داغ ترین ها :
اندروید 12 امشب معرفی خواهد شد

اندروید 12 امشب معرفی خواهد شد

با شروعGoogle IO 2021 ، به نظر می‌رسد که اندروید 12 در کنفرانس اصلی در 18 می رسماً رونمایی شود. اگر علاقه‌مندید که بدانید چه ویژگی‌ها و تغییراتی در این به‌روزرسانی بزرگ و هیجان‌انگیز به وجود آمده، در این مطلب همراه مجله تکنولایف باشید.
در شروع کار باید بگوییم که نمی‌توانید بلافاصله آپدیت اندروید 12 را بارگیری کنید، زیرا احتمالاً نسخه نهایی در اواخر سال 2021 منتشر خواهد شد. هرچند ممکن است برخی از کاربران بتوانند نسخه بتا Android 12 را بارگیری کنند، اما پیشنهاد نمی‌کنیم که این کار را انجام دهید؛ به این دلیل که اندروید 12 بتا عرضه می‌شود که توسعه دهندگان و برنامه‌نویسان بتوانند آن را دانلود کنند و باگ‌های نرم‌افزاری این سیستم‌عامل بزرگ را پیدا کنند.
بنابراین انتظار می‌رود که Google Pixel 6 در ماه‌های آخر سال با اندروید 12 عرضه شود، اما اگر Pixel 5a در Google IO معرفی شود، ممکن است با Android 11 در دسترس عموم قرار بگیرد.
به‌روزرسانی‌های اندروید به‌صورت کلی سریع‌تر برای گوشی‌های Pixel عرضه می‌شود، در این صورت اگر تلفن اندرویدی از برندهای دیگری دارید، باید کمی بیشتر صبر کنید؛ به دلیل این‌که هر شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، باید قبل از استفاده از Android 12 روی تلفن‌های خود، این سیستم‌عامل را متناسب با گوشی خود، تنظیم و هماهنگ کند. به همین دلیل هم نسخه بتا زودتر عرضه می‌شود تا فرصتی باشد تولیدکنندگان محصولات خود را با نسخه جدید اندروید هماهنگ کنند.

 

اندروید 12 کی عرضه می‌شود؟

بین 18 تا 20 می درGoogle IO 2021، اما به‌تازگی شایعه شده که در 18 می، احتمالاً اولین نسخه بتا عمومی Android 12 را خواهیم دید. این اولین نسخه اندروید 12 برای مصرف‌کنندگان عمومی است و بسیاری از ویژگی‌های جدید ممکن است در همین نسخه بتا نمایان شوند.
در مورد زمان عرضه نسخه نهایی اندروید 12، احتمالاً در ماه سپتامبر سال 2021 بر اساس تقویم زمانی گذشته گوگل، برای استفاده عموم قرار می‌گیرد. این را هم در نظر داشته باشید که اندروید 12 در سپتامبر عرضه جهانی می‌شود، اما این بستگی به سازندگان گوشی‌های هوشمند دارد که چه زمانی این نسخه از اندروید را برای شما ارسال کنند. پس اگر تا سال 2022 اندروید 12 را دریافت نکردید نگران نباشید، اگر در فهرست دریافت‌کنندگان قرار داشته باشید، دیر یا زود این به‌روزرسانی را دریافت خواهید کرد.

اندروید 12 کی عرضه می‌شود؟
اندروید 12 چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

 

در این قسمت ویژگی‌هایی که به‌صورت شایعه درز کرده را از ویژگی‌هایی که خود گوگل در نسخه بتا گنجانده، جدا می‌کنیم و خبرهای موثق را در این مطلب منتشر می‌کنیم.
برخی از این ویژگی‌ها شامل فشرده‌سازی حجم فیلم و عکس برای صرفه‌جویی در داده‌ها، کپی و جای‌گذاری آسان‌تر، بهبود ویژگی‌های صوتی، پشتیبانی بهتر از تبلت‌ها، تلفن‌ها و تلویزیون‌هایی که قابلیت جمع‌شدن دارند، تغییر در منوی اعلانات و نوتیفیکیشن‌ها و بهبود قابلیت Do Not Disturb است.

اندروید 12 کی عرضه می‌شود؟
طبق گزارش‌های کاربران، این تغییرات فقط نوک کوه یخ است؛ طبق گفته نشریه 9to5Google ، یک گزینه کاهش رنگ به شما این امکان را می‌دهد که کنتراست صفحه‌نمایش را کاهش دهید.
علاوه بر این، شما قادر خواهید بود رمزهای عبور Wi-Fi را به تلفن‌های اطراف ارسال کنید، به‌عکس‌ها emoji و متن اضافه کنید، برای استفاده از میان‌برهایی که خودتان تعیین می‌کنید، به پشت‌گوشی خود دو بار ضربه بزنید.
تنظیمات و منو اصلی دوباره طراحی شده و همچنین حالت کارکردن با یک ‌دست بهبود یافته است؛ به نظر می‌رسد قفل صفحه به‌وسیله قابلیت AOD زیباتر شده و مدیاپلیر کوچک‌تر در لاک اسکرین چشم‌نوازتر شده است.
همچنین برخی تغییرات در نسخه بتا دیده می‌شود که شامل بهترشدن دوربین، انتقال راحت‌تر فایل‌های تصویری، روان‌تر شدن نمایشگر در بازی‌ها و بهبود عملکرد باتری می‌باشد.

