیون استفاده کنید، بازی های اندرویدی روی تلویزیون نصب کنید و به کمک استریم های پخش فیلم و سریال، ساعت ها سرگرم شوید.

با خرید اندروید باکس جدید می توانید برنامه های اندرویدی که روی گوشی دارید را روی تلویزیون نصب کنید، فیلم ببینید، حتی بازی هایی مثل کالاف دیوتی موبایل انجام دهید و یا در اینستاگرام و تلگرام بچرخید. البته اندروید باکس ها مدل های متنوعی دارند که هرکدام در یک دسته بهتر عمل می کنند، برای مثال برای بازی باید اندروید باکس مخصوص بازی بخرید تا قدرت پردازنده گرافیکی بالایی داشته باشد، برای وب گردی و فیلم دیدن نیاز نیست خیلی هزینه کنید و خرید اندروید باکس معمولی مناسب است؛ می توانید انواع مدل های اندروید باکس را در مطلب بهترین اندروید باکس بازار ۲۰۲۱ کدام است؟ ببینید تا بتوانید انتخاب راحت تری هنگام خرید اندروید باکس داشته باشید.

کاربرد اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس با هزینه کمتری که نسبت به تلویزیون های هوشمند دارد می تواند جایگزین بسیار خوبی برای کسانی باشد که توانایی خرید تلویزیون اسمارت را ندارند و یا نمی خواهند هزینه زیادی برای خرید تلویزیون هوشمند صرف کنند. اندروید باکس مانند یک گوشی اندرویدی است که می توانید به کمک آن برنامه های زیادی روی تلویزیون نصب کنید و پول زیادی برای خرید تلویزیون نپردازید. با اندروید باکس می توانید و فیلم ها و سریال های موجود در نماوا و فیلیمو را مشاهده کنید و حتی شبکه های تلویزیونی را هم به کمک برنامه های جانبی داشته باشید.

اندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

آیا پردازنده اندروید باکس قوی تر از گوشی است؟

اندروید باکس در حقیقت یک بستر برای پخش برنامه های اندرویدی روی تلویزیون است و تمرکز آن روی اجرای بازی های سنگین گرافیکی نیست، اما به کمک آن می توانید بازی های زیادی را در تلویزیون خود داشته باشید. قدرت پردازشی اندروید باکس در حد قدرت پردازشگری گوشی های میان رده اندرویدی است، پس برای اجرای برنامه هایی مانند تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و یا بازی های اندرویدی مناسب است و از پس اجرای بدون نقص آن ها بر می آید.

البته مدل های مختلف اندروید باکس وجود دارد که می توانید خریداری کنید، برای مثال اندروید باکس هایی که پردازنده مخصوص اجرای کدک های پخش فیلم را دارند می توانند فیلم ها را با کیفیت بسیار بالا پخش کنند و در پخش انواع فرمت فیلم ها مشکلی ندارند.

برخی دیگر پردازنده و رم قوی تری دارند و مناسب بازی های گرافیکی مانند کالاف دیوتی موبایل و یا فورتنایت و آسفالت 9 هستند، برخی دیگر هم نسخه معمولی تر اندروید باکس ها محسوب می شوند و فقط برای وب گردی و پخش فیلم از استریم نمایش خانگی مناسب هستند.

آیا در اندروید باکس حافظه و رم اهمیت دارد؟

بله درست مانند گوشی های هوشمند در دستگاه های اندروید باکس هم وجود مقدار حافظه و رم بالا بسیار حائز اهمیت است، برای اجرای بازی های سنگین و یا دیدن فیلم های بسیار با کیفیت مثل 4K بهتر است اندروید باکس های با رم 4 و بالاتر انتخاب کنید، برای وب گردی و دیدن فیلم و سریال از طریق نماوا و فیلمو هم می توانید از اندروید باکس هایی با رم 2 گیگابایت استفاده کنید.

حافظه داخلی هم اهمیت زیادی دارد اما برای افرادی که برنامه های زیادی روی اندروید باکس خود نصب می کنند، اما به دلیل پشتیبانی اندروید باکس از کارت حافظه و USB می توانید برنامه ها و اطلاعات خود را به کارت حافظه جانبی و یا فلش و هارد انتقال دهید و حتی برنامه های مورد نیازتان را روی آن ها نصب کنید وبه اصطلاح Sideload استفاده کنید.

اندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد؟

 

سرگرمی های دسته جمعی برای شما:

بازی چند نفره آنلاین اندروید

 

پورت ها و ویژگی های اندروید باکس

اندروید باکس خوب مدلی است که حداقل 2 درگاه USB داشته باشد، هنگام خرید اندروید باکس توجه داشته باشید که حتما بیشتر از 2 عدد پورت USB داشته باشد، زیرا با پورت USB می توانید همزمان هارد اکسترنال، موس و پد گیمینگ یا حتی اسپیکر جانبی متصل کنید.

پورت HDMI هم از ویژگی های مهم یک اندروید باکس می تواند باشد که با کمک آن می توانید محتوای ویدئویی خود را با کیفیت بسیار زیاد تماشا کنید، بودن یک عدد پورت HDMI می تواند کفایت کند، اما اندروید باکسی که 2 عدد پورت HDMI داشته باشد ارزش بسیار بالایی دارد. اگر علاقه مند به دیدن ویدئوهای 4K هستید، حتما خرید اندروید باکسی را در نظر بگیریرد که از HDMI 2.0 پشتیبانی کند.

همچنین برای دیدن فیلم هایی با کیفیت 256 نیاز به اندروید باکسی دارید که بتواند ویدئوهای با فرمت HEVC را کد گشایی و پخش کند، این فرمت باعث می شود فیلم های با کیفیت بالا و حجم زیاد به فیلم هایی با حجم کمتر تبدیل شوند. پس اندروید باکسی تهیه کنید که از فرمت های HD، 4K و HEVC پشتیبانی کند.

یکی از قابلیت هایی که باید در اندروید باکس باکس ها وجود داشته باشد، تغییر نرخ داینامیکی یا همان Switching Dynamic Rate است که باعث می شود محتوای با کیفیت، با کیفیت اصلی به اندروید باکس منتقل و اندروید باکس آن را با کیفیت بالا و بدون افت کیفیت از تلویزیون پخش کند.

پورت های ورودی اندروید باکس

پورت LAN و بلوتوث از مهمترین اتصالاتی است که یک اندروید باکس خوب باید داشته باشد، اگر بلوتوث را پشتیبانی نکند نمی توانید یک سری از اتصالات مانند اتصال اسپیکر و گوشی را به اندروید باکس با بلوتوث محقق کنید و نیاز به تبدیل دارید. پورت LAN به اتصال اینترنت و مودم کمک می کند و می توانید به کمک آن از سرعت اینترنت بیشتری بهره ببرید.

یکی از مواردی که باید حتما در هنگام خرید اندروید باکس چک کنید، پشتیبانی آن دستگاه از سرویس های گوگل پلی است، اگر نتوانید با اندروید باکس به گوگل پلی سرویس متصل شوید نمی توانید تمام برنامه ها و سرویس های گوگلی را استفاده کنید.

 

پرفروش ترین برند تلویزیون در ایران کدام است؟ مطلب بهترین برند تلویزیون را بخوانید.

 

آیا اندروید باکس شبکه های تلویزیون را پخش می کند؟

اندروید باکس با دستگاه های گیرنده شبکه های تلویزیونی و یا ریسیور ها تفاوت دارد، اندروید باکس فقط دارای سیستم عامل اندروید است نه آنتن، اما می توانید اندروید باکسی تهیه کنید که آنتن گیرنده داخلی دارد مانند Hybird TV یا همان هایبرید تی وی یا تلویزیون هایبرید؛ این اندروید باکس قابلیت پخش شبکه های تلویزیونی ملی را دارد و لازم نیست هم اندروید باکس بخرید هم گیرنده تلویزیونی.

آیا اندروید باکس سیم کارت می خورد؟

در حقیقت اندروید باکس هایی وجود دارند که از سیم کارت هم پشتیبانی می کنند، اگر مودم وای فای برای متصل کردن اندروید باکس به آن ندارید، می توانید خرید اندروید باکس سیم کارتی را در نظر بگیرید، به کمک سیم کارت دیتا می توانید اندروید باکس خود را به اینترنت متصل کنید.

آیا اندروید باکس از تلویزیون هوشمند اندرویدی بهتر است؟

نمی توانیم جواب این سوال را یک کلمه بدهیم، زیرا شرایط متفاوتی ممکن است وجود داشته باشد، اگر تلویزیون اندرویدی دارید می توانید دیگر نیازی به اندروید باکس نداشته باشید، اما اگر فکر می کنید که تلویزیون اندرویدی شما برخی از ویژگی های اندروید باکس را ندارد می توانید آن را تهیه کنید.

اندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد؟

در کل اندروید باکس برتری های مخصوص به خود را دارد که بیشتر در برابر تلویزیون های غیر اندرویدی قابل ذکر هستند، اما قیمت اندروید باکس ها خیلی کمتر از تلویزیون های هوشمند اندرویدی است. در عوض اگر تلویزیون اندرویدی دارید می توانید بدون نیاز به دستگاه رابط از خدمات اندروید بهره ببرید و همچنین فیلم و محتوا را بدون هیچگونه افت فریم تاخیر در پخش تماشا کنید.

 

 

مصرف اینترنت اندروید باکس چقدر است؟

مصرف اینترنت در دستگاه های اندروید باکس دقیقا به همان مقداری است که در دستگاه های دیگر مشاهده می کنید، پس مصرف اندروید باکس به میزان استفاده خود شما بستگی دارید، مثلا اگر یک فیلم در گوشی 5 گیگابایت حجم داشته باشد، در اندروید باکس هم برای دانلود آن باید 5 گیگابایت اینترنت مصرف کنید. پس این تصور که اندروید باکس مصرف اضافی دارد اشتباه است و بهای اینترنت همان قدر محسوب می شود که توسط دیگر دستگاه ها مصرف می کنید، فقط بستگی به میزان استفاده شما از اینترنت دارد.

آیا اندروید باکس فارسی را پشتیبانی می کند؟

بله دستگاه Android Box هم مانند گوشی های اندرویدی که منی فارسی دارند، از فونت فارسی پشتیبانی می کند و می توانید منوی اندروید باکس خود را به فارسی تغییر دهید، برای این کار هم نیاز به دانلود زبان فارسی برای اندروید باکس ندارید و فقط کافیست به تنظیمات مربوطه در اندروید باکس بروید و زبان دستگاه خود را روی فارسی تنظیم کنید.

آیا دسته به اندروید باکس وصل می وشد؟

یکی از ویژگی های جذاب اندروید باکس ها امکان متصل شدن دسته های بازی است، البته ابتدا باید قبل از خرید دسته بازی یا خرید اندروید باکس، مطمئن شوید که آن اندروید باکس قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را داشته باشد. برای انجام بازی هایی مانند کالاف دیوتی موبایل می توانید دسته PS4 را به اندروید باکس متصل کنید؛ پس بله دسته Ps4 به اندروید باکس وصل می شود و می توانید به کمک آن بازی های اندرویدی را بازی کنید.

جستجوی بلوتوث اندروید باکس

آیا گوشی به اندروید باکس وصل می شود؟

اندروید باکس ها هم مانند تلویزیون های هوشمند قابلیت Miracast و AirPlay و حتی DLNA را دارند که می توانید به کمک آن ها گوشی را به اندروید باکس متصل کنید. اما متصل کردن گوشی به اندروید باکس و یا وصل کردن اندروید باکس به گوشی با دردسرهایی همراه است، مثلا باید از یک مودم وای فای برای رابط بین گوشی و اندروید باکس استفاده کنید و همچنین از برنامه های جانبی برای متصل کردن این دو به یکدیگر کمک بگیرید.

وصل کردن آیفون به اندروید باکس هم با دردسرهای خود همراه است و ممکن است مشکلاتی در حین اتصال به وجود بیاید، برای اتصال بدون دردسر گوشی به اندروید باکس و حتی تلویزیون های هوشمند پیشنهاد می کنیم از دانگل های HDMI استفاده کنید که مخصوص همین کار طراحی شده اند.

اندروید باکس ها بهترین وسیله برای هوشمند کردن تلویزیون هستند، هم قیمت بسیار کمتری نسبت به تلویزیون های هوشمند دارند و هم از تمام قابلیت های سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند. به نظر شما اندروید باکس از تلویزیون هوشمند بهتر است؟ بهترین اندروید باکس بازار کدام است؟ آیا تا به حال از اندروید باکس استفاده کرده اید؟ نظرات و تجربه های خود در رابطه با اندروید باکس ها را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. اهورا

    درود بر شما
    آیا اندروید باکس می توان به ویدیو پروژکتور وصل کرد
    اگه اطلاعی دارید توضیح دهید سپاسگزارم

  2. هاجر اعظمی

    سلام با اندروید باکس های سیم کارت خور قابلیت ارسال پیامک و برقراری تماس هست؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به هاجر اعظمی

      سلام وقت بخیر فکر نمی‌کنم
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/
ads
ads