اندروید 12 کی عرضه می‌شود؟
گوگل یک نکته در مورد به‌روزرسانی اندروید 12 گفته است. در یک پست وبلاگ، این شرکت گفت که اندروید 12 استفاده از فروشگاه‌های دیگر را در دستگاه‌های خود آسان‌تر خواهد کرد، در حالی که مراقب باشید اقدامات امنیتی اندروید را به خطر نیندازد.
Google نگفته است که چگونه این کار را می‌کند؛ در حال حاضر دسترسی به سایر فروشگاه‌های برنامه‌ها در Android امکان‌پذیر است.
در مجموع ویژگی‌های زیاد و جذابی در اندروید 12 نهفته است و همان‌طور که گفته شد، این‌ها فقط قسمت کوچکی از این تغییرات بزرگ است و باید منتظر عرضه آن بمانیم تا از قابلیت‌های آن مطلع شویم.

 

چه انتظاراتی می‌توانیم از اندروید 12 داشته باشیم؟

 

اندروید 11 هنوز هم به طور کامل برای گوشی‌های 2020 عرضه نشده است، اما سیستم‌عامل کامل و جذابی بود با انیمیشن‌های زیبا و مصرف نسبتاً پایین برای گوشی‌های هوشمند؛ اما چه انتظاراتی می‌توانیم از اندروید 12 داشته باشیم؟

 

یک ظاهر جدید

 

از سال 2014 تاکنون، اندروید هیچ تغییر اساسی در شکل و شمایل خود نداشته و وقت آن است که با یک تغییر بزرگ از راه برسد و دوباره کار را برای IOS سخت کند.

اندروید 12 کی عرضه می‌شود؟

ویجت‌های قابل انعطاف

 

درiOS 14 ، اپل ویژگی‌های زیادی را از سیستم‌عامل اندروید به IOS آورده است، از جمله ویجت‌ها؛ اما یک ویژگی بسیار مفید برای آن‌ها در نظر گرفته است که دوست داریم اندروید از آن کپی کند.
ما در مورد ویژگی Smart Stack صحبت می‌کنیم که به شما امکان می‌دهد دسته‌ای از ویجت‌ها را در صفحه اصلی خود اضافه کنید که می‌توانید از طریق آن بین آب‌وهوا، گالری، نوت‌ها و غیره ورق بزنید یا فقط به سیستم‌عامل اجازه می‌دهید که بر اساس نحوه استفاده شما از گوشی خود، کدام‌یک را به شما نشان دهد.
به ‌عنوان‌ مثال، اگر همیشه اوایل صبح هوا را بررسی کنید، بعد از مدتی این رفتار را یاد می‌گیرد و زودتر به شما چیزی که می‌خواهید را نشان می‌دهد.

اندروید 12 کی عرضه می‌شود؟

پشتیبانی گوشی‌های بیشتر از اندروید 12

 

بیشتر گوشی‌های اندروید فقط 2 سال به‌روزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند، برعکس گوشی‌های آیفون که 5 تا 6 سال توسط IOS جدید پشتیبانی می‌شوند. درست است که گستردگی استفاده از اندروید بسیار بیشتر از آیفون است، اما ما سعی می‌کنیم این فشار را روی سازنده‌ها وارد کنیم تا مدت‌زمان این پشتیبانی را افزایش دهند.

اندروید 12 کی عرضه می‌شود؟

آپدیت‌ها لزوماً سالانه نباشند

 

ما در طول سال، به‌روزرسانی‌های زیادی را برای رفع باگ دریافت می‌کنیم؛ چه مشکلی وجود دارد که با این به‌روزرسانی‌ها تغییرات بزرگ اعمال نمی‌شوند؟
در بعضی سال‌ها اندروید ایده جدیدی برای ارائه ندارد، اما به‌اجبار نسخه جدید را بدون هیچ نوآوری‌ای عرضه می‌کند؛ ما ترجیح می‌دهیم این تغییرات بزرگ را هر موقع که آماده بودند ارائه دهند و کاربران سال‌به‌سال منتظر تک ایده‌های بی‌ارزش آنان نمانند.

اندروید 12 کی عرضه می‌شود؟

اعمال تغییرات روی تمام گوشی‌های دریافت‌کننده

 

هرسال اندروید یک سری کارایی‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد را در اختیار گوشی‌های Pixel قرار می‌دهد و این باعث می‌شود گوشی‌های دیگر به بهانه دریافت به‌روزرسانی بزرگ اندروید، مجبور به هدردادن حجم و حتی بعضی اوقات باعث بدتر شدن عملکرد یک گوشی می‌شوند.

اندروید 12 کی عرضه می‌شود؟
درخواست ما از گوگل این است که برای تمام گوشی‌هایی که این سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند، به یک اندازه ویژگی قرار بدهد و فرقی میان گوشی‌ها نگذارد تا گوشی کمپانی خود را خاص نشان دهد.
به نظر شما اندروید 12 بهتر از اندروید 11 خواهد بود؟ نظرات و تجربیات خود را نسبت به سیستم‌عامل اندروید، با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-12-%d8%a7%d9%85%d8%b4%d8%a8-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%d8%af-%d8%b4%d8%af/
ads
ads